Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-+-+-ALKUVIIKKOON SYYS-04-Muorit-+-+-

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolesta. Sillähän ne tänään on syndet. Mulla vasta 12 päivän päästä:) Hirveä hellepäivä ollut tänään.

Onni parka oli jo niin väsynyt tuossa tovi sitten, etta itki kun pestiin naamaa, että mennään nukkumaan. Vein äsken sänkyyn, peittelin ja sanoin hyvää yötä. Siis yleensä ei todellakaan ihan noin helposti nukutettava ole vaikka taasen onkin menossa erittäin helppo vaihe sen asian suhteen.

Mutta tokihan on väsy, kun seiskalta herännyt ja tunnin vain nukkui päikkyjä ja kuuma ja paljon vieraita. Paljon ja paljon mutta lapsivieraita oli kaksi, joten piti koko ajan olla omista leluista pitämässä huolta.

Yskäkin vaivaa. Eilen ei ollut, nyt on. Minkähän taudin saa, kun oli lyhythihaisessaan pihallakin tänään. Tosi lämmin ilma oli kyllä mutta onhan se tuuli vielä aika ottavaa.

Voi Väkkärää tosiaan:( Aika hurja reaktio jo ekasta pistosta tosiaan.

Äh, sain tänään kuulla Onnin tarhapaikasta. Eilen jo soitin ja ei todellakaan päässyt sinne minne hain ja HALUSIN!!! Sanoi alueen, jonne ONni menee ja olin jo ihan että ei perhana. Sitten sain eilen arvelun tarhasta ja ehdin jo sopeutua ajatukseen, että kai se on hyvä kun kerhokaverikin on siellä viihtynyt. Se tarha vaan on opiskelija-asuntoja täynnä olevan kerrostalon alakerrassa ja kuulemma aina aamuisin pihalla on muutamia tupakantumppeja... No tuttu talo sinänsä, mies asui siinä talossa kun ollaan tavattu, joten olen käynyt tarhan tiloissa (sen läpi mentiin aina pesutuvalle).

Mutta tänään sitten varmistuikin, että Onni menee tätä meidän asutusaluetta varten perustettuu väliaikaiseen tarhaan, joka ei ole täällä päinkään!!! No, on se mun työmatkan varrella ja kaverin 4 ja 1,5-vuotiaat tytöt menee sinne myös. Ja johtaja on serkkuni anoppi ja ja ja:) Pitää nyt kaveerata enemmän tuon kaverin kanssa, että lapsosemme tutustuu. Tosin vaikka se on mun työmatkan varrella, aion vaatia, että mies vie mun aamuvuoroaamuina Onnin sinne vaikkapa puoli kahdeksaksi. Oma vuoroni kun alkaa jo 7.15.

Ja eka työvuoroni onkin jo maanantaina!!!!

Jee, mutta nyt saunaan. Huomenna - nyyyyh - viimeinen kerho.

T-P

Vierailija
22/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayap, saatan puhua puuta heinää, kun en välttämättä muista oikeita termejä ja juttuja. Mutta työkaveri kertoi kyypakkauksesta ja allergisesta ihmisestä, että kyypakkaus on ihan turha, jos oikeasti kyy puree. Siis adredaliinipiikki (?) heti siinä tapauksessa. Ampiainen on tietty eri asia kuin kyy:) Mutta mietin siis, että pahasti allergiselle ei ehkä ne tavanomaisimmat lääkkeet auta. Toivottavasti Väkkärän turvotus näillä nyt laskis! Tulethan huomenna kertomaan miltä käsi näyttää!

T: Huolehtija, jonka ei kyllä ollut tarkotus huolestuttaa enempää!

Ps. Kävin kodin1:ssä koiran kanssa kävelyllä, mutta siellä on kyllä nyt ollut ihan surkea puutarhaosasto. Koiralle ostin sitten lelun ja lapsille muutaman hiekkaleluauton (pienen). Ayap, motivoisko sua, jos kävelisit tonne kattelemaan kaikkea kivaa? Ois hyvä päämäärä lähteä kävelylenkille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,kyllähän siitä olet puhunut,mutta heti synttäripäivän käänsin sun synttäreiks :-)

Ayap:Just tuota Yniksen mainitsemaa piikkiä se työkamu kanto mukanaan...

Lapset huutaa äitiä

jatu

Vierailija
24/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin myös pienenä allerkinen vähän kaikelle. Hatara muistikuva on olemassa että minua pisti varpaan väliin ampiainen ja jalka turposi polveen asti. Sen jälkeen ei onneksi ole tullut noin kovia reaktioita.

Tiedän myös ihmisen joka on saanut anafylaktisen reaktion ampiaisen pistosta (kehittyy melko nopeasti) ja kävi sitten siedätyshoidossa ja kantaa myös adrenaliiniä mukanaan.

Siis mene ja tiedä onko seuraava pahempi vai ei. Mutta varmasti kannattaa olla seuraavalla kerralla lähtövalmiina jos... Itseä pelotti kovasti viime kesänä että jos Eetä pistää amppari kun sai jo hyttysestä kovat oireet. Tämän kevään ensi hyttyset eivät ole onneksi aiheuttaneet isompaa...

Mari

Vierailija
25/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ostaa itelleni kahdet sandaalit, saa nähdä loppuuko kesä nyt... On tosi kamalan hiostavan kuuma ollut, nyt on oikea myrskytuuli ulkona mut silti 20 satetta lämmintä.

Oltiin kaverin tytön 2-vee synttäreillä, ihan kivaa oli. Hauskaa kun siellä oli kolme pikkutyttöä, joista Ida siis vanhin ja silti Ida oli kevyin ja ainoastaan sentin pari pitempi kuin nämä kaks muuta.

Voi kurja Väkkärää, mä en muista et mua olis koskaan pistäny ampiainen, mut uskon et olet Ayap tehnyt kaiken minkä voit auttaaksesi.

Onnea Tipin mies! :)

Mekin saatiin tänään tieto Idan päiväkotipaikasta, Ida menee samaan päiväkotiin missä oli syksyllä, mut vaan isompien ryhmään. Ajattelin et jos 3-4pvä viikossa olis ja tietty sit syyslomat ja muutakin voi pitää jos haluaa. Jännittää vaan et saadaanko Aaroa samaan päiväkotiin sit ens vuoden alusta. On muuten tosi tylsä jos päivähoidon nollamaksuluokka poistetaan, meinaan se kyllä tuntuu opiskelijabudjetissa... ens vuoden alusta kun mäkin palaan kokopäiväsesti kouluun niin rahat on kyllä tiukilla sitten.

Miehen veljen perheeseen on tänään aamulla syntyny kaksostytöt, minuutin ikäerolla. Oli suunniteltu sektio kun a-vauva oli perätilassa. Hyvänkokoset tytöt kuitenkin, molemmat oli 49cm ja 2710g/2795g. Idahan oli tota kokoluokkaa ja se ainakin mun tietääkseni oli yksin mun mahassa ;)

Mies oli polttanu selkänsä ja käsivartensa töissä tänään, se ei sit ikinä opi...

Sovittiin puistotätien kanssa et ei laiteta Idalle enää puistoon vaippaa, saa nähdä miten käy. Tänään on ollu ilman vaippaa, hyvin meni ja muisti jopa sanoa et koska tarttis potalle päästä... sit taas lauantaina Myllyssä pissas housuihinsa kun oli niin pal kateltavaa. No tuli sit samalla rattaiden istuinosan kangas pestyä, se olikin tosi likanen.

Sain muuten siitä viimeviikkosesta tentistä 5 :) tosin se koe oli helppo, joskin siinä piti muistaa tosi pikkutarkkoja juttuja.

Illan vikat pyykit kuivumaan...

Hyvää yötä!

Petra, Ida ja Aaro

Ai niin pikaista paranemista Äk:n pikkuprinssille ja Mimmun T:lle... ja muitakin varmaan oli mut en taaskaan muista

Vierailija
26/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

xx, näin. Viilettäminen jatkuu, vaikka työrupeama on ohi. Yritänkö touhuamalla peittää jotain, esims ahdistavia ajatuksia??

Hurja hellepäivä. Lisättynä megalomaaniseen väsymykseen kuumuus ja hiki teki olon tukalaksi.

Talo virallisesti myynnissä. Vihaan ajatusta, vihaan. Sen lisäksi pelkään kaikkea tulevaa. Sellainen epärakentava mielentila hyppäsi tänään päänupin sisään romuttaen kuvitelmani tasapainoisesta minuudesta.

Olen pidempään suunnitellut hienoa symbolista kuvaa, jossa lapsi puhaltaa voikukan haituvat ilmaan keveästi ja sulokkaasti. Kävelin eilen Poikasen kanssa kotiin. Hän kahmaisi kourallisen voikukan hahtuvapalloja, puhalsi nippuun kerran ja läiski kädellä loput hahtuvat ilmaan. Voikukanvarret Poikanen nakkasi olkansa yli. Kovin tehokkaalta näytti tämä lapsi verrattuna mielikuviini...

Toivottavasti Väkkyrä on jo parempi. Kaikille tasapuolisesti hyvää viikon jatkoa,

Kukku-luu-ruu

Vierailija
27/37 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti menee ohi pian..Minkäänlaisia neuvoja en osaa antaa (olen kaikenlaisista allergioista aivan tietämätön..) *Silityksiä syys-väkkärälle*

Hellepäivä oli täälläkin tänään. Mies lähti käymään mökillä kalassa pariksi päiväksi. Tietysti nyt piti lähteä, kun lauantaina on lomalle lähtö ja kaikenlaista pitäisi täällä tehdä....Suurella järvellä paistaa kuulemma aurinko ihanasati, mutta selät ovat vielä jäässä :)

Meilläkin oli siis kuuma päivä. Intouduin kuopsuttelemaan takapihan penkkejä. Yllättävän nopeasti sieltä kukkasta pukkaa..." Lapissa kaikki, kukkii nopeasti" :))

" Yksin" kotona siis. Pitäisikö mennä nukkumaan? kaksi kertaa olen käynyt tänä iltana laittamassa vaipan ja yöpuvun Antsan päälle. Poika riisuu itsensä sängyssä nakupelleksi. Viime yönä sama ho´mma, onneksi ei ollut pissaa sängyssä. Esikoinen tekee nukkuessaan saman homman (onkohan tuo geeneissä vai kärsivätkö kuumuudesta vai mitä ihmettä..?)

Öitä!

SaaMari

Vierailija
28/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Saamuskalla unissaan strippaavia lapsia. Sorry, mutta kuulostaa huvittavalta:) Voihan toki olla, että on kuuma.

Ayap, miten voi Väkkärä?

Ei vois vähempää kiinnostaa olla töissä. Nyt on iskenyt joku väsy. On tässä kyllä vauhti päälläkin koko ajan. Ei pelkoa levosta iltaisinkaan.

T: Ynis

Vierailija
29/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuulle iso hali! Jaksua luopumisen tuskaan!

T: Ynis

Vierailija
30/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten viimeinen kerhopäivä tänään:( Jotenkin tuli haikea mieli kun tietää, että syksy on jo sitten täyttä työtä Onnillekin.

Poiketen viime ajoista, Onni ei nukkunutkaan pommiin kerhoaamuna vaan heräsi kello 6!!!!! Eli n. 2h liian aikaisin, jotta olis saanut tarpeeksi unta. Vähän meinaa mammaa väsyttää kun puolille öin kukuin.

No aikainen lintu jne. Sain aamulla tehtyä Marianne Crush pussin sisällöstä kääretortun kerhoon viemiseksi. Jotain hyvää tuosta heräämisestä. Onni vaan istui jo 7 jälkeen keittiössä " pitkät päällä" , tuijotellen väsyneenä eteensä. Ja kerhossa sitten väsymys oli jo liian iso kun ei millään meinannut pinna kestää junaradalla leikkimistä. Mutta kun kerhoon tuli yllätyvieras - isi nimittäin - niin johan loppui väsymys ja kiukuttelu:) Onni sanoi eilen isälleen, että " sinun pitäs tullä käyttäytyyn kerhossa" , eli käymään. Ja niinpä mies sitten piipahti, kun kerran oli viimeinen kerta.

Antakaapas mielipidettä taas. Paljonko on hyvä summa maksaa kaverille kun hoitaa Onnia kun olen töissä? Hänen naapuri kun toi omat lapsensa (3kpl), se maksoi 7e/h. Mitenkä paljon sitä yhdestä lapsesta...???

Nyt minäkin luovutan ja menen nukkumaan, että jaksaa illalla urheilla. Niin on kova väsymys.

T-P

Vierailija
31/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin viimeyönä kuumuuteen,sitten katosi uni 1½tunniksin ku raha-ahdistus iski..Jääkö yhtään käteen tai riittääkö edes laskuihin??Ikinä ei ole valvomisella rahaa tullut mutta kun se iskee yöllä,ei uni tule..

Tänään onki tullu välilllä rankasti vettä.Käytii typyläisen kanssa ostamassa pojan hoitajille kukkia,illalla on kevätjuhla,eikä edes ulos yritetty.

Vaikka tuo auton maksaminen on suuri syy rahahuoliin niin kyllä taas ajattelin miten helposti kävi ostosreissu..

Näitä rahattomuus fiiliksiä ei paranna se että aamukaffet hörpin mollin ja hellin sivuilla...ihan vaa silmäilen,mut ei se kivaa ole :-/

Huomenna tulee pojan sänky,tilasin täs jokupäivä.Sitten typykin muuttaa isojen sänkyyn..saa nähä mitä tykkää.Onhan se jo pitkään kiivenny pinniksestä pois ja vaan kerran on ollu leikkimässä ku piti nukkua,mut mitenhän sit ku pääsee ihan kiipeemättä pois?!

Jotenki kamala viikko,lauantai on ainut päivä ku ei kellään ole mitään ohjelmaa..

Miten Väkkärä voi?

Kohta pitäs poika hakee et ehitää takas tarhalle..

jatu

Vierailija
32/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut päivä! Aamun rutiinit katkesi, kun vein Nöösää hoitoon. Pissapoika alkoi suihkutaa kaiken veten pois ja pyyhkijät pyyhkivät vinhasti, vaikken koskenut mihinkään niihin viittaviin. Jatkoin vähän matkaa ja pysähdyin ja sammutin auton ja taas ajoin. Soitin miehelle, että mitä teen. Pian alkoi tulla savua kapiiniin kojetaulun lämmitysaukoista. (Eipä käynyt heti pissapojan temppuillessa mielessä tulipalon mahdollisuus.)Pysähdyin ja hoidin itseni ja Nöösän ulos autosta ja laukut nappasin mukaan. Sitten savu vaan lisääntyi ja hetken kuluttua tuli lieskat kojetauluun. Eipä muuta kuin soitto hälytyskeskukseen ja juosten samalla 50 metrin päässä olevaan Nöösän hoitopaikkaan Nöösä turvaan. Sitten etsin naapureista jauhesammuttimia ja niiden löytymättömyyden jälkeen, vain odotin palokuntaa. Johan oli pitkät minuutit. Palokunta sai nopeasti palon haltuunsa. Lopputuloksena: auto lunastukseen. Onneksi meillä ihmisillä ei ollut hengenhätää, kun palo ei ollut aggressiivisinta muotoa. Harmittaa vain alkaa etsiä uutta autoa tilalle. Ei tuosta autorotjakkeesta kuitenkaan kauhean hyvin korvata eli lisärahoitusta olisi tuumailtava.

Nöösän kanssa palattiin kotiin. Onneksi naapuri oli kotona ja ehti tulla meidät autolla kera lastensa turvaistuimen hakemaan kotiin. Nöösä on työstänyt asiaa pitkin päivää. Lisäksi itse olen ollut puhelimessa tiuhaa tahtia ja yrittänyt hoitaa asioita.

Juu, mutta kyllä ne asiat kaiketi järjestyy.

Olen pahoillani, että olen pihalla kaikesta, mutta josko nämä asiat järjestyisi ja töissä rauhoittuisi, niin ehdin paremmin mukaan.

Jaksua kaikille!

-Mimmuli kera Nöösän

Vierailija
33/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä ja Nöösä olette kunnossa!!!!Kyllä varmaan pelästyttää pitkäksi aikaa!!Hui!

jatu

Vierailija
34/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sydän hakkasi miljoonaa. Onneksi olette kunnossa!

Ayap: Miten muuten Väkkärä voi?

Minä vaihdoin aamulla Antsan petivaatteet. Vaikka olin siis ennen nukkumaanmenoani kaksi kertaa käynyt pukemassa pojan uudestaan, oli jätkä kuitenkin riisunut itsensä alastomaksi ja pissannut sänkyyn...

Hellettä meilläkin. Kävelylenkillä oli aivan trooppinen tunnelma. Niin, mietin, jotta olisihan se urheilumielessä parempi tehdä kovempia lenkkejä ja vaihtelevampaa liikuntaa, mutta minä nautin kovasti reippaasta, melko pitkästä kävelystä ja iltaisin steppailusta telkkarin äärellä. Pakolliset lepopäivät tulevat viikonloppuna :) Lauantaina siis liikkeelle.

Mies tuli mökiltä kotiin ja taas vallitsee huushollissa entistä suurempi kaaos.

Iltatoimiin, morjens!

SaaMa

Vierailija
35/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää tyhjä, ei otsikkoa.

Ayap, miltä käsi nyt näyttää? Otitko kuvan pahemmasta vaiheesta? Hyvä jos otit. Kyllähän kuvaus käden turvotuksesta löytyy sairaalan papereista, mutta kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa. Varaa aika, että saat saat reseptin adrenaliinikynää varten. Ei kyypakkauskaan tehoton ole, mutta se on liian hidas, jos äreästä reaktiosta on kyse. Onneksi pisto tuli käteen, eikä sattunut ampiainen kulkeutumaan esim. mehulasikulauksesta suuhun. Voi pientä!! Toivottavasti pikkupotilas voi jo paremmin.

Mimmuli, voi että miten huono tuuri! Onneksi pääsitte ulos. Pitkää pinnaa asioiden järjestämiseen.

Kukkuu.. Voimia sopan seassa kellumiseen.

Oma napa.. Olen lomaillut, " poissa sairaalamaailmasta" apaattinen heh, heh. 1½ viikkoa kului nopeasti. Alkuloma sujui mukavasti. Lakeuksilla tuli käytyä. Motti ja Aavis tuli tavattua. :-) Äitikin jaksoi käväistä lastenhoitajan roolissa meillä, sain vähän maailtua tyttöjen pöytäryhmää.

Lauantaina Rosalle iski flunssanpoikanen. Sunnuntaina aloin klo 20 kuunnella hengitystä että nyt ei ole kaikki kunnossa. Lääkäriin ja Ventolinea. Auttoi. Yhden aikaan yöllä Rosa heräsi ja tilanne oli jälleen huonontunut. Uudestaan lääkäriin ja Ventolinella ei saatu tilannetta täysin laukeamaan vaan lähete kouraan ja eteenpäin. Pakko oli kiertää vielä kodin kautta, Nj:tä ei ollut mukana aamuun asti (jolloin äm-keskus aukeaa Tayssissa). Pääsimme kuitenkin jatkamaan matkaa, juomien kera. Jonkin aikaa ajelimme ja sitten alkoi takapenkiltä kuulua oksentamisen ääntä. Rosa oksensi limaa kaaressa, oli tukehtua siihen, ei saanut vedettyä henkeä, tuntui veltolle jne..

Paikka jossa ei halua toiste olla, niin on keskellä ei mitään, klo 3 yöllä, yksin hengitysvaikeuksista kärsivän lapsen kanssa, ilman mitään lääkkeitä ja välineitä...

Pikainen puhelu hätäkeskukseen, huh, onneksi ei oltu katvealueella joita matkalta löytyy useita. Yritin takoa mörköä päässäni hiljenemään että hätäkeskuksessa kuitenkin tumpeloivat ja lähettävät ambulanssi väärälle tielle, en saa koskaan Rosaa hengissä Tayssiin jne.. Ambulanssi tuli onneksi aika nopeasti, vaikka matkaakin jonkin verran oli, kiitos öinen aika ja täysin tyhjät tiet. Ambulanssissa saatiin tilanne korjaantumaan nopeaasti siedettäväksi ja mikäs siinä oli matkustella enää vain lievästi ahdistavan lapsen kanssa. Huh, Huh!

Viime päivät olen viettänyt tiiviisti Rosan kanssa, lasten infektio-osastolla. Ja kun infektio-osastolla ollaan, niin se on koppi-hoitoa sekä äidille että tyttärelle. Lapsella kun ei ole huoneestapoistumislupaa. Rosa oppi uusia sanoja; Avaa (huuti vähän väliä takoen huoneensa ovea), Älä (kuului itkun seasta hengitettäviä lääkkeitä annettaessa).

Nyt nautitaan kotona olosta. Rosan hengitysäänet eivät ole vieläkään puhtaat ja korvatulehduskin paukahti päälle tänä aamuna, mutta nyt nautitaan mm. aukeavista ovista! :-)

Nyt on loma vietetty ja " rentouduttu" ..

Ihanaa oli muutes kun tänään tulimme kotiin, hoitajamme **** ja Sini olivat askarrelleet ison nauhan missä luki Tervetuloa kotiin Rosa. Ja kun Rosan laskin lattialle niin hän syöksyi kädet ojossa halaamaan isosiskoaan. Halasivat pitkään ja useasti. Hellyttävän näköisiä :-)

Ihanaa olla kotona!

Lila75

Vierailija
36/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus Väkkärälle ja ayapille. Onhan Väkkärä nyt kunnossa? Olen kuullut että Suomen luonnon vaarallisin eläin on ampiainen = aiheuttaa eniten kuolemia vuosittain. Adrenaliinikynää suosittelisin minäkin, vastaisuuden varalle.

Iso halaus Mimmulille ja Nöösälle. Hurjaa ja kurjaa! Jaksuja!

Iso halaus Rosalle ja Lilalle! Voi pientä. Paranemista! Muistan tuon koppihoidon siitä kun Lillillä oli seitsenkuisena keuhkokuume, oltiin tosin vain kolme päivää sisällä mutta kyllä oli mökkihöperö olo.

Iso halaus Kukkuulle! Meillä on vielä tuo Poikasen kirja, milloin ehdittäisiin näkemään että voisin sen palauttaa?

Suloinen tuo Saamuskan kuvaus yöstrippaajista. Uskon kyllä ettei paljoa naurata kun joutuu pyykkihommiin.

Meillä huomenna ja ylihuomenna poikien kevätjuhlat. Kumpikaan ei päästä kumpaankaan :-( mutta onneksi äitini on eläkeviikolla (osa-aikaeläke) ja menee kummankin pojan juhliin, että heilläkin on joku. Lillin juhlat oli tiistaina.

Nyt pesemään Karen hampaita...

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
37/37 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkkärän käsi voi paremmin, kämmenselkä on vieläkin punainen, mutta ei niin paha ollenkaan kuin eilen. Ja turvotus on laskenut, ei kokonaan, mutta on kuitenkin. Kiitos - taas kerran.

Epipen meillä jo on, saatiin se olikohan viime syksynä... Niitä on kaksi, toinen päiväkodissa ja toinen kotona (lääkekaapissa, täytyy opetella pitämään mukana). Hiukan jänskättää, mitä tapahtuu jos amppari pistää uudemman kerran.

Hurjia juttuja on osunut mammajoukkiolle :(