Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs hyödyllistä tekoälyllä voisi tehdä?

Vierailija
28.08.2026 |

Mitäs hyödyllistä tekoälyllä voisi tehdä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ymmärrä miksi kaikki ressaa siitä tekoälystä ja jostain maailmanlopusta.

Sehän on ihan pirun hyvä kone, kunhan sille antaa oikeita hommia.

Minäkin latasin sen puhelimeen ja nyt se hoitaa kaikki vaikeat jutut puolesta.

Eilenkin kysyin siltä, että kumpaan suuntaan makkara pitää kääntää grillissä, että se paistuu tasaisesti.

Kone sanoi että puolivälissä pitää pyöräyttää ympäri. Kyllä säästyi päänvaivaa!

Ja viime viikolla käskin sen miettiä valmiiksi, kumpaan jalkaan laitan vasemman sukan ja kumpaan oikean, ettei tarvi aamulla unenpöpperössä arpoa. Se teki minulle oikein listan.

Kyllä nykytekniikka on ihmeellistä, ei tarvi itse miettiä enää mitään turhaa.Kyllä Urho Kekkonenkin olisi tämmöistä käyttänyt!

Urkki oli kova kalamies, niin se olisi varmaan kysynyt tekoälyltä, että kummalla puolella venettä kannattaa istua, ettei ahvenet säiky kaljua.

Ja varmaan se olisi käskenyt koneen valita sille sopivat kalsarit hiihtolenkille, ettei tule hiki persauksiin, kun lehtimiehet juoksee perässä. Ei Urkkikaan jaksanut kaikkea pikkusäätöä itse miettiä, kun piti valtiota johtaa.

Koneet on luotu auttamaan ihmistä. Huomenna meinasin kysyä siltä, montako kertaa kahvilusikkaa pitää pyöräyttää kupissa, että sokeri sulaa. Kyllä elämä on helppoa nykyään!

Vierailija
42/44 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei osaa promptata oikein, eivätkä he ymmärrä, mihin kaikkeen tekoälyä voi käyttää. 

Tuohan se on vaativa osuus, jos yrittää jotain hyvää ja vaikeampaa tehdä. Joutuu tekemään monta kertaa, että menee oikein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemukset ja CV. Toki kannattaa muokata jos jokin sanavalinta tai ilmaisu ei tunnu omalta. 

Voit myös pyytää palautetta hakemuksestasi, jos haluat kirjoittaa kokonaan itse. Se voi antaa kuitenkin ihan hyviä vinkkejä. 

Vierailija
44/44 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat nopeita vastauksia kysymyksiin joista et tiedä minkä verran niissä on totuutta mukana. Jos tää riittää (kuten turhan monelle riittää) niin tekoälyhän on loistava työkalu. 

Tarkoitatko, että se on täsmälleen sama kuin itse lukisi kirjasta, uutisista jne. (et tiedä paljonko totuutta on mukana), mutta nopeampaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi