Haluaisitteko käydä tai asua viellä joskus Venäjällä?
Haluaisitko asua joskus viellä Venäjällä? Minun mielestä Venäjä on erittäin hieno maa ja siellä on paljon asioita mitä ei voi nähdä muualla. Venäjässä on todella paljon kauniita paikkoja, esimerkiksi Pietari ja Moskova, missä on hienot rakennukset ja isot kadut. Myös luonto on siellä todella mahtava, koska maa on niin iso ja siellä löytyy metsää, järviä, vuoria ja paljon lunta talvella.
Venäjän kulttuuri on myös kiinnostava ja sillä on pitkä historia. Siellä on paljon vanhoja rakennuksia, museoita ja kirkkoja, jotka näyttää erittäin hienolta. Venäläinen ruoka on minun mielestä kanssa hyvää, esimerkiksi borssi, pelmenit ja blinit. Ihmiset voi olla alussa vähän vakavia, mutta kun tutustuu paremmin niin ne voivat olla erittäin ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Jos joskus olisi mahdollisuus asua Venäjässä, minä haluaisin kokeilla sitä, koska olisi mielenkiintoista nähdä millaista tavallinen elämä siellä oikeasti on.
Kommentit (355)
Puuhamaa on Tervakoskella ja Linnanmäki Helsingissä. Ei tartte etsiä kauempaa ja Lintsiltä saa myös hattaraa. Niistä pääsee myös pois, jos touhu alkaa oksettamaan.
En.
Rysssssät ajoivat isäni perheen kahteen kertaan kotiseudullaan, ryöstivät maat, talot ja tavarat. Isän vanhin veli kuoli sodassa ja isäkin sai elinikäiset traumat painajaisineen kun joutui nuorena poikana sotaan.
Rikkaana voisin asua tai lomailla kaiketi missä päin maailmaa tahansa (myös Venäjällä), mutta taviksena en. En varsinkaan Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta haluan luovutetun Karjalan takaisin.
En halua Karjalaa takaisin. Se on edelleen niin lähellä Pietaria, että seuraava valtionpää Venäjällä keksisi taas, että tarvitaan puskurivyöhykettä Pietarin ympärille. Pysyköön se heillä ja olkoon muistutus maa-alueiden kahmimisen järjettömyydestä.
Ei meillä olisi varoja laittaa sitä Karjalaa kuntoon. Ja jos se raha joskus löytyisi ja paikat olisi laitettu kuntoon, seuraava rysssssäntsaari rosmoaisi sen takaisin, koska sehän on vanhaa venäjäläistä maaperää.
Ei kiitos.
Kävin Viipurissa, mutta Pietari jäi näkemättä.
Haluaisin vielä joskus käydä, kiinnostavia nähtävyyksiä on näkemättä. Mutta voi hyvinkin olla, ettei sinne voi enää koskaan matkustaa.
Haluaisin nähdä Moskovan ja Pietarin - lasina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii kuinka venäjävastainen oli jo vuonna -85 syntynyt pääministeri Marin, niin mitäpä luulette, kun 2000-luvulla syntyneet hallitsevat ja päättävät Suomen asioista?
"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä"
-Mauri PeltokangasMauri on syntynyt 60-luvulla. Hänellä on varmasti siksi venäjämielisiä mielipiteitä.
minä olen syntynyt 1950 luvulla ja ryssssien inho on minun DNAhan kirjoitettu jo ennen syntymääni, kuten lähes kaikkiin kaakkois- suomalaisiin
Meillä 60-lululaisilla ei ole sen paremmin hyviä ajatuksia itänaapurista. Opettelin kielenkin ihan siksi että pääsen perille niiden tarkoituksista.
heillä on maailman korkein tiede ja kulttuuri, on niin valtaisasti nähtävää
Vierailija kirjoitti:
Igor, teillä ei ole.
Suomalaisille uskoteltiin tällaista 1960-1980 luvuilla, onneksi ei enää.
Venäläiset yliopistot eivät ole kehitysmaita kummoisemmassa sijoituksessa maailman yliopistojen rankingissa. Venäläinen kulttuuri loppui jo 1800-luvulla tsaarin aikana, jos sitä kovin paljon oli silloinkaan.
Kyllä, venäläinen kansanluonne on ikuinen ja muuttumaton. Sille on ominaista röyhkeys, julmuus, ylimielisyys, petollisuus, vallan- ja verenhimoisuus, raakalaismaisuus, orjuuttaminen, kurjistaminen ja ryöstely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ensiksi suomesta russakat listiä.
Ymmärrän mielipiteesi, mutta eiköhän demokraattisessa oikeusvaltiossa edetä ja toimita ihan lakien mukaan? Se mikä meidät erottaa Venäjästä.
Demokraattiselle oikeusvaltiollemme muodostaa konkreettisen turvallisuusriskin se, että maassamme oleskelee mittava joukko Venäjän federaation kansalaisia. Listimisen sijaan voisimme herrasmiesmäisesti antaa 72 tuntia aikaa poistua maasta, ja vasta sen jälkeen muiluttaa loput itärajalle.
Eikös Suomeen ole suuressa määrin muuttanut nimenomaan Putinia ei-fanittavia venäläisiä? Pitkät jonot Venäjän kansalaisuudesta luopumisluukulle lähetystössä.
Kyselyiden mukaan suomenvenäläisten asenne Putiniin on hyvin samanlainen kuin Venäjällä asuvien venäläisten.
Missä muka olet noita pitkiä jonoja nähnyt? Venäjän kansalaisuutta on hyvin vaikea irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
1800-luvulla Venäjältä tuli ihan mainittavaa taidetta - ei sitä ennen eikä sen jälkeen. Merkittävä tiedemaa se ei koskaan ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii kuinka venäjävastainen oli jo vuonna -85 syntynyt pääministeri Marin, niin mitäpä luulette, kun 2000-luvulla syntyneet hallitsevat ja päättävät Suomen asioista?
"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä"
-Mauri PeltokangasMauri on syntynyt 60-luvulla. Hänellä on varmasti siksi venäjämielisiä mielipiteitä.
minä olen syntynyt 1950 luvulla ja ryssssien inho on minun DNAhan kirjoitettu jo ennen syntymääni, kuten lähes kaikkiin kaakkois- suomalaisiin
Taitaa kuitenkin tutkimusten mukaan olla niin, että mitä lähempänä Itärajaa on asunut, sitä myötämielisimmin venäläisiin on suhtautunut.
Kerropa Igor mihin 'tutkimuksiin' viittaat.
Tutustu nyt vaikka aluksi Itä-suomalaisten mielipiteeseen, ennen kuin huudat Igoria.
En kauhean monta itäsuomalaista tunne, mutta eivät he ainakaan myönteisemmin Venäjästä ajattele kuin lännempänä asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kun uutinen Suomen ja Venäjän yhdistymisestä saavuttaa Helsingin, kukaan ei ensin sano mitään. Raitiovaunut pysähtyvät keskelle katuja, ihmiset nostavat katseensa ikkunoihin ja koko kaupunki tuntuu olevan hetken sähköä täynnä. Eteläsataman vesi muuttuu peilityyneksi, Suomenlinnan ylle laskeutuu outo hiljaisuus ja kaukana idässä Moskovan valot syttyvät yksi toisensa jälkeen. Sitten jostain kuuluu ensimmäinen kirkonkellon lyönti — ja sen jälkeen ei enää tiedetä, soivatko kellot vai jyliseekö koko maa.
igorilla tuli varmasti pari tippaa housuun tuota sentimentaalista propagan da p as kaa kirjoittaessa...
Vierailija kirjoitti:
Asua Venäjällä, ei Venäjässä.
da, mina ymmärtää nyt. suomen kieli paljon vaikea.
terv. pitr
En todellakaan, olen siellä käynyt ja oleskellut eikä siellä ole mitään mitä kaipaisin.
Haluaisin käydä ehdottomasti. Pietarissa (silloin oli Leningrad) olen käynyt, sinne haluan uudestaan mutta nyt myös Moskovaan.
En haluaisi asua.
Jos sotahommat joskus loppuu, tahtoisin käydä turistina.