Miksi mies ei vaan tee pienehkö remonttihommaa, jota olen pyytänyt kuukausikausia?
Selitys työkalun puute, mutta samaan aikaan ostellaan muuta samanhintaista tavaraa.
Kommentit (110)
Anna sille edes joskus pilsaa. Ei ole rakkautta, on vain erilaisia kaupankäynnin muotoja, kuten kävi ilmi aloituksestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.
Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.
Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.
Homma olisi siis ulottuvuuksien takia miehelle huomattavasti helpompi.
Miksi tätä on alapeukutettu näin paljon?
Varmaan laiskuus syynä. Jos minä pyydän jotain ja ei ala tapahtua, teen itse tai jos en osaa tai homma on sellainen että ei ole luvallista itse tehdä, palkkaan ammattilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Se työkalu on miesten housuissa niin, että nainen ei voi sitä tehdä. Nyt näin mummoikäisenä ihmettelen, miksi sitä hommaa sanotaan "remontiksi":
Olen tätä vaimolle ja teinitytölle yrittänyt selittää että rikkoutuneen lampun vaihtamiseen tai ruohonleikkuriin käyntiin nykäisiin ei tarvita y-kromosomia, mutta eivät usko minua.
No kuitenkin 10v poikamme osaa nykäistä ruohonleikkurin käyntiin että ehkä se y-kromosomi auttaa jotain?
Voi tosiaan kokeilla sitä, että kertoo lähtevänsä hankkimaan sen "emännänjatkeen" ja työkalut, jotta voisi tehdä homman itse. Meillä auttoi tämå taktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaa suihinotto palkkioksi.
Näitä saa halutessaan muutenkin, joten...
Haarat kiinni kunnes remontti on tehty!
Ei seksillä kiristäminen nyt ole aika alhaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutessaan eli et ole aloitteellinen. No sen vuoksi mies ei ole tyytyväinen ja viis veisaa pyynnöstäsi. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan pyytää jotain kaverimiestä tekemään homna.
Tekee muijalle samalla muunkin huollon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu näe tässä sitä periiaatepuolta eli miksi on niin vaikeata tehdä jotain toisen pyytämää? Jos mies pyytäisi ppaikkaamaan vaatteen vaikka, niin tekisin sen meistä taitavampana ompelijana.
Niin, voi se olla noinkin, että mies ei vaan ymmärrä, että asia on vaimolle tärkeä.
Voiko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.
Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.
Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.
Sama meillä, vaimo aina pyytää minua ottamaan tavaroita yläkaapista. Jos olen poissa niin odottaa että tulen kotiin. No ei kai siinä mitään mut olen ehkä 4 senttiä pidempi ja tarvitsen itsekin jakkaraa että yletyn yläkaappiin.
Mies ei näe asiaa tarpeellisena, eikä enää välitä pillun saannin vähenemisestä/loppumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö naiset pystykään ihan kaikkeen siinä missä miehetkin?
Jos nainen tekee kotona 90 % kaikista kotitöistä, niin ei ole miehelle kohtuuton vaatimus tehdä edes joskus jotain.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mitäs miesvihaa tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu näin paljon?
Saat itsekin vaihdettua syysverhosi ostamalla tikkaat. Vai pitääkö pampaheinäruukku nostaa kirjahyllyn päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutessaan eli et ole aloitteellinen. No sen vuoksi mies ei ole tyytyväinen ja viis veisaa pyynnöstäsi. Eri.
Huonoa käytöstä ei tule palkita, vai miten sitä sanotaan.
Miehesi pitää asiaa täysin yhdentekevänä, pelkästään naisten aina pitää jotain muuttaa -ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä! Hanki tikkaat tai jakkara.
Sitäpaitsi nainenhan on tasa-arvoinen ja pystyy kaikkeen, siinä kuin mieskin! Paremminkin!
Niin, voi se olla noinkin, että mies ei vaan ymmärrä, että asia on vaimolle tärkeä.