Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

72kg!!! Miten ihmeessä suomalainen nainen voi painaa niin paljon?? Itse olen 179cm ja painan saman verran.

Vierailija
29.08.2026 |

Enkä edes ole laiha vaan mahaa ja lihaksia löytyy.

Kommentit (712)

Vierailija
501/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on 179 ja painaa 72kg niin pitäisi ehkä ryhdistäytyä. Tosi kevyt. 

Läppäsisin yhdellä iskulla sut maihin. Tarviit massaa. Venäjä tulee ja minä en ajatellut tehdä ihan kaikkea. Oletko kuullut salista? 

t. M 171 ja puolcm 82kg Nyrkkimanner- nyrkkimanner

Jooh. No mun mies on 175/70 ja rasvaprosentti varmaan kolme, niin tiukkaan pakattua lihaa se on. Ja sen kokoiseksi äijäksi käsittämättömän vahva.

Mutta; sillä on myös aivot eikä olisi ikinä niin nolo, että uhoaisi jollekin vauva-palstan avaukselle netissä 😂

Ps. Sinä olet aika tuhti tapaus.

Vierailija
502/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No normaali painonnousu on raskausaikana 10-12 kiloa. Siinä on nopeasti 60-kiloinen 72-kiloinen ja jos puoliso on saamaton laiskimus joka ei osallistu arkeen, niin niitä raskauskiloja ei niin vaan pudoteta. Ja kyllä, sen painon kuuluu raskaana nousta tai voi vauvan kasvu vaarantua. Ole hyvä :) Ainiin itse painan 85 kiloa, vaikka ylipainoa on vain noin 5kg ja olen nainen, eikö olekin ihmeellistä?

Vau, mikä tieteellinen esitys.  

Eli siis: raskausaikana paino nousee 10–12 kiloa (totta), joskus siitä osa jää (myös totta), ja jos mies on laiska, niin ne kilot jäävät vielä varmemmin (selvästi tärkein tekijä koko asiassa). Ja kun itse painat 85 kiloa “vain 5 kilon ylipainolla”, niin sehän todistaa, että naisilla on jokin mystinen oikeus olla raskaita ilman, että se olisi ylipainoa.  

Looginen ketju on kyllä rautaista:  

1. Raskaus vaatii painonnousua  

2. Siksi naisen kuuluu olla raskaampi myös sen jälkeen  

3. Ja jos kilot eivät lähde, syy on miehen laiskuus, ei mikään muu.  

Erittäin vakuuttavaa. Seuraavaksi varmaan kuulemme, että koska naisilla on kuukautiset, heillä kuuluu olla myös korkeampi verenpaine ja huonompi kolesteroli. Biologia selittää kaiken, kunhan valitsee oikeat osat siitä.  

Ja tuo 85 kg / “vain 5 kg ylipainoa” -kombo on kyllä hieno. Joko olet aika pitkä nainen, tai sitten olet määritellyt “ylipainon” uudelleen tavalla, joka tekee BMI:stä melkein yhtä joustavan kuin omatunnosta. Molemmat vaihtoehdot ovat mielenkiintoisia.

Täytyy kyllä olla mies (ja hyvin epävarma sellainen), että tässä voi jäädä epäselväksi onko nainen pitkä vai sittenkin vain harhainen. Millä tavalla 180cm nainen on susta mielenkiintoinen? Ei se ole ollenkaan harvinaista. Tunnen itseäni paljon pidempiäkin naisia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt.

Vierailija
504/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on täysin oikeassa. Mä olen 165/60 enkä laske itseäni hoikaksi. Mun 65-vuotias äitini on saman pituinen ja painaa 5kg enemmän. On itsekin sanonut kuinka vtuttaa olla niin turvonnut. Niin, ja mä käytän M-kokoa. Yksikään mun pituinen yli 70-kiloinen nainen ei siihen kokoon sovi. Mahtuu juu kun kangas venyy, mutta ei sovi.

Äitisi kannattaa miettiä asiaa uudelleen. Hänen bmi:nsä on 23,9 ja yli 65 vuotiaille suositeltava arvo on 24-29. 

No äitini ei halua olla ylipainoinen, minkä ymmärrän täysin. Ihan sama mitä jotkut haistapaska-suositukset sanoo.

Vierailija
505/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppäsisin yhdellä iskulla sut maihin. Tarviit massaa. Venäjä tulee ja minä en ajatellut tehdä ihan kaikkea. Oletko kuullut salista? 

Jooh. No mun mies on 175/70 ja rasvaprosentti varmaan kolme, niin tiukkaan pakattua lihaa se on. Ja sen kokoiseksi äijäksi käsittämättömän vahva.

Mutta; sillä on myös aivot eikä olisi ikinä niin nolo, että uhoaisi jollekin vauva-palstan avaukselle netissä 😂

Kenelläkään miehellä ei ole rasvaprosentti 3, paitsi pari päivää ennen ja jälkeen kehonrakennus kisoja.

Vierailija
506/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet oikeasti tosi riuku. Se että lihakset näkyy ja jänteet näkyy. Se ei kerro voimasta ja kestävyydestä yhtään. Olet peilikuvan vanki. Hanki massaa että pärjäät miesten maailmassa. 

Vierailija
507/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkä hän on 15v pojan mitoista, pitkähkö ja laiha. Sulla kyllä mitään lihaksia ole tuolla painolla. 

Kyllä sitä nyt vaan on ihan hyvin lihaksia. Maastaveto 170kg ja penkistä 10x120kg.

Älkää purkako sitä minuun jos ootte läskejä.

Ap

Ei ap, valehdellaankin paremmin kuin sinä, vaikka et muuta puhukkaan kuin valhetta.

Vierailija
508/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet oikeasti tosi riuku. Se että lihakset näkyy ja jänteet näkyy. Se ei kerro voimasta ja kestävyydestä yhtään. Olet peilikuvan vanki. Hanki massaa että pärjäät miesten maailmassa. 

Hei napero, tuon kommentin kirjoittaja on nainen.

Vierailija
509/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään miehellä ei ole rasvaprosentti 3, paitsi pari päivää ennen ja jälkeen kehonrakennus kisoja.

Kertoo alhaisesta testotasosta, jos pitää itseään alhaisella rasvaprosentilla ja lihakset ei kasva. Tuon kokoisella aikuisella miehellä 70kg on liian matala. Ei ole syöty oikein ja tehty voimaharjoittelua. Liian kevyt. 

Toki jos on parikymppinen poika, niin normaali paino. Aikuinen mies on jo moninkertaistanut lihasmassansa viisissäkympeissä suhteessa näihin poikiin. Enkä puhu läskistä vaan lihasmassassta joka painaa. 33 leuanvetoa on mentävä. Jos painat 70, niin voi mennä helpommin. Mutta teeppä sama 82kg lisäpainoilla. 

Minä teen ja läimin näitä yhdellä kädellä tatamille. Hankkikaa massaa niin pärjäätte. Sanoisin että se 70kg on pojan tai naisen paino. Emme elä missään balttiassa tai nälkävuosissa. Syökää oikein niin se massa kasvaa jalkoihin ja vähän käsiinkin.

Vierailija
510/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski mikä läski. Älä selitä.

Minun kroppa on sellainen mitä mallimiehillä lehtien kannessa on, poislukien pari kiloa vatsarasvaa joka peittää sixpäckin. Eli on selvästi erottuvat lihakset mutten ole mikään plösö bull mentula tyyppinen.

Koskaan en ole saanut kuulla olevani kukkakeppi tms ja paljon vientiä löytyisi minulle ihan suomalaistenkin naisten keskuudessa. Tutkimusten mukaan naisia kiinnostaakin eniten miehet joitten rasvaprosentti on 10-12%, ja oma rasvaprosenttini on mittauksissa ollut hieman vajaa 10.

Ap

Vierailija
511/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia on aika eri vartaloisia. Miehissä vaihtelu on pienempää. 

Otetaan nyt esimerkkinä vaikka tämä 178cm mies joka painaa 70kg?

Jos hän on armeijaikäisestä asti treenannut progressiivisesti ja monipuolisesti joka viikko ja noudattanut tunnollisesti urheilullista ja tervehenkistä elämää, niin jossain on ihan vika kun lihasmassa ei ole kasvanut painoa...

Liian vähän proteiinia. Liikaa aerobista harjoittelua, voimaharjoittelun vältettelyä, väärin tehtyjä väärällä tekniikalla tehtyjä voimisteluliikkeitä. Massan pitäisi kasvaa ihan ilman painoa tehtävillä voimisteluliikkeillä. 

Jos ei ole lihasmassa kasvanut kolmeenkymppiin mennessä, niin pielessä ollaan vakavasti. On tehty väärin asioita.

Vierailija
512/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on armeijaikäisestä asti treenannut progressiivisesti ja monipuolisesti joka viikko ja noudattanut tunnollisesti urheilullista ja tervehenkistä elämää, niin jossain on ihan vika kun lihasmassa ei ole kasvanut painoa...

Liian vähän proteiinia. Liikaa aerobista harjoittelua, voimaharjoittelun vältettelyä, väärin tehtyjä väärällä tekniikalla tehtyjä voimisteluliikkeitä. Massan pitäisi kasvaa ihan ilman painoa tehtävillä voimisteluliikkeillä. 

Jos ei ole lihasmassa kasvanut kolmeenkymppiin mennessä, niin pielessä ollaan vakavasti. On tehty väärin asioita.

Monilla miehillä testosteronin tuotanto on heikkoa ja heillä ei partakaan kasva kunnolla. Heiveröisiä ja siloposkisia. Varmasti yksi merkittävin syy ettei paino nouse miehekkäälle tasolle. Usein näillä on myös rasvaakin sen 70kg lisänä.

Vierailija
513/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä testosteronin tuotanto on heikkoa ja heillä ei partakaan kasva kunnolla. Heiveröisiä ja siloposkisia. Varmasti yksi merkittävin syy ettei paino nouse miehekkäälle tasolle. Usein näillä on myös rasvaakin sen 70kg lisänä.

70kg mies on oikeasti tosi kevyt. Helppo lennättää useita metrejä ilmalennossa. Toiset on heiveröisempiä luustoltaankin. Ei ole nuorena saatu kunnon ruokaa syötäväksi. Testotasot on nykyään miehillä matalat.

Vierailija
514/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen 70 kiloiseenkin mahtuu ihan hyvin lihaksia jos on alhainen rasvaprosentti.

Esim 6% vs 16% rasvaprosentti. 16% ei ole mikään lihava vaan ihan normaali, ja vain hieman yli optimaalisen 10-15% rajan. Kuitenkin, jos joku himotreenaja on saavuttanut 6% rasvaprosentin niin hänellä voi olla 7kg enemmän lihaksia vaikka paino on sama.

Vierailija
515/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä olet noi lyhyt? Eikö äitisi rakasta sinua?

Lyhyt ja laiha kuin pulkannaru.

"laiha kuin pulkannaru". Onpas nyt taas kouppaamista. Kyllä se nyt niin menee että sinä olet läski ja minä lihaksikas normipainoinen.

Ap

Ei kun se menee niin, että sinulla läski kertyy korvien väliin. Sitä ei poista mikään laihdutus, eikä treenaaminen. Lopputuloksen voi lukea vauvapalstalta.

Vierailija
516/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n tapa ihmetellä suomalaisen keskivertonaisen 164 sentin pituutta ja 72 kilon painoa oli tarpeettoman loukkaava. Silti hänen varsinainen havaintonsa ei ollut täysin tuulesta temmattu: noilla luvuilla painoindeksi on noin 26,8 eli jo ylipainon puolella. Ilmeisesti tästä ei kuitenkaan saa edes keskustella, ellei samalla vakuuta kymmenen kertaa, että jokainen vartalo on täydellinen.

Palstan reaktio oli minusta vielä rumempi. AP:n sivullista vaimoa alettiin kutsua anorektiseksi, poikamaiseksi, tissittömäksi, lapsenvartaloiseksi ja ostovaimoksi. Hänen naisellisuutensa mitätöitiin, vaikka hän ei ole itse kirjoittanut ketjuun sanaakaan.

Ja tämän tekevät naiset, jotka samalla puhuvat naisten välisestä solidaarisuudesta ja kehorauhasta.

Laihojen naisten vartaloita saa täällä ilmeisesti haukkua täysin vapaasti. Heille saa kertoa, etteivät he näytä aikuisilta naisilta ilman riittäviä rintoja, lantiota ja takapuolta. Eikä heidän pitäisi edes loukkaantua, koska laihuus on muka ihanne. Aika kätevä kehorauha: se koskee vain sellaisia vartaloita, joihin itse pystyy samaistumaan.

AP ilmaisi asiansa rumasti, mutta palstan naiset todistivat vastauksillaan juuri sen, mistä täällä ei haluta puhua. Monelle naisten välinen solidaarisuus tarkoittaa käytännössä sitä, että omaa vartaloa puolustetaan repimällä erilaisen naisen vartalo kappaleiksi.

Olen aidosti pettynyt. En niinkään siihen, että naiset puolustavat itseään, vaan siihen, kuinka nopeasti puolustus muuttuu toisen, täysin sivullisen naisen nöyryyttämiseksi. Ehkä palstalla ei oikeasti vastusteta vartaloiden haukkumista. Täällä vastustetaan vain oman vartalotyypin haukkumista, vaikka olisi aihetta laihduttaa terveelliseen kokoon.

Keskiarvoja laskiessa on hyvä huomioida myös ikärakenne. Me ikäännymme kansakuntana ja näin ollen väistämättä myös ka painoindeksi nousee. Suurin ikäluokka tulee vielä kauan osumaan 55 ja 70 ikävuoden väliin. Ylipainoisiahan Suomessa on naisista lähes puolet ja miehistä lähes 60%, naisten ollessa myös se iäkkäämpi ryhmä.

Mitä tulee aloittajan mielikuvitusystävästä kommentoimiseen: kukaa ei usko hänellä olevan 39 kiloista aikuista kumppania, ei kukaan. Täällä on siis "herjattu" mielikuvitusolentoa. Naisilla on omakohtainen kokemus painon kehittymisestä suhteessa ikään ja pituuskasvuun. Naiset myös seuraavat lastensa kasvua yhteistyössä neuvolan kanssa. On siis ihan näppituntuma siitä mitä tarkoittaa 39 kiloa.

"Kun mittarina käytetään BMI:n sijasta rasvaprosenttia tai vyötärönympärystä, selvästi lihavien naisten osuus nousee ja on itse asiassa suurempi kuin miesten. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) Terve Suomi -tutkimuksen mukaan merkittävästi lihavia (kehonkoostumuksellisesti) on naisista 30 % ja miehistä 27 %."

Ja?

Ja kun maksan terveyttä käytetään mittarina on vaikeita elintasosairauksia sairastavien miesten osuus huomattavasti naisia korkempi. Mitä sinä nyt haluat tällä siis sanoa? Että jopa 3% enemmän naisista kuin miehistä on sinun silmällesi kärsimystä aiheuttavan vastenmielisen näköisiä, mutta molemmista sukupuolista vähintään joka kolmas?

No voihan itku.

Vierailija
517/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen 182 cm nainen ja painan enemmän.

Ihan hyvän muotoinen.

Vierailija
518/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sunkin keskittyä siihen aerobiseen niin pääset portaatkin ylös. Ketään ei kiinnosta mikään lihasten kasvattelu paitsi ehkä jotain piilohomoja

Vierailija
519/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun 18 vuotias poikani on 175 cm pitkä ja painaa 68 kg. Hän on kyllä todella hoikka, vyötärö on niin kapea että mulla kahden käden sormet yltää lähes ympäri. Jalatkin on melkoiset tikut. Treenaa salilla mutta tietysti vain yläkroppaa, joten siellä on kyllä lihasta.

Söötti poika kaikin puolin, mutta ennen kuin miehistyy ei varmaan aikuisia naisia miellytä, paitsi aasialaisia toki, koska on heidän mittapuissaan ihan raamikas.

Toivottavasti ei ole perinyt äitinsä luonnetta. Se johtaisi naisettomuuteen, joka johtaa siihen, että oma äitinsäkin tietämättään mollaa poikaa inceliksi.

höpsistä, mikä kiire hänellä on ja miksi hänen edes pitäisi viehättää aikuisia naisia kun on itsekin vielä varsin nuori. Hän seukkailee teinityttöjen kanssa, tietenkin.

Luotan että hän vartaloltaankin miehistyy sitä myötä kuin kasvaa ja kypsyy luonteeltaankin. Harva lopulta jää sinne 18 vuotiaan tasolle fyysisesti ja älyllisesti, kuten aloittajalle on päässyt käymään.

