2000-luvulla rakennetussa kerros- tai rivitalossa asuvat.
Ootteko tyytyväisiä rakentamisen laatuun? Onko esim hyvä ääneneristys naapureihin nähden? Kaikuuko rakenteet? Ilmanvaihto hyvä? Vetääkö? Ym. Pintamateriaalit hyvät?
Kun ei ole kokemusta ton ikäisistä taloista, että kannattaisiko muuttaa vai pysytelläkö tässä 1800-luvun loppupuolella rakennetussa paksuseinäisessä kivilinnassa, jossa nyt asumme. Tässä miinuksena, että ilmanvahto on painovoimainen, mutta on tässä asunnossa kyllä hyvä hengittää, kun laittaa ikkunoihin pölysuodattimet.
Kommentit (10)
Rakentamisen taso ja pintamateriaalit ovat mitä ovat, harjoittelijan työtä. Skanska rakennuttajana. Ei kaikumista ja ilmanvaihdosta ei moitetta.
äänieristys ihan onneton. Naapurista sen sijaan ei kuulu mitään. Kaikki muu on kunnossa, joten suosittelen. Noihin äänieristystasoihin on tullut 2000-luvulla parannuksia, meisän asunto valmistunut 2003.
Tämä jossa asumme on rakennettu 2003 ja laatu on ihan sitä itteään. Ollaan käyty katsomassa useita esittelyjä ja niissäkin on olleet tosi nopeasti ja hutasten tehtyjä juttuja! Olen kuullut että jopa putkia on hajonnut uusista kohteista!!! Ja mitä ääneneristykseen tulee niin onhan se selvää että lastuleyvyiset seinät ei paljoo eristä ;)
Äänieristys loistava, mitään ei kuulu seinien läpi. Ainoastaan vähän töminää, jos naapurin lapset potkivat seinää... Koneellinen ilmanvaihto lämmön talteenotolla on kyllä sellainen, jota ilman en osaisi enää elää, olen raitis sisäilma -friikki. : ) Pintamateriaalit olemme itse valinneet, joten ei valittamista. Joitain pikku fiboja joutui rakentaja korjaamaan jälkikäteen, esim. liesituulettimen hormista oli unohtunut eristeet ja pari lattialistaa puuttui, mutta nehän menevät RS-kohteessa automaattisesti rakennuttajan piikkiin. En tiedä haluaisinko enää muuttaa muuhun kuin uudiskohteeseen.
Mihinkään 50-90-luvun murjuun en muuttaisi vaikka ilmaiseksi saisin! Vanhoissa on tosiaan oma tunnelmansa, paksut kiviseinät ja korkeat huoneet. Uusi taas on aina uusi, enkä kyllä tajua mitä tuo pintamateriaalikitinä on, koska niihinhän voi itse vaikuttaa. Äänieristys on uusissa asunnoissa kyllä kohdallaan, ja jos ei ole, asia pitää korjata. RS-kohteen mahdolliset viathan korjaa aina rakennuttaja, joten eipä sekään paljon murhetta aiheuta.
Töitä on kaikille ääliöille ja huonokin urakoitsija pärjää tällä hetkellä. Esimerkiksi tässä lähellä rakennetaan " laaturivareita" hienolle paikalle ja niitä myy eräs suuri rakennusfirma. Urakoitsijat on kuulemma sitä sun tätä. Esimerkiksi villat on märkänä ja homeessa katossa, ja levyä vaan päälle ja tasoitetta. Tokihan ne voi sieltä kuivua itsekseenkin ajan mittaan, mutta ketään ei kiinnosta asianmukainen kuivatus, kun rakennus pääsee kastumaan... Jossain rakennuksessa jäätyi jo putket rakennusaikana, vaikka oli lämmöt sisällä päällä. Siellä on kuulemma pahoja kylmäsiltoja, mutta ketä kiinnostaa. Niin nekin asunnot on kuulemma jo kaikki varattu... ja hinnat pyörii 3000 Euroa/m2.
Itse asumme 2000 valmistuneessa vuokratalossa. Äänieristys on hyvä, mutta täällä vetää ja parissa seinässä on kamalat halkeamat. Hissi on lisäksi epäkunnossa lähes viikoittain. Onneksi ei ole oma asunto :)
Äänieristys on loistava ja rakennettu on viimeisen päälle eli ei juuri mitään huomautettavaa (ainoastaan ilmastointilaite on asennettu hieman vinoon, vesi ei pääse valumaan letkua pitkin pois). Talo onkin kyllä hieman laadukkaampi kivitalo (vaikuttaa mm. äänieristykseen), ja rakennuttaja on tunnettu hyvästä jäljestään. Lisäksi asuntoon on laitettu materiaalit viimeisen päälle (olemme toisia omistajia, ostimme alkuperäisiltä jotka nuo teettäneet).
ollut kyllä melko heikkolaatuista! Kaikennäköisiä vikoja on ollut, myös muissa taloissa sekä rivareissa/kerrostalossa, jotka kuuluvat samaan taloyhtiön. Rakentajana ollut suuri firma, aikaisemmin asuttiin vanhassa
jugendkerrostalossa ja oli kyllä puutteineen paaaljon laadukkaapaa!
En oikein suosittele uutta näillä meidän kokemuksilla.