Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo ministeri.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3…
Nyt pääsee jokainen töihin.
Kommentit (498)
Vierailija kirjoitti:
Taas noukitaan rusinat pullasta. Tanskan mallissa saa kunnolla rahaa, täällä saat uhkauksen että loputkin vähästä saattaa lähteä.
Tämä
Missä isojen yritysten velvollisuudet, yhteisö verot meilläkin kierretään emoyhtiön kehitys maksujen avulla. Voittoa tehdään 2-3x alan keskiarvojen mukaanteollisuudessa. Yrityksillä paremmet oikeudet kuin ihmisillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko pakkotyöstä olla pois, jos menee osoittamaan mieltä? Laitetaan koko Suomi tukkoon.
Ei Suomi tukkoon mene, vaan sinun tillillesi ei tipahda ilmasta rahaa kuukausittain, jos haluat rahaa, täytyy sinun nostaa takapuolesi tuolista ja mennä vapaaehtoistöihin.
Haen saikkua
Todellakin. Ei se ylikuormittunut tk-lääkäri tällaista vähän raihnaista 55-vuotiasta minnekään magneettikuvaan laita kun on "selkä yht'äkkiä pirun kipeä". Se lähettää kotiin lepäämään ja antaa buranaa.
Niinhän te työttömät luulette. Työssäolevat tietävät, miten vaikea on saada saikkua. Mutta tervemenoa kokeilemaan.
Kerran kun minulla oli 38-asteen kuume, ja muutenkin paha tauti päällä. Terveyskeskuksen täti sanoi: "Kyllä voisit ihan hyvin töissä olla", vastasin tähän: "Aika kipee olo kyllä on, enkö sairastuta muutkin tähän röhään", tähän terveyskeskuksen täti sanoi: "Ei se voi olla niin että kaikki pikku taudissa vaan olisi pois, koska muut sairastuu, ei tommoisessa kuumetaudissa ketään sairastuta" illaksi töihin.
Onneksi en ole enää työtön. En tiedä miten jaksaisin sitä stressiä enää. Vuoden jouduin sitä 💩 kokemaan ja se tuntui vuosikymmeneltä.
Tsemppiä kaikille työttömille.
Kepu on yhtä rosvopuolue kuin sekoomus
Kepu on vuosikymmenet "hoitanut" avustuksilla kuntien työllisyyttä.
Tapahtuiko mitään? Ei, raha valui omiin palkkioihin.
Eiköhän aika moni maahanmuuttaja jo rajalla ilmoittautuisi kadunvarsia putsaamaan, jos siitä saisi sen 1500. Vähentäisi myös tarvetta toimeentulotuelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas noukitaan rusinat pullasta. Tanskan mallissa saa kunnolla rahaa, täällä saat uhkauksen että loputkin vähästä saattaa lähteä.
Ei siinä Tanskan mallissa oleellisesti enempää rahaa saa kuin Suomessakaan, jos suhteuttaa kustannusrakenteeseen. Tanskassa on ensin ansiosidonnainen kuten Suomessakin, ja se on isompi. Suomessahan hallitus teki emämunauksen, kun meni ansseja pienentämään ja ajoi porukat ennenaikaisesti kelatuille.
Mutta Tanskassa, jos ei saa anssia tai se loppuu, joutuu sosiaalituelle, joka ei ole niin iso. Siihen sosiaalitukeen kuuluu myös asumislisä ja harkinnanvarainen osa, joka on vähän kuin Suomen toimeentulotuki, mutta sisältää kuitenkin mahdollisuuden säästämiseen kuten yleistuki.
Oleellisesti on suhteellinen käsite. Ihmiset jotka ovat tottuneet ettei oikeasti ole tiukkaa, ei voi käsittää miten paljon enemmän muutama sata euroa kuussa enemmän on.
Vierailija kirjoitti:
Tanskan mallissa saa palkkaa työstä, täällä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonniin, ei pääse työtön enää opiskelemaan, eikä pysty tekemään keikkatöitä joilla voisi yrittää saada jalkaa työelämän ovenväliin, vaan joutuu suorittamaan yhdyskuntapalveluksia.
Tykinruokaa tässä kohta tarvitaan, joten pakko koota porukkaa valmiiksi.
Tämähän se on.
Tässä on juttu viime vuodelta, jolloin jo arvioitiin, että viiden vuoden sisään tulee hyökkäys. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011289734.html
Kuinka "yllättävää", että kokoomuksesta löytyy kannatusta pakkotyölle.
Vierailija kirjoitti:
Parempi tapa olisi ottaa käyttöön taas työlaitokset jonne epäsosiaalinen työtävieroksuva väki laitettiin vielä 50-luvulla ojentumaan.
Näin on. Mitäs veikkaat että käy kun ongelma lapset laitetaan ongelma lapsien sekaan? Tuleeko niistä enempi ongelmaisia vai enempi kunnollisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko pakkotyöstä olla pois, jos menee osoittamaan mieltä? Laitetaan koko Suomi tukkoon.
Ei Suomi tukkoon mene, vaan sinun tillillesi ei tipahda ilmasta rahaa kuukausittain, jos haluat rahaa, täytyy sinun nostaa takapuolesi tuolista ja mennä vapaaehtoistöihin.
Haen saikkua
Todellakin. Ei se ylikuormittunut tk-lääkäri tällaista vähän raihnaista 55-vuotiasta minnekään magneettikuvaan laita kun on "selkä yht'äkkiä pirun kipeä". Se lähettää kotiin lepäämään ja antaa buranaa.
Niinhän te työttömät luulette. Työssäolevat tietävät, miten vaikea on saada saikkua. Mutta tervemenoa kokeilemaan.
Kokeilen vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö-diagnoosi. Toiminnastani saattaa aiheutua pysyvää haittaa tietyntyyppisissä töissä.
Sittenpä näkevät.
Olen akateeminen Kokoomuksen äänestäjä (varallisuuden takia vaihtoehdot vähissä).Itsepä olet puolueesi valinnut.
Turha uhkailla että "luulin että ei juuri minua koske kun minulla on tämä ja tämä mutta kaikkia muita saisi kyllä velvoittaa".
Vai pitäisikö sinun perustaa oma puolue niin on enemmän vaihtoehtoja. Juuri minulle oikeudet, ei kellekään muulle -puolue.
Kerroin vain, että tietyt työt aiheuttavat joillekin pysyviä vammoja. Avoimesti toki kerron diagnoosistani,
Persoonallisuushäiriö ei ole sairaus.
Nettovarallisuutta 1,3milj. €;n edestä. Itse olen tosiaan puolueeni valinnut. Kokoomus ajaa myös minun etujani, ei se ole pelkästään köyhien asuntovelkaisen puolue.
Töitä siis on mutta siitä ei haluta maksaa palkkaa. Tällä tavalla ei työttömyys kyllä koskaan laske. Päinvastoin kohta on vain enemmän työttömiä tekemässä työtä josta kuuluisi maksaa palkkaa.
Toiset saa työstä palkkaa ha toiset ei. Reilu peli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan mallissa saa palkkaa työstä, täällä ei.
Tanskassakaan ei saa palkkaa, ellei ole työsopimusta. Vaikeasti työllistettäville voi Tanskassa olla tarjolla kielikoulutusta tai jotain sopivaa päivätoimintaa, jonka tarkoitus on aktivoida, pitää yllä päivärytmiä ja estää pimeän työn tekeminen samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä Tanskan mallissa oleellisesti enempää rahaa saa kuin Suomessakaan, jos suhteuttaa kustannusrakenteeseen. Tanskassa on ensin ansiosidonnainen kuten Suomessakin, ja se on isompi. Suomessahan hallitus teki emämunauksen, kun meni ansseja pienentämään ja ajoi porukat ennenaikaisesti kelatuille.
Mutta Tanskassa, jos ei saa anssia tai se loppuu, joutuu sosiaalituelle, joka ei ole niin iso. Siihen sosiaalitukeen kuuluu myös asumislisä ja harkinnanvarainen osa, joka on vähän kuin Suomen toimeentulotuki, mutta sisältää kuitenkin mahdollisuuden säästämiseen kuten yleistuki.
Mulle tuo säästäminen tuilla on ihan uus juttu. Ei muuten onnistu, jos on katto pään päällä.
Vierailija kirjoitti:
Pomolla rupeaa hiki valumaan, kun korkeakoulutettu tohtori määrätään ilmaisiin töihin, ja kyseenalaistaa kaikki ongelmat.
Tuskimpa, toki tohtori voi kyseenalaistaa vaikka mitä mutta harvemmin heillä on toimivia käytännön ratkaisuja ongelmiin.
Eikö näitä pakkotyökokeilu juttuja ollu Suomessa ennenkin, eivät koskaan johtaneet työllistymiseen. Tilastoja vaan parannetaan.
Meillä alkaa yt ja uusien palkan maksaa valtio. Profit!