”Seisoin parvekkeella ja huusin suoraa huutoa”, kertoo Tiina, jolla on ulosotossa yli 90 000 euroa pikavippien vuoksi
Tiina on maksanut velkojaan noin 70 000 euron edestä, mutta alkuperäinen velkasumma, 95 000 euroa, ei ole lyhentynyt kuin muutamalla tuhannella eurolla.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012218954.html
Miksi edes yrittää maksaa tuollaisia velkoja? Itse en edes yrittäisi.
Kommentit (31)
Tässä on kyllä jotain aivan perusteellisesti pielessä, sillä summa on aivan älytön. Siis jos ajatellaan edes jtn luxuselämää jossa tuhlataan dubainmatkoihin ja luiskan laukkuihin. Hän ei ole ilm erityisesti mitään merkkitavaraakaan ostellut.
Lyhentänyt lainaa lainalla, mikä on kuin hölmöläisen peiton jatkaminen. Siihen tulee väkisin seinä vastaan jossain. Se ei voi jatkua loputtomiin ja matematiikka toimii niin, että se ei vaan onnistu.
Tiina on ilmeisesti ruokkinut tuota rullaa yllättävän pitkään, siis vuosikymmenen nyt ainakin.
Joku ajatusvääristymä on ollut päässään. Että koska mä nyt lyhennän tässä tämän ja kuittaan kokonaan tuon pois, niin kyllä tämä järjestyy. Jotkut myös jatkaa tuota lainaa-lainalla ihan älyttömyyksiin, ettei vaan joutuisinulosottoon. Vaikka se olisi vain hyvä asia oikeastaan.
Hirveän myöhään hän on havahtunut mahdottomuuteen: 90 000€!? Olis pitänyt jossain 30 000 kohdalla pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin uutinen josta tuli aivan hymy huulille... naurattaa ja laulattaa!
Nauttikoon paskastaan!
Ja sitten me työssäkäyvät maksetaan veroissa hänenkin eläminen, kun töihin ei ole kannattavaa mennä, koska velkaloukussa. O.o
Oliko hänellä nyt tässä vaiheessa velkaa yli 25 eri pikavippipuljuun. Hänelle tullut esim viidennen velan ottamisen jälkeen sellainen oivallus, että tää kuvio ei toimi? Ei, hän on ottanut sen jälkeen vielä 20 velkaa lisää. Ei tarvii matemaatikko olla, jotta ymmärtää mitä korko tarkoittaa. Riittää, jos osaa käyttää taskulaskinta. Tyhmyydestä sakotetaan?
Joku roti pitäis saada pikavippien korkoihin. Ihmiset on ilmeisesti niin tampioita, että heitä pitää suojella lailla. Se kannattais? Sillä lopulta näiden tiinojen vipit maksaa veronmaksajat eli me muut.
Tiinan neuvo oli, että kun oon pikavipannu ittes ulosottoon, hakeudu velkaneuvontaan. Siellä asia ratkaistaan sun kannalta kivasti. Voisko joku ystävällisesti maksaa tän mun asuntovelan pois tasapuolisuuden nimissä? Tai edes puolet?
Alussa ne sai kuulemma rahaa niin helposti, taisi takaisin maksaminen ihan unohtua.
Olin just imettämässä ja lapsi häiriintyi
mitäs on mennyt ottelemaan velat eikä LYHENNELLYT niitä vaan maksellut vain korkoja ja ottanut lisää velkoja... En kyllä kehtaisi noin suureen ääneen huudella omaa typeryyttäni...
nämä jutut aina muistuttavat että se väitetystä Einsteinin sanonta äärettömyydestä pitää hyvin kutiinsa.
Tiina istuu pankin päällä. Voisi alkaa käyttää sitä rahan hankintaa jotta voisi maksaa velkansa.
Ne taisi olla ulosotossa. Käsittämätön määrä velkaa pikavipeillä
Ei se huutaminen tuossa kyllä auta