^^^* HelmenKalastajat vko 22 *^^^
Avataanpa tälle viikolle uusi pino, kun ei oo kukaan sitä vielä tehnyt. En tiedä olisiko pitäny laittaa alkuviikolle oma, kun meitä kalastajia alkaa olla jo melko sakki ja viime viikon pino paisu jo aika pitkäksi.. Mukava niin. :)
Täällä ovis oli varmaan eilen..tai sitten se on tänään. Pitänee vielä ainakin pari päivää varmistella.:) Sain tikkuun saman vahvuset viivat eilen ja aattelin, että ovis on vissiin maanantaina, mutta tänään jo holahti sellaset limat, että aattelin, että aijjaa, ovis taiskin sitten mennä jo. No onneks on oltu tärppinä. Ööh, ja sori vähän ällöt puheet. :p
Johanniina: minäkin eilen (kp15) ihmettelin jo, että enkö saa tasavahvoja viivoja ollenkaan kun laskujen mukaan oviksen ois pitäny olla viikonloppuna ja vielä eilen aamulla tuli ihan hailakka viiva. Tein sitten varalta päivällä uudestaan ja siinähän ne viivat sitten oli. Tänä aamuna oli jo väri taas vähän haalistunut, joten kai ne eiliset viivat sitten ovista meinas. Meinaspa mennä ohitte huomaamatta, joten tällä kokemuksella väitän, että voi kyllä mennä vahva viiva ohitte, jos ei just oikeaan aikaan oo tikuttamassa.
Possumunkki: Hyvä asenne, jos sen pystyy pitämään! :) Minäki ajattelin, että parempi, kun ei edes hakemalla hakisi (kuviteltuja) raskausoireita.. Ei oo sitte niin kova rymähdys maan pinnalle, jos täti taas tulee kylään. Mutta saapa nähdä. Kuitenkin taas kyttään kroppaa ihan kokoajan taas, kun tästä päästään muutama päivä eteenpäin.. Huoh.
Tuitulle pahoittelut tädistä.. Tsemiä maaliskuisiin!
Enempää en ehdi teille nyt kommentoida, velvollisuus kutsuu.. :) Mutta palataan taas asiaan, kun kaikkia kivoja oireita saan kehiteltyä. ( niin enhän mä aikonu ees ajatella koko asiaa.. ;) )
Plussatuulia kaikille!!
Khaos kp 16/29 (pitemmän kierron kautta sitä kai mennään kun ovis tuli näin " myöhään" )
Kommentit (105)
Voi ONNEA mari-ella!!!! Minähän tiesin!!!! =) Voi ku kaikki me päästäisiin teidän plussalaisten kyytiin!
Itsellä tosi jännät paikat kp:n perusteella, mutta eipä paljoa jännitä, ku olen lähes varma, että täti löytää mut tässäkin kierrossa :( Tuntemuksia kun ei ole! Höh! No, eilen illalla juili omituisesti alavatsaan...Muuta ei, ja nytkin ihan normi olo. Esikoisesta alkoi mahan nippailut muutamaa päivää ennen testin tekoa. Hitto et tekis jo mieli itkeä...
Testi olis kaapissa, mutta tuskinpa sitä teen. Jos menkat ei ole alkanu torstaihin mennessä, niin sit varmaan teen sen kaapista pois. Jos ovis oli kp11, niin menkat alkaisi huomenna tai torstaina.
Tosi pessimisti olen. Ei auta kuin odottaa vielä pari päivää.
Plussia kaikille!
Nelliina kp24/24-28 yk5 (dpo13)
Onnea mari-ella plussasta!!
Täällä kp 29/28-30 ja kovaa päänsärkyä ollut monta päivää ja just ilmestyi otsaan ja kaulaan punaista kutisevaan hormooninäppylää.
Pelottaa testaaminen,siispä vasta vkl tai ensi viikon alus testaan,ei uskalla=(vaikka olo sama ku esikoista odottaes ja oireet hyvin selviä
No nyt tuli hyviä uutisia: Onnea onnea onnea sylin täydeltä mari-ella!!!! Kiva kun teit testin ja tulit kertomaan, tuli uutta pontta meille kaikille.
Ja Nelliinan, Danielin, possumunkin ym. testailula jo jännätään. Tulkaanhan jakamaan uutiset, olivat ne sitten iloisia tai surullisia. Toivon totisesti että plussaisia bd bd bd
Tänään piipahdan lyhyesti. Olin eilen leikkauksessa ja olen ihan toipilas nyt tämän viikon. Lisäksi mun täytyisi aloittaa sellainen (tuohon leikkaukseen liittymätön) lääkitys, jota ei saa käyttää raskauden tai imetyksen aikana. Nyt siis odotellaan menkkoja ja jos niitä ei tule, niin lääkitys siirtyy parin vuoden päähän (olen pitkän linjan imettäjä) ja jos taas menkat tulee, niin lääkitys täytyy aloittaa, mikä tarkoittaa sitä, että ens kierrolla täytyy käyttää ehkäisyä :( :(
Hämmentynyt,
Prunelle
Ihanaa, toinen helmikuinen plussa ja nyt vain roppakaupalla lisää. Onnellista raskausaikaa mari-ellalle.
Nelliina älä vielä vaivu epätoivoon. Aina kannattaa vähän jaksaa toivoa, edes salaa :)
Daniel: lupaavalta kuullostaa. Plussapuhureita sinne tulemaan.
Omassa navassa edelleen huippuunsa viritettyä pupuilua :) Siis vähintään kerran päivässä. Eikä tätä mitään pakolla uurasteta, vaan ihan kummankin tahdosta. Ovismerkkejä ei ole vielä, mutta eipä pitäisikään olla, varmaan tuossa viikonlopun paikkeilla on kauan odotettu h-hetki. Onneksi silloin on vapaata!
Huh, menen takaisin paahteeseen. Meidän mittari (joka on siis varjossa) näyttää 26 astetta.
Ida
Niin siinä taas kävi, täti tuli! Aikaseen tosin, kierto jäi vain 23 päiväseks. Sitä se eilinen mahan juiliminen sitten tarkoitti. Paska sentään. Jätän nyt vauvakeskustelut sivuun...Parempaa onnea teille muille.
Nelliina kp1
Voi kuinka harmi. Tuon tädin tulo vie kyllä aina kaikki rypemään pohjamutiin, mutta kyllä elämä taas voittaa ja toiveenpilke syttyy. Aina on mahdollista yrittää uudelleen. Tsemppihali sinulle!
Ida
Mari-Ella - ONNITTELUT!! Ihana kuulla, että tuli vahva plussa. ONNEA ONNEA ONNEA!! Kyllä kaikki menee hyvin! :)
Nelliinalle puolestaan valtavat pahoittelut. Kyllä se ämmä osaakin vetää maanrakoon mielen. Tsemppiä.
Ketkäs kaikki piinaili toooosi paljon, ainakin Daniel, Piipaa, muistikatkos... jokos Prunelle oli siinä vaiheessa??? bdbdbdbdbdbdbd kaikille tasapuolisesti!
Ida - Hauskat treenit teillä! :) Samaa rataa vaan jatkokin! ;)
Koralli - Ihanaa, että taas jaksat olla täällä. Kyllä mä teille soisin niin kovasti sen helmivauvan. bdbd :)
An-nuliini - moi! :) Mitäs me oviksen odottajat, kun muut jo piinailee piinailemistaan.. :) Sä olet vain vielä pikkuisen mun kp:sta jäljessä, mut hauskaa, että meitä helmenkalastajia riittää vielä pariksi kolmeksi viikoksi. :) Ei tartte täällä yksin jännätä. :)
ON: Ei ihmeitä. Kuten sanottua, ovista odotellessa. Meillä on kyllä muutto nyt loppuviikon, että saattaa olla aika väsynyttä sakkia kun petiin illalla kaatuu. :( Toivottavasti ei ihan mene o ohi, vaan jaksaisi hyödyntää.. Mä olisin niiiin valmis tekemään kunnon plussan sen haamun jälkeen. :)
- Paaru kp 12/27-33
Mari-Ella - Maailmassa mahtavinta! Voi miten ihanaa, toivottavasti kaikki menee parhaiten!
Nelliina - Älä huoli, ensikuussa parempi onni sitten!
Prunelle - Pikaista toipumista!
ON: Hurjaa jännäämistä vain. Miehen kanssa keskusteltiin tiukkaan sävyyn jälkikasvusta, taitaa minun vouhottaminen käydä vähän hermoon. :) Olen kyllä yrittänyt jakaa keskustelua muillekin, ettei tarvitsisi yhden niskaan kaikkea kaataa. Olen semmoinen, etten osaa pitää oman pääni sisällä iso mietteitä ollenkaan, vaan niistä pitää päästä jatkuvasti puhumaan. :) Tänään olen koittanut vähentää addiktiotani, onhan kello jo viisi ja täällä vasta ensimmäistä kertaa! :D
Jee, pääsin pääsykokeisiin! :D ammattikorkeaan.. Ens keskiviikkona on täällä ratkaisevat hetket sen suhteen lähdetäänkö sitä ens syksynä taas koulupenkille. Voihan sitä joku pitää mua hulluna, kun haaveilen vauvasta ja opiskeluista yhtä aikaa, mutta kukin taaplaa tyylillään.:) Ja kun ei tuo vauvan saanti näyttää olevan niin kiven takana, että hyvä vaan olla muitakin haaveita. Suurin haave on kuitenkin se ikioma lapsi.
Ihanaa, toinen plussa! Onnittelut mari-ella! Ja liimaa ja tarrasukkia! Tämähän alkaa näyttää jo lupaavalta, kun kaks plussaa jo tässä vaiheessa. Toivottavasti niitä saadaan vielä paljon lisää!
piipaa, toivottavasti tuo nyt tarkottaa kiinnittymistä. bd bd ++++
Annlinn, ihanaa, kun jaksat olla niin kannustava ja kannustat meitä muita mukaan sukeltamaan sitä helmeä.:) Mielelläni jatkaisin tätä helmenkalastusta sinne helmikuuhun asti.:)
Tervetuloa annu-liini taas haaveilemaan.:)
Nelliinalle pahoittelut tädistä. Inhottava luuska, mitä se ihmisiä kiertää kiusaamassa. :( Tsemiä seuraavaan kiertoon!
Kaikille oviksen odottelijoille jaksuja odottamisen odottamiseen ja intoa pupuiluun kun aika on otollisin (ja muulloinkin ;)).. Plussatuulia ja pitkää pinnaa kaikille piinailijoille! Kohta sitä saa itsekin alkaa piinailemaan. :p
Khaos kp 17/29, dpo1? yk 6
Mistähän tuo ei tuonne lauseeseen on eksynyt? Tarkoitus oli kirjoittaa, että kun tuo vauvan saanti näyttää olevan kiven takana jne.
Yritän siis tässä toipua eilisestä leikkauksesta ja saada päivää kulumaan. Poika on lastenhoitajan kanssa ulkona ja mies töissä. Mulle on varattu nukkuma-aikaa, mutta en saa nukuttua :(
Mutta sen sijaan voisin vähän spekuloida tuota ovisaikaa ja mahdollisen piinaviikon alkua. Nyt on siis imetyksen jälkeen ollut kierto 35 päivää, kun se oli ennen raskautta vaan n 29 pvää. Ovis on siis vanhan kierron mukaan ollut viime viikolla ja uuden mukaan EILEN. Viime viikko pupuiltiin ahkerasti, viimeksi toissapäivänä. Siihen se nyt taitaa jäädä näillä mahdollisuuksilla. Eli ei kun jännäämään, kuinka kävi.
Kp 23 on siis menossa ja vanhalla kierrolla se tarkoittaisi jo piinaviikon alkuilua. Uuden kierron mukaan taas tarvittaisiin vielä rutosti kärsivällisyyttä. Tiedä häntä sitten... Tässä sitten mietit, johtuuko vatsakivut oviksesta, kiinnittymisestä - vai kipulääkkeen aiheuttamasta ärsytyksestä :) Veikkaan viimeistä :/
Onnea Sinulle joka pääsit opiskelemaan! Mulla on enää gradu kesken, ja joskus haaveilen, että josko sitä jotain muutakin vielä opiskelisi... Mutta toisaalta en saa tätäkään tutkintoa valmiiksi, kun pitää vaan äitiyslomilla olla ;) En nimittäin kuunaan onnistu opiskelemaan kotona!
Jännitetään, jännitetään ja muistakaa tulla kertomaan kuinka on käynyt!!
t. Prunelle kp 23 / 29 (-35) dpo?
Paljon onnitteluja helmen nappaamisesta!
Nelliina: Pahoittelut =( Maalismussukkaa sitten vaan tavoittelemaan.
piipaa: Huippu juttu tuo dippi!
Prunelle: Pikaiset toipumiset!
paaru: Onnea oviksen metsästykseen. Vaihdetaan porukalla ne haamut plussaan.
Khaos: Jospa se sun kirjoitusvirhe on enne...
Virvaliekki: Ei ne miehet varmaan useimmiten ymmärrä vouhotusta, ei vauvoista, eikä muustakaan. Siksi me sitten " vouhotetaan" täällä =).
Mites piinailijat? Onko jo uutisia?
ON: Rinnat juilivat tänään vähän. Toissa kierrossa oli sama, kaksi päivää oviksesta alkoi kipuilu. Olin varma, että on tärpännyt... Nyt ajattelen, et tuo rintajuilinta on pahasta, kun ei aiemminkaan mihinkään johtanut. Mene juilinta pois! Kaksi kiertoa on ollut niin selviä raskausoireita. Nyt jo toivon oireetonta piinailua. Jos se sitten toisi sen kaivatun plussan!
AnniHelen@ kp 15/22-32 dpo 2
tulla onnittelemaan pääsystä pääsykokeisiin! Pakkohan se olis elää niin, että ei kaikki ole yhden kortin varassa. Itse olen tehnyt niin vielä toistaiseksi. Kuinka kauan, sen sitten näkee. Mutta hieno, että saat muutakin ajattelemista vauvakuumeen lisäksi. Silloinhan se tärppi yleensä tulee ;).
An-nuliini: Joku mulle sanoi että miehen halut paranee jos syöttää sille munakasta aamuin illoin.( Mä en tiedä pitääkö se paikkansa, tietääks joku muu????)
Nelliina: Pahoittelut tädin tulon johdosta, voimia sulle ja sitkeää yritystä.
Daniel05: Kyllä sä olet raskaana, eli ONNEA,ONNEA sylin täydeltä.
Prunella: Toipumisia leikkauksesta, mä pidän peukkuja että et voi aloittaa sitä lääkitystä eli +++++tuulia sulle.
Ida: Jatka samaa rataa, pupuilua joka ilta ja jos mies on loppukuusta vähän väsynyt niin lupaa heti +++++uutisten jälkeen vähän lomaa. Kokemusta on.
Paaru: Älä unohda meitä muuton keskellä, vaan ilmoita kuulumisia. Voimia muuttoon.
Virvaliekki: Mulla on juuri sama piirre kuin sulla mäkään en osaa pitää noita ajatuksia pääni sisällä ja iltakävelyllä ylikuormitan miestäni reilusti. Mutta meidän 13-vuotias on aivan samanlainen jutut vaan erit kuin mulla.
Khaos: Onnea pääsykokeeseen, mullakin alkaa aivan uudet opinnot syksyllä vaikka gradu on vielä tekemättä entisistä. Mä oon ajatellu että jouluun mä voin aivan hyvin opiskella ja sit kun vauva syntyy ja kasvaa katson koska jatkan ei mulla mitään paniikkia ole, opiskella voi vielä vaihdevuosien aikaan, mutta sitten ei voi lapsia saada eli kannatan samaa kuin sinä. Voihan sitä aina jossain tentissä käydä mä oon tosi hyvä noiden opintojen venytyksessä oonhan mä opiskellut jo yhteensä 14vuotta ja ollu samalla kotiäiti. Kuinka moni pystyy samaan!! (Mun äiti vastais tohon: että ei kukaan tervejärkinen)
Toivottavasti huomenna tulee lisää +++++++++++UUTISIA!!!!
Eli pidän sulle peukkuja että tulis oireetonta piinailua +++++++++merkeissä. Eikö nyt mennyt aika oikein.
Öitä Annlinn!
No, niin :)
paaru: juuh, me jännäillään sit vähä pisempään täällä :) ja toivottavasti mennään käsikynkkää tuonne odottajien puolelle :)
khaos: onneks olkoon :) mieki meinaan taas ysksyllä alottaa uuden koulun :) kestää kyl vaan 2 vuotta, mut pakko jatkaa ku innostusta on :) ja vauva on kuitenkin haaveissa :) ja pakkohan meitin on muutakin ajatella ku omaa lasta :) muuten pää hajoo :)
nelliina: pahoittelut tädistä :((((( onnea maaliskuisiin :)
Annlinn: kiitosta neuvosta :))) täytyypi koittaa :) heh ;)
Daniel05: paljon, paljon onnee :)
prunelle: paranemisia leikkauksesta ja toivotaan ettet joudu alottamaan niitä lääkkeitä syömään :) +++++++++tuulia ja peukkuja bd bd bd bd bd bd bd
ON: voiko olla mahdollista et mulla tulee jo nyt ovislimaa???? on kp 6/28-32 musta tuntu siltä et nyt ois tullu sitä :SSS no, pupuiltu ei olla ei...mut en mä haluu miestä painostaakaan, muuten pupuilun saa tältä kuulta unohtaa kokonaan :( kyl se tässä taas innostuu, mä tiedän, kyl mulla omat keinoni on ;)
paljon plussa++++++++++tuulia kaikille ja peukkuja bd bd bd bd bd bd bd!!
an-nuliini
Olen 4 lapsen kotiäiti Helsingistä. Emme ole yrittäneet saada lasta, koska elämämme on sekaisin. Viime syksynä, kun kuopus oli ½vuotias vauvakuume vaivasi kumpaakin, mutta sitten tapahtui odottamatonta ja siskoni kuoli onnettomuudessa, jolloin kuumekin hävisi sen myötä. Parisuhde meni myös sekaisin, joten todellakaan ei ollut mielestämme tämän aika.
Äitienpäivänä mies antoi sitten oman lahjansa ja kumipuku unohtui monien keskeytyksien jälkeen. Viikkoa myöhemmin alkoi oireita ilmetä. Eilen tein testin ja se oli haamujen haamu, tänään testissä näkyi selvästi jo vaaleanpunaista vaikkakin tosi heikkona, mutta selvästi erotettavissa olevana. Ei mitään tihrustelemista vaan ½ metrin päästäkin näkee selvästi.
Olo on sekava, koska tätä ei osattu odottaa, koska lapsien saaminen ei ole ollut itsestään selvä asia, joten yritystä ollaan jouduttu käyttämään oikeasti. Ehkä näin vain piti käydä, että saisimme oman elämän raiteille, koska sitä se ei ole ollut marraskuun lopun jälkeen.
Sekava mutta iloinen
Nansku
Mari-ella! Hirmu paljon onnea!
Nelliinalle pahoitteluni ja parempaa onnea seuraavaan kiertoon. :' (
Paarulle ja miehukselle paljon paljon voimia etteivät lopu kesken muuttorumban ja säästyvät hiukan makkariinkin! ;D
Khaokselle onnittelut pääsykokeisiin pääsemisen johdosta!
Prunelle! Pikaista toipumista!
an-nuliini! Mä oon ainakin huomannu monta kertaa limojen ilmaantuvan jo viikkoakin ennen ovista. Mistä lie johtuvat. Mutta on sitä " oikeeta" ovislimaa sit niin paljon enempi ettei siitä voi erehtyä.
Nanskulle paljon onnea ja tervetuloa mukaan!
Oma ( . )
Testasin sitten negan. :( Okei, vastahan on dpo8, mutta oishan siinä voinu jo jotain näkyä.. Varsinkin kun unessa tein samoissa päivissä (junassa..) testin ja se oli vahva plussa..
Ja mulla oli eilen koko päivän semmoin lievä eto olo joka muuten jatkuu. Toisaalta taas mahassa ei ole mitään tuntemuksia joten vaikee on pitää toivoa yllä. Mut eipä sitä nyt auta vielä ihan luovuttaakaan.
Plussatuulia jokaikiselle!
piipaa kp23/30 dpo8
http://www.fertilityfriend.com/home/kpsy
Tuleepas vettä ihan kaatamalla..
Nansku ONNEA!! Hienoa, hienoa..plassa-aalto jyrää.
paaru: tsemppiä muuttoon! Me sitten ovuloidaan molemmat kaiken tod.näk. mukaan vkonloppuna. Toivottavasti jaksatte muuton jälkeen vielä tehdä makkarissa muutakin kuin nukkua :) Kiva tosiaan, että on muitakin piinailijoita vielä muutaman viikon päästä ja nyt toivotaan kunnon plussia, eikä mitään haamuja.
Virvaliekki: juu taitaa nuo meidän miehet välillä olla kovilla tämän hössöttämisen kanssa, mutta onneksi voi tulla aina tänne purkamaan tuntojaan ja täällähän kaikki ymmärtävät :)
Khaokselle tsemppiä pääsykokeisiin!
Prunelle: pikaista paranemista ja toivotaan, että on tärpännyt:)
Annihelen@lle tsemppiä piinailuun. Raskaushan voi alkaa oireilla tai ilman eli eipä noista kai pysty välillä hirveästi päättelemään. Hankalaa on kuitenkin olla kyttäämättä omia oireitaan.
piipaalle pahoittelut negasta, mutta kyllä oli vähän aikaista testata eli eipä hätää ollenkaan. Plussa sieltä vielä tulee!
Omassa navassa edelleen oviksen odottelua, haluaisin kanssa jo piinailemaan. Aika tuntuu kuluvan niiiin hitaasti. Sitten kun olen piinailuvaiheessa, niin pitäkee tytöt mut irti testaamisesta niin kauan, kunnes sen aika oikeasti on. Nimimerkillä viime kuussa kuusi raskaustestiä tehnyt..
Ida kp14
Onnea kaikille plussanneille ja pahottelut tädin yllättämille :(((( *halii lujaa* en oo kauheesti jaksanu lukee vielä teidän kaikkia kuulumisia... :) oli tullu niin paljon kaikkee tekstiä sit viikonloppuna ja muutenkin :)
nyt mie palasin taas tänne kuumeilemaan :) kohta pitäis olla jo oviksen aika :) jaiks :P nyt ei olla pupuiltu ollenkaan :( en tiedä mikä miestä vaivaa, no, mulla kyllä vasta eilen olis ollu sellanen päivä et ois voinu pupuilla :))) mut toivotaan et miehenkin halut tossa heräis kuhan aika ois viel oikee :PP khih :)
an-nuliini kp 6/28-32