Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö maksamiseen vielä pankkikorttia?

Vierailija
01.09.2026 |

??

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina luottokorttia maksamiseen ja joskus käteistä. Luottokortilla maksamisesta saa etuja (ruoka, polttoaine, ravintolat jne.). Luottokorttivelkaa ei ole, eikä siksi ole koskaan tarvinnut korkoja maksaa. Minulla on yksi pääluottokortti, jota tulee käytettyä eniten ja sitten on muita luottokortteja eri käyttötarkoitusta varten. Yhdessäkään kortissa ei ole vuosimaksua, eikä muitakaan kuluja. Luottokortti on myös turvallisin maksuväline. 

Kaupan kasalla kattovat et joku köyhä vinguttaa visaa.

Miksi katsoisivat? Näkevätkö kassalla kortin tyypin? Tuleeko kassalle näkyville teksi, että TUO MAKSOI VISALLA? Kortti voi olla master card. 

Näkyy kyllä että creditillä maksetaan.

No sillähän just kannattaa maksaa, Bank Norwegian kortillakin saa cash back, jos sen on valinnut korttiin, eikä lentopisteitä. Tietysti otetaan S pisteet tai plussa ekaks. Varsinkin nyt oon käyttänyt, kun S debit kortista on vaivihkaa poistettu maksutapaetu ja se näyttää olevan vain luotollisissa S ryhmän korteissa. Tankkauksesta ilmeisesti vielä saa. Ton luoton voi maksaa samantien kokonaan poies.

Kyllä sitä s-ryhmän maksutapaetua saa myös debit-kortilla.

Ei saa ilmeisesti enää, just eilen luin S ryhmän sivuilta tästä. Ei ole tiedotettu kyllä asiasta mitään.

Vierailija
142/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kokeilin  sitä puhelimella maksamista aikani mutta palasin korttiin. Totesin että ei se tuo mitään etuja vrt kortilla maksamiseen ja mukavampaa maksaa kortilla.

Puhelimella maksaminen on hitaampaa ja monivaiheisempaa (olen nähnyt tämän kaupoissa). Lisäksi puhelin on paljon epävarmempi ja haavoittuvaisempi kuin muovilätkä. Ihan vaan arkinen akun loppuminen disabloi sen. Ei siis syytä siirtyä appiin, siinä ei ole mitään periaatteellista, pelkästään käytännöllisyyttä. Lisäksi aina pari seteliä lompsassa ja puhelimen kotelossa, niin hyvin menee.

Miten se on muka hitaampaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja pidän pankkikorttia mieluummin mukana kuin puhelinta jos jompi kumpi pitäisi jättää pois.

Vierailija
144/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina luottokorttia maksamiseen ja joskus käteistä. Luottokortilla maksamisesta saa etuja (ruoka, polttoaine, ravintolat jne.). Luottokorttivelkaa ei ole, eikä siksi ole koskaan tarvinnut korkoja maksaa. Minulla on yksi pääluottokortti, jota tulee käytettyä eniten ja sitten on muita luottokortteja eri käyttötarkoitusta varten. Yhdessäkään kortissa ei ole vuosimaksua, eikä muitakaan kuluja. Luottokortti on myös turvallisin maksuväline. 

Miksi katsoisivat? Näkevätkö kassalla kortin tyypin? Tuleeko kassalle näkyville teksi, että TUO MAKSOI VISALLA? Kortti voi olla master card. 

No sillähän just kannattaa maksaa, Bank Norwegian kortillakin saa cash back, jos sen on valinnut korttiin, eikä lentopisteitä. Tietysti otetaan S pisteet tai plussa ekaks. Varsinkin nyt oon käyttänyt, kun S debit kortista on vaivihkaa poistettu maksutapaetu ja se näyttää olevan vain luotollisissa S ryhmän korteissa. Tankkauksesta ilmeisesti vielä saa. Ton luoton voi maksaa samantien kokonaan poies.

Ei saa ilmeisesti enää, just eilen luin S ryhmän sivuilta tästä. Ei ole tiedotettu kyllä asiasta mitään.

Tai siis näin käsitin et pitäis olla vähintään se yhdistelmäkortti, mutta tän päivän googletus antoi kyllä eri tuloksen. Pitäis etsiä se sivu mitä oon lukenut. Toivottavasti sais vielä, en ala kyllä eri korttia hankkiin.

Vierailija
145/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kokeilin  sitä puhelimella maksamista aikani mutta palasin korttiin. Totesin että ei se tuo mitään etuja vrt kortilla maksamiseen ja mukavampaa maksaa kortilla.

Puhelimella maksaminen on hitaampaa ja monivaiheisempaa (olen nähnyt tämän kaupoissa). Lisäksi puhelin on paljon epävarmempi ja haavoittuvaisempi kuin muovilätkä. Ihan vaan arkinen akun loppuminen disabloi sen. Ei siis syytä siirtyä appiin, siinä ei ole mitään periaatteellista, pelkästään käytännöllisyyttä. Lisäksi aina pari seteliä lompsassa ja puhelimen kotelossa, niin hyvin menee.

No ensin se puhelin pitää kaivaa esiin (sama tietysti kortissa), sitten pähkäillään tunnusluku että saadaan se auki, sitten selaillaan että appi löytyy, sitten käynnistetään appi. 

Vierailija
146/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa kun kattoo niin enempi näillä puhelinmaksajilla se tökkii. Ja eiks vaikka S etukorttia joudu silti erikseen näyttää sieltä puhelimelta, vaikka se ois mobiilissa niin ei ees vaikuta yhtään nopeammalta.

Vierailija
147/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa linkki. Myös pelkkä debit-kortti on Visa-kortti.

Vierailija
148/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, useimmiten. En tiedä, miten puhelimen kaivaminen laukusta on nopeampaa kuin pankkikortin.

Minulla se puhelin on suoraan taskussa. Kaksi napautusta lukitusnäytössä puhelimen sivusta ja GooglePay aukeaa oletuskorttiin. Se napautus tapahtuu helposti matkalla taskulta kohti sitä maksupäätettä. 

Ei tarvetta kuljetella erilistä lompuukkia matkassa. Sitä, mihin maksutapahtuman jälkeen pitää toki vielä viikata se kuitti. Vaikka senkin tulostumisen voi estää kaikissa kauppaketjuissa sieltä omista tiedoistaan pysyvästi. 

Aika näppärää sille, joka varastaa puhelimesi. Kaksi napsautusta ja hän voi tyhjentää tilisi :D

Ja jos varastaa kortin, näppärää ostella lähimaksulla alle 50 euron ostoksia. Puhelin muuten vaatii myös tunnistautumisen. Niitä tais olla noi klikkaukset. 

Kaksi napsautusta ei ole kovin kummoinen tunnistautuminen.

Re tardi. Puhelimessa on tietenkin kasvojentunnistus.

Miten toi muuten toimii jos välillä silmälasit ja välillä piilo?

Vierailija
149/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarte olla yhdistelmäkortti, jotta saa maksutapaetua.

Vierailija
150/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaista keksit?
https://s-etukortti.fi/tuki/maksutapaetu

Vierailija
151/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on yleistynyt tosi paljon. Sen oikein huomaa kassassa. Eiköhän orvon kela-poliisit saaneet tämän aikaiseksi. Vähät säästöt tai pienimuotoiset avustukset kotoa liikkuvat nyt mieluiten käteisenä. 

Suomi oli pitkään melko edistyksellinen maa maksujenvälityksen suhteen, nyt sitten takapakkia käteisen aikaan. 

Maksan yleensä debitillä, mutta myös kännykällä ja jopa älykellolla voi maksaa. Tai mobilepaylla. 

Vierailija
152/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykelloako pitäisi käyttää? Tai ranteessa olevaa sirua? 

Vierailija
153/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensin se puhelin pitää kaivaa esiin (sama tietysti kortissa), sitten pähkäillään tunnusluku että saadaan se auki, sitten selaillaan että appi löytyy, sitten käynnistetään appi. 

Ei tarte avata appia. Napauttaa vaan kahdesti sivunäppäimestä ja laittaa maksupäätteen kylkeen.

Vierailija
154/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaista keksit?

Hän ilmeisesti luulee, että Visa-kortti tarkoittaa vain yhdistelmäkorttia. Tämä on yleinen harhaluulo. 

Vierailija
155/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen on yleistynyt tosi paljon. Sen oikein huomaa kassassa. Eiköhän orvon kela-poliisit saaneet tämän aikaiseksi. Vähät säästöt tai pienimuotoiset avustukset kotoa liikkuvat nyt mieluiten käteisenä. 

Suomi oli pitkään melko edistyksellinen maa maksujenvälityksen suhteen, nyt sitten takapakkia käteisen aikaan. 

Maksan yleensä debitillä, mutta myös kännykällä ja jopa älykellolla voi maksaa. Tai mobilepaylla. 

Just hyvä että myös käteistä käytetään, jotta se maksutapa ei poistu.

Vierailija
156/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mene noin ainakaan mulla. Napautan kaksi kertaa sivussa olevaa nappia, puhelin tunnistaa kasvot ja kortti on siinä. Ei vie yhtään sen enempää aikaa kuin kortilla maksaminen. 

Vierailija
157/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, useimmiten. En tiedä, miten puhelimen kaivaminen laukusta on nopeampaa kuin pankkikortin.

Minulla se puhelin on suoraan taskussa. Kaksi napautusta lukitusnäytössä puhelimen sivusta ja GooglePay aukeaa oletuskorttiin. Se napautus tapahtuu helposti matkalla taskulta kohti sitä maksupäätettä. 

Ei tarvetta kuljetella erilistä lompuukkia matkassa. Sitä, mihin maksutapahtuman jälkeen pitää toki vielä viikata se kuitti. Vaikka senkin tulostumisen voi estää kaikissa kauppaketjuissa sieltä omista tiedoistaan pysyvästi. 

Aika näppärää sille, joka varastaa puhelimesi. Kaksi napsautusta ja hän voi tyhjentää tilisi :D

Ja jos varastaa kortin, näppärää ostella lähimaksulla alle 50 euron ostoksia. Puhelin muuten vaatii myös tunnistautumisen. Niitä tais olla noi klikkaukset. 

Kaksi napsautusta ei ole kovin kummoinen tunnistautuminen.

Re tardi. Puhelimessa on tietenkin kasvojentunnistus.

Miten toi muuten toimii jos välillä silmälasit ja välillä piilo?

Ihan normaalisti toimii.

Vierailija
158/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaista keksit?

Hän ilmeisesti luulee, että Visa-kortti tarkoittaa vain yhdistelmäkorttia. Tämä on yleinen harhaluulo. 

En luule, vaan käsitin jotain kai eilen S pankik sivuilta sit väärin. Hyvä, jos ei ole muuttunut mikään.

Vierailija
159/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan oravannahkoja.

Vierailija
160/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kortilla että käteisellä eli 50/50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi