Miten hoikkuuden saa ylläpidettyä?
Minulla on 5-10 kiloa ylimääräistä ja olen taas laihduttanut sitä pois, dieetti on järkevä eikä mikään kitukuuri. Tiedän omasta kokemuksesta että kilot palaavat aina. Myös tutkimustulosten mukaan 93 laihduttajista päätyy ennalleen lihaviksi. En saa laihdutuslääkkeitä koska ylipainoa on vain vähän. Elintapani ovat terveelliset, ja harrastan liikuntaa. Minusta tuntuu, että aiemmin kilot ovat palanneet ihan terveellisellä ruualla, ei ole niin että dieetin jälkeen alkaisin syödä hulluna herkkuja. Nälkä on kai vaan niin kova että sitten syön niin paljon tavallista ruokaa. Onko tähän mitään keinoa? Tuntuu ihan hurjalta, että lihavuuden ja ylipainon hoitamisen ennuste on huonompi kuin missään sairaudessa. Nyt tuntuu kivalta kun alkaa näyttää taas hyvältä ja vaatteet mahtuvat päälle, eikä dietillä oleminen ole kovin vaikeaa, mutta harmittaa jo etukäteen että olen jouluun mennessä taas entinen.
Kommentit (71)
Ainut ja toimiva keino on se ettei työnnä suuhunsa lihottavaa ruokaa liikaa
Muutat pysyvästi sen ruokavalion, että niitä ylimääräisiä kaloreita ei tule. Hiilarit pysyy poissa ja annoskoot pysyy pieninä.
Syömällä sen verran kuin kuluttaa.
Itse laihdutin leikkauksen jälkeen tulleen 5 kilon syömällä kaalikeittoa muutaman viikon . Sisältää niukasti kaloreita ja kuitu pitää kylläisenä
Käy juoksemassa joka päivä.
Sinähän halusit TOIMIVIA ohjeita.
Alapeukuttaja , miksi kiistät tosiasian kommentissa 2 ?
Vierailija kirjoitti:
Niin no tämä on varmasti aivan kaikille selvää. Tietenkin kysymys on siitä että miten se tehdään. Jostakin syystä se ettei työnnä suuhunsa liikaa ruokaa on todella vaikeaa kun maailmassa on lihavuusepidemia, vaikka harva haluaa olla lihava. Kyse on pakonomaisesta käytöksestä.
Älä lopeta terveellistä syömistä siihen että pääset tavoitepainoon. Jatka kuten nyt, vain hieman enemmillä kaloreilla (tyyliin lisää banaani tai joku muu pieni juttu syömisiisi).
Käsityksesi terveellisestä ruuasta saattaa olla vinoutunut. Itse syön pelkkiä rasvattomia, lihattomia keittoja, eli käytännössä vettä suolaa ja kasviksia. Ei ole ekstrakiloja, ainoastaan nestettä kertyy toisinaan kehoon liikaa ja silloin vähennän suolaa ja vettä.
Ihmisen ei oikeastaan kuulu syödä rasvoja, rasvoja ei ole missään luonnollisessa ruuassa lähes nimeksikään. Toinen mikä ei kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon on liha. Liha tukkii suoliston.
Pysyvään laihdutustulokseen ei päästä millään dieeteillä tai liikuntarääkillä. Se vaatii elämäntapamuutoksen. Monet laihduttuaan määrämittoihin jatkaa elämistä samalla tavalla kuin ennenkin, jolloin rasvaa taas kertyy kuten aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kehon rasittaminen stressillä harvemmin laihduttaa, päin vastoin. Rauhallinen liikkuminen, esim. kävely toimii paremmin.
Naisen ei tule ryhtyä mieheksi ja alkaa stressisuorittamaan ja rasittamaan kehoaan. Estrogeeni rauhoittaa ja naisen kehossa kuuluukin olla enemmän rasvaa. Lihaskimpuksi ei tarvitse ryhtyä siksi että miehet eivät ymmärrä tai arvosta naiseutta, se on vain heidän tappionsa.
Käyt joka päivä vaa'alla ja teet korjausliikkeen heti, jos paino nousee pysyvästi kilon. Näin itse olen toiminut koko ikinä. Iän myötä myös annoskokoja on pitänyt pienentää, lisätä kasviksia suhteessa muuhun ja liikkua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no tämä on varmasti aivan kaikille selvää. Tietenkin kysymys on siitä että miten se tehdään. Jostakin syystä se ettei työnnä suuhunsa liikaa ruokaa on todella vaikeaa kun maailmassa on lihavuusepidemia, vaikka harva haluaa olla lihava. Kyse on pakonomaisesta käytöksestä.
Siinä nimenomaan ei tehdä mitään. Syöminen on tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyvään laihdutustulokseen ei päästä millään dieeteillä tai liikuntarääkillä. Se vaatii elämäntapamuutoksen. Monet laihduttuaan määrämittoihin jatkaa elämistä samalla tavalla kuin ennenkin, jolloin rasvaa taas kertyy kuten aiemmin.
Komppaan. Mitään "laihdutusta" ei ole olemassakaan, pois lukien se, kun voimailulajien harrastajat pudottaa joitain kiloja punnitukseen. On vain elämäntapa ja syömistottumukset. Kun ne on balanssissa, paino pysyy vakiona. Kun syöminen karkaa käsistä, se muuttuu läskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Asiat vaan tapahtuvat.
Keskustellaan, keskustellaan...
Vierailija kirjoitti:
Kävelemällä kaikki mahdolliset matkat, hyötöliikuntaa, portaita hissin sijaan jne. Tähän menee myös aikaa, ja kaikki liikkumiseen käytetty aika on pois jääkaapilta.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Minä olen laihtunut juurikin niin että en kiellä itseltäni mitään vaan syön hyvää ruokaa kohtuudella. Vielä on painoa pudotettavana mutta olen löytänyt "salaisuuden" miten se onnistuu. Ei kieltolistoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä annat sitten toimimattoman ohjeen?
Korjaus: 93 prosenttia