Käytätkö maksamiseen vielä pankkikorttia?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, useimmiten. En tiedä, miten puhelimen kaivaminen laukusta on nopeampaa kuin pankkikortin.
Minulla se puhelin on suoraan taskussa. Kaksi napautusta lukitusnäytössä puhelimen sivusta ja GooglePay aukeaa oletuskorttiin. Se napautus tapahtuu helposti matkalla taskulta kohti sitä maksupäätettä.
Ei tarvetta kuljetella erilistä lompuukkia matkassa. Sitä, mihin maksutapahtuman jälkeen pitää toki vielä viikata se kuitti. Vaikka senkin tulostumisen voi estää kaikissa kauppaketjuissa sieltä omista tiedoistaan pysyvästi.
Aika näppärää sille, joka varastaa puhelimesi. Kaksi napsautusta ja hän voi tyhjentää tilisi :D
Varmaan sormenjäljellä aukeaa, pitäs olla se sormi myös matkassa. Helpompi varastaa kortti siinä kun ei kysellä lähimaksussa mitään.
Lähimaksulla ei kovin isoja ostoksia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vielä? Mikä olisi kätevämpi tapa? Älä vain väitä, että kännykän appi.
No mitä eroa on käyttäkö sitä puhelinta maksupäätteessä kiinni vai korttia?
Kaupan kassalla huomaa muut asiakkaat sen eron. Joka kauppareissulla joku pitää jonoa yllä leikkimällä sen puhelimen kanssa.😅
No kyllä niitä enemmän on jotka kaivelevat kaikki mahdolliset kortit.
Olet siis kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vielä? Mikä olisi kätevämpi tapa? Älä vain väitä, että kännykän appi.
Kaupan kassalla huomaa muut asiakkaat sen eron. Joka kauppareissulla joku pitää jonoa yllä leikkimällä sen puhelimen kanssa.😅
Ei sen puhelimen kanssa tarvitse mitään leikkiä. Nopeasti sillä saa maksettua. Skotlannin reissulla maksoin joka paikassa puhelimella eikä mitään ongelmia.
Itse kävin pitkään parturissa, joka hyväksyi vain käteisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kassalla joku jumittaa, niin se on ihan aina puhelimella maksamista yrittävä nainen.
Kyllä se yleensä on joko käteisellä maksava, joka vielä yrittää ährätä niiden pennien kansa saadakseen "isoja takaisin".
Tai sitten joku hiton nikootinipurkin metsästäjä. Onko teillä sitä tätä tai tuota...Ai ei....entäs tuota, tai tätä...
Pitäisi röökit ja nikotiinipurkit laittaa erilliselle kassalle sinne jonnekin postipisteen taakse, missä palvellaan, kun kaikelta muulta joku joskus ehtii.
Isommissa kaupoissa on monesti kassoja joilta saa ja kassoja joilta ei saa nikotiinituotteita. Ei kannata muutenkaan mennä hirveällä kiireellä kauppaan, koska aina voi tulla joku viivästys.
Kokeilin kerran siirtää kuvaa kahden puhelimen välillä sillä nfc toiminnolla ja kyllä oli niipollinen saada toimimaan, puhelimet piti olla millilleen oikeassa kohdassa ennenkuin löysivät toisensa. Niin hidasta säätämistä että en kyllä rupea kassoilla noiden kanssa arvuuttelemaan että mistäköhän kohti se sattuisi tunnistamaan sen.
Bluetooth oli paljon nopeampi kuvan siirtoon, tai tarkemmin sanottuna kopiointiin puhelimesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina luottokorttia maksamiseen ja joskus käteistä. Luottokortilla maksamisesta saa etuja (ruoka, polttoaine, ravintolat jne.). Luottokorttivelkaa ei ole, eikä siksi ole koskaan tarvinnut korkoja maksaa. Minulla on yksi pääluottokortti, jota tulee käytettyä eniten ja sitten on muita luottokortteja eri käyttötarkoitusta varten. Yhdessäkään kortissa ei ole vuosimaksua, eikä muitakaan kuluja. Luottokortti on myös turvallisin maksuväline.
Kaupan kasalla kattovat et joku köyhä vinguttaa visaa.
Miksi katsoisivat? Näkevätkö kassalla kortin tyypin? Tuleeko kassalle näkyville teksi, että TUO MAKSOI VISALLA? Kortti voi olla master card.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen puhelimen kanssa tarvitse mitään leikkiä. Nopeasti sillä saa maksettua. Skotlannin reissulla maksoin joka paikassa puhelimella eikä mitään ongelmia.
Kadota puhelin niin olet pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän shekkivihkoa. Toki menee kassalla aina vähän aikaa, kun kirjoittelen siihen sopivan summan.
Shekkejä ei ole Suomen kaupoissa käytetty kymmeniin vuosiin. Asutko Yhdysvalloissa?
Sen lunastaminen pankissa maksaa mielipuolisesti. Aika ihme jos kauppoihin kelpaisi.
Kommentteja luetaan kuin ns. "piru raamattua", ei yhtään ymmärrystä sarkasmille tai huumorille. Asiat pitää kirjoittaa niin kuin ne on ja vääntää vielä rautalangasta, tai mainita erikseen että huom. huumorilla/sarkastisesti kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä vastarannan kiiskiä palsta täynnä.
Missä suunnassa nyt on sun mielestä vastaranta? Eiköhän jokainen voi toimia kuten parhaaksi näkee/ varat antaa myöten.
En siellä missä käteinen kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kätevää siinä puhelinpelleilyssä on korttiin verrattuna olevinaan?
Mitä kätevää siinä korttipelleilyssä on puhelimeen verrattuna?
Kortti on toimintavalmiudessa kokoajan ilman latailuja.
Vierailija kirjoitti:
Laitteet ei ole ilmaisia ja kuukausimaksut niissä joten ymmärrän ettei pienyrittäjällä riitä rahaa sellaiseen .
"Aika näppärää sille, joka varastaa puhelimesi. Kaksi napsautusta ja hän voi tyhjentää tilisi :D"
Ei jumalauta ja näillä on äänioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitteet ei ole ilmaisia ja kuukausimaksut niissä joten ymmärrän ettei pienyrittäjällä riitä rahaa sellaiseen .
Päivitä tietosi. Nykyään myydään parikympin laitteitta joissa ei ole kuukausimaksuja.
Pääosin korttia. Joskus käteistä.
Itse kokeilin sitä puhelimella maksamista aikani mutta palasin korttiin. Totesin että ei se tuo mitään etuja vrt kortilla maksamiseen ja mukavampaa maksaa kortilla.
En ole koskaan omistanut älypuhelinta. Olen kuusikymppinen ja asunut Helsingin kantakaupungissa koko ikäni. Hyvin pärjää.
Olen alkanut lisätä käteisen käyttöä. Mutta kortilla vielä aika paljon.
Tosi on. Itse olen ostanut niillä jo monta hotellia.