Miksi liian kiltti mies ei ole turvallinen useimpien naisten mielestä?
Siis sellainen joka aina tottelee, miellyttää ja mukautuu.
Kommentit (43)
Yleeensä sen rauhallisen joka vaikuttaa kiltiltä ym. reaktio voi olla poikkeuksellisen voimakas, jos hänet ajetaan äärirajoille eli voi olla vaarallisempi kuin vaikka jatkuvasti esim. raivoava.riitaa haastava tms. mies.
Itse en halua enään suhdetta koskaan mutta olen kiltti ja kestän paljon itseeni kohdistuvia asioita mutta on olemassa pari tilannetta missä voisin käyttää äärimmäistä väkivaltaa mutta ei niistä sen enempää.
En kuitenkaan olisi missään nimessä jossain ns. tossun alla .
On mua kerran esim. kaupungilla lyöty sillein että olin kävelykadulla ja vastaan tuli ravintolan kohdilla mies jolla oli pullo kädessään jossa oli jotain viinaa ja mehua sekaisin tms.
Hän ssanoi mulle että pidä tätä(pulloa) ja otin sen käteen niin seuraavaksi näen kun mua osuu nyrkki naamaan.
Iskun voimasta horjahdin pari askelta taaksepäin ja siinä vaiheessa sen ravintolan portsari tuli siihen jotain sanomaan sille joka mua löi ja alkoi lopulta painii sen kanssa.
Katoin tilannetta ja pulloa ja lähdin pois miehen pullo mukanani ja join sen juomat.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua enään suhdetta koskaan mutta olen kiltti ja kestän paljon itseeni kohdistuvia asioita mutta on olemassa pari tilannetta missä voisin käyttää äärimmäistä väkivaltaa mutta ei niistä sen enempää.
En kuitenkaan olisi missään nimessä jossain ns. tossun alla .
On mua kerran esim. kaupungilla lyöty sillein että olin kävelykadulla ja vastaan tuli ravintolan kohdilla mies jolla oli pullo kädessään jossa oli jotain viinaa ja mehua sekaisin tms.
Hän ssanoi mulle että pidä tätä(pulloa) ja otin sen käteen niin seuraavaksi näen kun mua osuu nyrkki naamaan.
Iskun voimasta horjahdin pari askelta taaksepäin ja siinä vaiheessa sen ravintolan portsari tuli siihen jotain sanomaan sille joka mua löi ja alkoi lopulta painii sen kanssa.
Katoin tilannetta ja pulloa ja lähdin pois miehen pullo mukanani ja join sen juomat.
Sen verran vielä verrattuna toiseen tilanteeseen missä olin silloisen tyttöystävän kanssa baarissa ja siellä sitten joidenkin miesten välille syntyi tappelu ja siinä tönivät meidän vieressä toisiaan niin sitten yksi tönäisee toista sillein että se osuu tyttöystäväni niin siinä vähän hermostuin ja tönäisin sen siitä pois joka osui tyttöystävään ja sen joka sitä tyyppiä tönäisi.
Jos mua päin olisi joku tönäisty niin en olisi ollut moksiskaan.
Kiltti on huono sanavalinta tähän. Miehen (ja naisen) kuuluu olla kiltti kumppaniaan kohtaan, kohdella arvostavasti ja huomioiden. Itse asiassa tämä on mielestäni ihan minimivaatimus hyvälle parisuhteelle. Selkärangaton on oikea sanavalinta. Eli siis esim. sellainen tossukkamies, joka ei koskaan aidosti seiso rinnallasi ja joka vaikka antaa muiden kohdella sinua huonosti. Sellainen joka on muiden vietävissä, haluaa mielistellä eikä toimi arvojensa mukaisesti. Antaa myös muiden kohdella itseään huonosti, koska ei omista sitä kuuluisaa selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen mies on tossukka.
Petteri L.??
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei aidosti ole vain mukautuva ja "kiltti" vaan sellainen kertoo rajattomuudesta ja tunne-elämän ongelmista. Ja sellainen nössykkäkin on tikittävä aikapommi.
Omat rajat eivät ole pahuutta. Tavoiteltavampaa on olla hyväsydäminen. Eli aidosti olla hyvä. Ei tossukka, ei yrittää ostaa toisia, ei rajaton, ei itselleen vahingollinen.
Just tämä. Liian kiltti kiehahtaa jossain kohtaa ja sitten jälki on rumaa. Tikittävä aikapommi on osuva kuvaus.
Elätte stereotyyppien maailmassa..
T. Vahva ja kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei aidosti ole vain mukautuva ja "kiltti" vaan sellainen kertoo rajattomuudesta ja tunne-elämän ongelmista. Ja sellainen nössykkäkin on tikittävä aikapommi.
Omat rajat eivät ole pahuutta. Tavoiteltavampaa on olla hyväsydäminen. Eli aidosti olla hyvä. Ei tossukka, ei yrittää ostaa toisia, ei rajaton, ei itselleen vahingollinen.
Just tämä. Liian kiltti kiehahtaa jossain kohtaa ja sitten jälki on rumaa. Tikittävä aikapommi on osuva kuvaus.
Totta. Mutta syy on silti niissä jotka hyväksikäyttävät muiden kiltteyttä ja hyväntahtoisuutta. Toki muiden kyykyttelyyn syyllistyvä harvoin omaa itsereflektiotaitoja.
Nää jotka höpisee turvallisesta miehestä on niitä, jotka toistuvasti ottaa hakkaavan miehen puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta syy on silti niissä jotka hyväksikäyttävät muiden kiltteyttä ja hyväntahtoisuutta. Toki muiden kyykyttelyyn syyllistyvä harvoin omaa itsereflektiotaitoja.
Totta kai jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja toiminnastaan. Yhtä kaikki, kun liian kiltti kilahtaa, se voi olla aika ennakoimaton räjähdys. En haluaisi olla sellaisen tikittävän aikapommin puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja toiminnastaan. Yhtä kaikki, kun liian kiltti kilahtaa, se voi olla aika ennakoimaton räjähdys. En haluaisi olla sellaisen tikittävän aikapommin puoliso.
Kuka tahansa voi kilahtaa kun tarpeeksi pitkään ajetaan nurkkaan. Eläimiä me loppujen lopuksi kaikki ollaan, kun naamarit on riisuttu.
No miten vois olla turvallinen kumppani jos ei pysty tarvittaessa puolustamaan naistaan fyysisesti? Entä jos miehen kimppuun käydään, joutuuko NAINEN sit puolustamaan sitä fyysisesti? Poliittisen korrektiuden ja sukupuolineutraalin hevonpaskan sitäkään ei sais sanoa ääneen, että nainen haluaa (ja tarvitsee) maskuliinisen miehen. Sitähän se mies vs. karhu psykoosiki pohjimmaltaan on, naisten hätähuuto et missä on maskuliiniset fyysisesti vahvat miehet puolustamaan näitä naisia. Nainen tarvii miestä, mies naista, sano siihen Sorokset mitä v*ttua tahansa.
Kuulostaa pomoltani, jonka pitäisi johtaa. Turvaton olo tulevaisuudesta.
Turvallinen? Miltä sitä turvaa tarttee? En oo koskaan huomannu olevani turvaa vailla, vaikkei ikinä oo miestä ollu 😄
Minä mietin turvallisen kumppanin määritelmää. Minusta turvallinen on vahva, lämmin ja vakaa. Minkä tahansa näistä puuttuminen romuttaa sen turvallisuuden. Heikko, kylmä tai epävakaa. Liian myötäilevä on heikko, ja siksi tuntuu turvattomalta.
trollistanista kovasti yritetään mielikuvaa.
Keksit päästäsi, mitä naiset ajatteevat ja sitten kyseenalaistat sen? Tälle on nimikin – olkiukko.
Jos aina tottelee, niin tuo tottelisi kiusaajaa, natsia jne. Ihmisellä täytyy olla selkärankaa toimia oikean, hyvän ja totuuden puolesta. Vaikka olenkin ystävällinen, ja minua voisi aina "totella", niin tuo piirre on vaarallinen.