Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Sinulla ei ole velvollisuutta julkaista työnhakuprofiilia*

Vierailija
03.09.2026 |

Työvoimaviranomainen on arvioinut, että työnhakuprofiilin julkaiseminen ei ole tilanteessasi tarpeen tai tarkoituksenmukaista.

Tämäpä iloinen uutinen. Myöskään haettavien työpaikkojen määrää ei ole määritelty ja ansiosidonnainen juoksee.

Ei muuta kuin loman viettoon!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myöskään haettavien työpaikkojen määrää ei ole määritelty"

Onkos tämä siellä yleistäkin? 

Vierailija
22/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai eläkeikää lähestyvät kuten minä. Saispa samanlaisen ilmoituksen.

60v työkyvytön, tein profiilin koska yli 6 kk ei ole kuulunut mitään työkkäristä. Eilen tuli sitten kutsu keskusteluun eli haastatteluun. Työnhakuvelvollisuus annettu ja toteutettu pilkulleen. Pakkoa pakon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on huomanneet, ettei heidän henkilöstöresurssit riitä 300 000:n ihmisen profiilin tarkastamiseen.

Ap

Eikös työvoimaviranomaiset laadi sulle sen profiilin ellet sitä itse tee?

Laatii. Pakkohakijoita, joita tämä profiilipakko koskee, on yli 500000. Siinä on virkailijoille työsarkaa pariksi vuodeksi. Ovat varmaan katsoneet viisaimmaksi luopua velvollisuudesta osan kohdalta ihan suosista.

Vierailija
24/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mulla ollut profiili jo vuosikausia, eipä tuolla ole ollut mitään merkitystä mun elämälle suuntaan tai  toiseen.

Ei tietenkään ole merkitystä, mutta työttömäksi jäädessä haluaa yleensä tehdä kaikki niin kuin kuuluu. Helposti tulee palautetta, että koska et ole tehnyt asiaa X, et ole oikeutettu työttömyysetuuteen.

Mulla on ollut profiili oman alan vastaavassa palvelussa 10 vuotta ja sitä kautta olen saanut töitä.

Ap

Vierailija
25/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viimeksi työttömänä -20-22. Silloinkaan ei määritelty haettavien työpaikkojen määrää. Eli ei velvoitteita tuolloin.

Ap

Vierailija
26/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59v, työttömänä ollut viisi vuotta.  Suunnitelma päivitetään heti seuraavana päivänä kun edellinen mennyt vanhaksi ja kerran vuodessa pitää käydä tekemässä suunnitelma kasvotusten. Hakemuksia pitää lähettää neljä kuukaudessa. Profiili piti tehdä.

Ei nämä toimet edistä työllistymistäni. Osaan hakea töitä ilman pakkoja, mutta ikäni on monelle työnantajalle ongelma.  Miten jotkut pääsevät tuohon, ettei työkkäri hyppyytä?

Vierailija
27/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on huomanneet, ettei heidän henkilöstöresurssit riitä 300 000:n ihmisen profiilin tarkastamiseen.

Ap

Joo, mutta miten ehtivät sen kaikille tekemään, siinä kestää

Veikkaan, että käyttävät tekoälyä sen luomiseen.

Vierailija
28/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tiettyjen akateemisten alojen kohdalla ko. profiili ei tarkoituksenmukainen.

Näemmä myös pelkkä peruskoulu riittää ettei tarvitse tehdä. Mikähän linja ja idea tässä sitten ikinä onkaan?

Oisko niin, että sinut on luokiteltu toivottomaksi tapaukseksi?

Silloin, jos sen julkaisusta ei työttömälle ole mitään hyötyä/ se saattaa jopa halventaa työnhakijaa. Eli toivoton tapaus, jolla ei ole myöskään työhistoriaa lainkaan 

No mulla on työhistoriaa lähemmäs 15 vuotta. Ehkä liian vähän sitten. Ei sairauksia.

Ap

Vierailija
29/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, mutta miten ehtivät sen kaikille tekemään, siinä kestää

Veikkaan, että käyttävät tekoälyä sen luomiseen.

Varmaan pakko, koska omaa ei ole.

Vierailija
30/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tiettyjen akateemisten alojen kohdalla ko. profiili ei tarkoituksenmukainen.

Näemmä myös pelkkä peruskoulu riittää ettei tarvitse tehdä. Mikähän linja ja idea tässä sitten ikinä onkaan?

Oisko niin, että sinut on luokiteltu toivottomaksi tapaukseksi?

Silloin, jos sen julkaisusta ei työttömälle ole mitään hyötyä/ se saattaa jopa halventaa työnhakijaa. Eli toivoton tapaus, jolla ei ole myöskään työhistoriaa lainkaan 

Eli profiili koskisi vain ns. keskitason työtöntä, meinaatko? Johan tässä keskustelussa käy ilmi ettei sitä ole saaneet hyvin eri tilanteissa olevat ihmiset.

Vierailija
31/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin sama, joka eilen ihmetteli, ettei työkkäristä ole tullut yhteydenottoa ja puhelinaikakin oli siirretty/peruttu? Nää voi kaikki tulla sinulla ajankohtaiseksi myöhemmin, vaikka nyt on kuitattu velvollisuudet pois. Teoriassa, kun sinulla on työhistoriaa, sinun pitäisi pystyä myös työllistymään helpommin kuin jonkun pitkään työttömänä olleen. Sinut on helppo vielä sivuuttaa ja jättää hankkimaan itse seuraava työpaikka. Kyllä ne kuitenkin jossain vaiheessa alkavat kysellä, että mites sinulla tuo työnhaku sujuu.

Vierailija
32/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kutsun töihin,😁 eli rahahommiin profiilin kautta.

Vierailija
33/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 59v, työttömänä ollut viisi vuotta.  Suunnitelma päivitetään heti seuraavana päivänä kun edellinen mennyt vanhaksi ja kerran vuodessa pitää käydä tekemässä suunnitelma kasvotusten. Hakemuksia pitää lähettää neljä kuukaudessa. Profiili piti tehdä.

Ei nämä toimet edistä työllistymistäni. Osaan hakea töitä ilman pakkoja, mutta ikäni on monelle työnantajalle ongelma.  Miten jotkut pääsevät tuohon, ettei työkkäri hyppyytä?

Noilla virkailijoilla on oikeus harkita mm montaako paikkaa tarttee hakea per kk. Sulle on ilmeisesti sattunut joku tiukkapipo joka oikein nauttii kun saa kyykyttää sinua. Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
34/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vissiin sama, joka eilen ihmetteli, ettei työkkäristä ole tullut yhteydenottoa ja puhelinaikakin oli siirretty/peruttu? Nää voi kaikki tulla sinulla ajankohtaiseksi myöhemmin, vaikka nyt on kuitattu velvollisuudet pois. Teoriassa, kun sinulla on työhistoriaa, sinun pitäisi pystyä myös työllistymään helpommin kuin jonkun pitkään työttömänä olleen. Sinut on helppo vielä sivuuttaa ja jättää hankkimaan itse seuraava työpaikka. Kyllä ne kuitenkin jossain vaiheessa alkavat kysellä, että mites sinulla tuo työnhaku sujuu.

Olin yhdessä välissä 8 vuotta kotona lasten kanssa. Löysin itse työpaikan heti kun halusin takaisin työelämään.

Ap

Vierailija
35/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pari vuotta kun jonotin/jonotan kahta keinoniveltä ja syöpähoitojen komplikaatioiden vuoksi en pysty koulutukseni mukaista työtä enää tekemään. Sitten uusi virkailija päätti että ehkä jossain rinnakkaisuniversumissa voisi olla työ johon kykenen. Nyt siis haen taas. 

Vierailija
36/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pari vuotta kun jonotin/jonotan kahta keinoniveltä ja syöpähoitojen komplikaatioiden vuoksi en pysty koulutukseni mukaista työtä enää tekemään. Sitten uusi virkailija päätti että ehkä jossain rinnakkaisuniversumissa voisi olla työ johon kykenen. Nyt siis haen taas. 

Mulla ei ole mitään sairauksia. Ehkä tämä on yleistä Pääkaupunkiseudulla, ettei virkailijoilla ole aikaa kontaktoida jokaista työnhakijaa erikseen ja määritellä haettavien työpaikkojen määrää?

Ap

Vierailija
37/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla virkailijoilla on oikeus harkita mm montaako paikkaa tarttee hakea per kk. Sulle on ilmeisesti sattunut joku tiukkapipo joka oikein nauttii kun saa kyykyttää sinua. Kiusa se on pienikin kiusa.

Tätä olen itsekin miettinyt, että olen vain helppo kiusattava.

- nro 26 (eli 59v, jonka tehtävänä on 4 hakemusta/kk ja profiilikin) -

Vierailija
38/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään sairauksia. Ehkä tämä on yleistä Pääkaupunkiseudulla, ettei virkailijoilla ole aikaa kontaktoida jokaista työnhakijaa erikseen ja määritellä haettavien työpaikkojen määrää?

Ap

Ei, vaan olet jokin erityistapaus. 

Olen työtön pk-seudulla ja kolmen kuukauden välein ottavat yhteyttä. Aina sama homma: 4 hakemusta kuukaudessa.

Vierailija
39/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti ehtii hyvin. Eihän ne ole mulle ehtineet edes soittaa kahteen vuoteen. Nyt ensi viikolla soittavat. 

Vierailija
40/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että se on ihan sattumasta kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän