Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Ensikot viikkoon 22***

28.05.2007 |

Viime viikon höpinät

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10367826&p=2&tmode=1&smod…

Missäs kaikki on? Oli hiljainen viikonloppukin...

Meille ei ihmeitä, tänään olis uus ultra, kattotaan onko ne piikit saaneet mitään kehitystä aikaiseksi. Jos ei niin sitten laitan hanskat tiskiin syksyyn saakka...

Eilen Eetun kummisetä (miehen kaveri) kävi kylässä, tavattiin hänen tyttöystävänsä... Oli todella ihana ihminen, ja ihanaa että he ovat löytäneet toisensa! Ja näin Eetu sai toisen " kummitätinsä" ...

Joo, mutta nyt lopetan höpinät, ja lähden aamupalan tekoon...

napero ja Eetukka 1v3,5kk

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperolle onnea matkaan (ultraan)! Kovasti peukkuja pidän..

Me päädyttiin kans lopulta turvaistuinasiassa siihen Two Way Eliteen. Helppo asentaa ja varmaan ihan hyvä penkki. Kasvot menosuuntaan istuimia en kauheesti sen jälken enää edes katellut, kun olin keksinyt/lukenut miksi sitä ei suositella :S.Noi istuimet, mitä NapNapilla esim on, oli pois laskuista siksi, että joudutaan kuskaan istuinta junassa ym., kun ei ole omaa autoa.

Missä vaiheessa teillä on alettu pottailla? Kissankellolla ainakin on harjoiteltu jo :). D on käynyt potalla jonkun kerran ihan satunnaisesti silloin tällöin. Heräämisen jälkeen, kun mennään heti potalle niin jaksaa situa siinä ja pissa tulee melko pian varmasti. Toi on lähinnä ollut vaan sellasta " leikkiä" ja totuttelua eikä mitenkään säännöllistä.

Jenni ja D 11 kk tänään :)

Vierailija
2/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdan taas pikaisesti kun oon vanhemmillani käymässä. Meidän oma kone on edelleen huollossa =/

Naperolle onnea ultraan!!!

Jenni, meillä on potalla istuttu toooosi satunnaisesti vielä ja muutaman kerran pissa on onnistunut pottaan osumaan.

Tänään sain tiedon, että Aksu sai paikan ihan meidän läheltä päiväkodista!!! Oon niin iloinen!!! Tuo päiväkoti ei ollut se mihin haettiin, mutta ihan lähellä meitä tämäkin ja mulle on pääasia se että paikka saatiin nimenomaan päiväkodista :) Syksyllä menee Aksu sitten hoitoon... *snif*

Nyt taas koulun penkkiin...

pikku-milli & Akseli 1v1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne vierailemaan. Kiitos teillekin vielä kerran, kun olette olleet tukena!!!

Napero, en tiennyt, että olet saanut keskenmenon ennen Eetua. Olen pahoillani, että sinäkin olet joutunut sen kokemaan! Onhan se kai aika yleistä, mutta se tieto ei ainakaan mua lohduta yhtään. Kyllä se tuntuu niin pahalta, kun omalle kohdalle osuu...

Miten Naperon ultra meni? Toivottavasti sait vihdoin hyviä uutisia! bdbdbdbdbdb Toivon tosiaan, että pääsisitte pian tonskailemaan, kun niin kovasti toivotte toista lasta! Toistaiseksi Marika taitaa tonskailla ihan yksinään, vaikka vauvakuumeisia enskoja on tuolla vauvapuolella jo useampia. :)

Tulin tänne oikeastaan kysymään vinkkejä, että mitä kaikkea kivaa te puuhaatte lasten kanssa ulkona. Me ollaan quun kanssa päivittäin pariin otteeseen hiekkiksellä ja keinumassa yms. Taaperokärrylläkin kärrytellään yms. Mutta olisko vielä jotain, mitä tällaisen pikkuisen kanssa olis kiva tehdä? Yks päivä quu löysi pihasta isojen poikien sählypallon, ja oli ihan onnessaan, kun sai työntää sormiaan niihin koloihin. :)

Tänään on ollut ihan hellepäivä. Tuolla kun oltiin poitsun kanssa kävelyllä niin ajattelin, että oli ihan samanlaista kuin silloin elokuun helteillä, kun quu syntyi. Voi että, kyllä tää vauva-aika alkaa olla kohta ohi meilläkin. Tosi haikeeta jotenkin, mutta kyllähän taaperoaika varmaan myös on mukavaa! Joten odottelen jo innolla, että päästään hyppäämään tänne teidän joukkoon. :)No, ensin jenni ja Daniel ja sitten me ja Queen ja Liia ym. ikätoverit.

-Q- ja -q- 9,5kk

Vierailija
4/22 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viikonloppuna se työporukan virkistysreissu, oli oikein mukavaa! Paitsi että mulla on 10 hyttysenpistoa otsassa, oltiin metsässä sotimassa. Ja nyt otsaa kutittaa!

Kiva kun Jenni ja Q on käyny täällä!

Miten naperon ultra meni?

Meidän tyttö kay tarhassa potalla, en tiedä kuinka se siellä sujuu, ilmeisesti ihan hyvin. Lapset jaksaa yleensä istua potalla kun on lukemista tai seuraa=) Kotona on pottahommat toistaiseksi jäissä, tyttö ei suostu potalle istumaan, rupee itkemään. Täytyy kokeilla taas myöhemmin.

Ulkoleikit on meilläkin sitä hiekkalaatikolla olemista, keinumista, kivien ja kukkien keräämistä jne. Mökillä tykkää läträrä veden kanssa, saaviin on kiva kurkotella ja läiskytellä vettä. Siinä pitää vaan olla koko ajan vieressä, ettei humpsahda saaviin. Pallot on kivoja, niitä heitellään ja kieritetään.

Tyttö syötti sunnuntaina mulle ja miehelle popcornia=) Otti aina kouralllisen ja tunki vuorotellen meidän suuhun, vitsit että oli hauskaa. Mies yritti opettaa että yksi kerrallaan, ja nyt kun tytölle sanoo " yksi" , niin se nostaa etusormen pystyyn! Ja eilen tyttö vei oman vaippansa roskikseen! Kyllä se osaa vaan joka päivä hämmästyttää, niin nopsaan tulee uusia taitoja.

Aksu oli saanut päiväkotipaikan. Koska menette tutustumaan? Milloin Aksu aloittaa?

NapNap + tyttö

Vierailija
5/22 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi väsynyt mamma¿ En tajuu mikä viime yönä oli, sain unen päästä kiinni vissiin vasta puolenyön jälkeen, ja sitten Eetu päätti että klo 2-5 on hyvä aika seurustella¿ Ja sen jälkeen alko koirien vaellus, joten nukuin vaan pätkissä, josko ens yönä sitten sais taas nukuttua, itekin! Onkohan muuten täyden kuun aika?

Eilen kävin siellä ultrassa, ja oli kuin olikin ne piikit auttaneet, toisella puolella oli hyvänkin kokoinen foliikkeli/munis kasvamassa... Ja huomenna sitten pistän irrotuspiikin, ja sitten päästään miehen kanssa hommailemaan... Ja syksyllä sitten jatketaan näitä hoitoja, kun poli pitää kesä-heinäkuun lomaa... Ihan kiva, saa vähän itekin lomaa... Ja syksyllä on sitten kivempi, kun ei tartte ihan joka senttii laskea ja venyttää...

Jenni ja Q oli käyneet, kivakiva!

Qlle, juu ei nuo tilastojutut paljon lohduta... Ja sitten me ollaan ihan oltu vaan hiekkiksella, keinussa ja sitten Eetu on saanut tutkia muuten puistoa, mm syömällä heiniä/kasveja/hiekkaa, mistä äiti ei niin kauheesti tykkää, mutta... Ja sitten pyöräily on ihan ehdoton juttu tällä hetkellä! Tuosta aurinkorasvasta (luin isojen vauvojen pinosta...) meille terkka sano ettei alle 3vuotiaille sais laittaa ollenkaan, kun kuulemma on ¿ohut¿ iho... Että parempi on pitää pitkähihaista paitaa ja housua... Mutta tiedä sitten...

Ja Jennille pottailusta, meillä ollaan pikkuhiljaa alettu pottailemaan, välillä kyllä menee useempi päivä ettei Eetu istu siinä, tiedän että pitäis, mutta... Ja Queenille, meillä ainakin hoitolapset istuvat mieluummin hoidossa potalla kuin kotona, oliskohan hoitajien auktoriteetti vähän kovempi, heh!

Aksukin on saanut tiedon hoitopaikasta! Meille ei vaan kuulu!!! Mä pari viikkoo sitten soittelin, eikä osannut vielä sanoa muutakuin että työnalla!!! Ja siis tosiaan kun tää Renko on niin iso kunta, että on ihan 3000 ihmistä, niin ei vois luulla että ei menis kauan yhden hoitopaikan saamiseen, mutta...

Taitaa täällä olla toinen mamma tonskailemassa... Mutta en viitti paljastaa, jos ei hän halua...

Mutta joo, nyt tää taitaa mennä tekeen ittelleen aamupalaa, kun Eetu taitaa vielä nukkuu, tai on ainakin ihan hiljaa sängyssään, mistä tulikin mieleen, että annoin hälle viikonloppuna tyynyn, ja voi että se on hauska juttu, pistää ihanasti pään tyynyyn, ja sanoo ¿aaaaaa¿... Ihana! Ja sitten tuli yks toinenkin juttu mieleen, en muista kerroinko jo, että meidän poikapa ¿oppi¿ kiipemään keittiönpöydälle ja omaan syöttötuoliin... Ei kiva!

napero ja Eetu-pelle 1v4kk (hui, kauheeta!)

Vierailija
6/22 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten palaat töihin, eli milloin Eetu aloittaa päivähoidon?

Vierailija
7/22 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN MAHTAVAA Napero, että ne piikit oli auttanu!!!! Mähän sanoin!!!!! Voi veljet! Mä ihan halkeen täällä! :D Vitsit... Nyt ei muuta sit ku kaikilta peukut ja varpaat pystyyn, että loputki hoituu hienosti ja pääset tonskailemaan!

...Mistä tulikin mieleen toinen MITÄ?! MITÄ?!!!!! Kuka täällä tonskailee????? Ihanaa... Hitsi... Emmä mitenkään utelias oo, mut... mut... ;) Ihanaa... Onnea vaan kovasti " vielä anonyymille tonskalle" ! :) & tarrasukkia! ;)

Burde ja Heidi 8kk

Vierailija
8/22 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä taas istun mummulassa tankkaamassa anatomian ja fysiologian tehtäviä...

Q, isot halit teille vielä!!!!! Meilläkin ne ulkoleikit on lähinnä keinumista ja ympäristön tutkimista. Aksu tykkää kovasti mennä vaan ympäriinsä ja ihmetellä maailmaa

Napero, ihan loistojuttu että ne piikit oli auttaneet!!! Täällä on peukut ja varpaat pystyssä!

NapNap, elokuun puolestavälistä on Aksulle se paikka. Mulla alkaa todennäköisesti elokuun 20. päivä koulu ja Aksulle on se paikka edellisen viikon keskiviikosta eteenpäin joten tutustumaan mennään varmaankin sitten vasta silloin. Siinä on kivasti kolme päivää aikaa ennen kun mun koulu alkaa niin saadaan rauhassa sitten käydä harjoittelemassa. =)

Nyt takaisin anatomian ja fysiologian pariin...

pikku-milli & Akseli 1v1kk

Vierailija
9/22 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit, ihanaa että piikit oli auttanut! Nyt vaan heiluttelemaan niitä peittoja. :)

Ai, eikö se tonskailija olekaan burde? Sä olit mun ykkösveikkaus, mutta ei siis sittenkään. En minäkään utelias ole, mutta... ;) Onnea anonyymille enska-tonskalle, jos huhut pitävät paikkansa!!!

-Q- ja -q-

Vierailija
10/22 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä lämpöä piisannut. Täällä ilmastoidussa toimistossa kun istuu niin ei tajuakaan kuinka kuuma ulkona on. Tyttökin on parina iltana ollut ihan hikinen, tukka märänä yrittää saada unta. Ei olla laitettu sille kokoyökkäriä ollenkaan, pelkkä lyhythihainen body.

Eilen käytiin moikkaamassa mun vanhempia, olivat olleet pari viikkoa reissussa. Tyttö ei vierastanut yhtään! Yleensä on mun isää vierastanut, mutta ehkä se vierastaminen on nyt ohi. Ensin vähän pälyili lippiksen alta, mutta sitten rupesi esittämään temppujaan=)

Tyttö on ihan selvästi saanut väriä nassuun ja käsiin. Tarhassa sanoivat että voisi sinne viedä aurinkorasvaa, mutta en mä nyt oikein tiedä kun ei sitä näin pienille kai oikein suositella. Mutta jotenkin pitkähihaisten ja -lahkeisten vaatteiden pitäminen 30 asteen helteessä on vähän kiduttamista... Ja siihen tarhan pihalle paistaa koko ajan aurinko.

Kuinka usein olette jättäneet lasta hoitoon yöksi? Tyttö on kyllä ollut öitä hoidossa, mutta aina vain yhden yön kerrallaan. Kun on se häämatka sitten joulukuussa... reissussa menee 8 päivää, vähän arvelluttaa että jos tytölle tulee kamala ikävä ja tuntee olonsa hylätyksi. Mulle tulee ihan hirvee ikävä, sen tiedän jo nyt! Nyt kesällä voisi tietysti vähän harjoitella, pitää vaikka kaksi yötä hoidossa jne. Mutta siis kaksistaan miehen kanssa lähdetään, me ollaan kyllä ihan sen tarpeessa=)

NapNap + tyttö 1v3kk (kohta...)

Vierailija
11/22 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin illalla naapurissa pitämässä tuppereita, ja sieltä tultuani, mies sano, että Eetulla 38,9 kuumetta... Voi, räkä! Toivottavasti ei menis taas korviin...

Nyt tuolla nukkuu vielä yöuniaan, eilen kävin sen nostamassa kymmentä vailla 10! kun piti lähtee perhekahvilaan... heh!

Siitä tulikin mieleen, että te joilla lapsoset jo hoidossa, niin mihinkä aikaan menevät nukkumaan? Ja minkä aikoihin heräävät? Mä tässä jo oon miettinyt elokuuta, millon siis meen töihin (toivottavasti en kovin kauaksi aikaa...) ja kun mun työt alkaa 6.30 tai 8 tai 9, niin pitäis vissiin tuota poikaa alkaa " valmistelemaan" noihin aikaisiin aamuihin pikkuhiljaa... Noina aamuina kun mä meen 6.30, niin mies vie Eetun hoitoon, koska pystyy meneen " vasta" klo7, niin Eetu saa olla vähän pidempään nukkumassa, puol tuntii...

Mä ootan täällä kuin kuuta nousevaa kirjettä tuolta kunnalta! Siitä päivähoitopaikasta. Viimeksi kun sinne soittelin, ja kyselin niin päivähoidonjohtaja sano, että juhannukseen mennessä saan tiedon! Mutta ois se mukava saada silti aikaisemmin, että äiti kerkee valmistautumaan, heh. Mutta onhan tuokin, että saa tiedon kuukautta ennen hoidonaloittamista, mutta...

Ja vielä palatakseni vielä tuohon tonskailijaan, niin hällä on viikkoja jo yli puolen välin, ja " viihtyy" tuolla yhteisössä...

Joo, jospa nyt meen ja lopetan tän jahkaamisen...

napero ja Eetu-touhottaja 1v4kk

Vierailija
12/22 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, unohdin saman tien kaikki mitä piti kirjottaa..

Naperolle ainakin peukut ylös..

Meilläkään ei ole hoitopaikasta kuulunut mitään vielä. Syyskuun alussa ois tarkotus viedä D päiväkotiin. No en mä hirveesti odota mitään ainakaan ennen heinäkuuta kuluvankaan. toivon vaan kovasti, et pääsis meidän ykkösvaihtoehtoon.. Se päiväkoti on tuossa meidän viereisessä talossa, joten ois ihana matka.. Sitä kyllä laajennetaan parhaillaan ja syksyllä pitäis kai olla valmis, joten oon toiveikas.

Eetulle paranemisia.

Pitää varmaan mennä suihkun kautta nukkuun, kun en yhtään muista mitä piti sanoo :S.

Jenni ja D 11kk

(Napero: mä tiedän ton tonskan, mut en pysty mitenkään muistaan et kuka on..)

Vierailija
13/22 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on jo torstai!

Meillä tyttö menee mukkumaan yleensä siinä klo 20-22 välillä, vaihtelee aika paljon. Herätys on sitten kuuden jälkeen aamulla. Meillä on aikamoiset nukutustaistelut illalla, sen takia aika heittelee noin paljon. Usein tyttö on aamulla selvästi väsynyt. Ollaan mietitty että syksyllä paneudutaan oikeesti tähän nukkumis-hommaan, nyt ei jaksa...

Mä sain tiedon tytön päivähoitopaikasta 2 viikkoa ennen kuin menin töihin, eli 1kk ennen kuin päivähoito alkoi.

Onko se tonska joku ihan tuttu nimimerkki? Vai onko vaan siellä yhteisössä...?

Vierailija
14/22 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo tonne isojen enskojen pinoon kirjottelemassa kauheen pitkän valitusvirren. Lukekaa, jos jaksatte...

Mutta kysyisin täältäkin teiltä taaperoiden äideiltä muutaman gallupkysymyksen:

1) Jos olet vielä kotona, miten kauan sinulla on mahdollisuus olla kotona lapsen kanssa, ihan koko hoitovapaanko??? Millä perusteella olet jäänyt kotiin?

2) Jos olet jo töissä, minkä ikäisenä lapsesi menikään hoitoon ja minne? Mitkä tekijät vaikutti siihen, että menit töihin? Olisitko jo halunnut mennä töihin vai jäädä vielä kotiin? Millä perusteella valitsit hoitopaikan (ryhmis, perhepäivähoitaja, päiväkoti jne.)?

Tuli tosiaan paha mieli, kun kiertelin noissa päiväkodeissa ja ryhmiksissä tänään ja siellä kaikki vaan toisteli, että " sehän on niin pieni vielä" . Vähän tuli sellainen syyllistetty olo, että miksi vien lapseni hoitoon... Enkä oikein osaa vastata siihen itsekään, kun en tiedä kummat mun keksimät syyt on parempia: ne miksi kannattaisi laittaa quu hoitoon ja tehdä itse osa-aikaisesti töitä vai ne, miksi kannattaisi vain olla pojan kanssa kotona. Sanokaa nyt jotain viisasta ja kannustavaa toverit!

-Q- ja -q- pian 10kk

Vierailija
15/22 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Eetu nyt voi? Tuliko kovin kipeäksi? Pikaista paranemista!

-Q-

Vierailija
16/22 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lukenu (ja ymmärtäny) niin, että aurinkorasvoja ei sais laittaa alle 1v:lle.. Siihen 3v-rajotukseen en oo ite vielä ainakaan törmänny! Mä siis ainaki veisin sitä rasvaa sinne päiväkotiin! :)

Burde ja Heidi 8kk

Vierailija
17/22 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pääse meseen, niin oon ihan pihalla kaikesta... kerrothan täällä heti, kun tiedät jotain hoidon etenemisestä? Joko ensi viikon treffeillä ollaan viisaampia? Ei tietty... toivotaan, et Eetu ei taas olis korvatulehduksessa.

Te taaperoiden vanhemmat, jotka imetitte yli 6kk: milloin lopetitte imetyksen ja kuinka se kävi? Lopetitteko tietoisesti vai lopettiko lapsi itse? Missä vaiheessa?

Mietin täällä kovasti, kun tytölle ei tunnu kelpaavan kuin öisin, ja silloinkin lähinnä rauhoitukseen. Toki nyt on ollut kipeänä, eli voi johtua siitäkin, mutta lähinnä meillä siis syödään aamulla ennen kunnon heräämistä, öisin ainakin kerran kunnolla + kerran päivällä kunnolla. Muut imetykset on lyhyitä ja lähinnä sitä, että tarjoan ja tyttö imee hetken mut tahtoo tehdä jotain muuta... myös iltapuuron jälkeinen imetys alkaa olla ihan turha, kun ei vaan halua imeä, haluaa kyllä läheisyyden mut pullo rauhottaa ihan samalla tavalla (mies antaa pullosta jos mä en ole kotona nukutusaikaan).

Mut nyt nukkumaan!

-Osse ja typykkä 6,5kk+

Vierailija
18/22 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein osaa itsekään sanoa, miksi menin töihin. Toisaalta on se raha, mutta kyllä me oltais pärjätty jos olisin kotiin halunnut jäädä. Olisihan se aika tiukkaa tehnyt kun on asuntolaina maksettavana, mutta kyllä mä olisin voinut olla vielä ainakin jonkin aikaa kotona, rahallisesti.

Oikeastaan mä olin jo ennne tytön syntymistä päättänyt, että en jää hoitovapaalle. En mä oikein tiedä miks mä olin sellasta päättänyt, mutta ei mulla kyllä tullut sellasta oloa että olisinkin halunnut jäädä. Jotenkin siihen osasi asennoitua kun alusta saakka oli selvää että milloin palaan töihin.

Mä olen ajatellut että sitten kun saadaan toinen lapsi, niin sitten voisi olla vähän pidempään kotona, mies on ajatellut myös pitää enempi niitä vapaita.

Mutta ihan rehellisesti sanottuna, mä en olisi edes halunnut enää jäädä kotiin. Musta oli kiva mennä töihin. Kyllähän sitä oli pitkään syyllinen olo kun oma pää ei kestänyt ja päivähoitoon lapsen " laittoi" , kyllä sitä jotkut kyseli että miten sä voit noin pienen päiväkotiin laittaa... Mutta mä olen ollut tyytyväinen tähän järjestelyyn.

Tyttö oli siis 11kk kun meni päiväkotiin, mä pidin vanhempainvapaan jatkoksi kaikki pitämättömät lomat, ja mies oli kaksi viikkoa kotona tytön kanssa silloin kun mä aloitin työt. Tytön päiväkodissa kovasti kehuttiin kuinka " valmis" tyttö päiväkotiin on, osasi kävellä kunnolla, ei jäänyt isompienkaan lasten jalkoihin, rohkeesti meni mukaan eikä ujostellut muita lapsia.

Ja mä en ole ainoa, jolle on sanottu että on ihan eri asia viedä 1 vuotias päiväkotiin kun vaikkapa 2 vuotias. Vanhempi lapsi on jo tottunut olemaan kotona ja saattaa ikävöidä äitiä tosi paljon. Pienempi lapsi sopeutuu helpommin. Nää on tietysti taas yksilöistä kiinni, mutta näin mulle sanottiin ja tiedän muitakin joille on samaa kerrottu.

Meidän tyttöhän on päiväkodin nuorin, on ollut sitä koko ajan, ja on varmaan syksylläkin, vaikka siellä aloittaa monta uutta lasta. Mutta en mä enää pode yhtään huonoa omaatuntoa että olen lapsen noinkin nuorena päiväkotiin vienyt. Kyllä siellä jotkut hoitajat muista ryhmistä vähän huokalilivat että kun on noin pieni vielä... mutta oman ryhmän hoitajan rohkaisivat meitä tosi paljon, tuskin meidän tyttö oli siellä lajissaan ensimmäinen, että olisi noin nuorena hoitoon viety...

Mutta niin kun olen monta kertaa sanonut, teet niin tai näin, se on aina jonkun mielestä väärin. Mä olen ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun, musta ei olisi ollut muuhun. Ehkä tietysti suurin syy siihen että olen näin tyytyväinen on se, että tyttö viihtyy tarhassa tosi hyvin.

Imetyksestä vielä, vaikka en siitä enää mitään muistakaan...=) Mä lopetin kun tyttö oli 6kk, maito vaan ehtyi, ei enää tullut mitään. Kiinteiden myötä imettäminen oli vähentynyt. Olisi sitä maidontuotantoa kai saanut lisättyä jotenkin, mutta mä päätin lopettaa kokonaan. Loppuaikana imetin enää öisin, ja kun tyttö jäi selvästi nälkäiseksi, annoin maitoa pullosta. Ja siihen se sitten loppui. Pari päivää mua harmitti, mutta loppujen lopuksi olin tosi helpottunut, että se loppui. Mä en oikeestaan tykännyt yhtään siitä hommasta. Olenkin miettinyt että jos joskus saan toisen lapsen, niin miten saan itteni motivoitumaan taas imetyksestä...

Näistä mun teksteistä saa taas aika erikoisen kuvan meikäläisen äitiydestä... ei jaksa olla kotona, ei tykännyt imettää...mutta näin se mun kohdalla on. En mä ole kyllä ikinä itseäni mitenkään kovin hyvänä äitinä pitänytkään.

Mutta siis tässä vähän mun vastauksia, tosta päivähoidosta nyt saisi kirjoitettua sivutolkulla...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
19/22 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun usein kauhistellaan kun pieni lapsi viedään nimenomaan päiväkotiin! Kyllä mäkin hain perhepäivähoitajalle, mutta eihän sitä noin vain voi päättää mihin lapsensa laittaa hoitoon, toivoa saa kyllä... Ja alkuun mua harmitti että paikka oli päiväkodista, mutta nyt voin kyllä sanoa että onneksi sai paikan tuolta!

Mun siskon tyttö on pph:lla ja meidän tyttö päiväkodissa, eikä mun mielestä siinä ole mitään eroa. Mä olen nyt itsekin miettinyt että miksi mä olisin ehdottomasti halunnut pph:lle? Mikä ero siinä on? Tuolla päiväkodissa on 12 lasta ja 3 hoitajaa, eli 4 per lapsi. Eli ei ole siitäkään kiinni. Miksi sitä pienen lapsen viemistä päiväkotiin kauhistellaan? Mikä pph:sta tekee paremman paikan pienelle? Ihmettelen vaan...

Ai niin, saan tänään mun SORMUKSEN kotiin! Ihanaa, pitää ehkä vähän kokeilla sitä sormeen...=)

Vierailija
20/22 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap kiltti, älä nyt itseäsi noin kauheasti mollaa! Olen sut niin monta kertaa nähnyt, että voin vilpittömästi sanoa, että sä olet todella ihana, huolehtiva ja rakastava äiti teidän tytölle! Teidän hyvät tarhakokemukset antaa mullekin uskoa, että ehkä se ei olisi maailmanloppu, vaikka quu menisi hoitoon 2-3 päivänä viikossa. Poika olisi syyskuun alussa 1v 1kk ja mitä luultavimmin kävelee silloin jo, kun nyt jo niin reippaasti askeltaa tuettuna.

Mä eilen kiersin noita päiväkoteja ja kävin myös siellä ryhmiksessä, mikä me oltiin laitettu ykkösvaihtoehdoksi... Sillä seurauksella, että soitin päivähoitopaikoista vastaavalle ja pyysin, että saatais vielä vaihtaa ykköstoiveeksi päiväkoti. Se ryhmis oli jotenkin ankea, vaikka en osaa selittää miksi. Se oli sellasessa vähän vanhassa talossa ja leikkipiha oli aika synkkä, metsän reunassa. Ja ne hoitajat... kaikki jotain 50v vanhoja, epäilemättä kokeneita lastenhoitajia ja ihan mukavia, mutta silti mulle jäi niistä jotenkin ankea vaikutelma, sellanen " mummoutunut" . Sitten taas meidän ykköspäiväkotivaihtoehto vaikutti tosi kivalta. Hoitajat nuorempia kuin tuolla ryhmiksessä, kaikin puolin reippaampia tyyppejä ja se leikkipiha oli valoisa ja tilava ja turvallisen oloinen. Jotenkin oltiiin kuviteltu, että ryhmiksessä ei olis niin paljon lapsia ja että se olis sen vuoksi kivempi kuin iso päiväkoti, mutta tuolla ryhmiksessäkin oli 12 pientä ja 12 isoa lasta eli yhteensä 24. Päiväkodissa pikkuisten ryhmässä olis myös vaan 12 lasta ja sitten isojen puoli erikseen. Niillä olis eri leikkipihatkin, toisin kuin ryhmiksessä En siis osaa täysin selittää, miksi mulle jäi jotenkin paha maku suuhun siitä ryhmiksestä, kun sekin oli kuitenkin ihan ok, mutta toivotaan kuitenki nyt, että quu pääsisi sittenkin päiväkotiin. Ja jos vielä pääsisi just siihen meidän ykkösvaihtoehtoon, niin se olis ihanaa! Tällä alueella ei ole kuin 3 päiväkotia, mihin otetaan näin pieniä. Se onkin sitten ihan katastrofi, jos quu joutuu kokonaan toisen hoitopiirin päiväkotiin!

Minkä sormuksen NapNap sai? Onko se vihkisormus? Millaisen valitsit? Ihanaa, voi kun sais mennä uudestaan naimisiin - tuon oman kullan kanssa tietty- niin sais uudestaan pitää häät. :)

Osse, en oo vielä taaperon äiti, mutta vastaan silti. Meillä kävi just noin quun kanssa, eli sitä lakkas vaan kiinnostamasta imetys. Yösyötöt meillä loppu kokonaan 6kk kohdalla ja vika iltamaito annettiin 5kk lähtien jo pullosta, että unet paranis, joten maidontuotanto alkoi muutenkin hiipua. Päivällä imetys oli yhtä vehtaamista, kun poika ei millään enää olisi halunnut keskittyä siihen. Jokainen risahdus ja rapsahdus oli quun mielestä niin kiinnostava, että se imaisi pari kertaa ja heti sitten irrotti rinnasta. Itseä alkoi turhauttaa se touhu, ja quuta turhautti se touhu. Pari viikkoa harkitsin asiaa ja sitten vaan yhtenä päivänä imetin vikan kerran. Poika oli silloin 7kk enkä ole päätöstäni katunut. Mulle se oli lopulta helpotus, vaikka imetyksestä tykkäsinkin, mutta quu oli sitten vaan sellainen vauva, että sille imetyksellä ei ollut enää tuossa iässä niin suurta merkitystä. Se ei varmaankaan edes huomannut, että ei saanut enää äidinmaitoa eikä kertaakaan tuntunut sen jälkeen kaipaavan rinnalle. Kyllä sä varmasti tiedät, mikä teille on parasta. Lopetat jos siltä tuntuu, ja jatkat, jos haluat ja jos tyttö tuntuu sitä haluavan.

-Q- ja -q- pian 10kk