Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käly haukkui lastani

Vierailija
31.08.2026 |

Hei! 

Mun on nyt pakko avata tänne(kin) eilistä perhepäivällistä, jossa oltiin mä, mieheni, meidän tytär, äitini sekä veljeni perhe. Veljeni tyttö on tosiaan noin 1,5v tällä hetkellä eli paljon omaamme nuorempi.

Saavuimme tosiaan äidilleni, ja kaikki meni ihan normaalisti. Veljeni ehdotti vaimolleen, että menisi syöttämään heidän tyttöä, mutta vaimo sanoi:"mä meen, syö sä vaan". No, sitten kun kälyni tuli syöttämästä tyttöä, hän huudahti:"ei jumalauta, mulle ei jäänyt melkein ollenkaan ruokaa!" Juu, sitä ruokaa oli siinä aivan reiluna. No, hän sitten kehtasi alkaa syyttelemään että meidän lapsi olisi syönyt "hänen ruuat", ja etenkit kukkakaalit jotka oli kälyni herkkua. Niitä oli kyllä pikkasen jäljellä mutta edelleen syöjiä oli 4 muutakin kun lapsemme. Mieheni ja lapsemme oli aivan ihmeissään tilanteesta. Sen sijaan äitini kehtasi sanoa lapsellemme:"oisit syönyt vähemmän, niin ois jäänyt enemmän (kälylleni)." Sairasta. Tämän jälkeen, kävin mieheni kanssa ulkona ja äiti oli varmaan siivoomassa ruokia. Tyttäreni kertoi illalla että tuona aikana käly oli alkanut vaatimaan, että tyttöni pitäis ottaa heidän tyttö syliin. No mutta kun tyttöni oli kieltäytynyt, niin kälyni oli sanonut:"ai nii, ku sä oot tollane vammainen". 

Mietin, että mitä ihmettä teen. Mieheni on ihan ihmeissään, mutta ei oikein ilkeä sanoa mitään. Äitini on puolestaan veljeni puolella (hänelle en oo sanonut mutta hän melko varmasti kuuli myös vammaiseksi sanomisen), mutta mietin tosiaan mitä tehhä.  En myöskään uskalla/ilkeä sanoa asiasta veljelleni, saati kälylleni suoraan. mutta eihän toi oo ok.

Tuntuu oudolta kysyã AV:ltä apua mutta olisiko teillä mitään vinkkejä ko. tilanteeseen? Miten itte toimisitte?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olithan sinä paikalla, kun lastasi syytettiin liiallisesta ruuan hamstraamisesta. Et sanonut mitään sii. Hienoa?!

Vierailija
62/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olithan sinä paikalla, kun lastasi syytettiin liiallisesta ruuan hamstraamisesta. Et sanonut mitään sii. Hienoa?!

Sanoin, tietysti sanoin. Kysyin et mitä helvettiä ihan oikeesti jne. En ala koko keskustelua avaamaan tänne. Vammaiseksi haukkumista taas en edes itte kuullut. Enkä halua et välit menis kokonaan poikki, koska tiedän et jos menisi äiti katkaisis välit minuun..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan aiempaan viestiin että lukaistuani alotuksen tajusin et olin unohtanut kirjottaa reagtioni ruokakommenttiin. Hups!

Ap

Vierailija
64/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan aiempaan viestiin että lukaistuani alotuksen tajusin et olin unohtanut kirjottaa reagtioni ruokakommenttiin. Hups!

Ap

No sattuuhan sitä tunnekuohussa unohtumaan. Itsekin olen aivan pöyristynyt tästä kukkakaalikeissistä. Kerro lisää kun alat muistamaan enemmän yksityiskohtia!! Popparit esiin!

Vierailija
65/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Just joo, kyllä nyt selitellään. :D

Satua koko homma. Hieman kalskahtaa myös tämä, että puhut lapsuuden menneen "vituiks" kälyllä jne. Millainen perheenäiti käyttää tuollaista kieltä?

Vierailija
66/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli pakko olla huumoria tai 0/5 provo.

Sillä eihän kukaan oikeasti voi olla noin taukki ja pihalla kuin aloittaja. 

Tulla nyt vielä vauvapalstalle raportoimaan asiasta.

Vierailija
67/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"reagtio"

Vierailija
68/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole edes kuullut mitä tapahtui. Puuttuisin tilanteisiin mitkä itse kuulisin, mutta tuollaista illalla kertomista en jäisi vatvomaan. Osasit varmaan kuitenkin omalle lapsellesi selittää, että kälyn käytös oli typerää? Ei se mitään auta ottaa asiaa puheeksi nyt enää. Yhden sanan takia. Vastaisi kuitenkin, että en ole sanonut, ja sitten olisi kuin pikkulapset käly ja sun lapsi, että sanoitpas, enpäs sanonut, sanoitpas. Oikeasti sä et edes tiedä kumpi puhuu totta. Joten, anna olla.

Vierailija
69/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli pakko olla huumoria tai 0/5 provo.

Sillä eihän kukaan oikeasti voi olla noin taukki ja pihalla kuin aloittaja. 

Tulla nyt vielä vauvapalstalle raportoimaan asiasta.

Kerro mulle miten mä olen pihalla?

Ap

Vierailija
70/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Just joo, kyllä nyt selitellään. :D

Satua koko homma. Hieman kalskahtaa myös tämä, että puhut lapsuuden menneen "vituiks" kälyllä jne. Millainen perheenäiti käyttää tuollaista kieltä?

Itse joku kysys multa että:"tein lapsuus meni vituiksi". Ei kiroilu rikos ole (vaikkei toki huvä tapakaan). Kälyni on aika avoimesti kertoillut mm. vanhempiensa alkoholismista.

En ole hyvä tiivistäjä tai kirjoittaja. Kiireessä kommentin kirjotin kun piti alkaa etätöitäkin tekemään, katsos jotkut on töissäkin:)

Ap

Vierailija
71/71 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tilanteissa pitää sanoa heti kun se tilanne päällä jos mahdollista. Soitattaisin kälylle ja kysyisin mikä on homman nimi. Jos ei pyydä lapselta anteeksi niin sitten minimoisin kyseisen henkilön tapaamisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme