Haluaisitteko käydä tai asua viellä joskus Venäjällä?
Haluaisitko asua joskus viellä Venäjällä? Minun mielestä Venäjä on erittäin hieno maa ja siellä on paljon asioita mitä ei voi nähdä muualla. Venäjässä on todella paljon kauniita paikkoja, esimerkiksi Pietari ja Moskova, missä on hienot rakennukset ja isot kadut. Myös luonto on siellä todella mahtava, koska maa on niin iso ja siellä löytyy metsää, järviä, vuoria ja paljon lunta talvella.
Venäjän kulttuuri on myös kiinnostava ja sillä on pitkä historia. Siellä on paljon vanhoja rakennuksia, museoita ja kirkkoja, jotka näyttää erittäin hienolta. Venäläinen ruoka on minun mielestä kanssa hyvää, esimerkiksi borssi, pelmenit ja blinit. Ihmiset voi olla alussa vähän vakavia, mutta kun tutustuu paremmin niin ne voivat olla erittäin ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Jos joskus olisi mahdollisuus asua Venäjässä, minä haluaisin kokeilla sitä, koska olisi mielenkiintoista nähdä millaista tavallinen elämä siellä oikeasti on.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän matkailu lähtee aivan täysin lapasesta, kun suomalaiset tajuavat, millainen kultakorujen, luksuksen ja järjettömän kokoisten ostoskeskusten maailma siellä oikeasti on. Suomessa porukka on luullut vuosikaudet, että Venäjällä on lähinnä harmaita betonitaloja, mutta perillä joku löytääkin kultakaupan, jossa vitriinit kiiltävät niin että silmiä alkaa särkeä. Helsinki täyttyy ihmisistä, jotka palaavat matkalta kolme kiloa kultakoruja kaulassa ja selittävät naapureilleen, ettei Suomessa ole koskaan edes kuultu siitä paikasta, missä he kävivät. Joku vielä väittää ostaneensa Venäjältä halvalla sellaisen kellon, että sen hinnalla olisi Suomessa ostettu kaksio.
” Olen kuullut on kaupunki tuolla ….
Jossa vapaasti persettä voit nuolla tutustu siis trumppi ystävään.
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii kuinka venäjävastainen oli jo vuonna -85 syntynyt pääministeri Marin, niin mitäpä luulette, kun 2000-luvulla syntyneet hallitsevat ja päättävät Suomen asioista?
On sanomattakin selvää, että 2000-luvulla syntyneet näkevät Venäjän ainoastaan uhkana. Heillä ei ole mitään positiviisia kokemuksia ja muistijälkiä Venäjästä, joten politiikka tulee olemaan myös sen mukaista.
Nuorissa on aina ollut tulevaisuus. Myös tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on maailmanhistorian alikehittynein ja epäsivistynein maa. Yksikään täysijärkinen ihminen ei asu tai käy siellä.
Luulen, että Trump on kanssasi eri mieltä.
mitä sillä on väliä
Siinäpä sinulla onkin MAGA-lippis päässäsi miettimistä. Palaat varmasti vastauksen kanssa, kun olet asiasta jotain sisäistänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ensiksi suomesta russakat listiä.
Ymmärrän mielipiteesi, mutta eiköhän demokraattisessa oikeusvaltiossa edetä ja toimita ihan lakien mukaan? Se mikä meidät erottaa Venäjästä.
Demokraattiselle oikeusvaltiollemme muodostaa konkreettisen turvallisuusriskin se, että maassamme oleskelee mittava joukko Venäjän federaation kansalaisia. Listimisen sijaan voisimme herrasmiesmäisesti antaa 72 tuntia aikaa poistua maasta, ja vasta sen jälkeen muiluttaa loput itärajalle.
Olen samaa mieltä, mutta meillä on nyt perussuomalainen sisäministeri ja oikeusministeri. Heidän tahdon mukaan pitää edetä.
haluaisin käydä turistina, historialliset kohteet, Romanovien historia ym., mutta ehkä ei onnistu enää koskaan
Kun sota loppuu niin Venäjållä on paljon työpaikkoja ja puolisoa tarvitsevia nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ihaillut Venäjää tai sen ihmisiä ja kulttuuria.
Ovat niin aivopestyä porukkaa. Toki onhan siellä balettia ja muuta hienoa kulttuuria, mutta se jää taka-alalle sotaisan mielenlaadun vuoksi.
Näin on. Jos ihmisten enemmistö siellä vuosikymmenestä, vuosisadasta toiseen alistuu diktatuurisille hallinnoilleen, jotka käskee hyökkäilemään milloin mihinkin mielikuvitus na t sien sun muiden perässä, niin kyllä kansanmielenlaadussa ja -perinteessä on joku perusteellinen vika. Poikkeuksia toki on, mutta niitä toisinajattelijoita ym onkin viime vuodet siellä taas ahkerasti li kvidoitu.
En pysty ihailemaan tai kunnioittamaan tuollaisia.
Tämä on tulos, kun älymystö poistettiin kommunismin tieltä.
Sillä varmistettiin aika hyvin orja-asenteen ylläpito koko 1900-luvun ajan ja tälle vuosituhannelle. Mutta on se tilanne ollut siellä länsimaihin verrattuna ihan eri, ja paljon huonompi aiempina vuosisatoinakin. Venäläisillä oli 1860-luvulle asti maaorjuus, siis kokonaisten kylien väestö oli käytännössä eri kartanon herrojen omaisuutta, ja he ei saaneet edes muuttaa minnekään muualle, maaorjan ihmisarvo oli olematon ja kohtelu sen mukaista. Tuollainen systeemi oli kuin suoraan feodaaliselta keskiajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää jo ne Suomessa käyvät venäläiset siitä kulttuurista.
Onneksi heitäkään ei enää ole.
EI kuule enää rumaa kieltään molottavia, kauppakeskuksissa ja kylpylöissä öykkäröiviä, töniviä ja etuilijoita venäläisiä euroopanomistajia.
Ei enää kultahampaisia, viinalle ja mahorkalle haisevia pönttömahoja. Ei enää viiksekkäitä, tympeitä ja kopeita halvalle hajuvedelle ja kariekselle löyhkääviä maatuskoja.
Myös liikenneturvallisuuden kannalta on pelkästään hyvä, että noi ed.mainitut kehitysmaalaiset on hävinneet meidän teiltä p e r seilemästä. Toivottavasti pysyvätkin poissa.
t: Autoharrastaja
En, mutta haluan luovutetun Karjalan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olimme menossa Pietariin, mutta matka peruuntui koronan takia. Onhan se vähän harmi, että en ole koskaan päässyt käymään, vaikka naapurimaita ollaan.
Terroristien valtakunnassa EI pidä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä olisi kiinnostava nähdä miten ihmiset juhlii erilaisia juhlia. Esimerkiksi uusi vuosi siellä on varmasti aika iso tapahtuma ja kaikki tekee eri tavalla. Olisi hauska olla joku ilta venäläisessä perheessä ja nähdä mitä ruokaa he tekee ja mitä tapoja heillä on.
Myös venäläiset elokuvat ja musiikki kiinnostaa minua vähän. Joskus kuuntelen niitä vaikka en ymmärrä kaikkia sanoja. Kieli kuulostaa minun mielestä hienolta ja erilaiselta. Ehkä jos olisi Venäjässä enemmän aikaa, voisin oppia puhumaan sitä paremmin.
Joo, tuo kuulostaa kyllä aika kiinnostava! Minäkin olen aina ajatellut että venäläisissä juhlissa on varmasti ihan oma tunnelma. Olisi hauska nähdä mitä kaikkea siellä tehdään uutena vuonna ja mitä ruokia ihmiset laittaa. Myös musiikkia olisi kiva kuunnella paikan päällä, kun varmasti tuntuu erilaiselta kun ympärillä kaikki puhuu venäjää. Voisi olla kyllä hieno kokemus nähdä semmoinen juhla itse.
"tuo kuulostaa kyllä aika kiinnostava"
"juhlissa on varmasti ihan oma tunnelma"
Suomen kieli, vaikea kieli. Finski jazyk, trudnij jazyk.
On hellyttävää, kun yrittävät niin kovasti...
Vierailija kirjoitti:
Käydä voisin, matkustaisin maan länsiosiin rynnäkkökivääri kädessä. Reissuun lähtisin n. 240 000 samalla tavalla pukeutuneen ja varustautuneen lähimmän ystäväni kanssa.
💪 just tätä matkailua suosin minäkin,
Ja koko Suomi 💓
Paitsi nämä Suomessa loisivat Ruslandian porukat..
En. En halua käydä kehitysmaissa. Minulla on sentään varaa lentää lämpimiin, turvallisiin maihin. Säälin niitä jotka joutuvat tyytymään vain slummimaihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Siellä taitaa olla jopa vähemmän nee keveitä. Ainakin kun katukuvaa katsoo.
Ja nekin vähät persuministeri haalii Suomeen.
Itärajan yli tuli vuoden aikana 1 300 t***paikanhakijaa - nyt kukaan Suomessa ei tiedä, missä osa heistä on
https://yle.fi/a/74-20107507
Vierailija kirjoitti:
Kun sota loppuu niin Venäjållä on paljon työpaikkoja ja puolisoa tarvitsevia nuoria naisia.
Epäilemättä näin. Toivottavasti pysyvät myös siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii kuinka venäjävastainen oli jo vuonna -85 syntynyt pääministeri Marin, niin mitäpä luulette, kun 2000-luvulla syntyneet hallitsevat ja päättävät Suomen asioista?
"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä"
-Mauri PeltokangasMauri on syntynyt 60-luvulla. Hänellä on varmasti siksi venäjämielisiä mielipiteitä.
minä olen syntynyt 1950 luvulla ja ryssssien inho on minun DNAhan kirjoitettu jo ennen syntymääni, kuten lähes kaikkiin kaakkois- suomalaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on maailmanhistorian alikehittynein ja epäsivistynein maa. Yksikään täysijärkinen ihminen ei asu tai käy siellä.
Luulen, että Trump on kanssasi eri mieltä.
mitä sillä on väliä
Siinäpä sinulla onkin MAGA-lippis päässäsi miettimistä. Palaat varmasti vastauksen kanssa, kun olet asiasta jotain sisäistänyt?
itse et tajunnut, sillä ei ole mitän merkitystä, mitä mieltä tumppi on, ymmärsitkö?
Vierailija kirjoitti:
Tulen heti, kun virallisesti pyydätte anteeksi kaikki satojen vuosien aikana tekemänne sotarikokset ja korvaatte kaikki aiheuttamanne vahingot.
En siis tule koskaan.
Siinä vaiheessa kun Viipuri, Sortavala ja Käkisalmi on palautettu Suomelle, voin käydä noissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä olisi kiinnostava nähdä miten ihmiset juhlii erilaisia juhlia. Esimerkiksi uusi vuosi siellä on varmasti aika iso tapahtuma ja kaikki tekee eri tavalla. Olisi hauska olla joku ilta venäläisessä perheessä ja nähdä mitä ruokaa he tekee ja mitä tapoja heillä on.
Myös venäläiset elokuvat ja musiikki kiinnostaa minua vähän. Joskus kuuntelen niitä vaikka en ymmärrä kaikkia sanoja. Kieli kuulostaa minun mielestä hienolta ja erilaiselta. Ehkä jos olisi Venäjässä enemmän aikaa, voisin oppia puhumaan sitä paremmin.
Joo, tuo kuulostaa kyllä aika kiinnostava! Minäkin olen aina ajatellut että venäläisissä juhlissa on varmasti ihan oma tunnelma. Olisi hauska nähdä mitä kaikkea siellä tehdään uutena vuonna ja mitä ruokia ihmiset laittaa. Myös musiikkia olisi kiva kuunnella paikan päällä, kun varmasti tuntuu erilaiselta kun ympärillä kaikki puhuu venäjää. Voisi olla kyllä hieno kokemus nähdä semmoinen juhla itse.
"tuo kuulostaa kyllä aika kiinnostava"
"juhlissa on varmasti ihan oma tunnelma"
Suomen kieli, vaikea kieli. Finski jazyk, trudnij jazyk.
On hellyttävää, kun yrittävät niin kovasti...
ryssssissä eikä liiemmin trolleissaan ole mitään hellyttävää, yäk, yäk, samaan tyylin kuin kissat videoissa
Demokraattiselle oikeusvaltiollemme muodostaa konkreettisen turvallisuusriskin se, että maassamme oleskelee mittava joukko Venäjän federaation kansalaisia. Listimisen sijaan voisimme herrasmiesmäisesti antaa 72 tuntia aikaa poistua maasta, ja vasta sen jälkeen muiluttaa loput itärajalle.