Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylikontrolloivat kirppisten pitäjät :D

Vierailija
03.09.2026 |

Onko kukaan muu törmännyt tällaiseen? Pidän aina välillä myyntipaikkaa ihan kivalla kirppiksellä, mutta olen jo kauan ihmetellyt, miten paljon tuon yhden kirppiksen pitäjät tai työntekijät mikromanageroivat myyntipaikkoja.

Jos järjestän tavarat tietyllä tavalla ja palaan hetkeä myöhemmin katsomaan, ne on järjestetty uudelleen ihan eri tavalla. Jos yritän itse uudelleen järjestää ne haluamallani tavalla, ne palaavat taas kohta tuohon uuteen järjestykseen, jonka joku muu on päättänyt puolestani.

Kyse ei ole siitä, että asiakkaat sotkisivat. Vaan esim. siis tavarat, jotka laitan tarkoituksella näkyvämmälle paikalle, on "piilotettu" muiden tavaroiden taakse tai alahyllylle. Pakkaukset, jotka olen tarkoituksella avannut, on suljettu tiiviisti ja laitettu muiden tavaroiden taakse niin, ettei kukaan taatusti huomaa, mitä ne sisältävät. Tietyt vaatteet ovat aina laitettu "kunniapaikalle", kun tulen katsomaan, vaikka itse esittelisin mieluummin ihan toisia vaatteita, jotka ovat halutumpaa merkkiä.

On tullut selvä mielikuva, että kirppiksen myyjällä (tai kuka tuota nyt tekeekään) on suosikki- ja inhokkitavaransa, joiden mukaan hän järjestää.

Kerran huvitti, kun myin yhtä mangasarjaa, joka laitettiin joka ikinen kerta visusti piiloon. Se oli siis ihan tavallinen fantasiaseikkailumanga, mutta yhdellä kirjojen kansissa olevalla päähenkilöllä oli (tyypilliseen mangatyyliin) hyvin isot rinnat. Ilmeisesti kirppiksen pitäjä piti tätä sopimattomana kirjasarjana :D

Ei tämä nyt suuri ongelma ole, kun kirppis on muuten kiva ja siisti. Ikinä ei ole myyntipöydissä sotkua ja tavaroita heitelty lattialle, mikä on hienoa. Mutta ihmettelen vain, miten ihmeessä työntekijöillä on aikaa ja energiaa mikromanageroida ihmisten myyntipöytiä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi