Nuoriso syö liikaa lihaa?
Tutkimuksen mukaan nuoret syövät kasviksia, marjoja ja hedelmiä keskimäärin vain puolet vähimmäissuosituksen mukaisesta 500 grammasta päivässä. Vähimmäissuositukseen yltää vain viisi prosenttia nuorista.
Ravitsemussuositusten mukaan punaista lihaa ja lihavalmisteita tulisi terveydellisistä syistä syödä enintään 350 grammaa viikossa. Tyttöjen keskimääräinen lihankulutus jää rajan alle, mutta pojat taas syövät punaista lihaa tai lihavalmisteita lähes 640 grammaa viikossa.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/6ac47550-4cd4-4acf-96bb-cc05a…
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei huolestuta tämä. Hyvä ettei ihmiset noudata sokeasti ilmasto edellä tehtyä ravitsemussuositusta.
Oikeasti 350 g viikossa on tosi vähän lihaa.
Tuo määrä on vitsi. Kasvava nuori syö tuon määrän päivässä.
Yhdellä aterialla menee minulla vaikka olen jo yli 50 vuotias nainen.
Yhä edelleenkään ei ole mitään näyttöä lihan epäterveellisyydestä. Yksikään kunnollinen tutkimus ei sellaista näkemystä tue.
350g lihaa viikossa on kyllä todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
350g lihaa viikossa on kyllä todella paljon.
50 g päivässä. Kahdeksasosa pienemmästä jauhelihapaketista. Ei ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkään ei ole mitään näyttöä lihan epäterveellisyydestä. Yksikään kunnollinen tutkimus ei sellaista näkemystä tue.
Jos nyt puhutaan nakeista, pekonista ja muusta tönkkösuolatusta, niin tutkimusnäyttöä haitallisuudesta on. Mutta punainen liha ei sinänsä ole haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät syö liikaa lihaa mutta liian vähän kasvista sen lihan kanssa.
Kasviksissa ei ole mitään mitä ihminen ravinnostaan tarvitsee. Ihminen saa kaiken tarvitsemansa lihasta.
Kukaan ei syö pelkkää lihaa. Ihmiset eivät ole mitään kissoja.
Ihminen on luontojaan hyperkarnivori. Kasvien syönti sairastuttaa kuten nyky-yhteiskunnasta näemme. Et syöttäisi kasviksia kissallesikaan, niin miksi söisit niitä itse?
Hyperkarnivorin syljessä ei tasan tarkkaan olis sylkiamylaasia hiilihydraattien pilkkomiseen 😃.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövät aivan liian vähän lihaa. Lihaa pitäisi syödä 500g-1kg per päivä.
Kasvit eivät ole ihmisen ruokaa mikä näkyykin sitten sairauksina.Tämä viesti 40 vee lihapäältä, jolla syöpäinen peräsuoli puskee jo kalsareista pihalle.
Mutta sinulle tulee peräsuolen laskeuma dildoporkkanoista!
Homolla näköjään taas peräsuoli ja dildot mielessä.
Kun on pari urheilevaa teinipoikaa kotona, niin ruokaa kuluu paljon. Äiti saa treeninsä kantamalla ruokakasseja kotiin.
Ei nälkä pysy pois pupeltamalla salaattia eikä tossu siirry toisen eteen lenkillä, jos nälättää.
Kyllä lapseni syö myös kasviksia, mutta niin myös lihaa, viljatuotteita jne. Useiden kammoamaa kotiruokaa kuten makaronilaatikkoa ja nakkikastiketta on yleensä tyrkyllä.
Tässä artikkelissa on unohdettu, että suositukset eivät ole kaikille "nenä päähän" ratkaisu, vaan yksilöllinen tarve vaihtelee.