Soininvaara: Ihmiskunta ei näytä aikovan tehdä ilmastonmuutokselle mitään. Asia loppuun käsitelty.
Sehän on ollut fiksuimmilla tiedossa jo kauan. vanha meno jatkuu ja ihmiskunta ajaa päin seinää kiihtyvällä vauhdilla.
Keikahduspiste oli ja meni. Yrittäkää tulevat sukupolvet jotenkin sopeutua hirveisiin olosuhteisiin.
Piste ja aamen.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on liian mukavuuden haluisia. Pitäisi käytännössä siirtyä takaisin 1700-luvun elämään. Ja se on liian iso pala purtavaksi 2000 luvun jälkeiseen elämäntyyliin.
No höpö höpö. Ihan kuule 80-luvun elämäkin auttaisi jo paljon. Ei eletty kivikautisissa olosuhteissa, mutta kulutusjuhla ei ollut kuin murto-osa nykyisestä. 90-luvullakin oli meno vielä kohtuullista. 2000-luvun aikana oikeastaan kaikki räjähti ihan holtittomaksi. Matkustelu, pikamuoti, halpakrääsä, elektroniikan järjettömän nopea kierto, jne.
Jos olisi 80-luvun kaltainen kulutus ja nykypäivän teknologia, voitaisiin edes vähän hengähtää.
Esim. lentoliikenteessä nykyiset moottorit on paljon päästöttömämpiä ja hiljaisempia kuin nää haaveilemasi 80 lukulaiset. Pitääkö siis palata taaksepäin vai ehkä sittenkin katsoa eteenpäin turhien rajoitusten sijaan pelkän aivottoman rajoittamisen ilosta?
Ylipäänsä punaviheraatteen voi tiiivistää siihen että jotain pitää estää, kieltää tai rajoittaa, mutta vain taviskansalta eikä edustajilta itseltään.
Hän taisi kuitenkin puhua nykyisestä tekniikasta? Jokseenkin yleistä on myös tämä, että kunhan saa mollata niitä jotka luulevat olevansa jotenkin parempia ja oikealla asialla, ei ole mitään väliä sillä, mitä sillä modernilla tekniikalla tehdään ja mitä itse ollaan ajamassa. Kun palokunta on sammuttamassa väärin, mennään potkimaan niiden välineet paskaksi. Loppuu se väärin sammuttaminen, nih.
Ja edelleen, miksi teidän kaikki keinot on jotain kuvitellun 60_70_80 luvun utopian tavoittelua vaikkei silloin ollut mitään utopiaa ja tuollekaan ei anneta mitään perusteita?
Tekniikka kehittyy, yleensä puhtaammaksi ainakin noissa isommissa järjestelmissä. Kuluttajalaitteista te vihreät ette tunnu olevan kiinnostuneita kun ette asialle tee mitään muuta kuin vaadi kaiken ostamisen lopettamista. Väestönmäärä lisääntyy mutta siitäkään te ette mainitse mitään noissa kampanjoissanne jotka kohdistuu täysin länsimaiden ihmisten syyllistämiseen (ja rahastamiseen).
Mielestäni vihreiltä puuttuu just konkreettiset keinot mitä pitäisi tehdä ja kaikki on vaan hysteerista pelottelua ja toisaalta vaatimista että kaikki pitää lopettaa koska muutakaan te ette näytä keksivän. Minä taas haen suuntaa eteenpäin koska siihen suuntaan aika vie väkisinkin minulta kyselemättä, eikä taaksepäin pääse millään tiedossa olevalla keinolla. Vihreät vaatii tuossakin mahdotonta utopiaa, kuten ilmastonmuutoksessa tai luontokadossa. Vaatimuksia on paljon, mitään toteutuskelpoista ei tunnu olevan noiden populististen "lopettakaa kaikki" vaatimusten lisäksi.
Minä nyt toistan tässä samaa, mutta minä en edelleenkään halua palata 80-luvulle, vaan pidän 80-luvun kulutuksen tasoa parempana kuin nykyistä.
Toki tuotteet myös tehtiin silloin kestävämmiksi. Se on aika olennainen osa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
"Sinäkö meinaat sinne rajalle mennä ammuskelemaan? Nykyiset rajavartijat eivät ainakaan. Ei kuulu länsimaiseen sivistysvaltioon. "
Jos näin on että maanpuolustus ja vieraiden hyökkääjien pitäminen poissa ei kuulu sivistysvaltioon niin sellainen valtio ei ole elinkelpoinen vaan tuomittu tuhoutumaan.
Jotain tuommoista ne roomalaisetkin jäi miettimään että olivat liian sivistyneitä elämää varten joten pyrkivät raaistamaan itseään. Mutta sekin meni just niin hyvin kun voi kuvitella jos edes hieman ymmärtää yhteiskunta-psykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto muuttuu kokoajan eikä sille ihminen mitään voi. Aika pitkään kesti ennenkuin ikivihreä ukko tajusi.
Tieteellinen konsensus ihmisen roolista ilmastonmuutoksessa on yksimielinen: ihmisen toiminta on nykyisen ilmaston lämpenemisen pääasiallinen aiheuttaja. Tuoreimpien vertaisarvioitujen ilmastotutkimusten meta-analyysien mukaan yli 99,9 prosenttia tiedeyhteisöstä jakaa tämän näkemyksen.[1, 2, 3, 4]
Kansainväliset tiedeakatemiat, tutkimuslaitokset sekä YK:n hallitustenvälinen ilmastopaneeli IPCC pitävät ihmisen vaikutusta ilmastojärjestelmään kiistattomana faktana.
Pahoittelut.
" 99,9 prosenttia tiedeyhteisöstä jakaa tämän näkemyksen"
Tuo korreloi täysin sen tosiseikan kanssa että tutkitusti 99.9 % ihmisitä on tyhmiä, joten 99.9 % tiedemiehistäkin on silloin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on liian mukavuuden haluisia. Pitäisi käytännössä siirtyä takaisin 1700-luvun elämään. Ja se on liian iso pala purtavaksi 2000 luvun jälkeiseen elämäntyyliin.
No höpö höpö. Ihan kuule 80-luvun elämäkin auttaisi jo paljon. Ei eletty kivikautisissa olosuhteissa, mutta kulutusjuhla ei ollut kuin murto-osa nykyisestä. 90-luvullakin oli meno vielä kohtuullista. 2000-luvun aikana oikeastaan kaikki räjähti ihan holtittomaksi. Matkustelu, pikamuoti, halpakrääsä, elektroniikan järjettömän nopea kierto, jne.
Jos olisi 80-luvun kaltainen kulutus ja nykypäivän teknologia, voitaisiin edes vähän hengähtää.
Esim. lentoliikenteessä nykyiset moottorit on paljon päästöttömämpiä ja hiljaisempia kuin nää haaveilemasi 80 lukulaiset. Pitääkö siis palata taaksepäin vai ehkä sittenkin katsoa eteenpäin turhien rajoitusten sijaan pelkän aivottoman rajoittamisen ilosta?
Ylipäänsä punaviheraatteen voi tiiivistää siihen että jotain pitää estää, kieltää tai rajoittaa, mutta vain taviskansalta eikä edustajilta itseltään.
En haaveile 80-luvun moottoreista. Lainaamassasi viestissä lukee "Jos olisi 80-luvun kaltainen kulutus ja nykypäivän teknologia"
Ja mikä utopiassasi sitten ei ole sitä "rajoittamista silkan rajoittamisen ilosta" kun perusteita et pysty kertomaan miksi tuo pitäisi tehdä ja unohtaa ajan kuluminen.
Suuri ongelma on esim. maapallon väestönkasvu, mutta tässäkohtaa vihreissä tulee taas täysi hiljaisuus koska tälle ei haluta tehdä mitään ja koko politiikka on 100% länsimaisten kansalaisten syyllistämistä mitä ihmeellisemmistä asioista.
Esim. saastumiselle pitäisi tehdä jotain mutta vihreät hokee vaan ilmastonmuutosta eikä kiinnosta muu kuin hiilidioksidi. Esim. tuotteiden kestävyys ja elektroniikan huollettavuus tai softan päivitys pitäisi vaatia mutta vihreillä on kait liian kiire ilmastonmuutoksen kanssa kun tuollekaan ei keritä tekemään mitään. Jne. Kaikki aika ja huomio on ilmastonmuutoshokemisessa ja kaikki muut asiat jää hoitamatta.
Minä en tiedä, mille kuvitellulle viholliselle sinä tässä vastaat. Minä en edes puhunut rajoituksista mitään. Vastasin ihmiselle, joka väitti, että ihmiskunnan tulisi palata 1700-luvulle. Täällä Suomessakin oli vielä muutama vuosikymmen sitten elämäntapa paljon kestävämmällä tasolla kuin nykyään, vaikkei silloin missään Ryysyrannassa enää eletty. Olen itse sitä mieltä, että on täysin mahdollista elää modernia elämää tuhoamatta ympäristöä, mutta se edellyttää kyllä sitä, että omistakin kulutusvalinnoista otetaan vastuuta.
Muissa pointeissasi haukut ihan väärää puuta. Minä pidän väestönkasvua vakavana ongelmana ja olen jatkuvasti ollut huolissani siitä, että saasteita koskeva keskustelu pyörii pelkkien kasvihuonekaasujen ympärillä.
Kyllä meitä vanhanaikaisia luonnosuojelijoita vielä on. Minkäs minä sille voin, että nykypoliitikoille on tärkeämpää vaikkapa Palestiina kuin tällaiset tylsät asiat.
Jos aidosti halutaan, että saastuttaja maksaa, niin luonnonvarojen kuluttamiseen kannustavat Kela-tuet tulee laittaa katkolle kunnes ilmasto pysähtyy. Joka sitten haluaa mukavuustekijöitä elämäänsä, maksaa sen työpanoksellaan saamastaan palkasta. Hiilijalanjälki on pieni ainoastaan maissa, joissa ei sosiaalitukia tunneta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto on kylmentynet suoraviivaisesti viimeiset kahdeksan tuhatta (8000) vuotta. Tämä on todettu kiistattomasti Vostok jääkairauksilla, asia on täysin kiistaton. Välillä on ollut lämpimämpiä kausia mutta suunta on silti selvä, ilmasto kylmenee.
Joopa joo.
https://futuretimeline.net/data-trends/global-warming-future-timeline.h…
Miten tämä tiedostava paremmisto joka vaatii kaikkia muita osallistumaan ja maksamaan lisää itse omia päästöjään matkustamalla ympäri maailmaa lentokoneilla täysin huvikseen
Lentomatkustamisen määrä on tänäkin vuonna jälleen lisääntynyt ja on täysin kestämättömällä tasolla, mutta silti jokaisen kadulla istujan ja sannuli marlunin pitää matkustaa vähintään kerran kuukaudessa lentokoneella ihan vaan poseeraamisen vuoksi
Suurin osa ihmisistä suhtautuu asiaan jollain seuraavista tavoista:
- Asia on huijausta
- Minä en voi tehdä asialle mitään, koska en ole kiinalainen tai intialainen. Ne voivat, me Suomessa ei voida.
- En mieti koko asiaa, asuntojen hintakehitys tai työtilanne on itselle merkittävämpää
Näiden perusteella myös äänestetään. Seuraus on se, että mitään merkittävää asian eteen ei tulla tekemään. Sitten kun se paska osuu tuulettimeen, niin on jo liian myöhäistä ja todennäköisesti itse ei ole enää siitä kärsimässä (ainoastaan omat lapset ja niiden lapset).
-
Pitkällö tähtäimelle tulokset ovat varmaan totta, mutta niissä ei ole huomioitu teollisen ajan muutosta, joka on kääntänyt lämpenemisen nousuun.