Miksi nyt eläkkeellä olevat kuvittelevat tehneensä kovemmin töitä kuin nykysukupolvet?
Kommentit (738)
Sääntöhän on se, että: Mitä äänekkäämmin ottaa kunniaa, sitä vähemmän on oikeasti tehnyt.
Onhan se tutkittu, että noin 20% tekee ja 80% teeskentelee tehneensä. Sukupolvesta huolimatta.
Kokoomus on pääomapuolue. Ei ne pidä pienyrittäjistä. Eikä vasemmisto pidä mistään yrittäjistä. Pienyrittäjät eivät saa mitään tukea mutta maksut on isot suhteessa tuloihin. Pienyrittäjyys oli helpompaa ennen. Töitä sai tehdä ja tilauksia oli, mutta maksut oli kohtuullisia. Esimerkiksi hinnat on korkeat kun neljännes on pelkkää arvonlisäveroa. YEL arvioidaan. Jos et tiena tarpeeksi saatat joutua maksamaan sitä puolet bruttotuloista.
Vierailija kirjoitti:
No äitini teki 6 päiväistä työvkoa kymmeniä vuosia ..työvuosia Tuli yli 40 laskepa itse siitä työtunnit
Ja jäi eläkkeelle 54-vuotiaana? :D Kivat hänelle! Oma ikäryhmäni (suurin osa ei tule elämään yli 70-vuotiaksi) ei tule koskaan pääsemään eläkkeelle! Ja maksut juoksee silti XD
Syy miksi en todellakaan koskaan tule "suosimaan suomalaista"! Orjaksi olen syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äitini teki 6 päiväistä työvkoa kymmeniä vuosia ..työvuosia Tuli yli 40 laskepa itse siitä työtunnit
Nuoremmilla sukupolvilla eläkeikä on nyt vähintään 70 vuotta, ellei nouse. Ammattikoulun käyneellä edessä on siis nykyään yli 50 vuoden työura. Onko tuo 40 v jokin ihmeellinen saavutus?
Näin, ellei kroppa tai pää sitä ennen hajoa.
Ehkä se työvoimapula tulee 20 vuoden päästä niin saa perintöasuntojakin myytyä. Siihen asti pitää omaisten maksella vastikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Äitini aloitti työuransa 12- vuotiaana. Ja teki töitä yli 60- vuotiaslsi, koska oli pakko.
Maailmassa on vaikka minkälaisia orjia jotka tekevät mitä on pakko <3 Suomi takaisin orjavaltioksi? Etkö välitä edes lapsistasi/lapsenlapsistasi jotka eivät tule KOSKAAN pääsemään eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se työvoimapula tulee 20 vuoden päästä niin saa perintöasuntojakin myytyä. Siihen asti pitää omaisten maksella vastikkeita.
Mikä työvoimapula?? Tänne tulee 50tuhatta mudslimea joka pirun vuosi. Tarvitaan aika helvetisti porukkaa elättämään noi.
Vierailija kirjoitti:
Sääntöhän on se, että: Mitä äänekkäämmin ottaa kunniaa, sitä vähemmän on oikeasti tehnyt.
Onhan se tutkittu, että noin 20% tekee ja 80% teeskentelee tehneensä. Sukupolvesta huolimatta.
Vanha kunnon Paretin periaate sopii kaikkeen.
Kai se on selvä miksi väkeä on vähennetty jos kerran "kaikkien" vanhemmat ja isovanhemmat kertoilevat miten ennen ei työpaikoilla tehty paljon mitään ja iso palkka juoksi.
Ja kun nuori herra/neiti menee työhaastatteluun kertoo miten tehokas on ja osaa nostaa tehoja muutoksilla, itse pystyy tekemään kolmen eläkkeelle jääneen työt kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on pääomapuolue. Ei ne pidä pienyrittäjistä. Eikä vasemmisto pidä mistään yrittäjistä. Pienyrittäjät eivät saa mitään tukea mutta maksut on isot suhteessa tuloihin. Pienyrittäjyys oli helpompaa ennen. Töitä sai tehdä ja tilauksia oli, mutta maksut oli kohtuullisia. Esimerkiksi hinnat on korkeat kun neljännes on pelkkää arvonlisäveroa. YEL arvioidaan. Jos et tiena tarpeeksi saatat joutua maksamaan sitä puolet bruttotuloista.
