Tehdään yksi asia selväksi nyt kerralla: Työssäkäyvä yksittäinen ihminen ei maksa kenenkään toisen "lorvimista"
Sä maksat veroja siitä että sä asut valtiossa jossa sä voit kävellä kadulla ilman että sut ryöstetään joka kerta kun sä menet ulos ja jossa sä asut puhtaassa ympäristössä voiden hyvin verrattuna muualle maailmaa.
Sun palkasta menee about 1% työttömyyden hoitoon ja siihen että jos sä itse jäät työttämäksi niin sustakin pidetän huolta. Sun palkasta ei mene puolet työttömille vaan 1%. Sä työnnät saman summan joka kuukausi johonkin vielä järjettömämpään asiaan minkä kanssa sulla ei ole mitään ongelmaa. Sun rahat eivät mene työttömille vaan siihen että sä elät valtiossa jossa sun on hyvä elää.
Tiivistys: Sun palkka ei mene työttömille. Eli sä voit lopettaa sen harhassa elämisen että sä muka maksat työttömien lorvimisen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka maksetaan verovaroin, sellainen työpaikka pitäisi olla määräaikainen max 6kk kerrallaan. Sitten aina tarkistetaan osaaminen ja motivaatio. Jos puutteita ilmenee, ei muuta kuin pihalle ja seuraava tilalle.
Eli haluat palkata julkiselle sektorille lisää rekrytoinnista ja perehdytyksestä vastaavaa hr porukkaa. Jotka tosin eivät saa rekryjä maaliin tai perehdytyksiä tehtyä, kun niiden vakanssit päättyvät tuontuostakin.
Minä maksoin ex-avomieheni lorvimisen pari vuotta, kun hän puoli vuotta yhteenmuuttomme jälkeen irtisanoutui töistä, eikä hakeutunut enää uuteen työhön (tätä asiaa minulta salaili). Tukien hakeminenkin oli kuukausien pakotuksen ja painostuksen takana, mutta nekin rahat meni lopulta kaikkeen muuhuun kuin asumiseen, syömiseen ja muihin perustarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni tuntuu kuitenkin kuvittelevan, että se minkä itse maksaa veroissa annetaan suoraan jollekin työttömälle. Osa trollailee ihan tarkoituksella, mutta on kai niitäkin, jotka oikeasti kuvittelevat, että just heidän veroeuroilla kustannetaan naapurin työttömän sohvalla makoilu (mikä sekin on yleinen harhaluulo, että just sohvalla makaaminen olis se, mitä työtön tekee päivät pitkät).
Voi lässyn lässyn. Jokaisessa parin rivin kommentissa kaikki eivät ala avata koko valtion ja kuntien talousarviota. Konkreettisesti tälläkin hetkellä useissa kaupungeissa on yt:t, jotka suoraan lähteävt siitä, että kuntien osuus työttömyysmaksuista on niin suoreet. Siinä sitten menee veronmaksajilta nämä "täällä on hyvä elää" palvelut alta, kun jengi raapii persettään kotona.
Ja se työttömyys on tietysti mielestäsi niiden työttömien syy. Ei sen, ettei työpaikkoja ole. En ole muuten kertaakaan raapinut tänään persettäni. Onko se joku työttömien harrastus sohvalla makoilun lisäksi? Olen varmaan huono työtön.
Kuinka monta ryöstö uhkausta olet postannut nettiin niin kuin ap?
En yhtäkään, eikä tässäkään aloituksessa ketään ole uhattu ryöstää.
No siiinähän sanotaan ihan selväksi, että verot pitää maksaa, ettei ryöstetä joka kerta kun menet ulos. Sulla ei taida olla mitään käsitystä mikä on epäsuorauhkaus tai sitten olet ap, joka vasta nyt tajusi, miten huonolta tuo näyttää.
Jos mafian setä tulee myymään sulle palovakuutusta, ettei talosi pala, niin varmaan olet sitä mieltä, ettei hän uhkailu sinua?
On nettosaajia ja nettomaksajia. Nettomaksajiin kuuluvat hyvätuloiset eli yli 80000e vuosiansioita saavat, (lapsettomat) terveet, keski-ikäiset. Kaikki muut alle noiden vuositulojen on nettosaajia. Jotkut tuosta sakista yltävät ehkä eläkeiän kynnyksellä nettomaksajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sairaisiin kuluu paljon enemmän kuin työttömiin ja sairaudet ovat vähintään yhtä paljon itsestä kiinni kuin työttömyys.
Tämä on totta. Sairaita kuitenkin säälitään ja työttömiä halveksitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni tuntuu kuitenkin kuvittelevan, että se minkä itse maksaa veroissa annetaan suoraan jollekin työttömälle. Osa trollailee ihan tarkoituksella, mutta on kai niitäkin, jotka oikeasti kuvittelevat, että just heidän veroeuroilla kustannetaan naapurin työttömän sohvalla makoilu (mikä sekin on yleinen harhaluulo, että just sohvalla makaaminen olis se, mitä työtön tekee päivät pitkät).
No höpö. Ei veronkertymä ole mitenkään korvamerkitty. Eikä kukaan näin edes kuvittele. Mutta ihan oikein sikäli et näin voi ajatella, 2 -3 työssäkäyvää maksaa ihan käytännössä sen neljännen elämän no vaikka siinä samassa talossa -))! Se sohvalla makoilu on ihan yleisesti hyväksytty termi, se ei tarkoita et jokaisen työttömän pitäisi tai et sitä tekevät vaan se on termi "ei työssä käyvälle". Ei siitä tarvi mieltänsä pahoittaa.
Veronmaksajien rahoista kunnostetaan mm. tiet, koulutus (osaava työvoima), turvallisuus (armeija, oikeuslaitos jne.), terveydenhoito jne., kaupungin puhtaanapito, kunnostus, maisemointi jne. Suomessa verorahat valuvat usein hinta-laatusuhteelta hyvin, hyvin huonoa laatua tarjoaville yrityksille
Voidaan puhua esim. rakennus- tai hoiva-alasta. Omaiseni on ympärivuorokautisen palveluasumisen piirissä. Se maksaa maltaita, mutta silti järkälemäinen osa hoivasta valuu omaisille. Ja jos omainen ei näitä hoida, voi käydä ihan mitä vain. Haikailen julkisesti rahoitettujen hoivapalveluiden perään!
Vierailija kirjoitti:
voi v*ttu mitä oksennusta "Sä maksat sä asut sä voit" Opettele apina suomea.
nää voisit ite kuule opetella. on iha sallittua täällä murteella kirjottaa. tämä ku ei oo mikää virasto vaan netti foorumi
Vierailija kirjoitti:
Jos mä en saa tukia, niin röystän sut - vol55544566666
Näiden suojelurahojen kerääjien kannattaa huomioida, että suorien työttömyyskorvauksien lisäksi töyssäkäyvät maksavat näidne roadmanien terveydenhuollon ja muut julkiset palvelut.
Ehdotan kuolemanpartioita kaikille joumääneille ja muille sosiaalitapauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nää voisit ite kuule opetella. on iha sallittua täällä murteella kirjottaa. tämä ku ei oo mikää virasto vaan netti foorumi
No tää. Ja eihän mä ja sä ole edes mitään murretta, vaan puhuttua yleiskieltä??
Työttömät maksavat veroa toisten rahoilla eivätkä maksa yhteiskunnan palveluista itse mitään vaikka käyttävät näitä.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei ole lorvija.
Aika suuri osa on lorvijoita.
Työttömyyskorvauksesta menee veroa 25 %.
Eli minä työtön maksan sinun työssäkäyvän Suomen valtion verovaroilla kustannettuja palveluja. Voisin nekin eurot käyttää ihan itse. Ostaisin vaikka kaljaa ja joisin sohvalla maaten ja raapisin persettä, hitto soikoon.
Suomessa ja monessa muussa maksetaan veroja siitä, että omat lapset tulevat ryöstetyksi ulkomaalaisten siittämien teinilasten toimesta, vaikka ulkomaalaiset saavat myös sitä sosiaaliturvaa. Eli väite siitä, että veroja maksamalla saadaan pidettyä kadut turvallisena ei toimi edes nyt.
Se on tietysti itsestään selvää, ettei tavallisen palkansaajan verokertymällä makseta kenkään sosiaaliturvaa, eikä mitään muutakaan. Kyse onkin suuresta kokonaisuudesta, eikä yksittäisestä veronmaksajasta.
"Kun sä ajat formulaa...."
Työtön lorvija bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitää pienentää lisää. Yhä kuuluu ulinaa.
Kyllä se jossain vaiheessa vaimenee.
Voitais aloittaa pudottamalla Suomessakin perustoimeentulotuki nykyisestä vajaasta kuudesta sadasta samalle tasolle kuin Ruotsissa eli 360 euroon.
Ruotsin Riksnorm on tänä vuonna 5220 SEK + hyväksyttävät asumismenot ja eläminen Ruotsissa on halvempaa. Mistä pieraisit tuon 300€?
Vierailija kirjoitti:
Voisit itse opetella kirjoittamaan.Ekaluokkalainenkin kirjoittaa paremmin kuin sinä,en ole vielä nähnytkään tälläistä määrää virheitä lyhyessä tekstissä.-eri
Jos palkka maksetaan verovaroin, sellainen työpaikka pitäisi olla määräaikainen max 6kk kerrallaan. Sitten aina tarkistetaan osaaminen ja motivaatio. Jos puutteita ilmenee, ei muuta kuin pihalle ja seuraava tilalle.