MAALISkuiset ' 05 viikko 22!!
Alkaa sitten toukokuu lähenemään loppuaan=) Yöllä oli kova ukkonen, joten
G: pelkäätkö sinä ukkosta? entä lapsesi? Kuinka teillä toimitaan ukkosen tullessa?
Kommentit (26)
Miten tää viikko nyt jo meni? Siis arki vilahti vaan ohi. Ihan kamalaa! Nyt on kesäkuu ja kohta sitten varmaan jo syksy. Ei meinaa pysyä perässä. ei.
Galluppeihin..
NOKKAMUKI: käytössä, mutta tavallinen lasi/muki/pillimaidot. jne kelpaa kyllä ihan yhtä hyvin/hienosti. Nokkis on vaan niin kätevä esim. sängyssä, jossa on ns. vesimukina. ei tartte pompuuttaa vanhempia, kun tietää, että löytyy sängyn vierestä ja voi juoda, jos jano yllättää.
POTTAILUSTA: oltiin jo 5 viikkoa vaipatta (kotona, puistossa/pihalla oli varuilla, mutta kuivana säilyttiin). Mutta tämä siis tammi-helmikuussa. Sitten tuli yksi vahinko, johon pahvina reagoin vähän liian rajusti (kiljaisin " voi itku!" ja sitä on sitten toisteltu ja kerrattu. Pesin nimittäin ikkunoita ja nostin uudet, teetetyt verhot sohvalle pois ikkunoiden edestä ja kun pojulle tuli hätä hän juoksi siihen mun viereen, kiipes sohvalle ja sanoi " äiti pissa, ei potta" ja lorautti pisut verhoille&sohvalle. Olin nimittäin pahvina nostanut potan wc:ssä tason päälle, kun Oona rakasti sillä leikkimistä ja meni vessaan aina pyörittelemään pottaa käsissään&päässään ja musta se ei ollut kiva ajatus, vaikka yritinkin sen aina hyvin pestä käytön jälkeen. Tuon jälkeen olen myös huomannut, että poju ei pysty vielä kovin kauaa pidättämään, joten ei ehditä esim. ulkoa sisälle pissalle ja sit tulee paha mieli. Neuvolassa juteltiin ja tätsykin totes, ettei välttämättä pysty vielä pidättää niin kauaa kuin tarttis, joten yritetään nyt kesällä sitten uudelleen. Nyt mennään potalle vain jos tahtoo. välillä toki kyselen, että pitäisikö mennä. Sorry pitkä vuodatus. Tällaista tää on kun harvoin tänne ehtii.
FILLAROINNISTA: onko kellään muulla tehty yhtäkkistä pyöräilylakkoa? Meillä fillarointi opittiin just viime tinkaan viime syksynä ennen lumia. Keväällä vähän kokeiltiin ja sitten tuli vain kommentti " en tahdo" ja pyörää ei haluta edes lähestyä pyöräilyn merkeissä. Sarven tuppi kyllä kelpaa mikrofoniksi ja siihen lauletaan, mutta satulaan ei kosketa.
Käytiin tänään viemässä paperit lasten tulevaan hoitopaikkaan. Piti olla pikavisiitti, mutta pojua ei saanut sieltä pois millään. 1½h sitten leikittiin siinä pihalla ja juttelin ryhmän hoitajien kanssa. Siellä on kieltämättä kyllä tosi ihana piha ja vähän omaa huolta tulevasti helpotti, että molemmat viihtyivät pihalla ja toiset lapset tulivat heti Oonaa keinuttamaan ja Eliasta hakemaan leikkiin mukaan.
Viikko menikin meillä muuten kaiken maailman kerhojen ja perhekahviloiden kevätjuhlien/tempausten merkeissä. Masu raukka. Ei ainakaan kilot vähentyneet. :/ *vilkutukset Tuulian painonpudotus tsempille* Viikonloppuna vuorossa on sitten vain koti-grillailua, puutarhanlaittoa ja toivottavasti myös vähän omaa aikaa, vaikka lenkin merkeissä.
Nyt pitää suunnata sängyn pohjalle. Herätys on kuitenkin taas niin hitsin aikaisin. Eli meiltä ei ainakaan niitä unien pidentämisen vinkkejä osata kellekään antaa.
-E & O 03-2005 & O 08-2007
KUA laittoi kivasti meiliä ensi viikon tapaamisesta - piti heti tulla kurkkaamaan mitä palstalle kuuluu. Mukava oli huomata että samat porukat täällä pyörii edelleen.
Meille kuuluu oikein hyvää, on vain ollut tosi kiireinen alkuvuosi - nyt onneksi alkaa helpottaa ja kesälomakin häämöttää...
Olivia ei enää suostu juomaan NOKKAMUKI:sta. Nykyään kun ei enää visko mukeja pitkin seiniä juo usein lasten lasista niin kuin isosiskokin.
Olivialla ei enää ole VAIPPOJA, paitsi öisin. Yövaippaakin kokeillaan pian jättää pois. Me ei potatettu Oliviaa ollenkaan - neiti alkoi itse käymään potalla huhtikuussa isosiskon mallia katsellen, ja on oikeastaan siitä lähtien hoitanut pottajutut ihan itse. Vaikka oltaisiin ulkona ja paikalla paljon muita lapsia ja hirveä hulina, Olivia muistaa tulla sanomaan jos on pisuhätä. Vahinkoja ei ole tullut oikeastaan ollenkaan. Hirmu erilaisia lapset ovat tässä - Sofiakin oli tässä vaiheessa ilman vaippoja (itse asiassa myös öisin), mutta hänellä harjoitteluaika oli paaljon pidempi, vahinkoja sattui, pisua tuli tosi usein ja muistuttaa piti. Sofian kanssa me kyllä panostettiin noihin pottajuttuihin - ehkä neiti ei ollut tuolloin vielä ihan samalla tavalla valmis kuin Olivia, joka siis tosiaan otti ohjat omiin käsiinsä tässä(kin) asiassa.
TAPAAMISEEN yritetään päästä. Teen 80% viikkoa ja aika pitkälti etänä tällä hetkellä, joten uskoisinpa että onnistuu. Kiva olisi nähdä kaikkia pitkästä aikaa!
Marianne ja Sofia 3 v 8 kk ja Olivia 2 v 2 kk
JEEEEE!!
Pojat ovat mummilassa (minun äidilläni) ja me miehen kanssa kaksin siivoamme. Näinkin siis voi aloittaa lomansa.. ;) Nimittäin tuntui siltä, että ennen kuin aivot voi laittaa narikkaan, on koti saatava kuntoon. Lähinnä ikkunat ja vaatekaapit eli sellaiset kohteet, joihin en pääse möyrimään rauhassa poikien ollessa kotona.
Aiomme saunoa ja mahdollisesti käydä syömässä ulkona - ellei nyt sitten tämä huhkiminen vie ihan voimia.
Takaisin kirkastamaan laseja!! Palaan taas! Lehtovi: Hiphei!! :)))
Pippandii
Moi taas!
kuten Hipun viestistä ilmeni, laitoin sähköpostia muutamille mammoille erikseen tapaamisesta. Toivon mukaan mahdollisimman moni saa järjestymään treffit, on mukava nähdä kaikkia pitkästä aikaa! Välittäkää muutkin sanaa niillekin, jotka palstalla harvemmin vierailevat.
Oltiin Kaisan kanssa tänään serkkulikan lakkiaisissa Salossa ja matkat menivät joutuisaan muumi-dvd:n saattelemina. Juhlatkin sujuivat mallikkaasti = Kaisa siis jaksoi olla siivosti, vaikka päiväunet jäivät väliin. Yhden naisen teatteria aina välillä koitettiin, mutta mitään suurta draamaa ei tällä kertaa nähty. Viimeksi olikin toisin. Mun kummitäti totesikin, että hän mietti että eikö me toista lasta haluta, mutta ymmärtää nyt.. Kaisa kun vastaa viittä. Hahhah. Siltä se tosin välillä tuntuu.
Kiirusta pitää vielä hetken niin töissä kuin opiskeluissakin, mutta ensi viikon jälkeen helpottaa. Sitten on vielä viikko aikaa saada kaikki lomakuntoon ja ah - 6 viikon ihanuus on vielä kokonaan edessä.
Eipä tässä kummempia. Punaviinit kehiin ja opintojen pariin. Mies on futismatsissa ja Kaisa lopenuupuneena jo nukkumassa.
Kuulumisiin ja näkemisiin ensi viikolla!
kua ja Kaisa
Pikaseen tultiin käymään kotona, mennään taas pappalaan pariksi päiväksi.
Luin pinon tosi kiireellä läpi. Meillä ei ole siellä maalla tietokonetta, niin heti tuntuu että on ihan ulkona.
Perjantaina sitten tapaamme. Kiitos lehtoville ajo-ohjeesta..eiköhän perille löydetä.
Nyt tässä pitää taas jatkaa hommia, jotta voidaan lähteä.
Hyvää alkuviikkoa, palaan viimeistään keskiviikkona.
Tuulia ja tytöt
Viikko taas vierähtänyt vauhdilla, vaikka jossain välissä tuntui ikuisuudelta.
Tel: kiitokset vielä kuljetushommasta. toivottavasti selviät julkisissa tuon vähemmän kevyen paketin kanssa.
Gallupit: itse en pelkää ukkosta kotioloissa, mökki tms. olosuhteissa vähän kyllä. Lapset eivät oikein reagoi mitenkään ukkoseen eli oletan etteivät pelkää.
Nokkamuki oli ja meni. Nykyisin juo ihan lasista. Isompien esimerkkiä seuraten. Oletko Tuulia kokeillut Mimmille jotain " lasten" mukia/lasia nallepuh, muumi, prinsessa tms?
Vinkkiosastolla jatkan. Lehtoviko se pohti parvekkeen oven auki pitämistä?? ei teillä porttia ole siinä.........;)
Pottailussa ehkä edistytty. Tytskä on kahdesti viikolla kakannut pottaan. Yhtenä ip:nä oli ulkona ilman vaippaa. Pysyi kuivanan kun kellon kanssa puolen tunnin välein pissatti. Ei siis osaa vielä itse sanoa hätää. Kuulun myös sarjaan mattoja ja sohvia suojeleva äiti, joten sisällä ilman vaippaa en ole juurikaan pitänyt. ehkäpä joku päivä rullaan matot pois :-)
Viikonloppu meneepi varmaan ulkona ollessa lupasivat lämmintä. Huomenna aamupv tietty esikoisen kevätjuhlassa.
Nautitaan alkavasta kesäkaudesta kukin tahollaan!