pientä näppylää alavatsalla ja häpykummulla???? mitä tämä on?
onko tämä vaippaihottumaa? Jotain herkkyysnäppylää? hikinäppylöitä?
vai mitä? minkälaista se vaippaihottuma oikein on?
meillä vauva nyt 2.5 vkoa?
gia
Kommentit (5)
.. Meidän tytöllä myös esiintyi samoin pientä punaista näppyä häpykummulla, alavatsassa jne. Meillä ainakin olivat hikinäppyjä, jotka myös aina nopeasti hävisivät ja taas ilmaantuivat, kun vaippa hautoi.
heips,
voiko näitä hikinäppylöitä jotenkin hoitaa? ihan vaan ilmakylpyjä? laitetaanko talkkia? vai pahentaako vain
gia
eli hikinäppylöiltä kuulostais. Uskoisin, että katoaa, kun peseeja kuivaa hyvin joka vaipanvaihdon yhteydessä ja kokeilee ensin talkkia ja jos se ei auta niin Bebanthen kyllä auttaa. Tuntuu, että tuo Bebanthen on sellainen ihmevoide, että auttaa jos jonkinmoiseen ihovaivaan. Meillä laitetaan sitä kaulapoimuihin ja korvien taakse, kun ne hiertyvät/hautuvat auki ja sit takamukseen, jos punoittaa.
Lisa & V 3kk
...ovatko näpyt siis vaipan sisällä?
Mutta jos näpyt eivät häviä tai ovat vaipan ulkopuolella kannattaa tarkistaa ettei niillä kohdin ole ihoa vasten mitään metallia, esim. farkun nappia. Itse saan siitä samanoloista ihottumaa, mutta olenkin nikkelille allerginen.
T.Akane
Meidänkin tytöllä on aika ajoin. Itse olen päätellyt sen olevan hikinäppyä, johon ihan vaan ilmakylvyt yleensä on auttaneet. Joskus sipaisen kevyesti talkkia. Ovat sitten hävinneet samankin päivän aikana. Tällaista siis meillä, mutta jos teillä vaan jatkuu ja pahenee niin sitten voi toki olla vaippaihottumaakin. Näin ajattelisin.
Paljon siis ilmakylpyjä!
Vattumato ja tyttö 4,5kk