Kirjavinkkejä (psykologiset trillerit)
Olen innostunut lukemaan psykologisia trillereitä, mutta en oikein keksi mitä lukisin seuraavaksi.
Nyt olen lukenut Freida McFaddenin kirjan kotiapulainen sekä kirjan suljettujen ovien takana kiljailijalta B.A. Paris ja näistä olen pitänyt.
Onko kenelläkään suosituksia saman tyylistä kirjoista tai vain muista hyvistä genren kirjoista?
Kommentit (13)
Ala kuuntelemaan Podimosta true crime tarinoita. Ne on paljon jännempiä! Niitä riittää yli tuhat jaksoa.
Olen lukenut nuo samat ja tykkäsin. Nyt parhaillaan mulla on kesken Julie Clarkin Viimeinen Lähtö ja sitä edellisiä olivat mm. Peter James: Tiedän missä olet, tiedän mitä teet, Amanda Craig: Synkkä sopimus, Ruth Ware: Huonetoveri, Liv Constantinen Last mrs Parrish, Elizabeth Kay: Seitsemän valhetta, Emma Rous: Au Pair, Annabel Kantaria: I Know You, Claire Mackintosh: Minä näen sinut jne. Samantyyppistä genreä.
Ruth Rendellillä oli paljon hyviä psykologisia trillereitä kirjailijanimellä Barbara Vine. Ne on tosin taidettu suomentaa hänen oman nimensä alle, joten niitä on vähän vaikea löytää kaikkien Wexfordien joukosta. Luin niitä ihan ahmimalla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa ja parhaiten niistä on jäänyt mieleeni Crocodile Bird, joka on suomennettu nimellä Krokotiilinvartija. Löytynee kirjastoista tai nettikirjakaupoista.
Suomen talousarvio ja leikkauslista vuodelle 2024. Oikea kauhukertomus. Älä lue yöllä. 🥶
Kiitos tuli paljon hyviä vinkkejä! Pitää käydä tutustumaan kirjoihin.
Ja nuo true crime podit on kyllä kiehtovia. Kuuntelin yhden kokeeksi ja taidan kyllä jättää kirjat ja siirtyä noihin, koska niitä kuunnellessa voin puuhastella samalla muita asioita.
-AP-
Vierailija kirjoitti:
Ja nuo true crime podit on kyllä kiehtovia. Kuuntelin yhden kokeeksi ja taidan kyllä jättää kirjat ja siirtyä noihin, koska niitä kuunnellessa voin puuhastella samalla muita asioita.
-AP-
Minäkin siirryin kirjoista näihin, kun autoilen paljon.
Alex Michaelides: Hiljainen potilas
Vierailija kirjoitti:
-AP-
Joo, tosi järkevää lopettaa lukeminen ja ruveta passiivisesti kuuntelemaan! Kun tärkeintä on olla mahdollisimman tehokas.
On myös sellaisia palveluja, jotka kertovat romaanin tarinan tiivistetysti. Siinäkin säästää aikaa!
Voi vidddu. Elän toivossa, että tuo oli provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP-
Joo, tosi järkevää lopettaa lukeminen ja ruveta passiivisesti kuuntelemaan! Kun tärkeintä on olla mahdollisimman tehokas.
On myös sellaisia palveluja, jotka kertovat romaanin tarinan tiivistetysti. Siinäkin säästää aikaa!
Voi vidddu. Elän toivossa, että tuo oli provo.
No ei nykyaikana ole aikaa kuluttaa viikkoa yhteen kirjaan. Pitäisi nukkuakin joskus. Äänikiroja voi kuunnella luureista nukkuessakin.
caroline kepnes, sinä