"Kuntouttava" työtoiminta
Jossa sama ihminen kuntoutuu 5 vuoden ajan. Hyvä että ollaan ilmeisesti ainakin osittain ajamassa alas.
Kommentit (141)
No, kuntouttavassa voi tiskata vakituisten astioita vessaharjalla ja laittaa takaisin tiskikoneeseen "muka puhtaina".😊
Jos olette työkokeilussa päiväkodissa 595 yleistuella niin annatteko taaperoille karkkia?
Hoitokodissa voi juoda eläkeläisen kahvin ja syödä jälkiruoan, jos ei saa kerran palkkaa. Eläkeläinen on ilman.
Vierailija kirjoitti:
No, kuntouttavassa voi tiskata vakituisten astioita vessaharjalla ja laittaa takaisin tiskikoneeseen "muka puhtaina".😊
Se on sitä kuntouttavaa työtoimintaa 😂.
Vierailija kirjoitti:
Hoitokodissa voi juoda eläkeläisen kahvin ja syödä jälkiruoan, jos ei saa kerran palkkaa. Eläkeläinen on ilman.
Voi voi, kun tänään ei ole päiväkahvia. 😂
Pienen taaperon ilme on iloinen, kun saa karkkia. Varsinkin, jos sen äiti on joku nipo hammaslääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat ketkä tuostakin toiminnasta ovat hyötyneet ovat nämä kuntouttavan toiminnan järjestäjät - heidän pankkitilien saldot ovat myös siinä samalla "kuntoutuneet". Varmaan jotakin sattumaa...
Myös minä (kuntouttavassa oleva) olen hyötynyt.
Olen saanut usean vuoden ahan täyden perusosan ja 9e/päivä. Vaihtoehto: alennettu perusosa eikä 9e/päivä. Aikaa kuluu vain 8h/vko. Olen hyötynyt.
Jos ihmisellä on mielenterveysongelmaa niin syö varmaan asiakkaiden lääkkeet kuntouttavassa työtoiminnassa hoitokodissa. Menee päivät mukavammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-arvoiselta kuulostava nimike. Valmennus- tai elämänhallintakurssikin olisi parempi nimi.
Ja eikö tuota toimintaa olla lakkauttamassa? Nykymuotoisena se ainakin lakkaa 2027 alussa. Tilalle on tarkoitus luoda uusi työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tuen palvelu, joka ei ole sidottu tiettyyn etuuteen tai työttömyyden kestoon. Uusi palvelu perustuu lähtökohtaisesti vapaaehtoisuuteen, mutta se voi olla velvoittava, jos se sisälletään osaksi monialaista työllistymissuunnitelmaa ilman erillistä työnhakuvelvoitetta.
Katsoin eilen ohjelmaa, jossa kymmeniä vuosia töitä tehnyt työtön yo-merkonomi kävi kuntouttavassa työtoiminnassa. Kyseessä siis ihminen, joka ei ollut opettelemassa töissä käymistä. Mitä järkeä tuollaisessa touhussa on?
Mulla oli joskus sama tilanne. Olisi pitänyt mennä jollekin työpajalle tekemäään jotain yhdentekevää. Kävin "tutustumassa" siihen ja kun näin kun siellä istui m ust alais nainen kyllästyneenä tökkimässä jotain askarrusta huovutusneulalla totesin ettei ole mun juttu. Otin mieluumin karenssin. Varsinkin kun samaan aikaan iäkäs läheiseni oli viittä vaille omaishoidettava joten tekemistä riitti.
Menin kerran sellaiseen kuntouttvaan. Siellä oli meitä 12 ja meidät laitettiin rinkiin ja piti sanoa joku sana ja seuraavan toinen sana ja seuraavien piti muistaa ne sanat sitten. Sitten piti laulaa joku jeesus laulu. Minä en laulanut vaan älähdin sille kuntouttavan pajan pitäjälle että miten tämä auttaa meitä saamaan palkkatyö.
Sitten jonain päivänä piti esitella jotain pantomiimejä. Sanoin että lähden kotiin enkä tule takas.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on mielenterveysongelmaa niin syö varmaan asiakkaiden lääkkeet kuntouttavassa työtoiminnassa hoitokodissa. Menee päivät mukavammin.
Lääkkeet on jaettu yöpöydille. Oho mikä työtöntä vaivaa. Mitä se on syönyt?
Vierailija kirjoitti:
Menin kerran sellaiseen kuntouttvaan. Siellä oli meitä 12 ja meidät laitettiin rinkiin ja piti sanoa joku sana ja seuraavan toinen sana ja seuraavien piti muistaa ne sanat sitten. Sitten piti laulaa joku jeesus laulu. Minä en laulanut vaan älähdin sille kuntouttavan pajan pitäjälle että miten tämä auttaa meitä saamaan palkkatyö.
Sitten jonain päivänä piti esitella jotain pantomiimejä. Sanoin että lähden kotiin enkä tule takas.
Sanoitko pippeli.
On sitä tullut oltua esim englanninopettajana ja luokanvalvojana 9€ /pv.
Hyvinvointivaltio Suomi
Vierailija kirjoitti:
Pajalla on varmaan askartelutarvikkeita mitä voi lainata kotiin. Reppu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
On sitä tullut oltua esim englanninopettajana ja luokanvalvojana 9€ /pv.
Hyvinvointivaltio Suomi
Siinä voi puhua lapsille, että älkää koskaan äänestäkö kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nyt, kun syysloma on tulossa ja vakituiset leuhkii Espanjan matkoilla. Pientä noro virusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-arvoiselta kuulostava nimike. Valmennus- tai elämänhallintakurssikin olisi parempi nimi.
Ja eikö tuota toimintaa olla lakkauttamassa? Nykymuotoisena se ainakin lakkaa 2027 alussa. Tilalle on tarkoitus luoda uusi työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tuen palvelu, joka ei ole sidottu tiettyyn etuuteen tai työttömyyden kestoon. Uusi palvelu perustuu lähtökohtaisesti vapaaehtoisuuteen, mutta se voi olla velvoittava, jos se sisälletään osaksi monialaista työllistymissuunnitelmaa ilman erillistä työnhakuvelvoitetta.
Tämä meinaa ainoastaan sitä, että heiltä lähtee se 9 euroa siitä, velvoitteet kyllä keksitään.
Olen tähän asti tehny 3pv/vko. Jatkossa teen vain 1pv/vko.
Oho, vakituisten piti lähteä syyslomalla perheen kanssa Espanjaan, mutta norovirusta oli liikkeellä.
Vapaaehtoisuuteen, velvoittava, joopa joo. Eli meinaa sitä että poistavat sen 9€ kulukorvauksen kuntouttavasta työtoiminnasta.
Kuka sinne enää sitten menee? Kun ei saa bussikorvausta ja ruokarahaa