Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä jotka olette töissä on saatu mies tekemään kotitöitä?

Vierailija
27.05.2007 |

Meillä minä olen nyt sitten osapäivätöissä ja olen ruvennut nukkumaan huonosti, koska stressaa se että kaikki huushollihommat on edelleen mun harteilla.

Miten siis käytännössä toteutatte kotitöiden jaon vastahakoisen miehen kanssa? Meillä ei mies sinänsä kieltäydy, mutta vaikka asiasta on aikaisemmin puhuttu, petraus on kestänyt pari päivää ja sitten on palattu normaaliin. Onko teillä muilla jotkut kotityölistat, vai? Vai onko sovittu kullekin tietyt askareet? Meillä on mies sitä tasoa, että se jättää syönnin päälle kaikki astiat pöytään. Sen verran olen saanut sitä koulittua, ettei enää ole voit ja maidotkin pilaantumassa tuntikausia, jos en ole kotona.

Nyt lähden tästä leikkaamaan 3000 neliötä nurmikkoa, tuun sitten katsomaan jossain vaiheessa josko olis ideoita...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä miehellä meni vaan hermo kun en ehtinyt mitään tekeen... niin nälkähän sille tuli ja on se aina ruokaa osannu laittaa ja siivota... ei muuta kuin lista seinään johon kirjoitat imurointi, tiskien laitto ym. ja sitten kirjoitatte nimikirjaimet ja päivän siihen alle niin tiedätte mitä on tehty ja koska... ei välttämättä kannata vaatia kaikkea, mutta jos löytyis sellaset fiksut helpot asiat mitä mies osaa ja haluaa tehdä....

Vierailija
2/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä usein yksi vapaa viikolla ja silloin siivoaa ja tekee ruokia pakkaseen asti ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättänyt myös pahimmillaan ne voit ja maidotkin pöytään pilaantumaan lautasten lisäksi. Ja ei toimi, jos sovitaan, että on sun vuoro pestä vessa tai imuroida seuraavaksi. Mies imuroi sitten kun huvittaa, eli kolmen viikon päästä, tai yrittää saada 3-vuotiaamme ja 2-vuotiaamme puikkoihin lahjomalla.

Mies ei voi myöskään tyhjentää astianpesukonetta " kun ei tiedä mihin astiat kuuluu" tai kuivat ostokset jää pöydälle kassiin, " kun ei tiedä mihin puuropaketit kuuluu" ... Puhtaita vaatteitaankaan ei löydä, vaikka ne sentäs olen saanut miehen huolehtimaan itse. Hänellä on oma puhtaan pyykin kori. Sieltä hän aina kaivaa kasasta kaikki vaatteet. Kaapista ei osaa katsoa, vaikka on itse sen jopa järjestänyt ja laittanut ihan laputkin " sukat, paidat, t-paidat, alushousut, housut...). Hyvä, kun sentäs vie likaiset pyykkikoppaan ettei enää jätä lojumaan lattialle.

Ja jos alkaa poistaa tahroja, niin saattaa tehdä sen puhtaalla tiskirätillä, pesaista samalla rätillä ja samoilla lämpöisillä wc-pöntöstä kakkatahrat ja ikkunan tahrat, pyyhkiä pöydät ja lattioista pahimmat tahrat ja ovenkarmit, ja sitten bravuurina jättää sen samaisen rätin märkänä ja haisevana lojumaan altaaseen. Ja aineeksi saattaa tempaista tekstiilin puhdistussuihketta " yleispuhdistusaineeksi" . Elikkäs koulimista on...

Vierailija
4/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tekee töikseen?

Vierailija
5/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa oma-aloitteisesti roskia ja kaupassa käynnin jne.

Vierailija
6/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen on kyllä tehnyt ihan pyytämättä kaikkea.

Vierailija
7/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa herumaan kun auttaa kotitöissä.

Vierailija
8/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee nykyään kaiken (olen raskaana ja vaikea raskaus), mutta on tehnyt kyllä aina paljon. Luultiin että tehtiin aikaisemmin suht puoliksi, mutta nyt kun mies on tehnyt kaiken, niin on kyllä sanonut, ettei ole aikaisemmin tehnyt puolta. Mä kun olen ollut aikaisemmin yh ja sitä ennen elänyt miehen kanssa, joka ei sairautensa takia jaksanut tehdä kuin pienen määrän kotitöitä, niin mulla ei tietty vertailukohtaa ole ollutkaan, että paljonko olisi ollut puolet oikeasti. Mies taas ei ole aikaisemmin elänyt perheessä, joten ei ehkä hoksannut sitä, että miten paljon esim. pyykinpesuun menee aikaa perheessä verrattuna yhden aikuisen talouteen. No, mutta mun miestä ei voi ainakaan laiskuudesta moittia ja kunhan tuo vauva saadaan taas turvallisille vesille, niin mäkin tosiaan hyppään taas uurastamaan.

Mutta jos oikeasti haluaa saada miehen arvostamaan, että paljonko nainen tekee kotitöitä, niin kannattaa vaihtaa roolit vaikka kahdeksi viikoksi (jollei ihan näin rajusti kuin meillä eli moneksi kuukaudeksi) ihan nurinpäin. Jos sen jälkeenkin kehtaa elellä loisena, niin se on sitten sellainen mies, jota ei muuta mikään. Ulkopuolelta kun miestä ei voi muuttaa. Ja jos ei itse kestä sitä, että mies ei tee mitään, niin mies pitää sitten ulkoistaa. Kaikki muu on ajan ja energian hukkaa.

Vierailija
9/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noin kädettömät miehet tekee työkseen? Kirjoituksista ymmärsin, etteivät he ole mitään vammaisia kuitenkaan?

Vierailija
10/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä raskaana ja toivottaman väsynyt. Onneksi mulla on hyväpalkkainen työ, että oli varaa siihen ratkaisuun. Itselle jäi vielä tehtäväksi ruuat, pyykit ja (pieni) puutarha ja tietysti isompien lasten hoito osittain.

Vierailija
11/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ex-poikaystävät olivat tällaisia, ja aviomies tietenkin myös. Miksi edes seurustella muunlaisten miesten kanssa?

Vierailija
12/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni pitää itsekin siististä ja puhtaasta kodista, niin ei ole ongelmaa kotitöiden suhteen. Hyi mikä ajatus että aikuinen äijä ei osaa korjata jälkiään!