Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu ja todistusten merkitys

Vierailija
27.05.2007 |

Minulla olisi tärkeä työhaastattelu edessä ensi viikolla. Työ olisi juuri sitä mitä haluaisin tehdä ja johon olen pätevä. Pyydettiin ottamaan todistukset mukaan, mutta paperilla olen " huono hakija" .

Ei ole loppututkintoa, YO-todistuksella ei voi kehuskella, työtodistuksista parhaat (ne joissa kuvailtu tehtäviäni tarkemmin ja kehuttu) enimmäkseen muulta alalta. Koska olen vielä töissä yrityksessä jossa teen samaa työtä mitä tekisin hakemassani työssä, ei minulla ole tästä vielä mitään todistusta.

Mitä tekisin? On vaikea vain hymyillä kun haastattelija käy läpi todistuksiani ja toteaa että arvosanani ovat C:n tasoa ja työtodistukset enimmäkseen niitä muun alan juttuja.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistukset kertovat omaa kieltään eikä niitä paljon pysty paikkaamaan. voisit ehkä käydä koulusi loppuun/hankkia uutta paremmin arvosanoin. ja sekin myös ymmärretään jos esim mainitset että nuorena et oikein ymmärtänyt koulutuksen merkitystä etkä siten panostanut.

mutta valitettavasti jos hakijoissa on ihan vastaava tyyppi jolla koulut käyty loppuun ja arvosanat ok, menee edelle.

terv. rekrytoija

Vierailija
2/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei ole koskaan katsottu vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kiinnostunut paikasta, kerrot miksi haluat hakea tehtävään - ja sitten varmaan pitäisi myös vaikuttaa siltä, että uusi työpaikka maittaa riittävän kauan. Eli kannattaa sinut palkata, et heti vaihda uuteen.

Liian päteviäkään ei haluta!

Vierailija
4/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että papereita katsottaessa moni menisi edelleni. Lukioaikana en todellakaan välittänyt arvosanoista, enemmän oli pojat ja kaverit mielessä. Yliopistossa vasta aloin todella opiskella, opinnot vain keskeytyivät loppuvaiheessa paristakin ihan hyväksyttävästä syystä. En vain tiedä onko hyvä vai huono, että alan selitellä miksi opintoni keskeytyivät.

AP

Vierailija:

niitä ei ole koskaan katsottu vielä.

Vierailija
5/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se antaisi sinusta paremman kuvan. Vai onko sinulla liikaa vanhentuneita opintoja ja yliopisto kaukana?

Vierailija
6/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne anteeksi pyydellen ja pelokkaana, vaan iloisesti hymyillen. Ole avoin ja mieti sujuvat vastaukset kysymyksiin juuri noista keskeytyneistä opinnoista,siten että käännät ne jollainlailla positiivisiksi. Oman kokemukseni mukaan haastatteluissa aika iso paino henkilökemioilla...Muistathan myös että hakijoissa on niin sinua pätevämpiä kuin vähemmän päteviä. He hakevat tehtävään sopivaa ja motivoitunutta tulevaa työntekijää,ota siis myös selvää yrityksestä ja kerro millaisia visioita sinulla olisi tulevaa työtäsi ajatellen.

Iso hali! Tsemppiä!!!! Pidän sinulle peukkuja ja muista olla rento ja hyväntuulinen!

Vierailija
7/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaativan työn. AP

Vierailija:

Se antaisi sinusta paremman kuvan. Vai onko sinulla liikaa vanhentuneita opintoja ja yliopisto kaukana?

Vierailija
8/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen. Minä taas haluan vaihtaa paikkaa koska nykyisessä on huonohko ilmapiiri jota en tahdo enää jaksaa. AP

Vierailija:

Oisko sulla sopia ketään suosittelijaksi nykyisestä työpaikastasi? Esim. jos olet määräaikainen, niin silloinhan kenenkään ei pitäisi kummaksua, miksi haet uutta paikkaa.

Vierailija
9/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Älä mene sinne anteeksi pyydellen ja pelokkaana, vaan iloisesti hymyillen. Ole avoin ja mieti sujuvat vastaukset kysymyksiin juuri noista keskeytyneistä opinnoista,siten että käännät ne jollainlailla positiivisiksi. Oman kokemukseni mukaan haastatteluissa aika iso paino henkilökemioilla...Muistathan myös että hakijoissa on niin sinua pätevämpiä kuin vähemmän päteviä. He hakevat tehtävään sopivaa ja motivoitunutta tulevaa työntekijää,ota siis myös selvää yrityksestä ja kerro millaisia visioita sinulla olisi tulevaa työtäsi ajatellen.

Iso hali! Tsemppiä!!!! Pidän sinulle peukkuja ja muista olla rento ja hyväntuulinen!

Vierailija
10/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Älä mainitse huonosta ilmapiiristä vaikka olisikin fakta, sano että olet kiinnostunut työskentelemään tässä hakemassasi firmassa ja haluat lisää haastetta.

Vierailija
11/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelmatyöpaikkaani olin kauhusta jäykkänä,halusin sitä tosissaan, ja olin kuin seipään niellyt haastatteluissa, hain useamman kerran ja lopulta pääsin. Minun vinkkini siis ole rento,positiivinen, helposti lähestyttävä ja esitä asiat positiivisesti. Tuo myös motivaatiosi selvästi esiin. Voit harjoitella keksimällä kysymyksiä ja vastaamalla niihin kirjoittamalla ja sitten muokkaat näitä vastauksia,niin uskon että se tuo sujuvuutta itse haastatteluun. Ja kyllä se hyvin menee!!!!

Vierailija
12/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olet ollut hyvä työntekijä eivätkä haluaisi päästää sinua pois. Jos sanot että sopparia ei jatketa? Miksi??? Siksi että eivät olisi olleet vai tyytyväisiä...Kerro mihin mennessä asia varmistuu(nysyisen määräaikaisuuden jatko),jos sitä kysyvät ja myöskin millainen irtisanomisaika sinulla on.

Vierailija
13/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi isoimmista miinuksistani, sillä toistaiseksi en ole vielä saanut pysyvää työsuhdetta. Olen siirtynyt aina vaativampaan ja paremmin palkattuun tehtävään, mutta määräaikaisuuksia olleet silti kaikki. Paitsi nykyinen jota jatkettaisiin.

Olisi niin paljon helpompaa, jos saisin vain kertoa mitä osaan ja miksi haluan juuri tähän tehtävään ihan omin sanoin, ilman kysymyksiä hyvistä ja huonoista puolistani ja entisistä työsuhteistani. Sellainen rehti ja rehellinen haastattelu, jossa ei tarvitsisi miettiä jokaisen kysymyksen syvintä olemusta olisi ihanaa vaihtelua.

AP

Vierailija:

sillä olet ollut hyvä työntekijä eivätkä haluaisi päästää sinua pois. Jos sanot että sopparia ei jatketa? Miksi??? Siksi että eivät olisi olleet vai tyytyväisiä...Kerro mihin mennessä asia varmistuu(nysyisen määräaikaisuuden jatko),jos sitä kysyvät ja myöskin millainen irtisanomisaika sinulla on.

Vierailija
14/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla olisi tärkeä työhaastattelu edessä ensi viikolla. Työ olisi juuri sitä mitä haluaisin tehdä ja johon olen pätevä. Pyydettiin ottamaan todistukset mukaan, mutta paperilla olen " huono hakija" .

Ei ole loppututkintoa, YO-todistuksella ei voi kehuskella, työtodistuksista parhaat (ne joissa kuvailtu tehtäviäni tarkemmin ja kehuttu) enimmäkseen muulta alalta. Koska olen vielä töissä yrityksessä jossa teen samaa työtä mitä tekisin hakemassani työssä, ei minulla ole tästä vielä mitään todistusta.

Mitä tekisin? On vaikea vain hymyillä kun haastattelija käy läpi todistuksiani ja toteaa että arvosanani ovat C:n tasoa ja työtodistukset enimmäkseen niitä muun alan juttuja.

Vierailija
15/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet vaihtanut parempiin hommiin, ennenkuin määräaikaisuuksia on vakinaistettu,eikö? Olet ollut nopea liikkeissäsi. Eikai siinä sen kummempaa, olet halunnut löytää itsellesi hyvän työpaikan. Ja varaudu siihen että joudut perustelemaan, mitä paremmat perustelut sitä parempi sinulle. Ja ajattele haastattelija vaika ystäväsi vanhempana,niin että et turhia jännitä vaan esiinnyt eduksesi ja pidä mielessä määränpääsi-Saada se työpaikka!

Vierailija
16/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisteriotteet yliopisto-opinnoista joita olet tähän mennessä tehnyt. jos arvosana-asia tulee puheeksi, sano että vasta yliopistolla ymmärsin opiskelun tärkeyden ja saitkin hyvuiä arvosanoja ' voin näyttää opintorekisteriotteeni, se on minulla mukana jos haluatte nähdä' .

Jos et saa tätä paikkaa, niin onko mahdollista seuraavia hakuja varten ottaa ulos kandin tutkinto, jos kerta sinulla jo on kaikki gradua vaille valmiina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan