Haluaisitteko käydä tai asua viellä joskus Venäjällä?
Haluaisitko asua joskus viellä Venäjällä? Minun mielestä Venäjä on erittäin hieno maa ja siellä on paljon asioita mitä ei voi nähdä muualla. Venäjässä on todella paljon kauniita paikkoja, esimerkiksi Pietari ja Moskova, missä on hienot rakennukset ja isot kadut. Myös luonto on siellä todella mahtava, koska maa on niin iso ja siellä löytyy metsää, järviä, vuoria ja paljon lunta talvella.
Venäjän kulttuuri on myös kiinnostava ja sillä on pitkä historia. Siellä on paljon vanhoja rakennuksia, museoita ja kirkkoja, jotka näyttää erittäin hienolta. Venäläinen ruoka on minun mielestä kanssa hyvää, esimerkiksi borssi, pelmenit ja blinit. Ihmiset voi olla alussa vähän vakavia, mutta kun tutustuu paremmin niin ne voivat olla erittäin ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Jos joskus olisi mahdollisuus asua Venäjässä, minä haluaisin kokeilla sitä, koska olisi mielenkiintoista nähdä millaista tavallinen elämä siellä oikeasti on.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii kuinka venäjävastainen oli jo vuonna -85 syntynyt pääministeri Marin, niin mitäpä luulette, kun 2000-luvulla syntyneet hallitsevat ja päättävät Suomen asioista?
"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä"
-Mauri PeltokangasMauri on syntynyt 60-luvulla. Hänellä on varmasti siksi venäjämielisiä mielipiteitä.
minä olen syntynyt 1950 luvulla ja ryssssien inho on minun DNAhan kirjoitettu jo ennen syntymääni, kuten lähes kaikkiin kaakkois- suomalaisiin
Taitaa kuitenkin tutkimusten mukaan olla niin, että mitä lähempänä Itärajaa on asunut, sitä myötämielisimmin venäläisiin on suhtautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen heti, kun virallisesti pyydätte anteeksi kaikki satojen vuosien aikana tekemänne sotarikokset ja korvaatte kaikki aiheuttamanne vahingot.
En siis tule koskaan.
Siinä vaiheessa kun Viipuri, Sortavala ja Käkisalmi on palautettu Suomelle, voin käydä noissa kaupungeissa.
Emme tee kuitenkaan niillä yhtään mitään. Pelkkä kustannuserä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää jo ne Suomessa käyvät venäläiset siitä kulttuurista.
Onneksi heitäkään ei enää ole.
EI kuule enää rumaa kieltään molottavia, kauppakeskuksissa ja kylpylöissä öykkäröiviä, töniviä ja etuilijoita venäläisiä euroopanomistajia.
Ei enää kultahampaisia, viinalle ja mahorkalle haisevia pönttömahoja. Ei enää viiksekkäitä, tympeitä ja kopeita halvalle hajuvedelle ja kariekselle löyhkääviä maatuskoja.
Myös liikenneturvallisuuden kannalta on pelkästään hyvä, että noi ed.mainitut kehitysmaalaiset on hävinneet meidän teiltä p e r seilemästä. Toivottavasti pysyvätkin poissa.
t: Autoharrastaja
tuohon liittyen, olin se henkilö joka laittoi alulle talvirengaspakon rysssille silloisen liikenneministeri Matti Auran aikana. Keräsin kaikki rysssien aiheuttamat kuolemaan tai vakavaan loukkaantumiseen johtaneet uutiset paikallisesta sanomalehdestä ja lähetin ne saatesanoin eduskuntaan. Sitten alkoikin valmistelu asian tiimoilta ja koko eu oli sen takana.En siitä kunniaa itselleni tietenkään ota tai halua, mutta kuulun aloitteen tekijöihin tuossa asiassa.Eu-maiden päätöshän se kuitenkin kaikkinensa oli, muuta varmaan sai lisäpontta. Viikoittain tapahtui motarilla onnettomuuksia varsinkin kun niistä huoltotarkoitukseen jätetyistä aukoista tekivät uukkareita niillä kesärenkailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii kuinka venäjävastainen oli jo vuonna -85 syntynyt pääministeri Marin, niin mitäpä luulette, kun 2000-luvulla syntyneet hallitsevat ja päättävät Suomen asioista?
"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä"
-Mauri PeltokangasMauri on syntynyt 60-luvulla. Hänellä on varmasti siksi venäjämielisiä mielipiteitä.
minä olen syntynyt 1950 luvulla ja ryssssien inho on minun DNAhan kirjoitettu jo ennen syntymääni, kuten lähes kaikkiin kaakkois- suomalaisiin
Taitaa kuitenkin tutkimusten mukaan olla niin, että mitä lähempänä Itärajaa on asunut, sitä myötämielisimmin venäläisiin on suhtautunut.
saattaapi olla niinkin, mutta enpä tunne ainuttakaan Kotka-Hamina kieppeillä asuvaa ryssssssän ystävää, eikä tuo ole muuttunut mihinkään myönteisempään suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Viipurissa ja Pietarissa, ennen kuin Putin aloitti hyökkäyssotansa. Jos venäläiset joskus tulevat järkiinsä, olisi mielenkiintoista käydä myös Moskovassa.
Kuten myös. Satoja kertoja kävin tankkaamassa ja yötäkin. Silloinkin tullissa sai jännittää että mitä uutta ovat keksineet. Mutta tuskinpa enää koskaan tulee käytyä.
Kyllä tulee, viiden vuoden päästä kukaan ei enää muista näitä jännitteitä.
Jos viiden vuoden päästä on Venäjän Federaatio poissa ja tilalla uusi oikeudenmukainen Venäjä, jonka sorretut itäiset siirtomaat ovat itsenäistyneet, niin voidaan harkita sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa Igor mihin 'tutkimuksiin' viittaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Viipurissa ja Pietarissa, ennen kuin Putin aloitti hyökkäyssotansa. Jos venäläiset joskus tulevat järkiinsä, olisi mielenkiintoista käydä myös Moskovassa.
Kuten myös. Satoja kertoja kävin tankkaamassa ja yötäkin. Silloinkin tullissa sai jännittää että mitä uutta ovat keksineet. Mutta tuskinpa enää koskaan tulee käytyä.
Kyllä tulee, viiden vuoden päästä kukaan ei enää muista näitä jännitteitä.
Jos viiden vuoden päästä on Venäjän Federaatio poissa ja tilalla uusi oikeudenmukainen Venäjä, jonka sorretut itäiset siirtomaat ovat itsenäistyneet, niin voidaan harkita sitten uudestaan.
Sellaista ei ryssssssälässä ole koskaan ollut eikä koskaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Oli kiinnostusta käydä aiemmin, ja onhan siellä paljon mukavia ihmisiä, mutta liekö heistäkin nyt moni mennyt Putinin propagandaan, että tokkopa tuota olisi tervetullutkaan sinne enää, jos monet pitävät meitä syyllisinä heidän johtonsa aiheuttamiin ongelmiin. Voi olla, että jää Venäjä minulta käymättä, kun ei tullut aikanaan käytyä.
En ole menossa Venäjälle enkä myöskään Amerikkaan. Vaikka molemmista löytyy varmasti myös mukavia ihmisiä, kaunista luontoa jne, on myös aivan liikaa vinksahtanutta ajattelua, jonka hyväksymänä hallinto on mitä on.
PS. Miksi viesti piti poistattaa?
Pilaantunut kommunistinen maa. Ei löydy sanoja kuvaamaan, niin karmeana sen koen. Huh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään Maurilla on kovin venäjämielisiä mielipiteitä ollakseen hallintovaliokunnan puheenjohtaja. Eikö perussuomalaisista löytynyt isänmaallisempaa vaihtoehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa Igor mihin 'tutkimuksiin' viittaat.
Tutustu nyt vaikka aluksi Itä-suomalaisten mielipiteeseen, ennen kuin huudat Igoria.
Vierailija kirjoitti:
PS. Miksi viesti piti poistattaa?
Igoreilla meni Nato-Sanna tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Viestiä ei oltukaan poistettu.
T. Igor
Enemmän olisin huolissani tästä Suomen kehityksestä, missä rikkaat vain rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Kehitys on aivan samanlainen kuin Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on tönkösti kirjoitettu, voisiko olla ns. Venäjän trolli?
Ohiksena: Suomessa on nykyään muitakin muunkielisestä taustasta tulevia suomen puhujia kuin venäläiset. Eikä vain pizzerian tiskareina vaan jo myös koulutusta vaativissa ammateissa. Suomen kieli on vaikea oppia sijamuotoineen jne, mutta yhä useampi siinä näyttää onnistuvan. Ennen sitä pidettiin jokseenkin mahdottomana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan kiinnostanut eikä kiinnosta jatkossakaan. Toivon että raja pysyy kiinni aina ja tarpeeksi muuria sekä vallihautaa sinne pystyyn. En luota, en halua, kokemuksia heistä täällä omassa maassa ihan riittävästi. Töykeydellä ei minulta saa mitään.
Uutisissa oli, että karhu oli kaivautunut raja-aidan alitse. Jos se onnistuu karhulta, onnistuu varmaan ihmisiltäkin.
Ilmeisesti Maurin kohdalla tapahtui joku poikkeus.