Käytätkö maksamiseen vielä pankkikorttia?
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on yleistynyt tosi paljon. Sen oikein huomaa kassassa. Eiköhän orvon kela-poliisit saaneet tämän aikaiseksi. Vähät säästöt tai pienimuotoiset avustukset kotoa liikkuvat nyt mieluiten käteisenä.
Suomi oli pitkään melko edistyksellinen maa maksujenvälityksen suhteen, nyt sitten takapakkia käteisen aikaan.
Maksan yleensä debitillä, mutta myös kännykällä ja jopa älykellolla voi maksaa. Tai mobilepaylla.
Just hyvä että myös käteistä käytetään, jotta se maksutapa ei poistu.
Tämänkun tajuais ne jotka tahtoo suomeenkin pedonmerkki järjestelmän, silloin on kaikki yksityisyys mennyttä kuten nyt esim mobilepay, kasvojentunnistus, sormenjälki systeemi yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeilin sitä puhelimella maksamista aikani mutta palasin korttiin. Totesin että ei se tuo mitään etuja vrt kortilla maksamiseen ja mukavampaa maksaa kortilla.
Puhelimella maksaminen on hitaampaa ja monivaiheisempaa (olen nähnyt tämän kaupoissa). Lisäksi puhelin on paljon epävarmempi ja haavoittuvaisempi kuin muovilätkä. Ihan vaan arkinen akun loppuminen disabloi sen. Ei siis syytä siirtyä appiin, siinä ei ole mitään periaatteellista, pelkästään käytännöllisyyttä. Lisäksi aina pari seteliä lompsassa ja puhelimen kotelossa, niin hyvin menee.
Eli sullakaan ei ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta, "olet nähnyt kaupassa" siinä ei ole mitään monivaiheista. Avaat puhelimen sormenjäljellä ja länttäät maksupäätteeseen ja plussat tulee samalla.
Vierailija kirjoitti:
Luottokorttia enenevissä määrin. Maksan saldon nollille aina ennen kuin tarvitsee maksaa korkoa.
Itsekin luottokortilla mutta en luotolla kuin harvoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ilmeisesti enää, just eilen luin S ryhmän sivuilta tästä. Ei ole tiedotettu kyllä asiasta mitään.
Mistä tuollaista keksit?
https://s-etukortti.fi/tuki/maksutapaetuHän ilmeisesti luulee, että Visa-kortti tarkoittaa vain yhdistelmäkorttia. Tämä on yleinen harhaluulo.
En luule, vaan käsitin jotain kai eilen S pankik sivuilta sit väärin. Hyvä, jos ei ole muuttunut mikään.
Taidat olla melkoisen yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja pidän pankkikorttia mieluummin mukana kuin puhelinta jos jompi kumpi pitäisi jättää pois.
Oikeasti? Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on yleistynyt tosi paljon. Sen oikein huomaa kassassa. Eiköhän orvon kela-poliisit saaneet tämän aikaiseksi. Vähät säästöt tai pienimuotoiset avustukset kotoa liikkuvat nyt mieluiten käteisenä.
Suomi oli pitkään melko edistyksellinen maa maksujenvälityksen suhteen, nyt sitten takapakkia käteisen aikaan.
Maksan yleensä debitillä, mutta myös kännykällä ja jopa älykellolla voi maksaa. Tai mobilepaylla.
Just hyvä että myös käteistä käytetään, jotta se maksutapa ei poistu.
Tämänkun tajuais ne jotka tahtoo suomeenkin pedonmerkki järjestelmän, silloin on kaikki yksityisyys mennyttä kuten nyt esim mobilepay, kasvojentunnistus, sormenjälki systeemi yms
No mitäs yksityisyyttä sinä tarvit. Oletko tätä kemikaalivana porukkaa pedonmerkkeinesi?
Käytän lähes aina korttia joko ihan fyysisenä korttina tai kännykkään liitettynä. Tosi harvoin maksan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina luottokorttia maksamiseen ja joskus käteistä. Luottokortilla maksamisesta saa etuja (ruoka, polttoaine, ravintolat jne.). Luottokorttivelkaa ei ole, eikä siksi ole koskaan tarvinnut korkoja maksaa. Minulla on yksi pääluottokortti, jota tulee käytettyä eniten ja sitten on muita luottokortteja eri käyttötarkoitusta varten. Yhdessäkään kortissa ei ole vuosimaksua, eikä muitakaan kuluja. Luottokortti on myös turvallisin maksuväline.
Kaupan kasalla kattovat et joku köyhä vinguttaa visaa.
Miksi katsoisivat? Näkevätkö kassalla kortin tyypin? Tuleeko kassalle näkyville teksi, että TUO MAKSOI VISALLA? Kortti voi olla master card.
Näkyy kyllä että creditillä maksetaan.
No sillähän just kannattaa maksaa, Bank Norwegian kortillakin saa cash back, jos sen on valinnut korttiin, eikä lentopisteitä. Tietysti otetaan S pisteet tai plussa ekaks. Varsinkin nyt oon käyttänyt, kun S debit kortista on vaivihkaa poistettu maksutapaetu ja se näyttää olevan vain luotollisissa S ryhmän korteissa. Tankkauksesta ilmeisesti vielä saa. Ton luoton voi maksaa samantien kokonaan poies.
