Miksi ihmisiä kiusaava Kotkamies ei joudu vastuuseen? Nyt vastaa poliisi
Juttu on maksumuurin takana, joten olisi kiva jos joku jolla on tunnukset voisi referoida: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000012246661.html
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa EU-maissa tämä toope olisi vangittu jo ekan videon jälkeen. Kyllä Suomen laki on löperö.
Vika ei ole lainsäädännössä. Muissa maissa rikoksen kohteena olevat hankkisivat asianajajan, joka hoitaisi asiaa eteenpäin. Suomessa on ollut viime vuosikymmenelle asti niin vähän tällaista rikollisuutta, ettei ole vielä opittu miten pitää toimia, mutta ei siinä oppimisessa kauaa pitäisi mennä. Jos haitallisesta teosta saa itse hyötyä, kuten tässä, tai rikoksen kohteelle koituu erityistä haittaa, kuten käytännössä aina kun materiaalia levitetään internetissä, on se koventamisperuste. Kotkamiehen tulo kääntynee pian kovaksi tappioksi.
Suomessa asianajaja ei auta mitään kun poliisi ensin tutkiskelee rauhassa 3-4 vuotta, sitten syyttäjä pohdiskelee vuoden tai kolme että olikos tässä mitään vai vanheniko koko homma taas kerran, sitten parin vuoden päästä ehkä päästään oikeuteen jossa lototaan joku tuomiontapainen tai sit ei. Ja luuletko että tyyppi lopettaa tuon vuosien pohdinnan aikana touhunsa?
Maissa joissa tällaista rikollisuutta on enemmän kuin julkiset instanssit pystyvät käsittelemään, vastaus on siviilikanne. Siviilikannekäytäntö on toki oikeudellisesti kevyempi (jonka vuoksi en itsekään kannata näiden rikosten siirtämistä siviilikanteen piiriin kokonaan), mutta nostaa melko varmasti korvaussummia. Sivistysyhteiskunnassa tällaista pelleilyä ei tarvittaisi, mutta Suomessahan on oikein joukolla sanottu heipat kaikelle sivustykselle.
Mitä te luuserit makoilette kotisohvalla tukien varassa ja haukutte miestä, joka tienaa leipänsä ihan itse? Nostan hattua uutteralle Dani Söderblomille, joka hauskuuttaa ihmisiä samalla kun ansaitsee oman elantonsa tekemällä rehellisetä työtä yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vartijoille ja esim turvamyyjille on annettu oikeus ottaa kiinni, tehdä tarkastus, estää pääsy kauppaan, poistaa kaupasta yms.
Miten laki määrittää sen, millä oikeuksin asiakas voi tunnistaa vartijan ja miten sellaisena saa esiintyä.
Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista. Vartijan tunnistaa vartijan asusta, jonka käyttöä laki säätelee tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te luuserit makoilette kotisohvalla tukien varassa ja haukutte miestä, joka tienaa leipänsä ihan itse? Nostan hattua uutteralle Dani Söderblomille, joka hauskuuttaa ihmisiä samalla kun ansaitsee oman elantonsa tekemällä rehellisetä työtä yrittäjänä.
Kuinka älyltään alhaisella tasolla pitää olla, että näkee tuossa Danin touhussa jotain hauskaa?
Kanavan ja videot voi reportata jos ei tykkää
Niin kauan leikki jatkuu kunnes joku tempasee tuota kunnolla turpaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijoille ja esim turvamyyjille on annettu oikeus ottaa kiinni, tehdä tarkastus, estää pääsy kauppaan, poistaa kaupasta yms.
Miten laki määrittää sen, millä oikeuksin asiakas voi tunnistaa vartijan ja miten sellaisena saa esiintyä.
Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista. Vartijan tunnistaa vartijan asusta, jonka käyttöä laki säätelee tarkasti.
Jos tyyppi käyttää aiheetta vartijan pukua, niin millä sen tunnistaa aidoksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuo vammainen uhriutuu ja haastaa sen turpaan vetäjän oikeuteen. Yllättäen ei olekaan enää niin hauskaa saada selkäänsä. Nykyisten uhrien mielestä se voisi kyllä olla hassun hauskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmisille puhuminen ei ole rikos edelleenkään 😅
Myöskin, julkisella paikalla olevien kohteiden kuvaamista, samoin kun teostensa julkaisemista, ei ole tehty lailla rangaistavaksi.
Eli oma kamera esiin kun näkee kotkaperseen hommissa.
Vierailija
03.09.2026 | 11:33
Juttu on maksumuurin takana, joten olisi kiva jos joku jolla on tunnukset voisi referoida: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000012246661.html
OSTA LOKKI OMA LEHTI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä se tekee?
Kiusaa lähinnä vanhuksia kaupoissa esim. myyjänä esiintyen ja kuvaa nettiin, kuinka nämä provosoinnin uhrit käyttäytyy suuttuessaan. Todella vastenmielinen tyyppi, jonka videoita ei kannata katsoa edes vahingossa koska äijä tienaa niillä elantonsa.
No siitä sen rikosilmoituksen saa tehtyä oikein, jos julkaisee niin että ihminen on tunnistettavissa eikä ole antanut lupaa julkaista omaa kuvaa tai videota. Jospa nyt ihmiset tekisi tarkasti ne rikosilmoitukset. Minä kävin tekemässä poliisilaitoksella ilmoituksen kertomalla ihan naamatusten poliisille mitä on tapahtunut, joo aikaa meni poliisin kanssa yli tunti, mutta asia saatiin eteenpäin
miten ton videot eivät muka esitä uhreja nolaavassa tilanteessa? Miten kyseisten videoiden julkaiseminen ei ole rikollista?
köyhän miehen suomalainen versio siitä jenkistä joka sai leukaansa kehässä
Vierailija kirjoitti:
Nostaisin hattua jos hän tekisi rehellistä työtä yrittäjänä tai ainakin nolaisi vain itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vittun yrittäjänä, eikös tää ole liittymäpelle jossain kauppakeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kanavan ja videot voi reportata jos ei tykkää
On tehty, ei mitään seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi provosoida kotkamies vetämään uhria turpaan. Vaikuttaa vieläpä melko helpolta hommalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostaisin hattua jos hän tekisi rehellistä työtä yrittäjänä tai ainakin nolaisi vain itsensä.
Ainoa mitä mä nostaisin tolle on keskaria