Herranjumala mitä silmälasit maksaa!
Menin hyvässä toivossa optikkoliikkeeseen, kun oli sekä kehykset, että linssit puoleen hintaan ja silti monitehot halpislinsseillä maksoi 469 euroa! Tyrkyttivät ensin jotain erikoislinssejä, mutta ne olis maksaneet yli 800. Sanoin, etten pysty ja sain laskelman halvemmista.
Lisäksi tyrkyttivt jotain parin vuoden "turvaa" oliko se nyt 65 euroa ja mitä olisikaan tapahtunut, niin omavastuu olisi ollut 25 %. En ostanut. Saan satasella netistä lasit, jos nämä uudet hajoaa.
Järkyttävän hintaista, mutta pakko lasit on joskus uusia, kun hajoavat kohta atomeiksi ja linssit on naarmuilla ja toki näkökin muuttunut.
Kommentit (69)
Tulonsiirto tarkoittaa sitä, että sun, mun, ja muiden työtätekevien ja veroja maksavien verorahoja siirretään tämän kirjoittajan tilille.
Ja sitten hän itkee vauvapalstalla, ettei riittävästi ole hänelle siirretty (toisten) tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää Espanjaan lomalle ja teettäkää lasinne täällä. En vielä itse tarvitse silmälaseja, mutta kuljin eilen optikkoliikkeen ohi Santiago de Compostelassa. Ikkunassa oli mainos, jonka mukaan yksitehot sai n. 160 eurolla ja monitehot muistaakseni noin 500-600 eurolla. Varmaan Virosta saisi myös silmälasit Suomen hintoja halvemmalla.
Osaat varmaan tarpeeksi espanjaa ja viroa.
Virossa saa palvelua suomeksi.
Jouduin säästämään laseihin vuosia. Hinnat ovat nousseet sinä aikana paljon.
Joo, en mä persaukisena lähtenyt kokeilemaan, että saanko satasella jostain banaanista lasit, kun ei mulla ole varaa siihen satasen menetykseen, jos ovatkin huonot.
Ottaa vaan kupoliin tuo, että myydään laseja, joissa on kapea näkökenttä. Ihan silkkaa rahastusta. Ennen laseilla kyllä näki, lisämaksu tuli sitten muista herkuista. Nyt on keksitty rahastuskeino. Et näe kunnolla näillä halpislinsseillä, häh, häh, hää, köyhä!
Onko teillä erikoista vikaa näössä, tarkoitan joitakin linssin hiontaan vaikuttavaa?
Minulla on kolmet lasit ja 58 euroa yhteensä sankoineen. Ei ole mitää himmentimiä eikä muutakaan. Yksinkertaiset lukemiseen ja yksinkertaiset tietsikalle.
Turhaa ottaa mitään erikoisuuksia ja vahvistettuja pintoja, ne kuluvat myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ei ole vielä edes kallista vajaa 500€. Itse ostin uudet lasit -50% alekupungilla ja lasit maksoi alennuksen kanssa reilu 600€. Eikä todellakaan ollut sangat kalleimmasta päästä. Moniteho, kaukonäkö ja taittovika.
Olisi maksanut täydellä hinnalla siis yli 1200€, että ihan turhaan nariset ap.
Hittoako ap:lle kerrot, mistä hän saa marista? Teidän taloustilanteetkin voivat olla ihan eri luokkaa! Käsittämätöntä
Mun nettotulot on n.1400€, että pidä suusi kiinni.
Vuosi sitten ostin Specsaversilta kahdet monitehot, eikä ne monta sataa maksaneet. Olen ollut tyytyväinen. Tässä on ollut 70-luvun elintason ketju ja siitä tuli mieleen miten ennen tavarat (kuten silmälasit) oli kalliita ja nykyisin ruoka kallista. Siis nuo kahdet monitehot oli varmaan puolet perheemme kuukauden ruokaostoksista. Kyllä se minusta kuulostaa lähinnä halvalta ja ruoka kalliilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää Espanjaan lomalle ja teettäkää lasinne täällä. En vielä itse tarvitse silmälaseja, mutta kuljin eilen optikkoliikkeen ohi Santiago de Compostelassa. Ikkunassa oli mainos, jonka mukaan yksitehot sai n. 160 eurolla ja monitehot muistaakseni noin 500-600 eurolla. Varmaan Virosta saisi myös silmälasit Suomen hintoja halvemmalla.
Osaat varmaan tarpeeksi espanjaa ja viroa.
Virossa saa palvelua suomeksi.
Joku oli hankkinut Virosta kaksteholinssit. Ja joutuu pää kenallaan kulkemaan kun linssi oli monta millimetriä vinossa.
Vierailija kirjoitti:
Tulonsiirto tarkoittaa sitä, että sun, mun, ja muiden työtätekevien ja veroja maksavien verorahoja siirretään tämän kirjoittajan tilille.
Ja sitten hän itkee vauvapalstalla, ettei riittävästi ole hänelle siirretty (toisten) tuloja.
Uliuli. Jos kadehdituttaa noin paljon niin mikset itse jättäydy työttömäksi? Etkö uskalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon vaan että banaani. https://banaanieyewear.fi/collections/silmalasit?srsltid=AfmBOoo_bK-JMz…
Tuolta tilaan seuraavaksi, enkä ole n 10 vuoteen maksanut laseistani paljon. Olen tilannut Lenswaylta ja muualta ja ollut tyytyväinen. T ikäihminen
Paljonko ne lasit sitten maksavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliuli. Jos kadehdituttaa noin paljon niin mikset itse jättäydy työttömäksi? Etkö uskalla?
No kun mulla on ihan kiva ja mielekäs työ, niin miksi jättäytyisin tulonsiirtojen varaan? Mutta kiitos kysymästä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on joku läheinen tai tuttava, joka ostaa kalliita laseja, mene mukaan, voit saada omat halvat lasit ilmaiseksi kaupan päälle.
Näin minä teen, iäkäs ja varakas äitini kun päivittää lasinsa noin kerran vuodessa, minä menen mukaan ja 100% aina on mun peruslasit tulleet kaupan päälle.
Noloa käyttää muiden etuja näin hyväksi. Eri asia jos kyseessä olisi samassa taloudessa asuva, esim. puoliso tai lapsi mutta antakaa vanhempienne käyttää ilmaiset toiset lasit omaksi edukseen.
Saksasta saa sangat ja yksteholasit jo 30 eurolla. 150 euroa ja sillä saa monitehot. En koskaan ole maksanut enempää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en mä persaukisena lähtenyt kokeilemaan, että saanko satasella jostain banaanista lasit, kun ei mulla ole varaa siihen satasen menetykseen, jos ovatkin huonot.
Ottaa vaan kupoliin tuo, että myydään laseja, joissa on kapea näkökenttä. Ihan silkkaa rahastusta. Ennen laseilla kyllä näki, lisämaksu tuli sitten muista herkuista. Nyt on keksitty rahastuskeino. Et näe kunnolla näillä halpislinsseillä, häh, häh, hää, köyhä!
Kohta varmaan myyvät linssejä, joissa ei ole ollenkaan aluetta, jolla näkee. Kustannustehokasta optikkoliikkeelle, kun ei tarvi linssejä ollenkaan, hinta toki niistäkin otetaan.
Paras -> https://www.selectspecs.com/. Linssit hiotaan ja testataan käsin. Merkkikehykset. Muistakaa, että lähes kaikki kehykset tulevat Kiinasta.
Kehyksistä ei kannata maksaa maltaita. Halvoissa on myös kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin 2018 vuonna molempien silmien laserleikkauksessa jossa tekniikkana uusin ja vähiten haittoja kuten kuivumista aiheuttava Smile-tekniikka. Mietin jo silloin, että ne reilut pari tonnia on äkkiäö säästetty kun ei tarvi laseja ostella. Ja ennen kaikkea se helppous kun ei tarvi laseja varoa ja huolehtia niistä.
Näkö muuttuu leikkauksen jälkeenkin, joten laseja joutuu kuitenkin jossain vaiheessa taas ostamaan. Toki ne ovat paljon halvempia, jos pitää korjata vain taittovirhettä kuin jos on vaikka -5 kummassakin silmässä, saati enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ei ole vielä edes kallista vajaa 500€. Itse ostin uudet lasit -50% alekupungilla ja lasit maksoi alennuksen kanssa reilu 600€. Eikä todellakaan ollut sangat kalleimmasta päästä. Moniteho, kaukonäkö ja taittovika.
Olisi maksanut täydellä hinnalla siis yli 1200€, että ihan turhaan nariset ap.
Kyllä. Juuri näin. Tervetuloa myös minun elämääni. Eikä niilläkään enää saa näköä takaisin, koska kaihi on alkanut kiusata.
Olkaa ihmiset kiitollisia, kun teillä on miinusta vain jotain 1.75 eikä edes monitehoja. Te ette tiedä, mitä on edessä. Rahanmenoa ja huonoa näkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan myyvät linssejä, joissa ei ole ollenkaan aluetta, jolla näkee. Kustannustehokasta optikkoliikkeelle, kun ei tarvi linssejä ollenkaan, hinta toki niistäkin otetaan.
Yksitehot ei paljoa maksa. Millaisia laseja tarkoitatte? Monitehoista vai kakstehoista?
Noi "turvat" on silkkaa rahastusta. Jos on kotivakuutus, niin sekin kyllä korvaa uudehkoista laseista jotain, jos hajoavat.
Menitte hiljaisiksi.