Sinulla on selvä mieltymys insestiin, kun sanoit, ettei poika viehätä aikuisia naisia.

öööh, nyt jouduit jo aikalailla venymään, että löysit jotain jolla koittaa tökkiä. Koska olen sitä mieltä, että aikuisia naisia EI yleisesti viehätä nuoren pojan kroppa, jollainen aloittajalla väistämättä lukujen valossa on, olen taipuvainen insestiin.

Selvä homma. 

Vinkkinä, niitä naisia jotka eivät tarvitse miestä matkalippuna parempaan elämään, kiinnostaa yleensä asialliset, keskustelutaitoiset ja huomaavaiset miehet. Vähemmän happamat kiukuttelijat.

Sivusta pakko sanoa, että mainitsit aasialaiset naiset. Monissa Aasian kulttuureissa toisten ihmisten ja varsinkin omien perheenjäsenten kunnioittaminen on erittäin tärkeää. Sinulta se puuttuu kokonaan.

Tottakai, Aasilaiset naiset yleisesti viehättyvät pienempikokoisista miehistä kuin länsimaiset. Olen asunut ja opiskellut kaakkois-Aasiassa joten tästä on ihan tietoakin eikä pelkkää mutua.

Johtuu ihan siitä, että suomalainen punkeronainen tuntisi itsensä jättiläiseksi normaalipainoisen miehen rinnalla.

Minä en viitsi sanoa mistä se todellisuudessa johtuu, koska minulla ei ole tarvetta aiheuttaa pahaa mieltä miehissä, jotka saattavat muutenkin kokea epävarmuutta koostaan.

Ja kuten sanottu, ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja mukava ja kiinnostava persoona paikkaa naisten silmissä mahdollisia ulkoisia puutteita. Mulla on mm vanha kaveri jostain yläasteen ajoilta saakka, joka on ehkä karvan yli 160 cm pitkä ja hieman vatsakas. Hänellä on oikein kivan näköinen, liikunnallinen ja ennen kaikkea kivanluonteinen vaimo sekä hänen kanssaan pieni perhe. Eikä kaveri ole edes rikas tai akateeminen :D

Käsittääkseni ja palstamammojen tietotoimiston mukaan enemmistö ulkomaalaisen naisen löytäneistä miehistä ovat aivan samanlaisia. Ja vaimot ovat yleensä oikein kivan näköisiä, liikunnallisia ja ennen kaikkea kivanluonteisia.

Riippuu aivan täysin miehestä ja niistä olosuhteista kuinka on vaimonsa löytänyt.

Trust me, esim minulle hyvin tutussa itäisessä Pohjois-Karjalassa on tuontivaimot olleet lähes sata prosenttisesti käytännössä omaishoitajia päihderiippuvaiselle ja /tai mielenterveysongelmaiselle miehelleen. Kaikki raha mitä sattuu jäämään yli lähetetään kotiin naisen perheelle. Naisilla on yleensä jo omia lapsia, jotka elävät sukulaisten kanssa. Toki tulonsiirtojen lisäksi nämä naiset ovat olleet hyvin ahkeria työskentelemään itse: kerätään marjaa ja sieniä, työskennellään lähihoitajana tai kotisiivoojana, myydään itsetekemiä käsitöitä tai leipomuksia jne.

Vierailija
520/712 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski mikä läski. Älä selitä.

Minun kroppa on sellainen mitä mallimiehillä lehtien kannessa on, poislukien pari kiloa vatsarasvaa joka peittää sixpäckin. Eli on selvästi erottuvat lihakset mutten ole mikään plösö bull mentula tyyppinen.

Koskaan en ole saanut kuulla olevani kukkakeppi tms ja paljon vientiä löytyisi minulle ihan suomalaistenkin naisten keskuudessa. Tutkimusten mukaan naisia kiinnostaakin eniten miehet joitten rasvaprosentti on 10-12%, ja oma rasvaprosenttini on mittauksissa ollut hieman vajaa 10.

Ap

Sivusta. Olen myös ollut noissa mitoissa ja kroppa oli todella komea. Nyt on tullut vähän kiloja lisää, eikä vatsalihakset enää näy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi