Miksi miehet eivät käytä timanttisormuksia?
En ole ikinä nähnyt miehellä timanttista kihla- tai vihkisormusta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei meistä ole homojakaan.
Miten timantti liittyy homouteen?
Timanttikorut liittyvät naisellisuuteen. Onko ihan uusi asia sinulle?
Vähän avoimemmin mielin voisi ajatella.
No miksi ne miehet itse eivät sitten niin ajattele kun eivät timanttisormuksia käytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo antiikin Roomassa timanttisormuksia käyttivät sekä miehet että naiset, ja timantteihin liitettiin ennen kaikkea varallisuutta ja valtaa, ei naisellisuutta. Samaten eurooppalaisessa hovikulttuurissa miehet ovat käyttäneet näyttäviä koruja, helmiä ja jalokiviä vuosisatojen ajan. Esimerkiksi Englannin kuningas Charles I tunnettiin helmikorvakorustaan, jota hän käytti myös teloitukseensa vuonna 1649. Nykyään trendikkäät miehet käyttävät niin timantti- kuin helmikoruja.
Ulkonevat kivi-istutukset, minkä tahansa kiven, sormuksissa ovat epäkäytännöllisiä, myös naisilla. Itse käytän pientä helmisormusta vain kesällä, ja silloinkin pelkään että helmi tippuu jos sormus osuus johonkin, talvella ei mahdu hansikkaaseen.
Miehillä usein ammatti sanelee sen voiko käyttää muuta kuin sileää sormusta, kaikissa ammateissa ei voi käyttää edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän avoimemmin mielin voisi ajatella.
No miksi ne miehet itse eivät sitten niin ajattele kun eivät timanttisormuksia käytä?
Monessa työssä sormukset ovat epäkäytännöllisiä ja riski työterveydelle, niistä voi tarttua kiinni koneisiin ja laitteisiin niin että sormi leikkaantuu irti. Sormus voi myös kuumentua ja palaa sormeen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset käyttävät? Helvetin rumia ja epäkäytännöllisiä.
Jos pieni timantti on upotettuna sormukseen ei sen epäkäytännöllisempi ole kuin kivetönkään sormus. Tai rumempi.
Mitä isompi ja ulkonevanpi kivi sormuksessa onkaan, sitä epäkäytännöllisempi se on. Voi vaikka tarttua vaatteisiin ja käsineisiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset käyttävät? Helvetin rumia ja epäkäytännöllisiä.
Riippuu sormuksesta. Oletko ehkä niitä ihmisiä, jotka bongaavat rumuutta kaikkialla? Minä taas bongaan luonnostani kauneuden melkein mistä tahansa ja se ravitsee minua ja tuo valoisuutta kaikkeen. Minulla on rivistö kauniita timantteja, mutta kyseessä on upotettu malli joka kestää arkea elämän loppuun saakka. Ja senkin jälkeen, koska timantit kuten rakkauden ja uskollisuuden symbolista sanotaan, ovat ikuisia. Eivät kaikki timanttisormukset ole sellaisia joka paikkaan takertuvia ja hankalia käyttää. Kauniin ja hyvän sormuksen mies valitsi minulle, mutta hänellä onkin hyvä maku.
Jos pieni timantti on upotettuna sormukseen ei sen epäkäytännöllisempi ole kuin kivetönkään sormus. Tai rumempi.