Arvonlisävero lisätään myydessä ja vähennetään ostettaessa, joten sillä ei ole juurikaan merkitystä yrittäjille. Kuluttajat sen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
"Eikös ne puolueiden nuorisojärjestöt ole juuri tuota varten?"
Ei niillä ole mitään käytännön valtaa. Vai jos joku nuori valitaan oikeasti päättävään asemaan, sillä on jotain merkitystä.
Siis mitä sinä oikestaan haluaisit? Että parikymppiset pääsisivät päättämään asioita sormiaan näpsäyttämällä, ilman että tarvitsisi käydä läpi sitä samaa oppimisprosessia mitä kaikkien muiden sukupolvien poliitikkojen on täytynyt käydä läpi aikanaan? Mikä tekee nuoruudesta itseisarvon? Ei Sanna Marinkaan hypännyt suoraan nuorimmaksi pääministeriksi, vaan hänkin aloitti noista halveksimistasi nuorisojärjestöistä ja sitten kunnallispolitiikasta.
Miksi on niin ensiarvoisen tärkeää, että poliitikot ymmärtävät tässä ja nyt 100% juuri sitä elämää ja juuri niitä trendejä mitä tämän hetken parikymppisillä on vallalla (ja mikä on vanhentunutta tietoa jo ensi vuonna)? Ei siellä pelkästään parikymppisten asioista päätetä, vaan politiikka on tasapainottelua, yritetään löytää keskitietä joka palvelisi mahdollisimman monien etua.
Parikymppinen ei sitä paitsi enää ymmärrä nykykoululaisten elämää, ja sitäkin vähemmän eläkeläisten. Sinun logiikallasi Arkadianmäelle pitäisi rekrytoida myös runsain mitoin porukkaa vanhainkodeista ja äitiyslomilta päättämään juuri niiden ihmisryhmien asioista. Vai miten olisi joka ihmisryhmälle oma parlamenttinsa?
Suomessa ei pääse masennuksesta kukaan eläkkeelle. Pitää olla umpi hullu, jotta pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit tulevat olemaan lähihistorian typerin ja vihatuin sukupolvi. Paskoivat maailman ja päättivät loisia lastensa tulevaisuudella ihan hautaan asti.
Joo, olimme tosi tyhmiä, kun järkättiin pitkät äitiyslomat, kotihoidontuet, työttömyyskorvaukset ilman vastinetta, ilmainen peruskoulu, absoluuttinen päivähoito-oikeus yms.
Äänestän sitä puoluetta, joka päättää palauttaa tilanteen 50- luvun tasolle, että te vihanlietsojat saatte näyttää, mihin pystytte.😂🤣😈
Ei välttämättä itseäsikään naurata, kun myös eläkkeet ja muut eläkeläisten nykyetuudet palaavat 50-luvun tasolle.
Silti minua naurattaisi, sillä minä ja läheiseni osaamme tulla toimeen ilman nykyhörhötyksiä ja osaamme käyttää luontoa elämiseen. Meillä on mahdollista valita, asummeko maalla vai kaupungissa hankkimatta mitään uutta.
Valmius tuohon on vaikka tällä hetkellä.
Minulta ei 50-luvullakaan puuttunut mitään elintärkeää.🤔
Ihmiset valehtelevat olevansa selästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei selästä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Pitää olla umpi hullu, jotta pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, jos joku on ollut vaikka 15 vuotta vuonna -60, jolloin on lähtenyt töihin. Hän on elänyt 66 vuotta ilman että on omaksunut kovinkaan paljon tietoa mistään. Ehkä joskus on lehdestä uutisia lukenut ja se siitä.
Sitten täällä väännetään tällaisen ihmisen kanssa ja ihmetellään miten se ei tajua nykyajan työelämää. Että voidaan ihan rauhoittua, ei hän yksinkertaisesti VOI tietää, kun on painanut fyysisiä töitä ikänsä ja sen vuoksi on jäänyt moni meille normaali tietämys saamatta. Tällainen vaikuttaa ihmisen ajatteluun hyvin kokonaisvaltaisesti.
Ei voi käsittää maailmaa jos hyvin paljolti perustaa käsityksiään oletuksille ja omille päättelyille, oikean tiedon sijaan.Minkä alan työelämä on pysynyt samana 66 vuotta ? Ei yhtään minkään. Jokaisella alalla kehitytään ja mennään eteenpäin. Jos tämän kommentin kirjoittajan oma ala ei ole mennyt eteenpäin 66 vuodessa, niin ymmärrän kommentin.
Miksi oletat, että ei ole omaksunut tietoa mistään🤣
Olin 1965 ekassa vakityössäni, mutta 12 v aloitin kesätyöt 2000, olin luomassa keskisuuren yrityksen tietojärjestelmää. Enkö siis ollut mitään oppinut 1965-2000, jolloin olin työn ohessa hankkinut kaksi amk tutkintoa. Hohhoijaa.
Joku kirjoitti myös jossain viestissä, että joku kanskoulunkäynyt ei tiedä mistään mitään. Äitini olis 1913 na käynyt 2 v kiertokoukua ja joutui 8 v piiaksi karjatilalle.
Koko ikänsä luki kaikkea mahdollista. Lainasi kirjastosta joka alan kirjoja ja tiesi paljon kaikesta. Moni tohtoritason tuttavani luuli häntä hyvinkin paljon kouluja käyneeksi.
Tämä foorumi on varisnainen mänttien kokokoontumispaikka. Häpeän teitä ihmiset😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, jos joku on ollut vaikka 15 vuotta vuonna -60, jolloin on lähtenyt töihin. Hän on elänyt 66 vuotta ilman että on omaksunut kovinkaan paljon tietoa mistään. Ehkä joskus on lehdestä uutisia lukenut ja se siitä.
Sitten täällä väännetään tällaisen ihmisen kanssa ja ihmetellään miten se ei tajua nykyajan työelämää. Että voidaan ihan rauhoittua, ei hän yksinkertaisesti VOI tietää, kun on painanut fyysisiä töitä ikänsä ja sen vuoksi on jäänyt moni meille normaali tietämys saamatta. Tällainen vaikuttaa ihmisen ajatteluun hyvin kokonaisvaltaisesti.
Ei voi käsittää maailmaa jos hyvin paljolti perustaa käsityksiään oletuksille ja omille päättelyille, oikean tiedon sijaan.Minkä alan työelämä on pysynyt samana 66 vuotta ? Ei yhtään minkään. Jokaisella alalla kehitytään ja mennään eteenpäin. Jos tämän kommentin kirjoittajan oma ala ei ole mennyt eteenpäin 66 vuodessa, niin ymmärrän kommentin.
Olin 1965 ekassa vakityössäni, mutta 12 v aloitin kesätyöt 2000, olin luomassa keskisuuren yrityksen tietojärjestelmää. Enkö siis ollut mitään oppinut 1965-2000, jolloin olin työn ohessa hankkinut kaksi amk tutkintoa. Hohhoijaa.
Joku kirjoitti myös jossain viestissä, että joku kanskoulunkäynyt ei tiedä mistään mitään. Äitini olis 1913 na käynyt 2 v kiertokoukua ja joutui 8 v piiaksi karjatilalle.
Koko ikänsä luki kaikkea mahdollista. Lainasi kirjastosta joka alan kirjoja ja tiesi paljon kaikesta. Moni tohtoritason tuttavani luuli häntä hyvinkin paljon kouluja käyneeksi.
Olipas sekava viesti kouluja käyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuissas on sekavaa, luetun ymmärtäminen on vaikeaa. T. Äidinkielen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappalejako tarkoittaa sitä, että asia voipi vaihtua. Se ymmärtäminen voi vaikeuttaa lukemista. Tuossa viestissä on täysin selvää asioiden erittely.
Ilm. viestin sisältö kolahtaa ed. kirjoittajaan pahasti.🤯
Koulussakin aina leikittiin, että ei muka ymmärretä kirjoitusta, kun asia otti kupoliin😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappalejako tarkoittaa sitä, että asia voipi vaihtua. Se ymmärtäminen voi vaikeuttaa lukemista. Tuossa viestissä on täysin selvää asioiden erittely.
Ilm. viestin sisältö kolahtaa ed. kirjoittajaan pahasti.🤯
Koulussakin aina leikittiin, että ei muka ymmärretä kirjoitusta, kun asia otti kupoliin😅😅😅
No ei tuossa viestissä mikään mihinkään kolahtanut😭😭 En vain tajunnut mitä siinä oli tarkoitus sanoa.Ilmeisesti en oo sitten tarpeeksi kouluja käynyt.😏
Työkokeilussa saa 595 netto kuukaudessa.