Tajuatteko te miten nolo minimalistinen koti on???
Tavarat ja kunnin sisustus kertoo eletystä elämästä.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että mun kotona on sellaista kuin mä haluan? Eikä mua ainakaan vpisi vähempää kiinnosta mikö sinusta on noloa. Minä en pidä tavarapaljoudesta ja omistan VAIN JA AINOASTAAN käyttötavavaraa. Mikäli tavaralle ei ole käyttöä, sille ei ole paikkaa mun kotona. Pyöritä sä kaatopaikkaa, mä en.
Siinä yksi katkera muija joka ei uskalla tunnustaa että minimalismitrendi meni jo. 😂
Miksi jostain trendeistä pitäisi välittää?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku ihan sekopää joka haluaa määrätä toisten kodeista. Itse haluan kotini olevan rauhallinen paikka jossa kaikki löytyy ja jossa on helppo tehdä niitä asioita mistä tykkään. Jos se on ongelma niin siitä vaan. Ehkä tuo sekopää myy koriste-esineitä ja nyt harmittaa?
Eli miten pahasti invalidisoitunut olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että mun kotona on sellaista kuin mä haluan? Eikä mua ainakaan vpisi vähempää kiinnosta mikö sinusta on noloa. Minä en pidä tavarapaljoudesta ja omistan VAIN JA AINOASTAAN käyttötavavaraa. Mikäli tavaralle ei ole käyttöä, sille ei ole paikkaa mun kotona. Pyöritä sä kaatopaikkaa, mä en.
Siinä yksi katkera muija joka ei uskalla tunnustaa että minimalismitrendi meni jo. 😂
Minimalismi nimenomaan oli valtava trendi joka joillekin on jääänyt päälle.
Tajuatko AP miten nolo olet kun et osaa elää omaa elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaat välittää.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap harkinnut terapiaa. Yleensä tommoset "noloa" jutut ja muihin vertaaminen kertovat avun tarpeesta.
Ap on jäånyt lapsen tasolle. Ehkä narsistinen häiriö? Niillähän on tarve sisustaa koti "näyttävästi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimalismi nimenomaan oli valtava trendi joka joillekin on jääänyt päälle.
Mitä sitten, jos se tuntuu omalta?
Onko tää ihminen joku toimittelijan influensserikaveri vai miksi tämä saa palstatilaa Hesarissa? Noissa sisustusratkaisuissa ei ole mitään erityisen päräyttävää miltään kantilta katsottuna.
Miten ajaton asketismi ja vaatimattomuus voisi edes olla trendi? Se on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää ihminen joku toimittelijan influensserikaveri vai miksi tämä saa palstatilaa Hesarissa? Noissa sisustusratkaisuissa ei ole mitään erityisen päräyttävää miltään kantilta katsottuna.
Googletin nimen. On tyrkyttänyt itseään mediaan näiden tyyliasioiden merkeissä ennenkin, vaikka nimellisesti hänellä joku muukin ammatti ilmeisesti on. Ehkä hän masinoi tätäkin keskustelua, ketjun kommentit ainakin on niin omituisia että voisi olla että yrittää maksimoida huomion.
Juttu on tilaajille, joten pystyn näkemään vain ekan kuvan. Ei nyt mitään erityisen runsasta edes ole tuon kuvan perusteella, ihan normaali koti mitä tavaran määrään tulee. Ihan suht viihtyisä ja kodikas asunto, vaikkei ihan oman makuun olekaan. Mutta tuon minimilastisempaa en todellakan haluaisi, pikemminkin päinvastoin.
Eikö tuollainen nolottelu ole teinien tai lapsen tasolle jääneiden aikuisten juttu?
No nämä on makuasioita. Somessa yksi nainen esitteli asuntoaan, joka oli "sisustettu" siten, että joka ikinen soppi oli täynnä "sisustus"roinaa. Itselläni tuli lähinnä aivastus ja ahdistus, en mitenkään voisi elää tuollaisessa asunnossa. Aika moni oli kommentoinut, että kiva asunto, mutta tavaraa liikaa. Ja sitten tämä nainen vastasi näille kaikille närkästyneenä ;).
Jokaisella saa olla ihan selllainen koti kun haluaa. Itse en kaipaa ylimääräistä roinaa. Se tekee minun näkövinkkelistäni asunnosta rauhattoman. Toisille tavara tuo turvaa. Joten jokainen tyylillään.
Minimalistinen koti olisi aivan ihana. Meillä pursuaa kaikki paikat lasten leluja ja harrastusvälineitä. Kertoo tosiaan eletystä elämästä.
50-vuotiaana ymmärsin, että turhan tavaran ostelu ja säilytys on täydellisen typerää. Nyt on muutamia sisustusjuttuja, joista ei voi luopua. On säästynyt rahaa elämyksiin, (paljon) ei kaatikselle vietyihin tavaroihin. Vaalea koti ja selkeys tuo rauhallisen tunnun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap harkinnut terapiaa. Yleensä tommoset "noloa" jutut ja muihin vertaaminen kertovat avun tarpeesta.
Ap on jäånyt lapsen tasolle. Ehkä narsistinen häiriö? Niillähän on tarve sisustaa koti "näyttävästi".
Minimalismi viehättää kai lähinnä neuroottisia kontrollifriikkejä. Ahdistusta on helpompi hallita, kun kaikki on tiukasti järjestyksessa, niukkaa ja kliinisen puhdasta. Ei mitään ylimääräistä, joka voisi saada aikaan kontrollin menettämisen tunteen (tai saada jonkin bakteerikammon aikaan tms.) Ihan tavallisesta tavaramäärästä ahdistuminen ei ole normaalia. Eri asia sitten, jos kämppä on niin täynnä, että tuskin liikkumaan pääsee. Se haittaa sitten jo varmaan useimpia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus, mene paranoidi hoitoon.
Sisustustrendien perässä juokseminen on höynäytettävän tollon touhua yksi syy siihen, että maailma palaa. Aivan valtavasti tuhlataan luonnonvaroja ja tuotetaan jätettä siksi että kodit halutaan remontoida uusiksi viiden vuoden välein. Itse suosin mahdollisimman ajatonta tyyliä ja ostan ajatuksella ja tarpeeseen. Kiinteät kalusteet ja pinnat ovat pitkälti juuri näitä neutraaleja valkoisen ja harmaan sävyjä, joita nyt tykätään kovasti parjata, mutta enpähän joudu repimään paikkoja auki taas parin vuoden päästä kun muoti muuttuu. Väriä ja runsautta lisään tekstiilien avulla, ja niissäkin pitäydyn yleensä yhdessä itseäni miellyttävässä tyylissä sen sijaan että haalisin jotain vain siksi että näin sen somevaikuttajalla instagramissa.
Kun asiat loppuu niin silloin alkaa peukuista valittaminen.