Purra pitää kaikkia köyhiä juoppoina?
Purra on etenkin Instagramin puolella jo pitkään jakanut smoothiereseptejä. Facebookin puolella videoihin on kertynyt kriittisiä ääniä.
Sunnuntainen smoothieohje ei ihan kaikille Purran seuraajille maistunut. Yksi kansalainen piikitteli, että köyhällä ei ole rahaa edes leipään.
– Ei köyhällä ole tommoseen sotkuliin rahaa, hyvä kun saa kaupasta leipää syödäkseen...mietipä kuule sitä, kansalainen kirjoitti.
Purra ei jäänyt sanattomaksi vaan vastasi suoraan palautteen antajalle.
– Oukei. Voihan sen juoda sitten vaikka sen Minttuviinan sijaan, Purra linjasi.
Kommentit (110)
Onhan tuo törkeetä, että kaikki työttömät sitten leimataan elämäntapajuopoiksi yms.
Kyllä heitäkin on, mutta näihin työttömyyslukuihin varmasti pienin osa. Nyt on paljon ns. tavallista elämää eläviä työttömänä niiden päihdeongelmaisten lisäksi.
Törkeäähän tuollainen kommentointi on ihmiseltä, joka on tilanteen vienyt noin pahaksi, ettei jengillä ole edes leipään varaa.
Kyllä minä uskon että joku voi köyhtyä ilman omaa syytään, esimerkiksi sairauden tai työkyvyttömyyden vuoksi. Purra nyt tykkää leimata köyhät elämänhallintaongelmaisiksi, joilla on rahaa viinaan mutta ei leipään.
Onko tämä jonkun mielestä valtiovarainministerin arvolle sopivaa kommentointia? Suomen oma naispuolinen Trump.
Suomi on ilkeiden ihmisten maan. Poliitikkojen törkyposti ongelma on todellinen ja koskee varmaankin kaikkien puolueiden edustajia, uskoakseni etenkin naisia. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille. Kommentoijan some-profiiliin pääsee yhdellä klikkauksella. Sieltä paljastuu usein, että kommentoija on ihan itse syyllinen omiin ongelmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Talouden hallinnassa pahasti vikaa, jos tuilla ei pysty ostamaan edes leipää.
"menkää töihin..menkää töihin...
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo törkeetä, että kaikki työttömät sitten leimataan elämäntapajuopoiksi yms.
Kyllä heitäkin on, mutta näihin työttömyyslukuihin varmasti pienin osa. Nyt on paljon ns. tavallista elämää eläviä työttömänä niiden päihdeongelmaisten lisäksi.
Törkeäähän tuollainen kommentointi on ihmiseltä, joka on tilanteen vienyt noin pahaksi, ettei jengillä ole edes leipään varaa.
Mistä päättelit hänen tehneen yleistyksen?
Vierailija kirjoitti:
Törkeä ä m m ä
Korkki kiinni ja mee töihin luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ilkeiden ihmisten maan. Poliitikkojen törkyposti ongelma on todellinen ja koskee varmaankin kaikkien puolueiden edustajia, uskoakseni etenkin naisia. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille. Kommentoijan some-profiiliin pääsee yhdellä klikkauksella. Sieltä paljastuu usein, että kommentoija on ihan itse syyllinen omiin ongelmiinsa.
Tuo ei edes ollut mikään törkykommentti. Poliitikot voisivat itse lopettaa somessa provosoinnin, polarisaation lietsomisen ja disinformaation levittämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta köyhä voi tehdä kuin juopotella?
Ei köyhä voi Purran tavoin matkustella lomailemassa veronmaksajien piikkin, istuskella huvijahdilla tai purjehtia etelässä
Oikeasti köyhällä ei ole varaa juopotella, ei aina edes syödä. Purra on kyllä poliitikoiden alinta kastia, häijy ja sairas päästään.
Mistähän se johtuu, että nämä syötävän puutteesta valittavat köyhät ovat poikkeuksetta helvetillisiä läskejä ?
Mulle se on se ja sama minä joku Purra mua pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskon että joku voi köyhtyä ilman omaa syytään, esimerkiksi sairauden tai työkyvyttömyyden vuoksi. Purra nyt tykkää leimata köyhät elämänhallintaongelmaisiksi, joilla on rahaa viinaan mutta ei leipään.
Onko tämä jonkun mielestä valtiovarainministerin arvolle sopivaa kommentointia? Suomen oma naispuolinen Trump.
Purra: suomalaisilla on liian hyvä elintaso!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit hänen tehneen yleistyksen?
Täältä löytyy helposti väkeä, joka on aina valmis hurraaman, jos ihminen hyökkää ilkeyttään toisen kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhä voi Purran tavoin matkustella lomailemassa veronmaksajien piikkin, istuskella huvijahdilla tai purjehtia etelässä
Alkoholi on suunnilleen ensimmäinen asia mikä kannattaa jättää pois jos rahat ovat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Talouden hallinnassa pahasti vikaa, jos tuilla ei pysty ostamaan edes leipää.
Entä sitten? Sittenkö ei tarvitse tukea ja leipää?
Olen koko ajan sanonut että Purran politiikka on vain hänen yrityksensä tuhota oma menneisyytensä. Harmi että hän joutui lapsena kärsimään äitinsä viinan juonnista, mutta aika anteeksiantamatonta että hän tuhoamma tuhoaa koko Suomen valtiota ja kansaa kostoksi.
Raamatun mukaan mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä. Sydämestä lähtevät kaikki pahat ajatukset. 🖤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti köyhällä ei ole varaa juopotella, ei aina edes syödä. Purra on kyllä poliitikoiden alinta kastia, häijy ja sairas päästään.
Mistähän se johtuu, että nämä syötävän puutteesta valittavat köyhät ovat poikkeuksetta helvetillisiä läskejä ?
Halpa energia: Epäterveellinen, rasva- ja sokeripitoinen ruoka maksaa usein vähemmän kaloria kohden kuin tuoreet kasvikset ja laadukas proteiini.
Täyttävyys: Halvat pitkälle jalostetut ruoat pitävät nälän loitolla hetkellisesti pienellä budjetilla.
Purra tuntee selvästi nämä tuotteet?
Löytyisiköhän minttua Riikan kassistakin?
Se on sikäli kiva juoma, ettei henki haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra: suomalaisilla on liian hyvä elintaso!
Totuuden puhujat eivät ole koskaan kiitosta saaneet. Trump ja Purra ovat oikeassa, mutta sitä ei haluta uskoa, koska hulluksi leimaaminen on helppoa. Tosiasia kuitenkin on, että olemme eläneet yli varojemme liian pitkään ja tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse.
Sellaista pientä velkaa saa aika helposti. Kun ostetaan jotain, tarjotaan usein ostotapahtuman yhteydessä jotain luottoa. On myös erilaisia palveluita, esim ennen ostettiin levy kaupasta ja nyt se ostetaan suoratoistopalveluna, näitä kun kertyy sitten kovin paljon ja jos tuloissa tapahtuu joku muutos, on taloutta aika vaikea hallita, ja syyllinen on kulloinkin "vallassa" oleva hallitus?
Mistä päättelit hänen tehneen yleistyksen? Ehkä hän teki päätelmään kommentoijan somekuvista?
Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on tulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti ja tehdä siitä pahin mahdollinen tulkinta.