Tajuatteko te miten nolo minimalistinen koti on???
Tavarat ja kunnin sisustus kertoo eletystä elämästä.
Kommentit (80)
Tajuatko kuinka noloa se on esitellä.hienoja sisustus elementtejä somessa ja lainailla ihmisiltä rahaa että saa ruokaa ostettua ja laskut maksettua?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä maksimalistinen koti on nolo https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012167009.html
Tuollaisessa romukasassa olisi ahdistava asua.
Ostetut tavarat kertoo eletystä elämästä?
Kuulostaa oikein käytetyltä tilaisuudelta, hetkeen jonka vietät tässä muodossa ikuisuutta.
Olethan muistanut käyttää kaiken ostoksilta jääneen ajan työn tekoon?
Oot mun idoli, harmi etten panostanu tohon.
No, kolaa nokkaan ja naimaan, jotain ees saan aikaseks minimalistisessa elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä maksimalistinen koti on nolo https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012167009.html
Minimalistinen mistäpäin? Paljon kamaa ja vanhanaikainen sisustus.
Mitä ihmeen noloa? Noloa kenelle? Mä ahdistun liiasta tavarasta, tauluista seinällä, matoista, pölyä keräävistä tavaroista. Mielikin on selkeä kun on vain muutama tarkkaan harkittu huonekalu ja esine. Mun keittiössä esim. ei pintojen päällä ole ikinä mitään, kaikki kodinkoneet ja muut ovat kaapissa. Muut voi elää rauhassa toisella tavalla.
Minimalistinen on paras. Haluan, että on vain käytlssä olevat kapineet ja vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa romukasassa olisi ahdistava asua.
Sitä pölyn määrää... kämppä näyttää muutenkin siltä että siellä haisee.
Minua itseäni viehättää eniten minimalistinen sisustus ja siellä on kotoisin olo. En kuitenkaan pidä maksimalisteja koteja nolona, vaikken niissä viihdykään. Johonkin arkaan kohtaan tää sulla selkeästi osuu, kun tuommoisia reaktioita herää.
Entä jos ei tykkää tavaroista ? Kyllä kuulun siihen joukkoon joille tavaran täyteinen koti on painajainen, hankala siivota ja levoton.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans ihmettelin että millä perusteella tämä koti on lehtijutun arvoinen. Maksimalismi voi olla myös näyttävää ja ylellistä, mutta minusta tuolla ihmisellä ei ole oikein silmää. Aikakausia ja tyylejä on yhdistelty ihan sattumanvaraisesti ja sekavasti, ja lopputulos on levoton. Varsinkin peittämättömät vaaterekit ovat minusta kaameat, vaikka tämähän on kai myös ollut muotia jo jonkin aikaa. Huone näyttää varastolta, ja levottomuutta lisää se että asukkaan vaatetyylikin on vielä ilmeisen riemunkirjava ja runsas. Ihmetyttää, miksi juuri tämä koti on nostettu näin isosti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Matot, verhot ja huonekalut akustoivat asuntoa niin ettei naapurin äänet tai kAntA-aStUnTa kuulu.
Valintoja valintoja. Ei kuulu naapurin kanta-astunta mun minimalistisessa kodissani kun on itse rakennettu talo.
Tajuatko miten noloa on välittää noin paljon siitä, miltä MUIDEN kodit näyttää?
Miksi minua liikuttaisi sinun tai kenenkään muunkaan mielipide kodistani? Olen laittanut sen täysin itseäni varten, en ketään muuta ja minä rakastan kotiani, eihäm millään muulla ole minulle mitään väliä. Ei ole koskaan kiinnostanut yhtään onko joku noloa tai ei. Aikuisena hyvän itsetunnon omaavana ihmisenä ei tarvitse elää ja olla muiden mielipiteiden ja hyväksynnän mukaan. Ehkä sinun kannattaisi tutkailla mikä itsetunnossasi on vialla jos tarvitset kodillesi, tai mille tahansa asialle elämässäsi muiden hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Minimalistinen koko elämä. Sinua ei enää kasteta, et laula virsiä ja käy kirkossa. Et hanki lapsia, etkä osta kotia jota sisustaisit koska kaikki on turhaa, pelkkää roinaa.
Lapset pelkkä kulu, vaiva, riesa ja riippakivi.
Sinut poltetaan ja viskataan tuhkana tuuleen.
Aika karmeaa, miksi muuten soditaan!
Onhan pillusi posliini.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua liikuttaisi sinun tai kenenkään muunkaan mielipide kodistani? Olen laittanut sen täysin itseäni varten, en ketään muuta ja minä rakastan kotiani, eihäm millään muulla ole minulle mitään väliä. Ei ole koskaan kiinnostanut yhtään onko joku noloa tai ei. Aikuisena hyvän itsetunnon omaavana ihmisenä ei tarvitse elää ja olla muiden mielipiteiden ja hyväksynnän mukaan. Ehkä sinun kannattaisi tutkailla mikä itsetunnossasi on vialla jos tarvitset kodillesi, tai mille tahansa asialle elämässäsi muiden hyväksyntää.
Näinpä. Ihmiset jotka ajattelevat vielä aikuisena asioista noloina ja elävät muiden mielipiteiden varassa, ovat jääneet henkisesti 12-vuotiaan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on noloa arvostella toisten makua.
Tai maun puutetta, joka on ihan ok. Hyvä tai huono maku on kyllä täysin objektiivinen asia.
Monille kodilla on vain funktionaalinen merkitys, henkilö voi arvostaa sitä, että siivous on helppoa ja siellä vallitsee hyvä zen ilman epämääräisiä koriste-esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että mun kotona on sellaista kuin mä haluan? Eikä mua ainakaan vpisi vähempää kiinnosta mikö sinusta on noloa. Minä en pidä tavarapaljoudesta ja omistan VAIN JA AINOASTAAN käyttötavavaraa. Mikäli tavaralle ei ole käyttöä, sille ei ole paikkaa mun kotona. Pyöritä sä kaatopaikkaa, mä en.
Otan osaa köyhään elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että mun kotona on sellaista kuin mä haluan? Eikä mua ainakaan vpisi vähempää kiinnosta mikö sinusta on noloa. Minä en pidä tavarapaljoudesta ja omistan VAIN JA AINOASTAAN käyttötavavaraa. Mikäli tavaralle ei ole käyttöä, sille ei ole paikkaa mun kotona. Pyöritä sä kaatopaikkaa, mä en.
Siinä yksi katkera muija joka ei uskalla tunnustaa että minimalismitrendi meni jo. 😂
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kodissani verhoja, mattoja, viherkasveja eikä koriste-esineitä, mutta minulle tämä on viihtyisä koti. Sen pitäisi riittää myös sinulle ap, ja jos ei riitä, niin haista paska.
Ai että kuulostat myös kivalta ihmiseltä!
Minulla ei kodissani verhoja, mattoja, viherkasveja eikä koriste-esineitä, mutta minulle tämä on viihtyisä koti. Sen pitäisi riittää myös sinulle ap, ja jos ei riitä, niin haista paska.