Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä oikein? Anoppi määräilee raha-asioissa

Vierailija
31.08.2026 |

Olemme kolmekymppisiä kummatkin ja Anoppi pitää meitä vielä lapsina. Hän kokee että vanhuksena hänellä on oikeus määrätä sekä poikansa että myös Minun raha-asiousta. 

Olemme vastuullisia olleet aina näissä mutta silti Anoppi kokee että vain hän tietää paremmin. Esimerkkejä: olimme säästäneet kesäloman etelänmatkaa varten mutta Anoppi käski laittamaan ne "remonttirahastoon" omakotitaloa varten. Emme asu sellaisessa emmekä suunnitele sellaisen ostamista. Mutta Anopilla on pinttymä että kunnon kansalaisella on omakotitalo. Myös Netfilx ja muutkin suoratoisto on kuulemma hapatusta ja haluaa nyt kieltää nekin. 

Mitä tässä pitäisi tehdä. Mieheni vaan levittelee käsejään eikä kuulemma halua "loukata" äitiään...mutta meidän rahojahan ne ovat!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa kertomasta anopille raha-asioistanne. Jos kysyy niin sanokaa niiden olevan yksityisasia.

Minulta kerran puoliso ja anoppikin kysyi että mites se Viron matka meni? Sanoin että rahat meni viinaan ja naisiin, loput tuhlattiin. Eipä ole kyselleet sen koommin. Mitäs kenekään asiat minulle kuuluu?

Vierailija
42/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä anoppi tietää mitä laskuja maksatte?  Oletteko holhouksessa?

Anoppi haluaa nähdä tiliotteet ettei mene "vikaveloituksia" en vieläkään tiedä mitä ovat nuo mystiset vikaveloitukset. Lienee vaan utelias. Päsmäröi?

Tuo on pelkkää kontrollointia. Sinun on kerrottava miehellesi, että on jo aika päästää irti äidin helmoista. Joku tulee joka tapauksessa pahoittamaan mielensä, mutta kaikkein helpoimmalla pääsette, jos se joku on anoppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia anopit ovat, meneekö teillä niin paljon ruokaan rahaa.  Aloin kirjata kulut.  Loppui kun aloin tienata omaa rahaa.

Vierailija
44/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi haluaa nähdä tiliotteet ettei mene "vikaveloituksia" en vieläkään tiedä mitä ovat nuo mystiset vikaveloitukset. Lienee vaan utelias. Päsmäröi?

Anopilla ei kerta kaikkiaan ole mitään oikeuksia nähdä tilitietojanne eikä hänelle tarvitse mitään talousasioistaan kertoa! Nehän on yksityisasia.

Mieskin on nössö, isolla alkukirjaimella, jos antaa anoppisi tiliotteitanne vilkuilla. Jos anoppi ei usko, sano suoraan. Parempi kertarutina kuin ikuinen kitinä, jos suuttuu.

Lähdette lomalle sinne minne haluatte, vaikka kertomatta mitään reissusta ennen kuin olette lentoasemalla. Kolmekymppisinä teidän pitäisi olla jo aikuisia.

Vierailija
45/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pelkkää kontrollointia. Sinun on kerrottava miehellesi, että on jo aika päästää irti äidin helmoista. Joku tulee joka tapauksessa pahoittamaan mielensä, mutta kaikkein helpoimmalla pääsette, jos se joku on anoppi.

Niin. Minuahan nyt ei niin hirveästi haittaisi vaikka Anoppi nostaisikin mekkalan miten hänet ohitettiin päätöksenteossa. Pahinta on se että sitten suuttu mieskin kun matriarkkaa on loukattu ja arvokas tehtävä on viety; ihmisrievulla ei oke enää tarkoitusta.. mutta pakko kai se päätös on tehtävä ennemmin tai myöhemmin.

Ap

46/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus lienee provo, mutta mikäli miehesi tilittää äidilleen kaikki teidän raha-asianne, niin nyt voin sanoa, että jätä se sika. Mä olen puhunut omien lasteni kanssa äärettömän harvoin rahasta. Ja lapseni ovat jo keski-ikäisiä. Yhden ainoan kerran esikoiseltani kysyin - kun olin muualta lähipiiristä kuullut, miten velkaantuneita heidän lapsensa olivat - onko hänellä kovinkin paljon osamaksuja tai muita velkoja kuin asuntolaina, niin sanoi, että ei ole lainkaan muuta velkaa. Kasvatin lapseni siten, että muuhun ei oteta velkaa kuin asuntoon. Näin mun äitinikn mut kasvatti. 

Vierailija
47/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin edesmmennyt anoppi suuttui verisesti, kun tuleva puoliso ilmoitti äidilleen suorasanaisesti, että päättää itse, kenen kanssa seurustelee. Tultiin toimeen juuri ja juuri.

Vierailija
48/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppisi tukee teitä taloudellisesti, on vain kohtuullista, että hän tietää, mihin rahaa käytätte.

Mutta jos ihan omilla rahoillanne tulette toimeen, se ei kuulu anopillesi, mihin rahanne hupuloitte.

Vierailija
49/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anoppi edes tietää mihin teidän rahat menevät? Mun tai mieheni äitiä ei kiinnosta mihin rahamme laitetaan.

Vierailija
50/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan joku joskus periä saman summan kaksikertaa, meille on ainakin niin käynyt. Anoppi on oikeessa ja tietää.

Vierailija
51/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh, nyt meni trollauksesta pienikin uskottavuus. Voisitko keksiä vähän juonikkaamman tarinan.  Tuleeko anoppi teille  kaivelemaan kaapista tiliotteet esille vai oletteko antaneet hänelle pankkitunnukset. Jos näin on, niin täytyypä todeta, että se on oikein, rttä koirille on luu kovaa.

Vierailija
52/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmeisesti huomannut että ette hallitse raha-asioita kuten pitää.  

Vierailija
53/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kerrota raha-asioista kenellekkään.

Vierailija
54/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan joku joskus periä saman summan kaksikertaa, meille on ainakin niin käynyt. Anoppi on oikeessa ja tietää.

Ap ja mies osaavat varmasti itse tarkistaa tilanteen verkkopankista??

Vierailija
55/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin aikuisella naisella voisi kyllä olla ihan oma tili ja omat rahat, joista ei edes puolisolla ole mitään sanottavaa. Miksi parisuhteessa jotkut luopuu taloudellisesta itsenäisyydestään!?

Anopille vielä vähemmän on mitään oikeutta mihinkään mitään sanoa tai edes tietää asioista! Mutta ymmärrän kyllä, kun mun ex oli samanlainen. Vanhempansa tunki kylään milloin halusivat ja puuttuivat jopa siihen, minkälainen paistinpannu meille ostetaan ja millaisilla tyynyillä nukutaan. Ja exä ei kuulemma voinut sille mitään… Ihan aiheesta on ex!

Vierailija
56/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi käskee ja poika tottelee? Miksi?

Vierailija
57/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi yritti samaa. Ikinä ei hänelle raha-asioistamme avauduttu tai tiliotteita esitelty, silti oli mielestään oikeutettu ottamaan osaa perheen päätöksiin. 

Uhriutuminen oli näyttävää, kun mieheni vaihtoi autonsa salaa äidiltään. Siis ihan omalla rahalla. Samoin ostettiin kuulumma liian kallis sohva ja muutkin hankinnat on käyty kommentoimassa (=haukkumassa). Kaikki ihan turhaa hankittu, jos anoppia uskoo.

Meillä on auttanut vain hajurako, jota miehen oli aluksi vaikea pitää. Kun äiti, vanhempien kunnioitus, hyvää äiti vaan tarkoittaa jne. Selkärangan kasvatus oli pitkä prosessi, mutta onnistui.

Vierailija
58/58 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on kuitenkin oikeassa. Matkustaminen on hetken ilo mutta omakotitalosta saa nauttia joka päivä. 

Mä nautin sekä omakotitalosta että matkustelusta. Sä sen sijaan olet vajaaälyinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi