Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Seisoin parvekkeella ja huusin suoraa huutoa”, kertoo Tiina, jolla on ulosotossa yli 90 000 euroa pikavippien vuoksi

Vierailija
29.08.2026 |

Tiina on maksanut velkojaan noin 70  000 euron edestä, mutta alkuperäinen velkasumma, 95  000 euroa, ei ole lyhentynyt kuin muutamalla tuhannella eurolla.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012218954.html

Miksi edes yrittää maksaa tuollaisia velkoja? Itse en edes yrittäisi.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiina taitaa olla varsinainen talousnero. 

Kannattaisikin hakea paikkaa valtionvarainministeriöstä. 

Sinne vaan mäkkärin kassan työpariksi. Osaamista molemmilla yhtä paljon.

Vierailija
42/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt te kommentijat ette tajua, että pointi ei ole siinä että on ollut tyhmä ja ottanut kasan pikavippejä- vaan että on yrittänyt maksaa velkojaan jo 70000 edestä- ja pääoma ei ole vähentynyt, vaan UO on roisto ja ottaa välistä! Tajuatteko että järjestelmä on erittäin epäoikeudenmukainen. Ja henkilö on todella yrittänyt velkojaan maksaa peräti 70000 edestä. Minua kyllä myös  harmittaa hänen puolesta, enkä pysty olemaan vahingoniloinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko nainen noudattanut Jethron talousoppeja? 

Ai niin. Ei ollut varmaankaan, sillä silloinhan velkaa pitäisi olla n. 8 000 000 euroa. 

Tai Martinan.

Vierailija
44/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä johti tuohon tilanteeseen. Luksuselämä ilman että oli varaa siihen vai joku onneton tapahtuma elämässä ja oli pakko ottaa velkaa?

Päässä viirannut todennäköisesti. 

Vierailija
45/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt te kommentijat ette tajua, että pointi ei ole siinä että on ollut tyhmä ja ottanut kasan pikavippejä- vaan että on yrittänyt maksaa velkojaan jo 70000 edestä- ja pääoma ei ole vähentynyt, vaan UO on roisto ja ottaa välistä! Tajuatteko että järjestelmä on erittäin epäoikeudenmukainen. Ja henkilö on todella yrittänyt velkojaan maksaa peräti 70000 edestä. Minua kyllä myös  harmittaa hänen puolesta, enkä pysty olemaan vahingoniloinen. 

Ei... ei hän ole MAKSANUT velkojaan TAKAISIN 70 000 euron edestä. Hän on maksellut VAIN KORKOJA tuolla summalla. 

Vierailija
46/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minä Suominaisena haluan sitä tätä ja tuota nyt HETI!!! Ja mun pitää pitää mun menestyvää imagoa yllä. 

Vierailija
47/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla laskea vaikka oma asuntolaina 110 prosentin todellisella vuosikorolla, saati 450, joita alkuun oli. Teille jotka alapeukutitte neuvojani kääntyä juristin puoleen, työskentelen itse tuomioistuimessa. Totta kai pikavipin ottaja on henkilö, jonka harkintakyky, ymmärrys tai elämäntilanne on poikkeava.

Vierailija
48/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä Suominaisena haluan sitä tätä ja tuota nyt HETI!!! Ja mun pitää pitää mun menestyvää imagoa yllä. 

Niinpä ja tyyliin että "kaikkien pitää olla mulle kateellisia Instagramissa kun ostan velkarahalla kaikkea hienoa, kuulitteko varmasti? Huudan parvekkeelta lujempaa ja häiriköin kaikkia perheitä vielä huomiohakuisemmin jos ette usko."

Vierailija
49/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ton rahat on sitten menneet?

Vierailija
50/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tilanteessa pitäisi ulosoton nollata korko ja käyttää kaikki ihmisen maksamat rahat lyhennyksiin. Se olisi ainut tapa, millä ihmiset oikeasti saataisi maksamaan velkansa pois. 

Vierailija
51/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisessa tilanteessa pitäisi ulosoton nollata korko ja käyttää kaikki ihmisen maksamat rahat lyhennyksiin. Se olisi ainut tapa, millä ihmiset oikeasti saataisi maksamaan velkansa pois. 

tämä itse asiassa olisi parempi kuin nykyiset "vapaudu veloista" kortit... Eli velkajärjestelyn pitäisi olla sellainen että "korot nollataan, maksat pääoman" eikä "annetaan korot JA pääoma anteeksi kun edes vähän yrität olla maksavinasi" 

Vierailija
52/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä oletkin säälittävä inseli.

Vierailija
53/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos "UO on roisto" niin miksi sitten sinne on hakeutunut. Sen asiakkaaksi ei ole mikään pakko mennä, sen kun hoitaa maksunsa ASIALLISESTI. näin velkojat eivät turhaan käynnistä HEILLEKIN kuluja aiheuttavia perintäprosesseja... Ja niitä velkoja ei kannata hankkia kuin sen verran kuin pystyy hoitamaan asiallisesti. 

Noin 99% ulosotoista on velallisen oman törttöilyn tulosta ja 1% onnettomien sattumusten summa. 

Vierailija
54/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ton rahat on sitten menneet?

Suominaiset tuntien huulitäytteisiin, kaunneisleukkauksiin ja tatuointeihin. 

Vierailija
55/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kasvaa korkoa niin paljon ettei velka lyhene ellei sitä maksa kerralla kymmeniä tuhansia.. Ei tuota kannata maksaa. Kannattaa jäädä työttömäksi. Minä jäin 20 vuotta sitten kun minulle tuli velkaa.  Minun velat meni vanhaksi 15 vuodessa. Pitkä aika mutta se oli pakko tehdä. Olin velkaa 45000 euroa eikä ollut minun vika edes.  Minun ex kumppani oli jotenkin ottanut lainaa minun nimellä ja henkkareilla. Siitä se velka alkoi. Sanoin etten maksa vaan jään työttömäksi.

Vierailija
56/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa isoa velkaa vaikka joka kuukausi 800 euroa niin siitä voi mennä 500 euroa kuluihin. Ei mitään järkeä. Munulla meni 200 euron ulosottolaskusta ulosottolaitoksen kuluihin 170 euroa ja velka lyheni vain 30 euroa vaikka maksoin 200 euroa velkaa.

Vierailija
57/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kasvaa korkoa niin paljon ettei velka lyhene ellei sitä maksa kerralla kymmeniä tuhansia.. Ei tuota kannata maksaa. Kannattaa jäädä työttömäksi. Minä jäin 20 vuotta sitten kun minulle tuli velkaa.  Minun velat meni vanhaksi 15 vuodessa. Pitkä aika mutta se oli pakko tehdä. Olin velkaa 45000 euroa eikä ollut minun vika edes.  Minun ex kumppani oli jotenkin ottanut lainaa minun nimellä ja henkkareilla. Siitä se velka alkoi. Sanoin etten maksa vaan jään työttömäksi.

no sitä kannattaisi miettiä jo ENNEN kuin niitä velkoja tekee, että voiko hoitaa velkojaan, eikä sitten kun on jo paska houisuissa että mitäs nyt tehdään.... 

Vierailija
58/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa isoa velkaa vaikka joka kuukausi 800 euroa niin siitä voi mennä 500 euroa kuluihin. Ei mitään järkeä. Munulla meni 200 euron ulosottolaskusta ulosottolaitoksen kuluihin 170 euroa ja velka lyheni vain 30 euroa vaikka maksoin 200 euroa velkaa.

Et maksanut. Velkaa sinä maksoit 30 €/kk.. LOPUT oli omasta perseilystäsi aiheutuneita KULUJA ja korkoja. 

Vierailija
59/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 70k maksanut 95k:sta ja velka lyhentynyt vain muutamia tonneja niin on se melkoista vääryyttä moinen koronkiskonta!

Vierailija
60/87 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisinta tuossa on se, että tuollakin on äänioikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän