Herranjumala mitä silmälasit maksaa!
Menin hyvässä toivossa optikkoliikkeeseen, kun oli sekä kehykset, että linssit puoleen hintaan ja silti monitehot halpislinsseillä maksoi 469 euroa! Tyrkyttivät ensin jotain erikoislinssejä, mutta ne olis maksaneet yli 800. Sanoin, etten pysty ja sain laskelman halvemmista.
Lisäksi tyrkyttivt jotain parin vuoden "turvaa" oliko se nyt 65 euroa ja mitä olisikaan tapahtunut, niin omavastuu olisi ollut 25 %. En ostanut. Saan satasella netistä lasit, jos nämä uudet hajoaa.
Järkyttävän hintaista, mutta pakko lasit on joskus uusia, kun hajoavat kohta atomeiksi ja linssit on naarmuilla ja toki näkökin muuttunut.
Kommentit (93)
Kyllä muuten naurattaa kun seuraava hallitus kiepsauttaa verotuksen takaisin niin päin, että suurituloisimmat ja varakkaimmat maksavat eniten.
Korjaa työttömyyden ja köyhyysloukut säätämällä kansalaispalkan. Alkaa vähentää rikkaiden veroilla velkaa, jonka Purra psykoosipäissään tuplasi.
Yksikään rikas ei pakkaa veskaansa ja karkaa ulkomaille, koska täällä on joka tapauksessa paras olla. Turvallista, rauhallista, puhdasta, ihmiset erittäin paljon fiksumpia kuin kokoomuslaiset keskimäärin.
Ei paljoa haittaa, toimeentulotuki kattaa kaiken terveyteen liittyvän. Kannattaa harkita
Ei nuo ole olleet kalliit.
Ostin viime syksynä elämäni edullisimmat laadukkaat syväterävät kehyksineen alle kolmellasadalla, ne oli hyvä kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin säästämään laseihin vuosia. Hinnat ovat nousseet sinä aikana paljon.
Joo, en mä persaukisena lähtenyt kokeilemaan, että saanko satasella jostain banaanista lasit, kun ei mulla ole varaa siihen satasen menetykseen, jos ovatkin huonot.
Ottaa vaan kupoliin tuo, että myydään laseja, joissa on kapea näkökenttä. Ihan silkkaa rahastusta. Ennen laseilla kyllä näki, lisämaksu tuli sitten muista herkuista. Nyt on keksitty rahastuskeino. Et näe kunnolla näillä halpislinsseillä, häh, häh, hää, köyhä!
Jos puhut monitehoista, niin aina on ollut saatavilla halvempia laseja kapeammalla tarkan näkemisen alueella ja kalliimpia linssejä, joissa on laajat tarkan näkemisen alueet. Ilmaiseksiko sun pitäis myös saada vaikka uusin älypuhelin? Mieti mikä määrä tutkimusta ja kehitystä siellä on taustalla. Ei se ole yrityksille ilmaista.
Jos ne verkosta tilatut on huonot, niin minne valitatte? Miten ne kehykset saa säädettyä? Miten saatte monitehon mitoitettua oikealle kohdalle?
Vierailija kirjoitti:
Minulta on molemmista silmistä kaihi leikattu ja lisäksi jälkikaihi laseroitu. Silti tarvitsen lähinäköön lasit.
Onko teillä samoja vaivoja? Luulin, ettei kaihileikkauksen jälkeen tarvita ollenkaan laseja.
Riippuu varmaan leikkaustekniikasta, mutta lukulaseja voi tarvita ainakin. Ikänäkö ei leikkauksella lähde ellei tehdä linssileikkausta ja ei aina silloinkaan tule niin tarkaksi, etteikö joissain tilanteissa tarvisi niitä laseja.
Vierailija kirjoitti:
Banaani on perseestä. Lasien saaminen maksaa kauan, eikä kehyksiä voi säätää omaan naamaan sopiviksi. Ja näöntarkastuksestahan joudutte maksamaan kun ette teetä laseja sillä optikolla joka näkönne tarkastaa.
Käytän itse ketjuliikkeisiin kuulumatonta optikkoa, ja hän on sanonut että päivittäin tulee näitä Specsaversilta ja Banaanilta ja Temusta lasinsa tilanneita urpoja häntä koipien välissä, mutta hän ei korjaa halpislaseja, ei ainakaan ilmaiseksi.
Kaikki lasit ovat halpislaseja. Joissakin paikoissa niistä vain pyydetään premium-hintaa. Linssit ovat halpatavaraa, niihin ei ihmiskäsi valmistuksen yhteydessä koske.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne verkosta tilatut on huonot, niin minne valitatte? Miten ne kehykset saa säädettyä? Miten saatte monitehon mitoitettua oikealle kohdalle?
Ihan samalla tavalla ne kehykset voi itse säätää kuin tehdään optikkoliikkeissä. Lämmitetään ja taivutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on vielä halvat. Uusin omani vuosi sitten, vähän alle 1800€. Ei edes ollut kalliit pokat, vaan kaksitehot. Toki kaikilla herkuilla. Joo, on ongelmalliset silmät.
Vain todella typerä maksaa laseista yli 100 euroa. Viikolla Specsavers mainosti 29 Euroo. Mutta toki tyhmälle voi myydä hieman kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Näkö on tärkein aisti. Pitää olla todella kehitysvammainen säästämässä siinäkin. Itsellä ensimmäiset lasit oli jotain halpapaskaa, näkyi heijastuksia joka puolella, sateella ei nähnyt mitään ja talvella huurteessa jatkuvasti ja pää kääntyili kuin linnuilla kun tarkka alue oli just keskellä vain. Joo, meni parisataa euroa enemmän seuraaviin linsseihin mutta ongelmat hävisivät. Viiden vuoden jälkeen edelleen täysin kunnossa ja ei naarmun naarmua.
Mitä tarkoitat tuolla kehitysvammaisuudella, kun siitä kirjoitat? Ymmärrätkö mitä sana tarkoittaa? Ymmärrätkö, että se viittaa yhteen ihmisryhmään? Onko tarkoituksesi päteä tai buustata omaa huonoa itsetuntoasi sillä, että poljet jalkoihisi vähempiosaisen ihmisryhmän? Onko sinulla yleensäkään mitään käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
30 vuorokauden palautusoikeus, 2 vuoden takuu. Ei siis mitään riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin säästämään laseihin vuosia. Hinnat ovat nousseet sinä aikana paljon.
Joo, en mä persaukisena lähtenyt kokeilemaan, että saanko satasella jostain banaanista lasit, kun ei mulla ole varaa siihen satasen menetykseen, jos ovatkin huonot.
Ottaa vaan kupoliin tuo, että myydään laseja, joissa on kapea näkökenttä. Ihan silkkaa rahastusta. Ennen laseilla kyllä näki, lisämaksu tuli sitten muista herkuista. Nyt on keksitty rahastuskeino. Et näe kunnolla näillä halpislinsseillä, häh, häh, hää, köyhä!
Suomessa ei ole vuosiin tehty linssejä eli jostain entisestä itäblokista ta Kiinasta ne optikonkin silmälasit tulevat. Ei optikko niitä siellä takahuoneessa hio vaan selaa nettiä.
Toiset lasit ilmaiseksi -tarjoukset on naurettavia, kun mun yhdetkin lasit maksaa yli tonnin. Linssejä ei ole varastovahvuuksilla vaan ne pitää aina erikseen tilata. Hintaa tulee kun linssi on tupla- tai triplaohennettunakin 8 mm paksu.
Silmäleikkaus ei tule kyseeseen koska olen kuivasilmäinen.
En voi ujuttaa lasien hintaa verovähennykseksi (veronmaksukyvyn alentumisvähennys, harkinnanvarainen), koska tuloni ovat niin pienet etten maksa valtionveroa ollenkaan.
(Tollopersuille tiedoksi, että tuloveroprosentti koostuu kuntavero-osuudesta, kirkollisvero-osuudesta ja valtionvero-osuudesta. Eduskunta päättää vain tuosta viimeisestä, kunnanvaltuusto ekasta ja seurakunta tokasta. Kirkosta toki olen eronnut taloussyistä).
Ja kuulun siihen tuloluokkaan, jonka veroprosentti nousi vuodenvaihteessa, kun se kaikilla muilla laski, rikkaimmilla eniten. Työllistäisin mielelläni näköterveyteni vuoksi silmälääkäriä ja optikkoa vuosittain, mutta ei ole varaa. Pitää syödä ja asuakin.