"Kuntouttava" työtoiminta
Jossa sama ihminen kuntoutuu 5 vuoden ajan. Hyvä että ollaan ilmeisesti ainakin osittain ajamassa alas.
Kommentit (141)
Jos ei saa palkkaa niin pitää tehdä vakituisille kiusaa, senkin leuhkijat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa palkkaa niin pitää tehdä vakituisille kiusaa, senkin leuhkijat.
Kahvinkeittimeen vettä vessanpöntöstä.
Työttömäthän ei saa palkkaa, kun ei osaa kuulemma mitään. Eli voin keittää kahvia henkilökunnalle, kun käsketään. Vesi säiliöön vessanpöntöstä ja .
Vierailija kirjoitti:
Työttömäthän ei saa palkkaa, kun ei osaa kuulemma mitään. Eli voin keittää kahvia henkilökunnalle, kun käsketään. Vesi säiliöön vessanpöntöstä ja .
Kahvia ylilääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilut ja kuntouttavat työtoiminnat ovat sitä varten että virkailija saa leiman tilastoihin. Tiedän koska olen entinen TE-virkailija (vaihdoin alaa, kun TE-palvelut siirtyivät kunnille). Olen työnantajan painostuksesta ollut patistamassa alle 30-vuotiasta diplomi-insinööriä työkokeiluun, koska oli saanut potkut yt-neuvottelujen seurauksena. Ei onneksi mennyt vaan otti mieluummin karenssin.
Tuttava oli te-virkailijana pätkittäin. Välillä siis teki päätöksiä, välillä piti työnhakukoulutuksia työttömälle ja välillä istui työttömän niillä kursseilla. Kovasti yritti päästä sellaiselle kurssille, josta oikeasti olisi hänelle hyötyä, mutta ei päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös ehdotettu tuota kovasti ja työpajaa, sanon aina ettei siitä saa tutkintoa. Olen terve, rauhallinen ja urheilullinen ihminen en juo ei ole tatuointia, silti olisi väkisin tuonne tai pajalle työnnettävä väkisin. Haluttaisiin että syrjäytyisi lisää muiden syrjäytyneiden kanssa ja se että uusi harrastus vaikka juominen siellä kurssilla, en suostu. Täytyisi kaikkien alkaa rahottaa Alkoa, jotta valtio saisi tuloja, tähän tultu. En suostu. On omituista kohdella lapsen tasoisena juoppona niitä jotka ei ole. Ihmettelen myös kun suositeltu että siellä saa syödä voi ostaa ruokaa kurssin tilassa, en ole alipainoinen, ostan kaupasta ruokaa. Kahvi maksaisi siellä 3e ja kaupassa 1e kuppi. Tarkastan aina te-virkailijan taustat, monella on vain sos.ala koulutus tai vastaava lyhyt koulutus taustalla. Ei paljoa ymmärrä muista ihmisistä. Ei kaikki työttömänä ole rappioholisteja jotka tarvitsee ohjeen elää ja tilan jossa syödä.
Haluisikko sä sit olla vaan tekemättä mitään ja nostaa tukia? Emme hyväksy! Johonkin sitä pitää aamulla vaivautua.
Ylilääkärit on ylimielisiä ja leuhkoja. Niille voi hyvin keittää kahvia ottamalla vettä vessanpöntöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähänkin työhön liittyvä lopetetaan.
Mulle ei käy tuollainen elämä, olen itsenäinen mutta riippuvainen työelämän tuomasta struktuurista. Sen näkee lomilla, että nukun päivät ja valvon yöt yms. Olo paranee heti kun koulu/Opiskelu arki tai säännöllinen työarki alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös ehdotettu tuota kovasti ja työpajaa, sanon aina ettei siitä saa tutkintoa. Olen terve, rauhallinen ja urheilullinen ihminen en juo ei ole tatuointia, silti olisi väkisin tuonne tai pajalle työnnettävä väkisin. Haluttaisiin että syrjäytyisi lisää muiden syrjäytyneiden kanssa ja se että uusi harrastus vaikka juominen siellä kurssilla, en suostu. Täytyisi kaikkien alkaa rahottaa Alkoa, jotta valtio saisi tuloja, tähän tultu. En suostu. On omituista kohdella lapsen tasoisena juoppona niitä jotka ei ole. Ihmettelen myös kun suositeltu että siellä saa syödä voi ostaa ruokaa kurssin tilassa, en ole alipainoinen, ostan kaupasta ruokaa. Kahvi maksaisi siellä 3e ja kaupassa 1e kuppi. Tarkastan aina te-virkailijan taustat, monella on vain sos.ala koulutus tai vastaava lyhyt koulutus taustalla. Ei paljoa ymmärrä muista ihmisistä. Ei kaikki työttömänä ole rappioholisteja jotka tarvitsee ohjeen elää ja tilan jossa syödä.
Haluisikko sä sit olla vaan tekemättä mitään ja nostaa tukia? Emme hyväksy! Johonkin sitä pitää aamulla vaivautua.
Kyllä minä sinulle kahvia keitän. Räin kahvijauheeseen ja vesi vessanpöntöstä. Olen katsos tyhmä työtön. En saa palkkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sinulle kahvia keitän. Räin kahvijauheeseen ja vesi vessanpöntöstä. Olen katsos tyhmä työtön. En saa palkkaakaan.
Ja laktoosittoman maidon joukkoon pitää kaataa sitä tavallista maitoa purkkiin joukkoon. Kun on katsos tyhmä työtön, joka ei saa palkkaa. Ylilääkärille kunnon ripulit.
Olen työtön. En osaa keittää kahvia. Vettä kahvinkeittimen säiliöön vessanpöntöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laktoosittoman maidon joukkoon pitää kaataa sitä tavallista maitoa purkkiin joukkoon. Kun on katsos tyhmä työtön, joka ei saa palkkaa. Ylilääkärille kunnon ripulit.
" ripuli ei vaikuta työkykyyn"
T. Kelan lääkäri
En tiedä ketä kuntouttaa, mutta kyllä on sellainen käry aamuisin ennen kahdeksaa kuntouttavan työtoiminnan oven takana, kun joukko reippaita miehiä odottelee oven aukaisua, että oksat pois. Siitä melkeinpä henkeä pidätellen saa kävellä ohi omalle työpaikalleen. Se vanhan viinan, tupakan ja hien haju on jotain aivan karmeaa. Mahtaa olla työntekijöillä rautaiset vatsat kun sitä käryä kestävät koko päivän haistella. Kai pitää silti nostaa hattua että ovat edes paikalle raahautuneet, vaikkakin sitten krapulassa.
Normaalia maitoa laktoosittoman maidon joukkoon. Tulee hauskaa työkokeilussa, kun vakituisille tulee ripuli. Pitäähän palkattomassa työssä hauskaa olla, kun ei palkkaakaan saa.
Silloin kun olin itse kuntouttavassa niin lähinnä istuttiin röökillä ja höpöteltiin😄.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketä kuntouttaa, mutta kyllä on sellainen käry aamuisin ennen kahdeksaa kuntouttavan työtoiminnan oven takana, kun joukko reippaita miehiä odottelee oven aukaisua, että oksat pois. Siitä melkeinpä henkeä pidätellen saa kävellä ohi omalle työpaikalleen. Se vanhan viinan, tupakan ja hien haju on jotain aivan karmeaa. Mahtaa olla työntekijöillä rautaiset vatsat kun sitä käryä kestävät koko päivän haistella. Kai pitää silti nostaa hattua että ovat edes paikalle raahautuneet, vaikkakin sitten krapulassa.
Minäkin olen menossa työkokeiluun toimistotöihin. Ajattelin, että en käy suihkussa. Säästän vesilaskussa.
Ihmiset ei käy suihkussa. Ei ole varaa vesilaskuun palkattomissa töissä. Joten linja-autossa vähän haisee. Hyvää työmatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen menossa työkokeiluun toimistotöihin. Ajattelin, että en käy suihkussa. Säästän vesilaskussa.
Toimistossa haisee kunnon hiki. Saa vakituiset haistella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei käy suihkussa. Ei ole varaa vesilaskuun palkattomissa töissä. Joten linja-autossa vähän haisee. Hyvää työmatkaa.
Ei ole rahaa ostaa gluteenitonta ruokaa palkattomissa töissä. Joten pitää piereskellä töissä ja linja-autossa.
Ai niin ja tämä omaishoito ei työkkärille kelvannut kuntouttavaksi työksi vaan olisi puoliväkisin pitänyt mennä johonkin "virallisesti" työkuntoutumaan vaikka välillä oli itsellä tunne että riittääkö päivässä tunnit. Että olisi ollut "mielekästä tekmistä".