Köyhät keräilee pennosia. Ei vois vähempää cash bacit kiinnostaa jostaki ässä pisteistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, useimmiten. En tiedä, miten puhelimen kaivaminen laukusta on nopeampaa kuin pankkikortin.
Minulla se puhelin on suoraan taskussa. Kaksi napautusta lukitusnäytössä puhelimen sivusta ja GooglePay aukeaa oletuskorttiin. Se napautus tapahtuu helposti matkalla taskulta kohti sitä maksupäätettä.
Ei tarvetta kuljetella erilistä lompuukkia matkassa. Sitä, mihin maksutapahtuman jälkeen pitää toki vielä viikata se kuitti. Vaikka senkin tulostumisen voi estää kaikissa kauppaketjuissa sieltä omista tiedoistaan pysyvästi.
Aika näppärää sille, joka varastaa puhelimesi. Kaksi napsautusta ja hän voi tyhjentää tilisi :D
Ja jos varastaa kortin, näppärää ostella lähimaksulla alle 50 euron ostoksia. Puhelin muuten vaatii myös tunnistautumisen. Niitä tais olla noi klikkaukset.
Ei se ihan noin mee, mutta maksa millä haluat se puhelin on kuitenkin kasvanut siihen käteen kiinni
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan omistanut älypuhelinta. Olen kuusikymppinen ja asunut Helsingin kantakaupungissa koko ikäni. Hyvin pärjää.
Enpä minäkään, puhelin on puhumista ja tekstareita varten, kamera kuvaamiseen, kortti maksamiseen. Ei ole ollut tapana raahata puhelinta kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, useimmiten. En tiedä, miten puhelimen kaivaminen laukusta on nopeampaa kuin pankkikortin.
Minulla se puhelin on suoraan taskussa. Kaksi napautusta lukitusnäytössä puhelimen sivusta ja GooglePay aukeaa oletuskorttiin. Se napautus tapahtuu helposti matkalla taskulta kohti sitä maksupäätettä.
Ei tarvetta kuljetella erilistä lompuukkia matkassa. Sitä, mihin maksutapahtuman jälkeen pitää toki vielä viikata se kuitti. Vaikka senkin tulostumisen voi estää kaikissa kauppaketjuissa sieltä omista tiedoistaan pysyvästi.
Aika näppärää sille, joka varastaa puhelimesi. Kaksi napsautusta ja hän voi tyhjentää tilisi :D
Ja jos varastaa kortin, näppärää ostella lähimaksulla alle 50 euron ostoksia. Puhelin muuten vaatii myös tunnistautumisen. Niitä tais olla noi klikkaukset.
Ei se ihan noin mee, mutta maksa millä haluat se puhelin on kuitenkin kasvanut siihen käteen kiinni
Miksi ärsyynnyt tuolla tavalla siitä, että jotkut maksaa puhelimella? Ei tarvitse puhelimen olla käteen kasvanut kiinni, että sillä voi maksaa.
Et vaikuta oikein päästäsi terveeltä.
Tietenkin käytän. Ei tulisi mieleenikään käyttää puhelinta, ettei vain kukaan luule minua kokoomusta äänestäväksi kokovartalokyrväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan omistanut älypuhelinta. Olen kuusikymppinen ja asunut Helsingin kantakaupungissa koko ikäni. Hyvin pärjää.
Enpä minäkään, puhelin on puhumista ja tekstareita varten, kamera kuvaamiseen, kortti maksamiseen. Ei ole ollut tapana raahata puhelinta kauppaan.
No se on sun asiasi. Anna silti toisten tehdä kuten itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se sitten sun mielestä menee?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytän. Ei tulisi mieleenikään käyttää puhelinta, ettei vain kukaan luule minua kokoomusta äänestäväksi kokovartalokyrväksi.
Ensimmäinen persu ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei mene? Jos kortti varastetaan etkä heti sitä huomaa, niin kyllä sillä voi pystyä tekemään useammat alle 50€:n ostokset ilman tunnuslukua. Puhelin vaati heti tunnistautumisen, kun yrittää ottaa korttia esille. Varastetulla puhelimella vaikeampi alkaa tehdä ostoksia kuin varastetulla kortilla.
Käytän oravannahkaa, kynnet senttejä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kerran siirtää kuvaa kahden puhelimen välillä sillä nfc toiminnolla ja kyllä oli niipollinen saada toimimaan, puhelimet piti olla millilleen oikeassa kohdassa ennenkuin löysivät toisensa. Niin hidasta säätämistä että en kyllä rupea kassoilla noiden kanssa arvuuttelemaan että mistäköhän kohti se sattuisi tunnistamaan sen.
Bluetooth oli paljon nopeampi kuvan siirtoon, tai tarkemmin sanottuna kopiointiin puhelimesta toiseen.
EI tässä nyt ollakkaan kuvia siirtämässä.
No laitapa se linkki niin katsotaan porukalla. Minä en löydä mitään asiaan viittaavaa.