Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko että ihmisillä on luoja?

Vierailija
27.08.2026 |

Mieti esimerkiksi auton moottoria. Onko moottori jotenkin vain ilmestynyt tyhjästä vai onko joku sen suunnitellut ja rakentanut?

Mieti ihmisen kehoa ja miten monimutkainen se on.

Kommentit (395)

Vierailija
81/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe yhtään ainutta syytä uskoa, että ihmisellä olisi sen kummempi luoja kuin maailmakaikkeus. Mikään ei viittaa sellaiseen. 

Sinä sanot että "mikään ei viittaa sellaiseen (luojaan)."

Toinen ihminen vieressä voi vain ihmetellä kuinka sokea oletkaan, kun aivan kaikki julistaa tuota Luojaa! Kaikki elävä, kaikki järjestelmällisyys ja monimutkaisuus.

Minä en näe maailmassa mitään, mikä viittaisi tietoiseen suunnittelijaan. Olisi todella huono suunnittelija, joka olis tehnyt täysin järjettömiä ratkaisuja. 

Miksi esim. tekisi auringosta kaiken elämän lähtee, mutta kuitenkin tappavan kaikelle elämälle, ja jonkun epävarman magneettikentän ja otsonikerroksen vain suojaksi? Eihän tuollaisessa ole pienintä järkeä. 

Juu ja laittaa tsunameita, maan järistyksiä, jne yms yms. Petoeläimiä ja miuta ihmisiä tappamaan. Taiteja jne jne. Ainiin pyyhitään se maton alle sanomaöla. "Jumalan tiet on tuntemattomat" tai jotain muuta turhaa.

Vierailija
82/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe yhtään ainutta syytä uskoa, että ihmisellä olisi sen kummempi luoja kuin maailmakaikkeus. Mikään ei viittaa sellaiseen. 

Toinen ihminen vieressä voi vain ihmetellä kuinka sokea oletkaan, kun aivan kaikki julistaa tuota Luojaa! Kaikki elävä, kaikki järjestelmällisyys ja monimutkaisuus.

Onkohan sinulla ihan oikea käsitys nyt tästä "järjestelmällisyydestä"? 🤔 Maailma kun ei ole kovin järjestelmällinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jeesus sanoo olevansa "tie, totuus ja elämä".

Saahan sitä sanoa.

Politiikotkin sanoo kaikenlaista mutta ei se aina totta ole (vaikka sinä siihen yksinkertaisuuttasi uskoisitkin).

Ihminen ottaa aina kantaa puhujaan. Jokainen meistä ottaa kantaa siihen puhuiko Jeesus totta vai omiaan. Monet elävät todeksi sitä asiaa, että Jeesus puhui totta ja on totuus. Joka päivä myös otamme kantaa poliitikkojen puheisiin ja toteamme että valehtelevat.

Jeesus haastaa jokaisen ihmisen ottamaan kantaa hänen persoonaansa, onko hän Jumala, ihmiskunnan vapauttaja ja pelastaja. Saako hän olla sitä juuri sinun kohdallasi?

Ei saa. Se on sinun päätös olet itse päättänyt että jeesus olisi mukamas jumala. Kristityillä on valta itse päättää mikä jumala on oikea. Muut on aina automaattisesti väärässä.

Raamatun Jumala on se, joka sanoo että kaikki muut ovat väärässä. Vain Jumala yksin on oikeassa.

Ei sitä yksi pieni ihminen määrää. 

Ja näin sanotaan...tadaa, Ra am a tussa. Eli Raa ma tt u on totta koska Ra ama t ussa sanotaan, että Ra ama tt u on totta. Ei kovin vakuuttava perustelu. 

Onhan siellä muut kristityt väittämässä ja porukalla toistensa valheita vahvistamassa että se olisi totta.

Vierailija
84/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mennessä tiede ei ole kertaakaan löytänyt selitykseksi mihinkään jumalaa vaan aina kun on tutkittu niin syyksi on lopulta paljastunut joku ihan ymmärrettävä ja selitettävä ilmiö.

Vaikka emme vielä tiedä kaikkea, on melkoisen epätodennäköistä että joskus yhden kerran vastaus olisikin yllättäen jumala.

Vierailija
85/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailma kun ei ole kovin järjestelmällinen. "

Jep. Järjestys siinä mielessä kun ihminen sen ymmärtää on maailmankaikkeudessa harvinainen poikkeus. 

Vierailija
86/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain jonkun olennon videopelissä olevia virtuaalisia hahmoja.

Luulemme olevamme jotain suurta ja mahtavaa mutta kaikki loppuu kun olennon äiti huutaa jotta nyt nukkumaan. Virrat pois koneesta. 

Vierailija
87/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ja mitä maailmassa tapahtuu alkaa käydä paljon enemmän järkeen kun siitä poistaa kaikki jumalat. Äkkiä on ihan selvää että fysiikkaan ja kemiaan perustuvassa maailmassa on paljon ikävää ja kärsimystä jolla ei näytä olevan mitään erityistä tehtävää.

Vierailija
88/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko on lahjaa. Jos tulet uskoon niin tulet tuntemaan totuuden.

Jos tulet uskoon, olet bi tai gay.

Vierailija
89/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat vain jonkun olennon videopelissä olevia virtuaalisia hahmoja.

Luulemme olevamme jotain suurta ja mahtavaa mutta kaikki loppuu kun olennon äiti huutaa jotta nyt nukkumaan. Virrat pois koneesta. 

Mutta hei ainakin virtuaaliset videopeli hahmot on oikeasti nähtävissä ja ohjailtavissa ainakin osa. Oikeasti ihmisten tekemiä ja luomia myös. Tuleeko ne vastaan ulkona ja vaikka kättelee niin ei.

Vierailija
90/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh uskovaisten höpinöitä on kuultu taas tovi. Menen juttelemaan palaville pusikoille, käärmeille. Halkomaan valtameriä, kävelemään vetten päällä ja parantamaan ihmisiä kosketuksella. Ainiin muutan veen vielä viiniksi että saan kunnon kännit ja voin sammua illalla.

Vierailija
91/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. 

Vierailija
92/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh uskovaisten höpinöitä on kuultu taas tovi. Menen juttelemaan palaville pusikoille, käärmeille. Halkomaan valtameriä, kävelemään vetten päällä ja parantamaan ihmisiä kosketuksella. Ainiin muutan veen vielä viiniksi että saan kunnon kännit ja voin sammua illalla.

Sarjakuva sankari jeesus! 🤣😂🤣

Vierailija
93/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vierestä katson, kuinka vähäisellä ymmärryksellä sinä ja kaltaisesi maailmaa katsotte. Varmaan se on kuin susi ulvoo kuuta, ihmettelee, koska sen aivoilla ei ikinä pysty käsittämään. Ja sille jonka äly ei riitä ymmärrykseen, on paljon ihmeellistä.

Vierailija
94/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä sanoa.

Politiikotkin sanoo kaikenlaista mutta ei se aina totta ole (vaikka sinä siihen yksinkertaisuuttasi uskoisitkin).

Ihminen ottaa aina kantaa puhujaan. Jokainen meistä ottaa kantaa siihen puhuiko Jeesus totta vai omiaan. Monet elävät todeksi sitä asiaa, että Jeesus puhui totta ja on totuus. Joka päivä myös otamme kantaa poliitikkojen puheisiin ja toteamme että valehtelevat.

Jeesus haastaa jokaisen ihmisen ottamaan kantaa hänen persoonaansa, onko hän Jumala, ihmiskunnan vapauttaja ja pelastaja. Saako hän olla sitä juuri sinun kohdallasi?

Ei saa. Se on sinun päätös olet itse päättänyt että jeesus olisi mukamas jumala. Kristityillä on valta itse päättää mikä jumala on oikea. Muut on aina automaattisesti väärässä.

Raamatun Jumala on se, joka sanoo että kaikki muut ovat väärässä. Vain Jumala yksin on oikeassa.

Se on jumalan sana vain ja ainoastaan koska kristityt niin väittää että se on. Ei oikeasti.

Jokainen profetia, mikä Raamattuun on kirjoitettu, tulee tapahtumaan. Elämme jännittäviä aikoja ja vielä jännenpää on tulossa. Toisilla meistä on silmät auki sille hengellisessä maailmassa tapahtuu.

Vierailija
95/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä sanoa.

Se on jumalan sana vain ja ainoastaan koska kristityt niin väittää että se on. Ei oikeasti.

Jokainen profetia, mikä Raamattuun on kirjoitettu, tulee tapahtumaan. Elämme jännittäviä aikoja ja vielä jännenpää on tulossa. Toisilla meistä on silmät auki sille hengellisessä maailmassa tapahtuu.

Jeesuksen profetia siitä, että viimeinen päivä tapahtuu sen aikaisten kuulijoiden vielä eläessä vesitti jo kaiken. Ei tapahtunut.

Vierailija
96/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vierestä katson, kuinka vähäisellä ymmärryksellä sinä ja kaltaisesi maailmaa katsotte. Varmaan se on kuin susi ulvoo kuuta, ihmettelee, koska sen aivoilla ei ikinä pysty käsittämään. Ja sille jonka äly ei riitä ymmärrykseen, on paljon ihmeellistä.

Minä vierestä katson miten aivopestyjä ja pihalla kristityt voi olla. Ei voi ymmärtää. Kyllä osoitatte lasten sadut ja sadut muitten uskonnoista. Mutta omasta ette niitä näe. Valheessa on hyvä elää. Itselleen on hyvä valehdella.

Vierailija
97/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vierestä katson miten aivopestyjä ja pihalla kristityt voi olla. Ei voi ymmärtää. Kyllä osoitatte lasten sadut ja sadut muitten uskonnoista. Mutta omasta ette niitä näe. Valheessa on hyvä elää. Itselleen on hyvä valehdella.

Pitäisiköhän sinun aluksi ymmärtää, että minä en ole uskova ja kritisoin juuri lainauksessasi naurettavan lapsellista uskovan ajatuskyhäelmää.

Vierailija
98/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyllyssä ja luettuna molemmat, raamattu ja Darwinin Lajien synty. Epätarkkuuksia epäilemättä molemmissa, mutta kyllä näista kahdesta seitysmallista se Darwinin antama on tolkullisempi. Joten siihen suuntaan mun ajatukset kyllä menee, ainakin siihen asti kunnes joku antaa vielä tolkullisemman selityksen. 

Vierailija
99/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieti esimerkiksi auton moottoria. Onko moottori jotenkin vain ilmestynyt tyhjästä vai onko joku sen suunnitellut ja rakentanut?"

Meillä on loputon määrä tietoa ja kokemusta siitä miten moottorit tulevat tähän maailmaan. Sen sijaan meillä ei ole mitään kokemusta siitä miten kokonainen elämä putkahtaa tähän maailmaan. Ja siksi ne eivät ole verrannollisia.

Lisäksi näemme joka kevät miten elämä nousee maasta vihreänä ilman että kukaan persoonallinen toimija näyttää tekevän sille mitään. Ihan fysiikkaa ja kemiaa se on.

Vierailija
100/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän sinun aluksi ymmärtää, että minä en ole uskova ja kritisoin juuri lainauksessasi naurettavan lapsellista uskovan ajatuskyhäelmää.

Juu hyvä vain. Lisäsin siihen asiaan. En sinua syyttänyt missään. Vain oman mielipiteeni sanoin. Ja minulla on kirjoittamisessa hankaluuksia. Ja sanon asioita todella monesti väärin. Pahoittelut siitä.