Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreät: Vanhusten omaisuus takavarikoitava!

Vierailija
27.08.2026 |

Nykyisin esimerkiksi hoivakotimaksut määräytyvät hoidettavan eläkkeen ja tulojen mukaan. Kaksikon Verde-lehdessä esittelemässä ehdotuksessa hyvinvointialue voisi katsoa myös, onko hoidettavalla omistusasuntoja, kiinteistöjä, arvopapereita tai muuta käypää varallisuutta.

Ehdottajat perustelevat ideaansa oikeudenmukaisuudella. 

https://demokraatti.fi/vihreilta-poliitikoilta-rohkea-ehdotus-otetaan-v…

Kumma kun kokoomus ei ole kehdannut esittää moista.

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puolue joka leikkaa eläkkeistä ja vanhuspalveluista saa minun ääneni tällä kertaa. Sorry, not sorry.

Vierailija
182/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla on kommunismia maksaa itse hoidostaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen ajatus? Mistä sitten otetaan surkeimmalle kansanosalle tulonsiirtoina maksettavat tuet, jos niitä veroina yhteiskunnan kautta rahoittavilta otetaan omaisuus pois?

Vierailija
184/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät vetoaa oikeudenmukaisuuteen: on oikein, että koko ikänsä töitä tehnyt ja veroja maksanut vanhus maksaa omaisuudellaan hoivansa, jotta ne työtä tekemättömät ja veroja maksamattomat vanhukset saisivat saman hoivan maksutta. Ei ole oikein, että työtä tekevät nuoret maksavat vanhustenhoidon kulut. Sitä Vihreät ei mieti, miksi työtä tekemättömien nuorten ei tarvitse millään tavalla osallistua talkoisiin, he ovat totaalisesti saamapuolella ja voivat reissata vapaina ja onnellisina pitkin Eurooppaa ja miksi ei vaikka Goalle asti!

Vihreät tulee saamaan runsaasti eläkeläisten ääniä tällä ehdotuksellaan!

Vierailija
185/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole oikein, että jokainen maksaa kulunsa kykynsä mukaan? 

Pitäisikö lasten päivähoidosta maksaa myös kykynsä mukaan? Nyt yli puolet lapsista käy päivähoidossa ilmaiseksi 

Eikö se olisi myös oikeudenmukaista. Vanhukset kustantavat työeläkkeistään noita päivähoitomaksuja, entäs kouluruokailu? Eihän se edes kelpaa noin puolelle lapsista. Laitetaan maksulliseksi, niin jokainen voi ottaa mieleisensä eväät kouluun mukaan

Vierailija
186/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, jos joutuu maksamaan vain oman hoitonsa ja jos ei ole maksukykyä, ei saa hoitoa. Kommunismia siitä tulee vasta sitten, kun joutuu maksamaan sekä oman hoitonsa että ikänsä työtä pakoilleen hoidon.

Vierailija
187/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se puolue joka leikkaa eläkkeistä ja vanhuspalveluista saa minun ääneni tällä kertaa. Sorry, not sorry.

Onnea sinulle omaan vanhuuteesi. Muistathan tehdä riittävän aikaisin omaehtoisen eutanasian?

Vierailija
188/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole oikein, että jokainen maksaa kulunsa kykynsä mukaan? 

Pitäisikö lasten päivähoidosta maksaa myös kykynsä mukaan? Nyt yli puolet lapsista käy päivähoidossa ilmaiseksi 

Eikö se olisi myös oikeudenmukaista. Vanhukset kustantavat työeläkkeistään noita päivähoitomaksuja, entäs kouluruokailu? Eihän se edes kelpaa noin puolelle lapsista. Laitetaan maksulliseksi, niin jokainen voi ottaa mieleisensä eväät kouluun mukaan

Päivähoidon maksuporrastus on lähinnä vitsi. Miksi kaikilla ei ole samaa maksua, esim. 600 e/kk? Jos on varaa olla päivät kotona lapsen ollessa hoidossa, on varaa maksaa hoito.

Vierailija
189/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, jos joutuu maksamaan vain oman hoitonsa ja jos ei ole maksukykyä, ei saa hoitoa. Kommunismia siitä tulee vasta sitten, kun joutuu maksamaan sekä oman hoitonsa että ikänsä työtä pakoilleen hoidon.

Nuoremmat sukupolvet maksavat tällä hetkellä molempien kulut. Sekö on reilua? Hyvä ehdotus vihreiltä.

Vierailija
190/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle omaan vanhuuteesi. Muistathan tehdä riittävän aikaisin omaehtoisen eutanasian?

Tulen kuolemaan ennenkuin pääsen eläkkeelle.

Vierailija
191/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset hankkivat työikäisinä omaisuutta ja muuta varallisuutta vanhuuden varalle. Sitten, kun se vanhuus koittaa tätä vanhuuden varalle hankittua varallisuutta ei ikääntyvä ja kenties myöskään hänen perillisensä eivät halua käyttää ikääntyneen tarvitsemaan hoitoon, hoivaan ja palveluihin vaan odotetaan, että yhteiskunta maksaa jotta ikääntyneen oma omaisuus ja varallisuus ei kulu vaan se voidaan jättää jälkipolville. Olen jo kauan ihmetellyt sitä, että omaisuutta ja muuta varallisuutta ei huomioida mitenkään ikäihmisten hoitojen ja palveluiden maksuissa?

Jos on koko ikänsä maksanut veroja, on oikeus saada niille vastinetta. Varakas on taatusti maksanut enemmän veroja kuin pienituloinen.

Kumma, että nyky-Suomessa valtio haluaa kansalta rahaa ja miehiltä asepalveluksenkin ja työttömien pitäisi tehdä ilmaistöitä pienten tukiensa eteen, mutta valtion ei sitten tarvitsisi antaa ihmiselle mitään takaisin ilmaiseksi. Terveydenhoitokin kallistuu vuosi vuodelta.

Oletat, että vain varakkailla olisi mahdollisuus kerätä säästöjä tai että vauraus olisi tullut työnteolla ja sivussa on maksettu paljon veroja. Paljon on myös perittyä rahaa.

On aivan totta, ettei talous kestä iäkkäiden aiheuttamia kuluja. Tämä sama ikäryhmä on kuitenkin nykyisen talousongelman aiheuttaja, koska he eivät korjanneet systeemiä, jossa eläkkeen maksaa tämän hetken työssä käyvät ikäpolvet. He itse eivät ole kovin ihmeellisiä eläkemaksuja maksaneet. On aivan oikeudenmukaista realisoida heidän varallisuutta heidän omaan hoitoon.

Tiesitkös, että nuori aikuinen muuttuu keskimäärin vasta 26-30 vuoden iässä yhteiskunnalle nettosaajasta nettomaksajaksi eli ikävaiheessa jossa henkilön maksamat verot ylittävät hänen kuluttamansa julkiset palvelut (kuten lapsuusajan ja nuoruuden kulut, terveydenhoito, koulutus jne.) Ei kannataisi nuoren polven tämän totuuden valossa rehennellä niin kauheasti ikäihmisten kustannuksiin osallistumiseesta. 

Ei kyllä mitenkään tuon ikäinen ole maksanut kaikkea lapsuudessa ja nuoruudessa saamaansa veroissaan takaisin, 40 vuotta saattaisi olla lähempänä totuutta.

Meistä kukin on eri elämän vaiheissa saajan ja antajan roolissa ja koska maailma ja rahankin arvo muuttuu antaminen ja saaminen eri sukupolvilla ei voi ollakaan tasan saman suuruista. Ikääntynyt sukupolvi on kyllä osallistunut eläketurvansa maksamiseen niillä resursseilla mitä heillä on ollut siinä vaiheessa elämää, kun ovat olleet vielä työikäisiä. 

Lisäksi heidän lapsuutensa on ollut huomattavan paljon halvempaa yhteiskunnalle kuin nykyisten lasten, joilla on subjektiivisesta päivähoidosta lukion kirjoihin ja läppäreihin saakka kaikki ilmaista 

Vierailija
192/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko sama ulottaa muihinkin kuolleisiin? Jos on autokolarissa ja päätyy teholle ja kuolee, niin hyvinvointialue voi laskuttaa kuolinpesältä todellisen hinnan eli noin 4000 e/vrk. Hyvinvointialueiden rahahuolet olisivat samantien ohi, koska kuolema merkitsisi monen kohdalla mukavaa rahoituspottia. Tulottomia kannattaisi hoitaa hyvin, koska heidän  kuolemastaan ei rahaa saisi.

Vierailija
193/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä puolue ei aja vanhusten omaisuuden sosialisointia hoivakuluihin. Se saa minun ääneni vaaleissa. Olen koko ikänyt tehnyt töitä, maksanut veroja. 

Nykyisin palkastani pidätettäisi 85 % hoivamaksuuni. 

Nyt SDP, Vihreät ja Vasemmisto suunnittelee, että myös omaisuus, eli yleensä asunto, kesämökki, metsä tms pitäisi myydä, jotta valtio saisi rahat. Perillisille ei jäisi mitään.

Ei käy minulle! Teen etukäteisjärjestelyt, vaikka en ole rikas, jos tällainen omaisuuden varastaminen tulee Suomeen. Kaiken lisäksi pidän itsestäni hyvää huolta, marjastan, syön terveellisesti ja liikun. En ole ylipainoinen. Eli pyrin siihen, että kulutan yhteiskunnan hoivavaroja mahdollisimman vähän.

Vierailija
194/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmat sukupolvet maksavat tällä hetkellä molempien kulut. Sekö on reilua? Hyvä ehdotus vihreiltä.

Miten niin maksavat? Toimeentulotuesta ei veroja makseta, työeläkkeestä maksetaan. Hoivasta joutuu jo nyt itse maksamaan jopa 4000 e/kk.

Vierailija
195/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että kaikkien omaisuus suoraan valtiolle. Sieltä sitten jaetaan vuoden tarpeiksi kolme paria kalsareita, 2 t-paitaa, villapaita ja päällystakki, kumisaappaat ja kävelykengät. Sehän riittää. Ruoaksi kaurapuuroa ja papukeittoa joka päivä. Kaikki mahdollinen omaisuus valtiolle jaettavaksi, mielellään vihreän agendan mukaisesti. Suomalainen on saanut jo tarpeeksi ja on syyllinen maailman tilaan ja katastrofeihin. Nyt on aika maksaa. T: vihreät. Vanhana sitten eutanasia, niin ei ole tuhoamassa luontoa ja saa nuoremmat tilaa hengittää.

Vierailija
196/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä puolue ei aja vanhusten omaisuuden sosialisointia hoivakuluihin. Se saa minun ääneni vaaleissa. Olen koko ikänyt tehnyt töitä, maksanut veroja. 

Nykyisin palkastani pidätettäisi 85 % hoivamaksuuni. 

Nyt SDP, Vihreät ja Vasemmisto suunnittelee, että myös omaisuus, eli yleensä asunto, kesämökki, metsä tms pitäisi myydä, jotta valtio saisi rahat. Perillisille ei jäisi mitään.

Ei käy minulle! Teen etukäteisjärjestelyt, vaikka en ole rikas, jos tällainen omaisuuden varastaminen tulee Suomeen. Kaiken lisäksi pidän itsestäni hyvää huolta, marjastan, syön terveellisesti ja liikun. En ole ylipainoinen. Eli pyrin siihen, että kulutan yhteiskunnan hoivavaroja mahdollisimman vähän.

Sama täällä, varasin jo ajan lakimiehelle.

Vierailija
197/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että kaikkien omaisuus suoraan valtiolle. Sieltä sitten jaetaan vuoden tarpeiksi kolme paria kalsareita, 2 t-paitaa, villapaita ja päällystakki, kumisaappaat ja kävelykengät. Sehän riittää. Ruoaksi kaurapuuroa ja papukeittoa joka päivä. Kaikki mahdollinen omaisuus valtiolle jaettavaksi, mielellään vihreän agendan mukaisesti. Suomalainen on saanut jo tarpeeksi ja on syyllinen maailman tilaan ja katastrofeihin. Nyt on aika maksaa. T: vihreät. Vanhana sitten eutanasia, niin ei ole tuhoamassa luontoa ja saa nuoremmat tilaa hengittää.

Muuta Pohjois-Koreaan tai muuhun kommunismi maahan

Vierailija
198/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta Pohjois-Koreaan tai muuhun kommunismi maahan

Mutta tätähän te vihreänlinjan kannattajat haluatte ulosmittaamalla ihmisten omaisuutta tai edes puhumalla. Eihän se voi niin olla, että osalta viedään ja osa vain saa tekemättä mitään. Tasa-arvoisessa maassa kaikkien tulee silloin saada tasan sama varallisuustaso ja kohtelu.

Vierailija
199/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen kuolemaan ennenkuin pääsen eläkkeelle.

Hyvä. Toteutat siis itse omat toiveesi. 

Vierailija
200/201 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenähän haluavat sinun mahdolllisen perintösikin. Kuolleilta aikovat periä sotemaksut, jos vainaja on käyttänyt Sote-palveluja.  En tiedä saako vielä ostaa arkun ja hautapaikan. vai heetetäänkö keitettäväksi energiaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi