Äidilleni iski viime hetkellä vauvakuume.
Uskomaton tilanne.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo yli kymmenen vuotta ja naimisissakin jo viisi vuotta. Päätimme jo aikoja sitten, ettemme hanki yhteisiä lapsia, koska emme kumpikaan sellaisia halua.
Miehelläni on nuoruuden suhteesta yksi nyt jo täysi-ikäinen lapsi.
Äitini on ollut asian kanssa ihan sinut jo pitkän aikaa ja on menneinä vuosina jopa kehunut miten hienoa on, että elämme omannäköistä elämää, emmekä tee asioita vaan siksi, että aina on tehty, tai niin on tapana jne.
Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana äidilleni on sitten puhjennut mieletön vauvakuume ja tarve päästä mummoksi, vaikka ennen ei tällainen ole kiinnostanut. Kuume nousi aika viime metreillä, sillä minä olen 36 ja mieheni 40 ja minä olen siis äitini ainoa lapsi.
Tilanne on saanut viime aikoina jopa ihan koomista piirteitä, kun äiti laittaa linkkejä kaiken maailman lapsi, raskaus ja synnytysartikkeleihin liki päivittäin.
Kun kerron, että meidän päätös on edelleen sama, eli lapsia ei ole tulossa, niin hän joko loukkaantuu tai sitten ohittaa koko kommentin kokonaan. Ei ole kuulevinaan.
Nyt on ruvennut lähettelemään näitä artikkeleita myös miehelleni, joka on onneksi suhtautunut niihin hienovaraisesti.
Pahin tilanne oli pari viikkoa sitten kun olimme vanhemmillani syömässä ja äiti parin viinilasin jälkeen rupesi vääntämään itkua ja selittämään miten hänellä on elämässä enää yksi ainoa toive ja se olisi saada edes yksi lapsenlapsi. Lupasi hoitaa lasta niin paljon kuin on tarve ja maksaa kaikki harrastukset ja polkupyörät jne. Se oli aivan naurettavaa ja jotenkin todella kiusallinen, jopa säälittävä tilanne.
Kun taas kerran toistimme, että päätös on jo tehty, niin hän anelemalla aneli, että harkitkaa vielä. Kerroimme, ettei asia harkitsemalla enää muutu mutta eihän sekää asia mennyt perille.
Tämä on ihan uskomaton tilanne. En olisi muutama vuosi sitten voinut ikinä uskoa, että tämä voi vielä mennä näin. En ymmärrä mitä äidilleni on yhtäkkiä tapahtunut?
Ymmärrystä, neuvoja tai vertaistukea kiitos...
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
V i t t u kun idän trollit pilaa nykyään melkein joka ketjun.
Toisaalta, pysyypähän keskustelu ylhäällä.
Minusta ainakin tuntui niin hyvälle että melkein itketti kun raskausaikana huomasin jonkun ihailevan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee uusi keskustelu. Tuo yksi pervo pilasi tämän. Yritetään seuraavassa poistaa kaikki nuo videot.
Minä ne laitoin
Ap
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Suomessa pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin suomalaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1 800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat Suomessa tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000006380221.html
HS
Vierailija kirjoitti:
Kai te pösilöt ymmärrätte, että joka kerta kun jaatte tänne noita vastenmielisiä videoita, niin ainakin pari naista päättää jättää lapset tekemättä?
Mulla on viisi lasta, ja pidän tuota videoiden jakajaa mielipuolena. Ei terve ihminen jaa noita kuvottava typeriä videoita. Kuka niitä katsoo edes?
Noin yleisesti olen sitä mieltä, että jokainen päättää lisääntymisestään itse.
Halusi lapsia tai ei halua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee uusi keskustelu. Tuo yksi pervo pilasi tämän. Yritetään seuraavassa poistaa kaikki nuo videot.
Minä ne laitoin
Ap
Tekisi mieli potkia kaltaistasi paska-aivoa niin paljon kasseille, että ne ottaisivat nielurisojesi paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ne laitoin
Ap
Tekisi mieli potkia kaltaistasi paska-aivoa niin paljon kasseille, että ne ottaisivat nielurisojesi paikan.
Mitä tälle voi tehdä? Sinkkuna todella pitkään eikä kumppania mailla halvella. Tuskinpa vauvakuume lähtee noin vain pois on se taka-ajatuksissa ollut aina mutta nyt iski kuin myrskytuuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te pösilöt ymmärrätte, että joka kerta kun jaatte tänne noita vastenmielisiä videoita, niin ainakin pari naista päättää jättää lapset tekemättä?
Mulla on viisi lasta, ja pidän tuota videoiden jakajaa mielipuolena. Ei terve ihminen jaa noita kuvottava typeriä videoita. Kuka niitä katsoo edes?
Noin yleisesti olen sitä mieltä, että jokainen päättää lisääntymisestään itse.
Halusi lapsia tai ei halua
Ne on raskausfetissivideoita runkkareille.
Minuun iski aivan järjetön vauvakuume
Ensinnäkin: PERVOA.
Äitisi on kiinnostunut sinun ja puolisosi suojaamattomista yhdynnöistä? (niinhän niitä lapsia tehdään)
Haluaako tietää vielä asennotkin?
Hyi että 🤮😷🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen raskausvatsa tuo itselleni mieleen helliä tunteita. Minulla ei ole lapsia, mutta haluaisin kyllä joskus tulla isäksi. Toivottavasti se toteutuu.
-ohis
Se ei tule toteutumaan IKINÄ jos jaat tai katsot tai kommentoit noita idioottimaisia videoita. Yksikään nainen ei halua kaltaistasi. Ei kukaan
Minä ja aikuinen tyttäreni olemme molemmat raskaana
Vauva on lahja! Valtavasti onnea kaikille uusille plussanneille, toivotaan että kaikki menee hyvin!
Sain vain yhden lapsen. Aion ihan aikuismaisesti surra jos yhtään lapsenlasta ei tule. Kyllä perhe on niin ihana juttu että ymmärrän äitiäsi mutta en toki toimisi kuten hän.
Vierailija kirjoitti:
V i t t u kun idän trollit pilaa nykyään melkein joka ketjun.
Toisaalta, pysyypähän keskustelu ylhäällä.
Kyllä tän ketjun video ja viesti spämmääjä on joku oksettava raskausfetisisti.
Todella kuvottavaa, ja likaista. Säälittävää r.unkkari jankkaa vauvamasuista. Sehän on oikeastaan pedaria
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin: PERVOA.
Äitisi on kiinnostunut sinun ja puolisosi suojaamattomista yhdynnöistä? (niinhän niitä lapsia tehdään)
Haluaako tietää vielä asennotkin?
Hyi että 🤮😷🤮
Hän tietää asennot
Ap