Vaihdevuosien yöhikoilu vähenee, kun
liikun paljon (12.000 askelta päivä ulkona) ja käyn salilla 3 krt viikossa enkä syö sokeria enkä vehnää ollenkaan sekä syön kasvisvoittoisesti viimeisen päivän aterian ennen klo 18 niin yöhikoilut ja katkonainen uni ovat poissa. En käytä hormonikorvaushoitoa.
Ei varmasti toimi kaikilla, mutta on halpa ja helppo kokeilu.
Kommentit (28)
Tiedän. Teen lähes vastaavasti ja ei hikoilua öisin,
Tarkoitatko viimeisen päivän ateriaa😅 vai päivän viimeistä ateriaa? Kukaan ei ehkä tiedä viimeistä päiväänsä🤣
Teen samalla tavalla ja hikoilen öisin lakanatkin märiksi.
Vierailija kirjoitti:
No silloin kannattaa käyttää hormonikorvaushoitoa.
Jonkin verran on ollut nukkumisen kanssa ongelmia ja silloin tällöin pitää potkia yöllä peittoa sivuun. Joten pitääpä kokeilla, kiitos vinkistä ap!
Varmaan hikoilu loppuu, kun syö viimeisen ateriansa. Suomi on vaikea kieli😬
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Hohhoijaa vaan itsellesi. Tämä selkeästi on auttanut minulla, miksei siitä voisi kertoa ja innostaa jotain muutakin kokeilemaan. Vai oletko jo päättänyt etukäteen ettei toimi? Ymmärrän täysin, että kaikille ei toimi ja silloin pitää käyttää hormonikorvaushoitoa. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hikoilu loppuu, kun syö viimeisen ateriansa. Suomi on vaikea kieli😬
Joo, se on hienoa kun sen osaa. Kaikki ei osaa.
Mulla taas lisääntyy yöhikoilu liikuntaa lisätessä. Kai se liikunta jotenkin pitää aineenvaihduntaa käynnissä, myös yöllä.
Itsellä kokaru-ruokavalio (kokokasvisruoka) lopettin ongelman kokonaan, samoin muut vaihdevuosioireet, ainoastaan kuukautisvuotojen epäsäännöllisyys jäi. Mutta ei enää hikoilua, väsymystä, mielialanvaihteluita, kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin kannattaa käyttää hormonikorvaushoitoa.
Sairastettu rintasyöpä estää hormonikorvaushoidon käytön.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokokaru sama kuin vegaani?
Se on vegaaninen ruokavalio, jossa ei syödä ultraprosessoituja valmisteita kuten lihankorvikkeita. Mutta toisin kuin vegaanius, se ei ole ideologia, eikä siksi ehdoton. Esim. ihminen ei voi sanoa olevansa vegaani, jos vaikka välillä jossain kyläpaikassa voikin syödä epävegaanista. Mutta voi olla hyvin vaikka 95% kokokasvisruokailija, ei ole mitään ehdottomia sääntöjä.
Viimeisen päivän ateria ja sitten teloitusosastolle... Ei tuu hiki.
Luulen, että moni ei viitsi edes kokeilla liikunnan lisäämistä ja toteaa että ei toimi mulla. Samalla syödään herkkuja ja ollaan saamattomia kokeilemaan kasvisruokaa koska se on liian vaivalloista.
En mitenkään vähättele vaihdevuosivaivoja, ne ovat tuskallisia pahimmillaan, mutta usein niitä pahennetaan itse huonolla ruokavaliolla ja liikkumattomuudella.
Hikoilu vähenee tai loppuu kokonaan kun jätät ALKOHOLIN tissuttelun POIS. EI EDES LASILLISTA VIINIÄ. KOKEILE .
Liikun itse 10 tuntia viikossa ja käytän korvaushoitoa. Hikoilu ei ole varsinaisesti mun ongelma. Mulla on enemmän mielialaoireita, tulehduksia ja unettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilu vähenee tai loppuu kokonaan kun jätät ALKOHOLIN tissuttelun POIS. EI EDES LASILLISTA VIINIÄ. KOKEILE .
Totta. Alkoholi aiheuttaa minulla järkyttävän huonot yöunet. Menee ainakin kolme yötä pilalle, vaikka ei ottaisi kuin pari lasia.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkä ikäisiä on naiset täällä, joilla on vaihdevuodet? Minulla ei ole mitään oireita.
Hohhoijaa.