Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikolapsi tosiaankin hukkua, vaikka heti ehdittäisiin nostaa vedestä pois? Olen

Vierailija
27.05.2007 |

aina ajatellut, että jos itse olen vaikkapa laiturilla lapsen kanssa, niin jos varotoimista ja valvonnasta huolimatta lapsi jostain syystä joutuisi veden varaan, niin ehtisin kyllä hänet heti pelastaa. Mutta ilmeisesti tämä luuloni on ollut väärä. Ikävä ja surullinen tapaus tuo Hyvinkään tapaus :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keuhkojen tarvitse vedellä täyttyä ennen kuin hukkuu, riittää että vettä menee keuhkoihin

Vierailija
22/23 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä sitä miten moni hukkuisi jos tuo olisi mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hukkumalla kuolemiseen johtaa se, että veden alla ehditään olla 2-3 sekuntia selvästi pidempi aika. Lapsella n. puoli minuuttia, aikuisella 1-2 minuuttia. Mutta tosiaan jos on huono tuuri, saattaa lapsi ehtiä vetää keuhkoihinsa ison kasan vettä jo parissa sekunnissa säikähdyksen takia. Ja jos sitä vettä ei saada keuhkoista välittömästi ja erittäin ammattitaitoisesti elvyttämällä pois, ei mikään tekohengitys tuo lasta takaisin. Aika harvalla vanhemmalla on ensihoitajan taidot ja vaikka olisikin, ei sekään välttämättä pelasta omaa lasta hukkumasta, jos reppana joutuu veden alle huppeluksiin täysin yllättäen :(

Uimassa riski on toki pienempi, kun tosiaan harva kai lastaan sinne altaaseen ihan kylmiltään yllättäen viskaisee... Ja onneksi siellä myös aikuiset yleensä on erityisen tarkkana muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän