G: Mitä pyykkiainetta käytät? miksi?
Kommentit (41)
Siksi, että se pesee hyvin ja on HAJUSTEETONTA! Mulla alkaa päätä särkeä, jos pyykki haisee (" tuoksuu" ) pesuaineelle. En käytä myöskään huuhteluainetta, se on musta ihan turhaa. Ja nekin yleensä haisee.
Valkopyykille käytän Omo sensitiveä, sekin on hajusteetonta.
daily color sensitive. ei hajusteita, ei valkaisuaineita ja on halvinta mahdollista.
Ja aina sellaista, joka tuoksuu. Hajusteettomat haisee oikeasti pahalle. Haluaisin löytää oikein voimakkaasti tuoksuvan pesuaineen.
esim. Daily tai Serto koska ovat zeoliitittomia. Mielestäni hyviä ja tehokkaita eikä hajukaan ole niin kauhea kuin jossain Bio Luvilissa.
Muut " hajusteettomat" haisee tosi pahalle! Vanhimmalla lapsella atooppinen iho, oireet pysyneet kurissa näitä käytettäessä.
Ps. Mummo kun pesee joskus lapsen pyykkejä niin melkein taju lähtee kun kassin avaa... En voi sietää huuhteluaineen (?) hajua. Samoin alkaa pää särkemään jos miehen poika on edes samassa (tila-)autossa kuin minä, syynä toi järkyttävä haju...
Vierailija:
daily color sensitive. ei hajusteita, ei valkaisuaineita ja on halvinta mahdollista.
sillä voi pestä kaiken ja on halpaa. alle 5% saippuaa niin voi pestä myös kaiekn vaippapyykin, ei mee kuivaliinat tukkoon tms. eikä oo hajustettua.
Vaaleille tavallista värillisille coloria.
Koska se on parasta tahroihin.
Hajusteettomia ollaan käytetty aina, ja noilla voi pestä myös vaipat.
Vierailija:
sillä voi pestä kaiken ja on halpaa. alle 5% saippuaa niin voi pestä myös kaiekn vaippapyykin, ei mee kuivaliinat tukkoon tms. eikä oo hajustettua.
Nyt käytössä Serto. Nuorempana olin tarkempi, mutta sitten huomasin, että pesuaineella ei oikeasti ole niin paljoa merkitystä tuloksen kannalta...
Vierailija:
Nyt käytössä Serto. Nuorempana olin tarkempi, mutta sitten huomasin, että pesuaineella ei oikeasti ole niin paljoa merkitystä tuloksen kannalta...
Nuorena käytettiin mitä sattuu, mutta lasten ruokatahrojen kanssa olen todennut sillä olevan paljon merkitystä :)
tosin juuri vaihdoin, aiemman keskustelun perusteella, siis sen missä kysyttiin mikä olisi hyvä pesuaine.
mutta kaikki tahrat eivät sillä lähde.
Äitini saa kaiken pyykin puhtaaksi, käyttää Omoa mutta itse en voi sitä käyttää koska on herkkä iho ja Omosta jää pyykkiin sellaista valkoista kutiavaa juttua.
Olen käyttänyt kauan Miniriskiä - hyvin puhdistaa eikä tuoksu. En käytä huuhteluainetta. Olen ajatellut vaihtaa Erisaniin, koska se olisi kotimaista. Joku tuossa aiemmin kehuikin, taidan kokeilla...
Ennen käytin Arielia, mutta Omolla hyvä TV mainos (" lika on hyväksi" ), joten vaihdoin siihen:)
Lisäksi meillä on tosi allerginen perhe, tämä on niitä harvoja jotka käy. Lisäksi ekoihmisenä pidän siitä että on kokonaan luontoon hajoava aine.
Suosittelen lämpimästi, on nimittäin myös tosi riittoisaa!
Lisäksi kaikki yleisimmät merkit on pannassa, koska käytän kestositeitä, ja niiden kosteussuoja heikkenee jos pesee väärillä aineilla. Myös tästä syystä siis EKO.
Käytän koska mutsi toi.