Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Alle 35-vuotiaat miehet muodostavat yli 40 prosenttia niistä, joiden toimeentulotukea on alennettu", mikä heitä vaivaa?

Vierailija
03.09.2026 |

Nuoret alle 35-vuotiaat miehet muodostavat yli 40 prosenttia niistä, joiden toimeentulotuen perusosaa on alennettu.

Alle 35-vuotiaita miehiä on silti vain noin neljännes täysi-ikäisistä toimeentulotuen saajista.

Kelan tutkijan mukaan ilmiö liittyy osin nuorten toimeentuloturvan ehtoihin ja osin ongelmien kasautumiseen.

Vielä ei tiedetä, kuinka hyvin alennukset saavat ihmiset hakeutumaan palveluihin tai täyttämään velvoitteensa.

Mikäkö vaivaa? Lapsellisuus ja nahjuus

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjä muuttamalla voi vaikuttaa vain rajallisesti. On olemassa paljon väkeä joihin ette pysty millään vaikuttamaan tukia muuttelemalla. He ovat teidän valtanne ulkopuolella.

Vierailija
22/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nämä samat ole niitä, jotka eniten äänestivät persuja?

Jep ja toisiksi suurin ryhmä joiden toimeentuloa on alennettu ovat 35+miehet. Eli persujen äänestäjiin osui eniten persujen leikkaukset ja nämä hölmöt eivät edes tunnu tajuavan sitä.

No, lukutaidottomana tietenkin on vaikea pärjätä edes niissä tenteissä missä saa olla kirja mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. koulutus painottuu naisiin.
2. alat on naisvaltaisia
3. työnteko ei kannata koska vaikka saisi rahaa naiset ei halua perustaa perhettä.

Voihan kyynel. Kannattaisiko lopettaa valittaminen ja ottaa itseä niskasta kiinni?

Mä olen naiseni hakenut ulkomailta. Olen myös puhunut tästä nuorille miehille että ei kannata suomi naiseen uhrata aikaa.

Maanpetturuus ei ole muodissa.

Vierailija
24/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. alat on naisvaltaisia
3. työnteko ei kannata koska vaikka saisi rahaa naiset ei halua perustaa perhettä.

1. Raha, vaiva ja aika menee koulutuksessa enimmäkseen poikiin. Meinaatko, että lisättäisi poikiin panostusta esimerkiksi tyttöjen kustannuksella? 

2. Alat ovat eriytyneet valtavasti. Siinä missä koulutusala/ sosiaalialat ovat naisvaltaisia, pelastustoimi, maanpuolustus ja osa teknisistä on miesvaltaisia. Haluaisitko tuoda esimerkiksi maanpuolustukseen naisia, joilla ei ole riittävää tietotaitoa miesten ohitse tai opettajiin miehiä pätevien naisten ohitse? 

3. Eikös perhe ja lapset ole palstan mukaan naisen oma projekti? Eihän miehet (varsinkaan nämä heikon työkyvyn miehet, koska lapset ne vasta työmaa ovatkin) mitään lapsia halua, vaan äidin, joka tarjoaa seksiä ja hotellipalvelut. 

Vierailija
25/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä "ne vei meidän naiset, työt ja sosiaalituet" -porukkaa eli kyllä taitaa olla. 

Eikö palstan naisia yhtään hävetä potkia alaspäin? 

Vierailija
26/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee koulutuksesta. Pojat pitää saada kunnialla peruskoulun läpi, lukioon ja menestymään opinnoissa. Se helpottaa (huom. ei takaa, mutta helpottaa) työn saamista, päihteeettömyyttä, varallisuuden kasvattamista ja perheen perustamista. 

Vierailija
27/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. alat on naisvaltaisia

1. Ei koulutus painotu mihinkään, ei ole tyttöjen vika, jos poikia ei kiinnosta.

2. Mikäs sen parempi apaja puolison löytämiselle kuin työskennellä miehenä naisvaltaisella alalla. Pitäisikö työpaikan olla joku poikakerho?

3. Miksi se kuitenkin kannattaa naisille? Mitä ilmeisimmin kannattaa, kun vaivautuvat kouluttautumaan ja menemään naisvaltaiselle alalle töihin.

Vierailija
28/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. alat on naisvaltaisia

Voihan kyynel. Kannattaisiko lopettaa valittaminen ja ottaa itseä niskasta kiinni?

