Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Jouluisten alkuviikko***

28.05.2007 |

Huomenta.

Enpä ainakaan nähnyt meille uutta pinoa.

Nyt antamaan neidille lounasta. Palailen pian.

Katju

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma! Ei tietookaan sateesta,vaikka lupailivat tänne Oulun seudulle alkuviikoksi sadetta! Ei vaan jaksa koko ajan olla ulkona,ja Johannakin haluaa välillä päästä lattialle opettelemaan uusia taitoja! Osaa jo pyöriä mahallaanki napansa ympäri,joten saapi nähdä milloin lähtee sitten liikkeelle ja peppua nostaa pystyyn kovasti mutta etupää ei oo vielä menossa mukana..hyvä niin!

Äsken tein mansikkakääretortun ja kohta mennään sitä maistelemaan:) Tekis kovasti mieli suklaata,mutta ei passaaa syödä kun nedin iho menee heti huonoon kuntoon:( mitenhän pärjään kesän ilman suklaajäätelöä..

Mutta imetyspuuhiin...

tintti ja Johanna 4kk

Vierailija
2/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaa olla hautova ilma, varmaan ukkosta ilmassa. Koko yön ja aamun satoi ja nyt on pilvistä ja lämpöä 22.

Taitaa olla jouluntähdet tutustumassa Suomen luontoon kun on niin hiljaista.

Itsekin vietettiin melkeinpä koko viikonloppu pihamaalla ja nyt on kaikki kesäkukat maassa. Jollen taas sorru heräteostoksille.

Meidän lähipuutarha myymälästä sai kukkien siemeniä ilmaiseksi koska eivät olleet ehtineet lajittelemaan niitä?! No nyt on kylvetty kaikennäköstä ruiskaunokista lähtien. Saa nähä miten käy kun laittaa suoraan maahan eikä kasvata sisällä taimia...

Meillä on nyt aloitettu uudestaan viljojen maistelu. Parina iltana on syöty veteen keitettyä kaurapuuroa... syö kyllä muttei se mitään herkkua taida olla. No pääasia on ettei ole ilmaantunut allergiaoireita, ainakaan vielä.

Moni tuntuu jo ryömivän kovasti. Meillä mennään mahallaan puoliympyrää lattialla ja kovasti nostaa peppua mutta yläkroppa ei vielä oo liikkeessa mukana. Myöskään ei osaa vielä kääntyä masulta takaisin selälleen.

Mulla on ollu huuto.netissä " myynnissä" meidän vanhat yhdistelmävaunut jotka kelpaa hyvin esim. parveke/mökkivaunuiksi, mutta ei mene kaupan vaikka lähtöhinta on 0e! Haluisin niin saada ne tuolta varaston nurkasta pois!

Noh nyt se neiti taas heräilee.

Katju ja Salla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hiki virtaa! Kävin aamupäivällä kaupungilla ja puserosta sai vettä vääntää kotiin päästyämme. Vettä tuli aamulla kuin saavista kaataen, kaupungille päästiin kuivin varpain. Omituinen keli kaiken kaikkiaan, vauvahyttysille oivallinen kasvuilma!

Meidän pakkasen poika ei tykkää lämpöisistä keleistä sitten yhtään. Olen lyhythihaisessa bodyssa pitänyt ja selkä märkänä heräsi aamu-unilta. Jotenkin lämpö vaikuttaa kun herra nyt vasta nukahti päiväunille eli valvoi 5h!

Joku kauppasi parvekevaunuja. Miehen kanssa eilen mietittiin, että pitäisikö parvekevaunut jostain vielä hommata. Meillä on kaksikerroksinen rivariasunto ja etupihalla kiljuvat lapsoset, takapihalle paistaa aurinko, mutta parvekkeella on katos, sinne ei paista niin paljon. Tai sitten raahaan meidän " klicklac" -rattaat ylös, poikanen vielä niihin mahtuu nukkumaan. Nyt olen nukuttanut sisällä, ulkona poika hikoaa hulluna.

Ei ole tässä meikäläisen sepustuksessa mitään päätä eikä häntää, menen pesemään keittiön ikkunan, saan sitten ripustaa uudet verhot ikkunaan. Ikkunan pesussa ei ole mitään hankaluuksia, mutta ne sälärit siellä välissä, argh!

Laittakaahan kuulumisia eetteriin, ettei kotirouva ihan tympäänny.

Kirsikka ja kuumakalleakseli

Vierailija
4/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikku kakkonen sai lauantaina 40asteen kuumeen ja sen takia on ollut vähän hiljaista täältä suunnasta. Nyt pelkään et Adam saa taudin myös. Kaikista oudoita on et pojalla ei ole mitää muuta kuin tua kuume.

Piha töitä ja ikkunoiden pesua on tääläkin viikol. tehty..yöks...

Nyt olis ihana talo täydellisellä paikalla myynissä!!! Vaan pikkasen yli meidän budjetin... mistähän repis sellaset pikkasen vajaat parisataa tuhatta...hmm..

Kirsikalle vielä pakko kertoa, mä viel viim. viikolla nukutin Adamin talvi haalareissa. Meidän poju on oikea vilukissa ja vaatetta pitää olla reippaasti. Näin on erillaisia medän murut.

nefili ja kohta 5kk

Vierailija
5/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa ja on synkkää. Miehelle oon vihainen, enkä halua puhua hänen kanssaan, joten istun täällä yksin työhuoneessa mököttämässä. Mulla vaan on ollu sellainen olo, kuin olisin yksinhuoltaja. Mies tekee pitkiä päiviä ja näkee tytön 5min ennen kuin hän menee nukkumaan. Pian alkaa vierataa jopa omaa isää. Ja siitä nyt sit mökötän hänelle, kun hän ei vietä aikaa tyttärensä kanssa. Sit hän taas valittaa mulle, että kuka sit rahaa tuo perheeseen ellei hän tee töitä... Ikuinen dilemma meidän perheessä!! Voisin lähteä kuukaudeksi tytön kanssa evakkoon, tuskin hän edes huomais että oltais poissa. =(

Täällä on keskusteltu lämmin-ja kylmäverisistä. Meidän neiti taitaa olla sellainen keskikiitäjä. Ei hikoile kauheesti, muttei sit palelekaan hirmu äkkiä. Nyt on musta tosi vaikea tietää mitä vaunuihin laittaa päälle. Eilen kun täällä oli +20 astetta niin neiti ei nukkunu ku 2½h tänään kun oli viileämpää meni taas sen 4h. Ja kun laitan vaunuihin nukkumaan ilman tumppuja hän herää ja alkaa leikkiä tutilla eikä nukahda enää. Saa nähdä kuinka kesällä käy, joutuuko nukuttaan sisällä.

Neiti söi eilen ekan kerran syöttötuolissa! Istu oikein selkä suorassa, pyykkeellä sidoin vähän kiinni ettei kaatuisi sivuille. Ja hyppykeinua on kokeiltu. Se vasta hauskaa onkin! =D Lattiallakin hän tekee sellasia jänniä liikkeitä sen jälkeen, vähän kuin kala kuivalla maalla. *hih* Kauaa en vielä uskalla kummassakaan pitää kun hän ei ihan vielä ole 6kk, mutta viikon päästä. Täällä nimittäin sanotaan neuvolassa että 6kk saa ruveta harjoittelemaan istumista syöttötuolissa jne. Sylissä neiti istuu jo oikein mallikkaasti.

Aikaisemmin kirjoitin siitä kun neiti ei enää kääntyile lattialla, kuin max kerran päivässä. No, tänään siihen tuli muutos, nyt pyöritään taas edestakaisin, selältä mahalle ja mahalta selälle. =) Mikä vaihe lie ollut tossa välissä?!

Lähtis nyt se ukko tuolta hommiin, saisin mököttää rauhassa. Mikään ei oo hyvin. Ensin valitan kun mies ei oo kotona ja nyt sit toivon että hän lähtis. Ottakaa nyt sit musta selvää... =)

G: Ehdotuksia kaivataan!! Mitä laitan serkkuni yo-juhliin lauantaina päälle?? Pitäis käydä ostamassa jotain mukavaa, mutta mitä? Ei liian hienoa, että siitä on käyttöä myös loppukesälle... Siis jotain mitä voi laittaa päälle kun lähtee baanalle... =D

Nyt kurkkiin mitä se mies tekee...

rusina & M 5kk 3vkoa

Vierailija
6/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pk-seudulla on oikeastaan lauantaista lähtien ollut todella tukala ilma, jotenkin kostea ja painostava. Eilen jyrisikin ukkonen ja salamoi. Olen kai kahjo, mutta kesäisessä sateessa on jotain ihanan tunnelmallista. Siis sellaisina pieninä annoksina, ei ihan koko kesää kestävinä. Kunpa seuraavat 3 kk olisikin +21-22. Se olisi aivan loistavaa! Päivät aurinko paistaisi ja vähän tuulisi ja iltasella sitten vähän ruiskaisi sataa vettä.

Tinnis taisi viettää hääpäivää. Onneksi olkoon!

Katjunko vauvako se oli tippunut? Mahtoi olla suuri säikähdys. )Anteeksi kovasti, jos nimimerkit menevät väärin näin ulkomuistista.)

Vaatteiden määrästä oli puhetta. Meidän tyttömme on ihan selkeästi lämminverinen. Viime yön hän nukkui pelkässä pitkähihaisessa bodyssa ja pitkähihaisessa sen takia, että pidin ikkunaa raollaan. Tosin lämpötila ei tainnut yölläkään laskea alle 15:n.

Tyttö ei juuri enää nuku vaunuissa ulkona. Se alkoi mennä sellaiseksi, että unet olivat korkeintaan 30 min, joten lopetettiin sekin harrastus. Ulkona kyllä ollaan muuten.

Kävin viime viikolla työpaikalla, kuten taisin täälläkin mainita. Oli jotenkin (mukavan) haikeaa käydä siellä. En kyllä kaipaa itse työtä varsinaisesti, mutta työkavereita oli oikein mukava nähdä. Aloin viime vuonna jo lokakuun alussa sairaslomalle, ja kävin vain lyhyesti marraskuun alussa läksiäispullat tarjoamassa. Eli edellistä näkemisestä on aikaa. Esimies kyseli tarkasti, mitä suunnittelen syksyllä. Se on jo varmaa, että ainakin isäkuukauden aikana piipahdan töissä pari viikkoa. Jos suunnitelmat pitävät kutinsa, menen töihin 1-2/08 ja mies jää kotiin pariksi kuukaudeksi ja tyttö lähtee hoitoon ensi vuonna maalis-huhtikuussa.

Niin, on kyllä ihanaa, että kesä on tullut tänne Etelä-Suomeen! Luonto tuntuu jotenkin ihanan ylenpalttisen vihreältä ja vehreältä. Eilen kaivelin tytön kesävaatteitakin jo esiin. Pitkään on käytetty 68-senttisiä, joten ne alkavat vähän tylsistyttää...

Liikkumisesta: Meillä tyttö on keikkunut parina päivänä jo konttausasennossa. Pehmeällä alustalla hän kääntyy masulta selälleen, mutta muuten hän viihtyy tätä nykyä oikein hyvin masullaan. Isänsä sanoikin, että ojentajat ovat kunnossa, kun tyttö nousee suorille käsivarsille niin usein.

Torstaina liittyi maissi meidän kiinteiden valikoimiin mukaan. Kiitos muuten kaikille kiinteitä koskevaan kyselyyni vastanneille. Seuraavaksi taidan ottaa ohjelmaan porkkanan.

Nefili taisi kertoa lapsensa kuumeesta. Pikaista paranemista teille ja muillekin sairastaville! Meillä loppui juuri tytön reilun viikon kestänyt nuha. Sitä ennen ja nyt pari yötä sen jälkeen ovat sujuneet upeasti: on nukuttu pitkiä yöunia jopa vain yhdellä yösyötöllä. Esim. viime yönä tyttö nukahti 23.30, söi 3.30 ja 9.00 ja heräsi vasta klo 10.30! Sitä edellisenä yönä hän nukahti klo 23, söi klo 6 ja heräsi klo 9. Aivan upeaa!

Tämä aika on kyllä aivan ihanaa. Masuvaivojen takia en kaipaa ihan niitä alkukuukausia, joten tämä reilun 5 kk ikä on hieno. Jotenkin vain elo ja olo on näin kesän alussa paljon kepeämpää ja helpompaa. Eikä ole monta viikkoa, kun miehelläkin alkaa 4,5 viikon kesäloma, aah.

Vielä Rusinalle: tsemppiä kovasti sen ukkosi kanssa. En kyllä osaa neuvoa, mitä laittaa yo-juhliin. Ehkä jonkinlainen mekko, jonka saisi asustamalla juhlavaksi tai toisaalta vähän vähemmän juhlavaksi.

Iituli + S reilut 5 kk

Vierailija
7/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ukko taas vaihteeksi menossa, ei töissä, mutta menossa kuitenkin... Ei ois muuten haitannu, mutta kun oltiin koko päivä menossa ja kun tultiin tuossa vähän vaille kahdeksan kotiin niin minä ja Lassi oltiin molemmat tosi nälkäisiä ja väsyneitä ja apu ois ollu tarpeen. Mun piti vielä kylvettää Lassi yksin ja se ei oo kovin helppoa =o

Mutta siis, ymmärrän kyllä miksi sua ärsyttää Rusina! Välillä ku mä oon tosi vihainen niin tuntuu siltä että eikö tässä ois helpompaa vaan muuttaa pois. Oispa ainakin yhden pyykit ja sotkut vähemmän eikä tarvis olla aina nalkuttamassa ukolle =)

[color=blue]Iitulilla[/color] tais mennä tosiaan nimimerkit vähän sekaisin ku mä muistelisin että Tintillä oli hääpäivä ja Leenun Lumi tipahti lattialle =) Anteeks ku huomautan, mutta pisti silmään =)

Nyt kun kerrankin muistan, niin [color=blue]Tinnis[/b] kyseli silmien väristä! Mä oon seurannu tuon pojun silmien väriä aika tarkasti ku oisin toivonu että ois saanu ruskeet silmät niin kuin mulla, mutta ne on vieläkin niin siniset kuin olla ja voi, että taitaapi tulla sinivihreet niin kuin isällään... Ois kyllä aivan huippua ku jäis noin siniseksi ku näyttää niin suloiselta =)

Niin ja [color=blue]rusina[/color] kyseli vielä että mitä laittais juhliin... Hmm... Mä aattelin että kun miehen velellä ja 2 serkulla on yhteiset 30-vuotis juhlat niin tilaisin sinne netistä semmosen mekon jota voi pitää joko pelkästään tai (niin kuin nyt näyttää olevan muotia) legginsien/caprien kanssa. Tämmönen ajatus oli mulla, mutta saapa nähdä tuleeko toteutettua ku mä en osaa olla oikein mekossa enkä hameessa =)

Muuta vinkkiä en kyllä osaa oikein antaa ku en oo kovin " ekspertti" näissä vaateasioissa ku itse pidän mieluiten päällä mahdollisimman mukavaa ja peittävää ;)

Lassikin on aika lämminverinen kaveri ja nyt kun mittari on näyttäny sitä 15-20 astetta niin poju on nukkunu vaunuissa ihan pelkät pitkähihainen body ja potkarit päällä. Jos on vähän viileän tuntoinen ilma, niin laitan tumput käteen ja ohut lakki on aina päässä kun se nopeuttaa nukahtamista aika lailla =)

Mun pitää vissiin soittaa huomenna lääkäriin ku mulla on ollu viimeisinä parina päivänä kädet, jalat ja vähän muualtakin paikat puuduksissa =/ Melkein joka paikka tuntuu siltä niin kuin käsi tuntuu jos on vahingossa nukkunu sen päällä... Mulla oli jaloissa samaa ongelmaa ennen raskautta ja kun kunnon syytä ei löydetty niin lääkäri päätti että se johtui yhestä antibiootista mitä söin, mutta nyt en kyllä oo syöny mitään lääkkeitä... Saa nähdä mitä tällä kertaa keksivät - kunhan sais sen ajan edes suht lähipäiville...

Mutta nyt taidan lukaista tuon kuudennen Harry Potterin loppuun =) Juu, tiedän että ne on lasten kirjoja mutta kun luin aikoinaan sen ensimmäisen niin jäin aika pahasti koukkuun... Oon viimeisten parin viikon aikana lukenu tuon sarjan jo neljännen kerran =D

Jahas, poju huutelee makkarista...

Pimmi ja Lassi

Vierailija
8/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menipä siniseksi =))

Vierailija
9/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä nautin näistä keleistä, vaikka vähän tukalaa onkin. Mitä kuumempi, sen parempi! Harmi että Nemo ei oo samaa mieltä.

Olipa raskas päivä! Mulla oli 2-vuotias kummityttö hoidossa, ja niin helppo ja kiva tyttö kuin onkin niin oli sitä hulinaa koko ajan. Sai vähän esimakua mitä se meilläkin (toivottavasti) kohta on, haluaisin lisää lapsia aika pian. Kyllä kunnioitan teitä suurperheiden äidit, vaatii hermoja olla jo kahdenkin pienen kanssa...

Leenulle haluaisin sanoa että mä tiedän milta susta tuntuu, se syyllisyydentunne on kamala! Meillehän kävi ihan samalla tavalla, ja kyllä itkettiin molemmat! Onneksi selvisitte tekin säikähdyksellä, mutta kyllä sitä seurasi muutaman päivän silmä kovana pienimpiäkin tavallisuudesta poikkeavia merkkejä...

Kuulosuojaimet on kyllä NIIN hyvä keksintö... Oltiin sunnuntaina siellä Maailma Kylässä -festareilla, ja Nemo nukkui tyytyväisenä vaunuissa tosi pitkään vaikka bändi soitti vieressä. En olis varmaan uskaltanut ilman suojaimia lähteäkään, on nuo vauvan korvat niin herkät. Mutta oli kivat festarit: hyvä ilma, hyvää musiikkia, paljon tuttuja & hyvää ruokaa. Nemokin viihtyi viltillä. Harmi vaan että miehen piti lähteä töihin kesken kaiken mutta onneks oli muutakin seuraa.

Siitä tulikin aasinsilta siihen, että meillä on aika usein samantyyppisiä riitoja kuin Rusinalla miehensä kanssa. Mun mies tekee myös paljon töitä, ja kun tulee kotiin niin on niin väsynyt että rojahtaa vaan sohvalle telkkarin eteen. Soittelee töistä että on ikävä meitä ja sitten kun on kotona niin ei edes oo Nemon kanssa. On kyllä tosi hyvä isä ja avomies ja ymmärrän että väsyttää mutta joskus rankan päivän jälkeen ärsyttää, kyllä mäkin haluaisin joskus levätä. Kyllä mies hoitaa Nemoa aina silloin tällöin mutta mua vähän pelottaa että ne vaan katselee telkkaria yhdessä. Nyt mulla on vapaaillat torstaina ja perjantaina ja lauantaina krapulapäivä, saa nähdä miten menee.

Nemo on kyllä kanssa samanlainen hikimies kuin Kirsikan Akseli, niska märkänä aina vaikka kuinka vähän olisi päällä. Sängystä löytyy joka aamu märkä läntti pään kohdalta, ja pekään että Nemon neste-suolatasapaino kärsii.

Annatteko lapselle jotakin suolaista naposteltavaa kuumana päivänä? Mä oon miettinyt että mitä vois antaa, kun ei niissä maissinaksuissakaan oo yhtään suolaa. Kyllä kai ne lapset tarvii suolaista ihan samalla lailla kun aikuinenkin...?

Nemo mallaa konttausasentoa, ja vähän liikkuukin jo niin. Eteenpäin ei kunnolla ryömi, saa nähdä jääkö se vaihe kokonaan väliin.

Pimmi, kyllä mäkin luen noita Pottereita. Sain sen ekan silloin Aasian reissulla yhdeltä brittimieheltä englanninkielisenä, ja oon ne muutkin sit englanniksi lukenut. Luin ne kaks viimeistä just uudestaan kun en muistanut niistä enää mitään... On kyllä erilaista lukea suomeksi ja englanniksi, niissä on niin paljon kielellä leikittelyä mikä avautuu eri lailla eri kielillä.

Mä oon hukannut keittiön lavuaarin tulpan! En käsitä missä se voi olla, on ollut jo monta päivää hukassa ja tiskivuori vaan kasvaa kasvamistaan... huomenna on pakko käydä ostamassa uusi. Nyt taidan lähteä siivoamaan kun on kaikki vielä levällään pienen vieraan jäljiltä. Palaillaan...

Tinnis & Nemo

Vierailija
10/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu että alle 1-vuotiaalle ei saa missään nimessä antaa ruokaa jossa on yhtään suolaa! =o

Mm neuvolassa sanoivat että muista sitten jos teet itse soseita että niihin ei saa laittaa suolaa eikä edes pottujen keitinveteen sais laittaa suolaa jos vauva syö samoja pottuja kuin isommat... Eli en oo antanu mitään suolaista enkä taida antaakaan =)

Vierailija
11/31 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin vaan... Kun vauvakin kuitenkin juo kesällä enemmän. No, täytyy seurailla.

Vierailija
12/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEFILI:

puhuit pikkuisen kuumeesta ja mä luulen että oisko teille tullu nyt se VAUVAROKKO eli kolmen päivän kuume. kuume on tosiaan korkeella JA ILMAN MITÄÄN muuta syytä. sitten muutaman päivän päästä alkaa näppyjä ilmaantumaan ja sattaa olla aivan sellasen pikku näppyjen peitossa koko vaavi. yleensä 6kk iässä tulee toi vauvarokko kaikille,vaaraton,ja kerran vaan tulee :) ilmottele ilmaantuuko näppyjä,sitten se on sitä.

tulin vaan pikaseen lukaseen pinoo mut nyt tarttee taas tän yökukkujan lähtee....

Vierailija
13/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lähteä kuokkimaan pihalle mutta kun ei millään viitsisi. Mistähän sitä saisi imettyä lisää energiaa...?

Oliko kukaan teistä kotoisin Kuopiosta? Ollaan menossa ensi kuun puolessa välissä kolmeksi päiväksi Kuopioon miehen työreissulle mukaan. Pitäisi keksiä tekemistä lapsille jottei käy aika pitkäksi... :)

Otin eilen taas vaihteeksi yhteen meidän 10-vuotiaan jästipään kanssa. Piti mennä tyttären eskarin päättäjäisiin ja poika päätti ettei lähde, sain hänet autoon mutta lähti vielä kolme kertaa kävelemään eskarin pihasta, oli menossa muka kotiin. Huusin naama punaisena ja kiskoin samalla rattaita autosta, kiirekin oli jo pikkuisen. Taisi tulla s...:t ja p....:t muutamaan kertaan. Saapa nähdä miten pärjään kesän kotona noiden isompien kanssa... huh huh... Joka päivä saa riidellä pojan kanssa ja huutaa kurkku suorana.

Mutta nyt on jo PAKKO lähteä ulos.... ;(((

MrsCruiser

Vierailija
14/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä [b]nukutaan[/b]!!!! Toissayönä Venla nukkui koko yön omassa sängyssään, heräsi syömään klo 03 ja 06 ja nukuttiin kahdeksaan saakka. Viime yönä nukkui myös omassa sängyssään koko yön ja heräsi vain

[b]kerran[/b]

!! Meillähän on jo viikkotolkulla heräilty öisin vähän väliä, joten tää on ihan luksusta! :D Vähänkö mulla on nyt virtaa :)))

Mut nyt ei ehdi enempää, palaan myöh..

-pirteät nesselia & Venla-vempula

Vierailija
15/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mikä päivä oli eilen :/ Akselia vaivasi kuumuus - tullut siinä äitiinsä: minä en kestä yhtään kuumuutta. Kävin eilen kylmässä suihkussa varmaan kuusi kertaa. Herättiin eilen aamusella kuuden aikaan ja poek nukku päikkärit klo 12-13. Silloinkin vaippasillaan ja minä märällä sideharsolla sivelin koko ajan häntä viileämmäksi :/ Valvoi sitten siitä yhdestä iltakaheksaan eli 7 tuntia!! Yön nukkui lyhythihaisella bodylla ilman peittoa.

Nyt laitoin pojan pihalle kun nukahti syöttötuoliin kesken aamupuuron. Päällä hänellä on vaan pitkähihainen body ja housut. Onneksi hiukan parempi ilma kun eilen elikkä käy edes pieni tuulenvire :))

Silmien väristä: meillä Akselilla on suuret siniset silmät :)) eipä voisi muuta ollakaan kun molemmilla vanhemmilla on siniset :)) Voisi hiukan ukko ihmetellä jos pojalla olisikin vaikkapa vihreät :o

Minä myös odotan " kauhulla" ensi viikkoa kun nuo koululaiset jäävät lomalle... miten sitä jaksaa kaikki päivät ilman yhtään omaa aikaa :// Nyt sentään Akselin nukkuessa saa hiukan huokaista mutta kun nuo isommat lapset eivät nuku päikkäreitä...

Tuostapa tuli mieleeni: kun isommat lapset olivat pieniä ja hoidin heitä yksin kun ex-miestä ei perhe-elämä kiinnostanut ja menin sitten hänelle joskus valittamaan väsymystäni niin ex-ukko tokaisi siihen: " Älä siinä valita, ite olet ne siihen halunnut joten hoida pois vaan" . Että mitäs pidätte tuosta kommentista? No, aikas pian hänestä tuli sitte ex-mies minulle :))

Tänään on illalla koululaisten kevätjuhlat :) Minusta ei ole niin juhlavaa nämä iltabileet kun sillon joskus mein juhlat kun koulu loppui juuri juhliin. Nythän käyvät vielä koulussa loput 4 päivää tästä viikosta.

Mutta nyt sohvalle hetkeksi lukemaan juorulehtiä ja ottamaan sitä omaa aikaa. Toivottavasti Akseli nukkuu tänään hiukan paremmin kun eilen.

Jaksamisia kaikille kuumuudesta kärsiville!

RauPotar ja Akseli 6kk tasan :))

Vierailija
16/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huomata, että myös muilla on jaksamisongelmia koululaisten kanssa. Meidän tytsky on ollut aamuisin ihan mahdoton, nukuttaisi kovin vaikka on mennyt viimeistään puoli 9 nukkumaan. Tänäkin aamulla kiukkutteli ja tiuski, mutta jo muuttui ääni kellossa, kun sanoin likalle, että hoitele itse aamupalasi ja kouluun lähtösi, minua ei kiinnosta kiukuttelua kuunnella. Onneksi tuo pienempi on vielä " mukava" .

Päivän hyvä työ tuli tehtyä. Irrotin vaunuista ja ratasosasta kaikki irtoavat kangasosat ja iskin koneeseen. Kuomua liottelin paljussa, nyt odotellaan kuivumista. Onko jo moni siirtynyt vaunujen ratasosaan? Meillä jää juuri pieneksi ja poikanen ei tykkää kun ei saa käsiä nukkuessa levälleen pään viereen eli siirrymme " isojen poikien" vaunuihin kunhan kuivuvat.

Akselilla on ihan varpaat ahavalla, kun lutkuttaa niitä jatkuvasti. Eilen naureskelin hänen touhujaan, lelut olivat liian kaukana ja ei viitsinyt kieriä hakemaan, mutta löytyihän varpaat! Ilo oli suunnaton kun löytyivät.

Meillä herättiin hiki päässä puoli kuudelta. Poika nukkuu hihattomassa bodyssa ilman peittoa ja silti on ihan nihkeä. Jos tästä vielä lämpenee, niin sitten varmaan nukutaan pelkässä vaipassa?

Nyt imurin varteen, se ei Akselia pelota, mutta föönistä ei poika tykkää. Eli äiti kuivattelee sitten luomusti hiuksensa...

Kirsikka ja varvasmies Akseli

Vierailija
17/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sitä ehtis hetken istahtaa...

Pian on tosiaan lapset lomalla, mites sitä oikeen jaksaa kaikkien kanssa? ne 10 päivää kuussa on kyllä ollut niin hyvä ratkaisu. Miehellä paloi viel kesälomat,kun vaihto työpaikkaa(jossa tekee nyt viel pitempää päivää) Eli yksin kaikkien kolmen kanssa koko heinäkuun... Toivotaan et on kivat ilmat, et voi olla paljon pihalla.

NESSELIALLE onnitelut hyvistä öistä, meillä on kans joskus noita... ihanaa kun saa ladata akkuja :D

RAUPOTAR se xsän tokaisu oli kyl aika tyly, meinasin kahviin tukehtua...

PIMMI jokos soitit lääkäriin??

RUSINA käyks vaasas vai seinäj. ostoksilla? Ainakin Uusitussa Aukias vaasassa on kivoja vaatteita... Etenkin Esprit!

KIRSIKKA tuuks peseen myös meidän vaunut? Saat yhdet palkaksi... meillä kun on niitä neljät... :D Pitäis kasn vaik huutoon laittaa, et pääsis eroon.

KATJU77 muistanko oikeen et siel talos joudutaan kuuntelemaan kitaraa? Mieskö soittaa?

nyt potilas huuttaa ruokaa...

nefili ja A pian 5kk

Vierailija
18/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nefili: onks tullu viel näppyjä? jos pelkkä kuume jatkuu edelleen niin mä olen melkeen satavarma ett se on sitä vauva-rokkoo...

sit tohon silmien väriin:

voi tulla vaikka ruskeet silmät vaikka vanhemmilla ei olisikaan :p

empä kyllä ite ennen tienny mut kaverin kaksos-pojilla on ruskeet silmät vaikka vanhemmilla ei ole. mutta en nyt muista kumman vanhempien vanhemmista oli ruskeet niin voi näköjään periytyä vähä kauempaakin kuin omilta vanhemmilta....

ja sit jollaki oli taas sellanen jutsku ett molemmat vanhemmista on ruskee silmäsii niin lapsi olikin sit aivan vaaleensinisilmänen ;D

meillä on kyl kaikilla eri sävyn sinisii.....lennillä on aika tummansiniset ku alussa anoppiki ett onks sillä ruskeet.....

mä ett ei helekutissa oo (en viel sillo tienny ett voi siis kauempaakin toi ruskee silmäsyys periytyy) aattelin jo että mitä se siinä vihjailee....

mut päiväuniaika :D

Vierailija
19/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miilukka

Olin ehkä hieman epäselvä tos viestissä, kuumeessa on siis meidän keskimmäinen eikä Adam... eli ei taida olla vauvarokkoa :D kun herralla on ikää pian 5v. Kuume on nyt laskusssa, mut ei vieläkään mitää muuta oiretta ole ilmaantunut... kummaa...

Nyt perheelle ruokaa

nefili taas

Vierailija
20/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten pk-seutu muuttunut ihan tropiikkimaiseksi seuduksi. Meidän mittarimme näyttää [b]varjossa + 29[/b], ja siltä kyllä tuntuukin. Eilen ilma oli jotenkin kosteampi, mutta nyt sitten kuivempi ja kuumempi. Meillä on onneksi edes siirrettävä ilmastointilaite, jolla voi vähän viilentää tätä pikkukotiamme. Näen märkiä unia ilmalämpöpumpusta. :-D

Sain tänään töistä tylsää sähköpostia. Kuulin, että minulla on (tai siis oli) pitämättömiä lomia kuusi päivää eli siis talvilomapidennys. Unohdin koko homman syksyllä! Kaikkein hauskinta tässä on, että ne [b]lomapäivät on menetetty[/b], koska ne olisi tullut pitää huhtikuun loppuun mennessä. Tuntuu oikein mukavalta, että niistä ilmoitetaan näin kuukauden kuluttua vanhenemisesta. Great! Arvatkaa, v-ituttaako! No, oma mokahan se on. Minulle ei kyllä yleensä tällaisia mokia tapahdu. Yritin kyllä viime kuussa soitella ao. henkilölle, mutta hän ei vastannut puhelimeen eikä sähköpostiin. Olisin kysellyt, paljonko on jäljellä lomarahavapaita ja säästövapaita, sun muita vapaita.

Anteeksi tuhannesti [b]nimimerkkisekoiluni[/b]. Onneksi, Pimmi, korjasit!

[b]Koululaisten lomista[/b] oli puhetta. Meillähän esikoinen (4 v) on 3 pv viikossa päivähoidossa. Järjestely on ollut oikein loistava meille. Tänään ilmoitin sitten, että nuorimies lomailee juhannusviikosta lähtien 7 viikkoa. Saapa nähdä, kuinka sopu säilyy.

Tyttö on nukkunut tänään [b]paljon päiväunia[/b]. Hän nukkui yöllä 10 h (parilla syötöllä tietenkin!), koisasi jo aiemmin 2 h ja nyt äsken 1 h päiväunet. Kai tämä kuumuus uuvuttaa pienenkin. Mutta ei pidä valittaa: kyllä + 29 astetta voittaa mennen tullen - 29. En tosin muista, kuka ahkera kylmässä suihkussa kävijä on toista mieltä, hih.

Mutta nyt lopetan löpinät ja annan tilaa muille!

Iituli