Herranjumala mitä silmälasit maksaa!
Menin hyvässä toivossa optikkoliikkeeseen, kun oli sekä kehykset, että linssit puoleen hintaan ja silti monitehot halpislinsseillä maksoi 469 euroa! Tyrkyttivät ensin jotain erikoislinssejä, mutta ne olis maksaneet yli 800. Sanoin, etten pysty ja sain laskelman halvemmista.
Lisäksi tyrkyttivt jotain parin vuoden "turvaa" oliko se nyt 65 euroa ja mitä olisikaan tapahtunut, niin omavastuu olisi ollut 25 %. En ostanut. Saan satasella netistä lasit, jos nämä uudet hajoaa.
Järkyttävän hintaista, mutta pakko lasit on joskus uusia, kun hajoavat kohta atomeiksi ja linssit on naarmuilla ja toki näkökin muuttunut.
Kommentit (64)
700€: vahvuudet prismalla ja samat aurinkolasina nyt kesällä. Pelkät linssit vanhoihin kehyksiin, joita niitäkin on kummasti kertynyt nurkkiin jo 5 vuodessa.
Yhdet aurinkolasit tilattiin kiinasta, ihan hyvät nekin oli.
Itseä yllätti, miten kalliiksi optikkoliikkeen lukulasit tulevat. Eivät tietty yksitellen ole niin kalliit kuin "oikeat" silmälasit, mutta kun piru vie ikänäkö pistää lasit uusiksi vuoden välein, jos sitäkään, niin kaksien ensimmäisten jälkeen siirryin kaupan laseihin. Kun alkaa taas nähdä huonosti, siirryn seuraavaan vahvuuteen, kun 0.25 välein on jo muutamat eteenpäinkin hankittuna.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin joskus kokeilla tuon Banaanin kautta, vaikutti ihan hyvältä. Kunhan käyn ensiks näöntarkastuksessa saamassa tarkat arvot.
Mun aikuinen lapsi tilasi tuolta monitehot ja on tosi tyytyväinen, tilasi jo toisetkin varalaseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sanon vaan että banaani. https://banaanieyewear.fi/collections/silmalasit?srsltid=AfmBOoo_bK-JMz…
Tuolta tilaan seuraavaksi, enkä ole n 10 vuoteen maksanut laseistani paljon. Olen tilannut Lenswaylta ja muualta ja ollut tyytyväinen. T ikäihminen
Eikö oikeasti ole jotain ulkomaan verkkokauppaa minne lähettää optikolta saadut lasien arvot ja lasit tulis postissa? Eihän ne lasit voi ulkomaillakaan ihan umpisurkeita olla laadultaan kun sielläkin kelpaa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeasti ole jotain ulkomaan verkkokauppaa minne lähettää optikolta saadut lasien arvot ja lasit tulis postissa? Eihän ne lasit voi ulkomaillakaan ihan umpisurkeita olla laadultaan kun sielläkin kelpaa ihmisille.
Kelpaahan joillekin markettilasitkin.
Ilmainen näöntarkastus ja kahdet lasit yksien hinnalla, 79e.
Todellisuus kassalla: kahdet lukulasit halvimmilla kehyksillä 320e.
Näyttää siltä että kannattaa ennemmin käydä laserissa... kuin ostaa suomesta rillejä.
Tilasin temusta 10 kpl yht.4,70€ hyviä ovat
MITKÄ SILMÄLASIT??? Ne on muovia, niin lasit ku pokatkin, eli silmämuovit! Oma kustannus varmaan 6markkaa kolkytä penniä. Hinta tiskillä: 597.99 ekee...näin suomessa!
Vierailija kirjoitti:
No onhan niitä esim. Lensway. Lasit tulee Ruotsista, pari viikkoa menee. Monitehot hyvillä linsseillä ja titaanikehyksillä maksoi n.230e, ihan yhtä hyvät kuin optikkoliikkeen ja käyttävät Essilorin linssejä. 90 päivän palautusoikeus ja kehyksiä voi tilata etukäteen sovitettavaksi jos haluaa. Voi maksaa myös osissa.
Vierailija kirjoitti:
Otit varmaan kalliit pokat?
119 euroa niille jäi hintaa. Olihan ne kalliimmasta päästä, mutta luultavasti Käytän niitä päivittäin koko hereilläoloaikani seuraavat viisi vuotta ainakin, niin täytyy niiden miellyttää.
Eikö ole jännää, että kuulokojeet saa ilmaiseksi, mutta silmälaseja ei. No maksoihan se korvapolilla käynti, mutta mikään muu ei. Minusta näkö on tärkeämpi aisti kuin kuulo. Silmälaseja käyttäviä on tietysti niin paljon, että mitkään polin resurssit eivät riittäisi, mutta palauttaisivat edes sen verovähennysoikeuden.
Sain normaalihinnan, kun ei otettu monitehoja. Tarvitsin kovasti monitehot. Äiti ja kela ei suostu monitehoon.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ei ole vielä edes kallista vajaa 500€. Itse ostin uudet lasit -50% alekupungilla ja lasit maksoi alennuksen kanssa reilu 600€. Eikä todellakaan ollut sangat kalleimmasta päästä. Moniteho, kaukonäkö ja taittovika.
Olisi maksanut täydellä hinnalla siis yli 1200€, että ihan turhaan nariset ap.
Hittoako ap:lle kerrot, mistä hän saa marista? Teidän taloustilanteetkin voivat olla ihan eri luokkaa! Käsittämätöntä
Vierailija kirjoitti:
Banaani on perseestä. Lasien saaminen maksaa kauan, eikä kehyksiä voi säätää omaan naamaan sopiviksi. Ja näöntarkastuksestahan joudutte maksamaan kun ette teetä laseja sillä optikolla joka näkönne tarkastaa.
Käytän itse ketjuliikkeisiin kuulumatonta optikkoa, ja hän on sanonut että päivittäin tulee näitä Specsaversilta ja Banaanilta ja Temusta lasinsa tilanneita urpoja häntä koipien välissä, mutta hän ei korjaa halpislaseja, ei ainakaan ilmaiseksi.
Ulkomaillahan se sinunkin optikkoliikkeesi lasit ja kehykset toimittaa vaikka mitä tahansa muuta väitätkin.
Mulla maksoi just moniteholinssit sankoineen noin 500€. Otin vaan yhdet vaikka oli 2 yhden hinnalla. Olis kuitenkin joutunut maksamaan joku 200€ sangoista.
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa se. - Kyllä näin tulorajoittsena työttömänä sitä tarvii vähän harkita ja ennakoida kun on odotetttavissa sekä silmälääkäriskäynti (a 180€poliklilinikamaksu) että mahd uusien silmälasien ostaminen kun omat tulonsiirrot noin 1150€ kk. josta asumiseen (=vuokra, sähkö, vesi ja kotivakuutus) menee onneksi vain noin 750€ kuukausdessa.
Mitä tarkoittaa tulonsiirto????
Jos sinulla on joku läheinen tai tuttava, joka ostaa kalliita laseja, mene mukaan, voit saada omat halvat lasit ilmaiseksi kaupan päälle.
Näin minä teen, iäkäs ja varakas äitini kun päivittää lasinsa noin kerran vuodessa, minä menen mukaan ja 100% aina on mun peruslasit tulleet kaupan päälle.
Tulorajoittsena ostan mieluummin kunnollsiet lasit kuin tilaan / ostan jotain epävarmaa kiina kuraa. - Jos näkökykyni olisikin sitä tasoa, että halpi lasit riittäsi, niin ehkä sitten voisin harkita toiseen kertaan. Väärntehosilla silmälaseilla saan vai nmigreenin