Mä olen naiseni hakenut ulkomailta. Olen myös puhunut tästä nuorille miehille että ei kannata suomi naiseen uhrata aikaa.

Hassu, ei sillä mitään naista ole. Älä nyt hölmö ole.

Vierailija
29/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. alat on naisvaltaisia

Samaa ajattelevat myös naiset, näkee paljon muita kuin suomimiehiä puolisoina.

Vierailija
30/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille miehille on tarjolla maksimissaan vuokratöitä, joka vankilaakin pahempi rangaistus.

Vierailija
31/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä "ne vei meidän naiset, työt ja sosiaalituet" -porukkaa eli kyllä taitaa olla. 

Eli sinunkin mielestäsi miehet ovat naisia alemmalla tasolla?

Vierailija
32/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtee koulutuksesta. Pojat pitää saada kunnialla peruskoulun läpi, lukioon ja menestymään opinnoissa. Se helpottaa (huom. ei takaa, mutta helpottaa) työn saamista, päihteeettömyyttä, varallisuuden kasvattamista ja perheen perustamista. 

Vaikea siellä menestyä jos kiusataan koulussa koko peruskoulu ja jatkuu lukiossa.

Vierailija
33/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni toimeentulotuella elävät nuoret miehet eivät ole kovin hyvässä asemassa. Yritä nyt edes kerran elämässäsi olla looginen. 

Vierailija
34/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa palvelusita in keskitetty suurimpiin  kaupunkeihin ja nämä miehet asuu pienillä paikkakunnilla. Suomessa matkustaminen taksilla maksaa aivan älyttömän paljon ja julkista liikennettä ei ole kuin suurissa kaupungeissa. Nämä miehet on käytännössä tulottonia kiin ei niillä ole rahaa ostaa kalliita älypuhelimia tai tietokoneita eikä välttämättä ole osaamista edes käyttää niitä. Tähän päälle kun vielä lisätään se että virkailijat on pääsääntöisesti kauoungeissa asuvia miehiä vihaavia naisia jotka oikein odottaa että pääsee aiheuttamaan pienillä paikkakunnilla asuville miehille kärsimystä ja ongelmia

Vierailija
35/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarrihan se taudinkuva on. Osalla myös hikikomori. Sitkeitä nuorten miesten tauteja. 

Vierailija
36/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea siellä menestyä jos kiusataan koulussa koko peruskoulu ja jatkuu lukiossa.

Jos näin on niin siihen pitää puuttua. Pienemmät luokkakoot, ilmoitus kiusaamisesta otettava tosissaan, vanhemmat vastuuseen.

Vierailija
37/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni toimeentulotuella elävät nuoret miehet eivät ole kovin hyvässä asemassa. Yritä nyt edes kerran elämässäsi olla looginen. 

Sanoo hän, joka äänesti "loogisesti" oman etunsa vastaisesti, koska avoimesti trollattiin, että nyt saa pensaa, pillua ja potkua mamuloittein persaiksiin.

Vierailija
38/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. alat on naisvaltaisia

Hallituksen toimista ja heidän kannattajiensa louskutuksesta saa ihan päinvastaisen kuvan.

Vierailija
39/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on fiksumpia, miehet on tyhmempiä....

Miesten gaussi jakaumat on suurempia melkeimpä joka alueella.
Miehiä myös on painettu alemmas jo pitkään. Poikiani inhotti perhos aakkoset ja eivät haluneet katsella ekaluokan kirjoja. Lukeminen opeteltiin muilla oopuksilla. Historia lehti oli kova. Vanhin oppi lukemaan artikkelilla joka kertoi Vietnamin maanalaisista taisteluista.
Yhteiskunta on feministisoitunut kokoajan. Siksi

Vierailija
40/92 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että äly ei riitä tai sitten ei vain jaksa koko ajan taistella koneistoa vastaan. Se että kokoajan lyödään uudestaan lattianrakoon ei auta nousemaan sieltä.

Ennen oli niitä suorittavan tason helppoja töitä pahnanpohjimmaisillekin tarjolla. Niitä ei enää ole. Epätoivoa aiheuttaa, jos ei ole oikeastaan edes mahdollisuutta pärjätä. Rikoksen polulle lähteminen on tietysti aina oma valinta, mutta monia näistä ihmisistä kyllä valtio ajaa siihen epäsuorasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi