Miksi jengi ostaa velaksi +50k€ sähköautoja ja itkee inflaatiota?
Ajelen itse 1500 euron pommilla, joka menee katsastuksesta läpi pelkällä rukoilemisella. Samaan aikaan naapuruston pihat on täynnä uudenkarheita Tesloja ja liisareita, ja omistajat valittaa kun ruoka on kallista. Mikä tässä logiikassa mättää? Onko se naapurille näyttämisen tarve oikeasti noin kova?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi sähköautoa (ei Tesloja) , joista toinen on uutena ostettu, toinen pari vuotta vanhana ostettu, mutta molemmat rahoituksella.
Koska ei auto ole sijoitus, ei siihen kannata rahaa laittaa. Pääoman on parempi olla osakkeissa poikimassa.
Ja itse asiassa rahoitussumma ei loppuen lopuksi ole niin iso, jos ajaa paljon. Miehellä meni aikoinaan 400 e kk bensoihin, nyt 50-70 e sähköön. Tuo säästö kannattaa huomioida.
Tesloja on liikenteessä paljon, kun niitä saa pienellä rahoituksella, loppusumma tietty iso sitten.Voihan se pääoma olla siellä osakkeissa poikimassa vaikka ajaakin muutaman tonnin autolla, ei siihen tarvita sitä liki 1000€ arvoaan kuukaudessa tiputtavaa sähköautoa.
Mitä varten ihminen säästäisi pää märkänä rahaa samalla kun ajaa jollain vanhalla rottelolla vaikka olisi vara matkustaa mukavamminkin? Nämä tällaiset tyypit yleensä kuolee isot säästö tileillään ja perikunta ihmettelee miksi eli kuin kirkonrotta.
Ostin 35k sähköauton muutama vuosi sitten koska ajan >40tkm vuodessa ja haluan ajaa ne mukavasti nykyaikaisella autolla. Olen kyllä ajellut vuosia myös tonnin pommeilla joten tiedän mitä se on.
No johtuisiko siitä että ihmiset arvostaa eri asioita ja heillä on eri vaatimukset autolle, ei minua kiinnosta laittaa autoon yli 30t€ vaikka voisinkin, noin 15 000km vuosiajot menee mulla liki 30 vuotiaalla avensiksella jonka olen pitänyt hyvässä kunnossa.
Työnnä se Avensis perseeseesi poikittain.
"En ikinä laittaisi rahojani käytettyyn sähköautoon. Sama kun polttaisi seteileitä. "
Kun sähköautojen arvo kuulemma romahtaa jo parissa vuodessa niin normaalilla matikalla laskettuna juuri muutaman vuoden ikäinen käytetty sähköauto olisi erinomainen hankinta. Siinähän ei enää ole paljon arvoa joka voisi enää laskea.
Ei autot tai moottoripyörät mitään statusvälineitä ole vaan nautintoa tuottavia laitteita. Uuden auton tuoksu, hiljaisuus ja hyvistä stereoista soiva musiikki. Mikään ei rentouta töiden jälkeen niin hyvin kuin kotimatka uudella autolla.
Vapaa-aikaan sitten moottoripyörä. Se tunne kun väännät kahvasta ja tuntuu ettet pysy satulassa moottoripyörän kiihtyessä. Voi sitä nautintoa.
Näitä asioita arvostelevat ovat melkein aina niitä joiden varat hupenevat päihteisiin. Kauhistelevat kuinka ajoneuvojen arvo putoaa nopeammin kuin omena puusta.
Päihteisiin sijoittaminen sen sijaan on hyvinkin järkevää........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi sähköautoa (ei Tesloja) , joista toinen on uutena ostettu, toinen pari vuotta vanhana ostettu, mutta molemmat rahoituksella.
Koska ei auto ole sijoitus, ei siihen kannata rahaa laittaa. Pääoman on parempi olla osakkeissa poikimassa.
Ja itse asiassa rahoitussumma ei loppuen lopuksi ole niin iso, jos ajaa paljon. Miehellä meni aikoinaan 400 e kk bensoihin, nyt 50-70 e sähköön. Tuo säästö kannattaa huomioida.
Tesloja on liikenteessä paljon, kun niitä saa pienellä rahoituksella, loppusumma tietty iso sitten.Voihan se pääoma olla siellä osakkeissa poikimassa vaikka ajaakin muutaman tonnin autolla, ei siihen tarvita sitä liki 1000€ arvoaan kuukaudessa tiputtavaa sähköautoa.
Mitä varten ihminen säästäisi pää märkänä rahaa samalla kun ajaa jollain vanhalla rottelolla vaikka olisi vara matkustaa mukavamminkin? Nämä tällaiset tyypit yleensä kuolee isot säästö tileillään ja perikunta ihmettelee miksi eli kuin kirkonrotta.
Ostin 35k sähköauton muutama vuosi sitten koska ajan >40tkm vuodessa ja haluan ajaa ne mukavasti nykyaikaisella autolla. Olen kyllä ajellut vuosia myös tonnin pommeilla joten tiedän mitä se on.
No johtuisiko siitä että ihmiset arvostaa eri asioita ja heillä on eri vaatimukset autolle, ei minua kiinnosta laittaa autoon yli 30t€ vaikka voisinkin, noin 15 000km vuosiajot menee mulla liki 30 vuotiaalla avensiksella jonka olen pitänyt hyvässä kunnossa.
Työnnä se Avensis perseeseesi poikittain.
Opettele käyttäytymään kakara.
Sähköautot ovat liian kalliita!
Sähköautojen arvo putoaa liian nopeasti!
Koita Teppo nyt jo päättää. Ei kelpaa edes halvat käytetyt Tepolle.
Vierailija kirjoitti:
Osta oma sähköauto ja aja työajoja 30000km/vuosi
Sähkökulut kotilatauksella 17kwh/100km ja sähkön hinta 15snt = 765€ vuodessa
Bensiiniauto 6L /100km ja bensan hinta 2€/L = 3600€
Lisäksi saat verovapaasti 0.55€/km = 16500€
Tienaat siis noin 20t€ / vuodessa, eli kolmessa vuodessa olet maksanut autosi ja saat siitä 50k€ autosta vielä vaihdossa yli 20k€
Toki bensiiniautollakin saat nuo kilometrit, mutta sähkärillä vielä melkein 3000€ vuodessa
Huollotkin sähköautolla edullisemmat
Tämä on ollut itselläni tilanne jo viimeiset seitsemän vuotta kun olen sähköautolla työajoja ajanut. Kolmas auto on menossa ja olen kokonaisuutena reilusti plussalla. Jännä kun kahden edellisen sähköauton arvonalenemakaan ei ollut vaihdettaessa niin suuri kun täällä pelotellaan, oli ihan samaa luokkaa kuin vastaankokoisilla polttisautoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tienaat siis noin 20t€ / vuodessa, eli kolmessa vuodessa olet maksanut autosi ja saat siitä 50k€ autosta vielä vaihdossa yli 20k€
Toki bensiiniautollakin saat nuo kilometrit, mutta sähkärillä vielä melkein 3000€ vuodessa
paristoauton rengassarja 2000 e sinne meni fyrkat
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä tonnin pommimiehiä
tonnin autolla ei tarvitse menettää yöunia kuukausilyhennysten takia. velaton auto on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mua kusetettu kun laadukkaat Nokian kesärenkaat maksoi vain tonnin? Oisin toki voinut ottaa 400€ Pingponggitkin.
Teppo on taas kannabispsykoosissa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä bensa-autohin saa ilmaisia renkaita? Vai miten tuo tähän asiaan liittyy?
Sähköautojen arvojen putoamisia murehtii eniten ne joilla ei ikinä ole varaa edes viiden tonnin autooni koska kaikki raha menee bensaan, olueeseen ja tupakkaan.
Hauska katsoa kun paristoautoilijat paniikissa selittelee typerää ostostaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ihan sama mitä joku rotta tonnin rottelostaan ostoksestani ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tonnin autolla ei tarvitse menettää yöunia kuukausilyhennysten takia. velaton auto on eri asia.
Näin sanoo Teppo, joka on ollut vuosia vankilassa huumerikoksista ja on ollut kannabispsykoosissa kymmeniä kertoja. Nyt teppoa v*tuttaa kuin pientä oravaa, kun naapureilla on varaa varaa ostaa uusia autoja mutta tepolla ei ole varaa
pelkästään 50000 korkotuloilla ajaa polttiksella 10000km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on tarpeeksi liitua ei tarvitse menettää yöuniaan edes uuden auton ostamisesta, Teppo.
Vierailija kirjoitti:
heh heh, yks mekaanikko sanoi että teslan muutama automalli on siitä huono kun siitä ei tarkistaa jarruputkien kuntoa kun siitä pitää ensin akku repiä irti ja se on kokopäivän homma vähintään. todella fiksua suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naapurisi osaavat laskea sinua paremmin.
Itse vaihdoin vanhan 1500€ ”pommini” sähköautoon ja maksan ajamisesta vuodessa yhtä paljon kuin mitä ”pommin” bensoihin ja korjauksiin meni.
Plussana sitten tulee se 50k€ auton mukavuus, turvallisuus, suorituskyky ja laatu.
Tästä taisi unohtua se lyhennys, joka on varmaan noin 5000e vuositasolla, että tuohan on sama kuin ajaisi 5 tonnin auton joka vuosi kaatopaikalle ja tästä laskelmasta puuttuu vielä se arvon aleneminen.
Saahan sitä ostaa mutta kuten aloittajakin sanoi, että samat ihmisen joutuvat valitsemaan sitten jotain ruokia ja muita hinnan mukaan ja pihistelemään ja pinnistelemään sieltä ja täältä niin outoa ja epäloogistahan tuo on.
En kyllä osamaksulla suosittele hankkimaan, jos on sen verran rahaa, että voi käteisellä ostaa, silloin se on riskitöntä ja voidaan puhua henkilöstä "jolla on varaa hankkia tuollainen", eikä sellaisista, jotka esittävät tuollaisia.
A. Ei pidä paikkaansa.
B: Mites käy, jos jätät polttomoottoriauton pitkäksi aikaa seisomaan?
Ja jos nyt vispilää haluat, niin ei kannata katsoa sähköautoa. Vatkaavat paljon vähemmän kuin polttomoottorit.